loading...
مقالات پزشکی
پزشکان بازدید : 20 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

عوامل کاهش قدرت باروری در آقایان

خرداد ۳۰, ۱۳۹۱ توسط :   موضوع: : مشروح اخبار, رابطه جنسی و عشق

در ناتوانی جنسی آقایان عوامل بسیاری اعم از ژنتیک و یا مشکلات جسمی نقش دارند. اما در کنار اینها گاه مشکل جسمی قابل توجهی وجود ندارد بلکه  این سبک زندگیست که موجب پایین آمدن قدرت باروری میشود. شما با مهمترین عواملی که موجب کاهش توانایی جنسی و همچنین قدرت باروری میشوند در این مقاله آشنا میشوید.

برای بالابردن سطح باروری در آقایان راههایی وجود دارد که میتوانند تا حد زیادی به بهبودی کیفیت و کمیت اسپرمها کمک کنند. این راهکارها بسیار ساده هستند و با کمی جدیت و پشتکار میتوان ظرف مدت کوتاهی باروری را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

درجه حرارت بیضه ها

اینکه بیضه های آقایان مانند تخمدانهای خانمها داخل بدن نیستند به یقین بی دلیل نیست. برای اینکه بیضه ها بتوانند اسپرمهای سالمی تولید کنند نیاز به درجه حرارتی بین ۳۳ تا ۳۵ درجه سانتیگراد دارند. از آنجا که درجه حرارت طبیعی بدن ۳۷ درجه است، به همین دلیل اسپرمها در داخل محیط شکمی تولید نمی شوند، بلکه پائینتر از آن قرار دارند. پوشیدن شورتها و بخصوص شلوارهای تنگی مانند جین ها باعث میشود که بیضه ها به بدن بچسبند و درجه حرارتشان به درجه حرارت بدن و گاه بیشتر از آن برسد. به همین خاطر توصیه میشود از پوشیدن شلوارهای تنگ و همچنین لباس زیرهای نایلونی که حرارت بیضه ها را بالا میبرند به شدت خودداری کنید. نکتۀ مهم دیگر خودداری از گذاشتن لب تاپ روی رانها ست. حرارت لپ تاپ اگر موجب گرم شدن بیضه ها شود روی پروسۀ تولید اسپرم سالم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

۲٫ مصرف سیگار و مواد مخدر

دخانیات و مواد مخدر به نحو قابل توجهی روی کاهش باروری مردان تاثیرگذارند. نه تنها موجب میشوند که از تعداد اسپرمها کاسته شود، بلکه میزان تحرک اسپرمها و همچنین تعداد اسپرمهای سالم به نحو چشمگیری کاهش می یابد. ترک سیگار و مواد مخدر تا حدود سی درصد میزان باروری را افزایش میدهد.

۳٫  وزن

نه تنها وزن خیلی بالا ، بلکه به همان اندازه وزن خیلی پائین روی کیفیت اسپرمها تاثیر قابل توجهی میگذارد. وزن ایده آل خود را حساب کنید و سعی کنید خود را به آن وزن برسانید.

۴٫  تغذیه

سویا و محصولات ساخته شده از سویا حاوی استروژن گیاهی می باشند. از آنجا که استروژن هورمونی زنانه است نباید در مردانی که مشکل باروری دارند به میزان زیاد مصرف شود. مصرف زیاد الکل نیز باروری را تاحد بسیار زیادی کاهش میدهد.

به عکس مصرف ویتامینهای C, E, B6,B12 و همچنین مصرف روی، اسید فولیک و اسیدهای چرب امگا ۳ اگر به میزان زیاد در مواد غذایی باشند به بالابردن سطح باروری کمک شایانی میکنند. بهتر است بجای مصرف قرصهای شیمیایی حاوی ویتامینها از موادغذایی متنوع در برنامۀ غذایی روزانه استفاده شود، زیرا مواد غذایی طبیعی تاثیر بیشتر، بهتر و سالمتری هم بر باروری و هم بر سلامت اسپرمهای تولید شده دارند.

۵٫ ورزش

ورزش و تناسب اندام روی کیفیت اسپرمها تاثیر خوبی میگذارند. با تمرینات ورزشی نه تنها سلامت عمومی بدن تامین میشود بلکه سطح تستوسترون (هورمون مردانه) در خون بالا میرود.

شایان ذکر است که ورزشهای سنگین و استقامتی تاثیر معکوس روی میزان تستوسترون و میزان سلامت اسپرمها دارند و سطح باروری را پایین می آورند. همچنین هورمونهایی که برای عضله سازی در بدن سازیها استفاده میشوند نیز میزان تولید اسپرم را پایین می آورند چرا که به دلیل تزریق خارجی تستوسترون، بیضه ها از تولید تستوسترون تا حد زیادی میکاهند و گاه متوقف میکنند و نتیجۀ آن ناباروری خواهد بود.

۶٫ نشستن مداوم و طولانی

افرادی که به دلیل شرایط شغلیشان ( مانند راننده ها و یا کارمندان ادارات) مدت زمانی طولانی در حالت نشسته هستند با مشکل بالارفتن حرارت بیضه ها و کاهش میزان اسپرم مواجه میشوند. بهتر است در این حالت سعی کنید در مواقعی که مقدور است بایسیتید و یا قدم بزنید و در هنگام نشستن پاهای خود را از هم باز نگهدارید تا بیضه ها تا حد ممکن کمتر گرم شوند.

۷٫ رابطۀ جنسی

مطمئن باشید که رابطۀ جنسی کمتر کمکی به ذخیرۀ اسپرمها نمی کند بلکه به عکس ماندن طولانی مدت اسپرمها در بدن باعث میشود که کیفیت آنها پایین بیاید.

۸٫ استرس و فشارهای عصبی

فشارهای عصبی مداوم قدرت باروری اسپرمها را میکاهد. سعی کنید با تغییر سبک زندگی و یا حداقل با تغییر دیدگاه خودتان به مسائل از میزان استرس و فشار عصبی خود بکاهید تا بتوانید قدرت باروری بالاتری داشته باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 856
  • بازدید کلی : 12,347