loading...
مقالات پزشکی
پزشکان بازدید : 13 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اختلالات خواب بر قدرت باروری تاثرگذار است

یک آزمایش ساده روی موش‌ها نشان داد خاموش کردن چراغ در ساعت ۱۲ شب به جای ساعت شش عصر، موجب کاهش ۵۰ درصدی میزان باروری این حیوانات می‌شود. سوال پژوهشگران این است که آیا کار در شب، شب‌زنده‌داری یا اختلال در خواب می‌تواند روی باروری انسان نیز تاثیر بگذارد.

گروهی از پژوهشگران در یکی از تحقیقات، پنج یا شش روز پس از جفتگیری موش‌های ماده، در ریتم شبانه‌روزی آنها اختلال ایجاد کردند.

یک دسته هجده‌تایی از موش‌ها، هر روز شش ساعت نور اضافه دریافت کرد و دسته‌ای دیگر هم به طور کلی از نور روزانه محروم شد.

در پایان این آزمایش، فقط نیمی از موش‌هایی که نور اضافی دریافت کرده بودند، قادر به تولیدمثل بودند. البته وضعیت موش‌های محروم از نور روزانه وخیم‌تر و میزان باروری در آنها فقط ۲۰ درصد بود.

با این حال میزان باروری در موش‌های گروه کنترل (که ۱۲ ساعت نور طبیعی دریافت کرده بودند) ۹۰ درصد بود. نتایج این پژوهش بتازگی در یک نشریه علمی به چاپ رسید.

پستانداران و حتی درختان، ساعت داخلی خود (که کنترل کننده سوخت و ساز و سایر عملکردهایشان است) را با نشانه‌هایی که دال بر روز و شب بودن است، تنظیم می‌کنند.

متخصصان معتقدند این آزمایش روی موش‌ها، ارتباط مستقیم میان ساعت داخلی موش‌ها و باروری‌شان را نشان می‌دهد. اما تعمیم این پژوهش به انسان‌ها می‌تواند بحث‌برانگیز باشد.

اثر ساعت داخلی بدن

با این‌که یافته پژوهش اخیر بسیار مشخص بود، اما دانش ما در مورد ساز و کار ساعت زیستی بدن چندان گسترده نیست.

کیت سوما که سرپرستی این گروه پژوهشی را به عهده دارد، می‌گوید: این پدیده می‌تواند اثرات متفاوتی روی موجودات مختلف داشته باشد.

او به مطالعه‌ای اشاره می‌کند که در آن مشخص شد پرستارانی که شیفت شب کار می‌کنند، تغییرات زیادی در دوره قاعدگی دارند و عوارض نامطلوب پس از زایمان را نیز تجربه می‌کنند.

آقای سوما می‌گوید: به نظرم نکته مهم و جالب این است که ساعت داخلی بدن بر رحم و در نتیجه بر ایجاد یا حفظ بارداری تاثیر می‌گذارد.

با این حال، برخی دیگر از دانشمندان با این نظر مخالفند. دکتر گودمن که متخصص غدد است، اعتقاد دارد وجود چنین ارتباطی، چندان محتمل نیست و مساله باروری در زنان را در ارتباط با ساعت داخلی نمی‌داند.

ساعت داخلی مقصر است یا استرس؟

به اعتقاد دکتر گودمن در زمان امتحانات نهایی دانشگاه‌ها، بسیاری از دانشجویان زن با اختلال قاعدگی روبه‌رو می‌شوند.

همچنین بیماری یا مرگ یکی از نزدیکان یا وقایع نامطلوب دیگر، اثرات مشابهی بر جا می‌گذارند. بیشتر زنان از تاثیر هر گونه استرس بر نظم قاعدگی آگاهی دارند.

دکتر گودمن مدل باروری موش را متفاوت با انسان می‌داند، زیرا دوره تخمک‌گذاری و پاسخ هورمونی موش‌ها با انسان متفاوت است. از نظر وی، بهترین مدل برای آزمایش، نوعی میمون است که در آزمایشگاه‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

با این حال، متخصصان بر این باورند که هنوز با ناشناخته‌های فراوانی در خصوص ساعت زیستی بدن و سیستم تنظیم کننده عملکردهای مختلف روبه‌رو هستند.

بسیاری از مشکلات به چرخه خواب انسان مربوط است، حتی دیابت و بیماری‌‌های قلبی. ارتباط بین خواب نامطلوب و سرطان در موش‌ها و انسان‌ها شناسایی شده است.

این پژوهش جدید با این که محدود به موش‌ها بوده، اما گام نخست برای یافتن ساز و کارهایی است که این مشکل را به وجود می‌آورند.(جام جم – ضمیمه سیب)

پزشکان بازدید : 11 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آیا واقعاَ شاد هستید؟ آیا اصلاً می‌دانید شاد بودن به چه معنی است و برای رسیدن به خوشبختی چه باید کرد؟ این سوالات برای کسانیکه به دنبال خوشبختی هستند خیلی مهم است. اگر می‌خواهید شاد باشید باید درک کنید...

آیا واقعاَ شاد هستید؟ آیا اصلاً می‌دانید شاد بودن به چه معنی است و برای رسیدن به خوشبختی چه باید کرد؟ این سوالات برای کسانیکه به دنبال خوشبختی هستند خیلی مهم است. اگر می‌خواهید شاد باشید باید درک کنید که می‌توانید شاد باشید و باید شاد باشید. خیلی‌ها به‌اشتباه باور دارند که لیاقت خوشبختی را ندارند و بدبختی خود را بعنوان سرنوشتشان پذیرفته‌اند. حقیقت این است که خوشبختی، مثل هر چیز دیگری در زندگی، باید پرورانده شود. در زیر به چند نکته برای رسیدن به خوشبختی در زندگی اشاره می‌کنیم.
۱. بدانید که چه چیزی شادتان می‌کند. هرکسی برای رسیدن به شادی و خوشبختی نیازهای خاصی دارد و چیزی که باعث شادی یک نفر می‌شود، ممکن است برای دیگری اینطور نباشد. باید با خودتان بیشتر آشنا شوید و نگران این نباشید که امیال و خواسته‌هایتان با هم‌نوعانتان متفاوت است یا خیر.
۲‌. برای رسیدن به اهدافی که باور دارید شادتان می‌کنند، برنامه‌ریزی کنید. وقتی اهدافتان را دنبال می‌کنید، روحیه‌ بهتری خواهید داشت و بخاطر دنبال کردن چیزی که برایتان اهمیت دارد، احساس بهتری به خودتان پیدا حواهید کرد.
۳. دور و برتان را با آدم‌های شاد پر کنید. وقتی اطرافتان پر از آدم‌های ناامید و افسرده باشد، خیلی راحت دچار افکار منفی می‌شوید. برعکس، وقتی دور و بر آدمهای شاد باشید، روحیه مثبت آنها در شما نیز اثر خواهد گذاشت.
۴. وقتی چیزی خوب پیش نمی‌رود، به جای افسوس خوردن به دنبال راه‌حل باشید. افراد شاد و خوشبخت اجازه نمی‌دهند که موانع زندگی بر روحیه آنها تاثیر بگذارد زیرا می‌دانند که با کمی فکر کردن می‌توانند وضعیت موجود را به نفع خود تغییر دهند.
۵. هر روز چند دقیقه به چیزهایی که شادتان می‌کند فکر کنید. این چند دقیقه فرصت لازم برای متمرکز شدن روی نقاط مثبت زندگی را به شما می‌دهد و شما را به خوشبختی و شادی طولانی می‌رساند.
۶. همچنین خیلی مهم است که هر روز زمانی را به انجام کار خوب برای خودتان اختصاص دهید. چه مهمان کردن خودتان به یک ناهار خوشمزه باشد، چه یک حمام طولانی گرم، یا صرف کردن زمان بیشتری برای ظاهرتان، با این کارها روحیه‌تان بسیار بهتر خواهد شد.
۷. پیدا کردن نکاتی خنده‌دار در موقعیت‌های مختلف راهی برای رسیدن به شادی و خوشبختی است. بااینکه زمان‌هایی وجود دارد که نیازمند این است که جدی باشید، اما در مواقع مناسب راهی برای شوخی و شوخطبعی پیدا کنید تا همه چیز برایتان مفرح‌تر به نظر برسد.
۸. حفظ سلامتی یک راه عالی دیگر برای رسیدن به خوشبختی است. داشتن اضافه‌وزن یا نخوردن غذاهای سالم و مغذی می‌تواند تاثیری منفی بر روحیه شما داشته باشد. علاوه‌براین، ورزش یکی از راه‌های شناخته‌شده برای تولید اندورفین در بدن است که مسئول ایجاد احساس شادی است.
۹. و آخر اینکه، خیلی مهم است که درک کنید شما شایسته خوشبخت شدن هستید. آنهایی که باور دارند لیاقت خوشبختی را ندارند، به طور ناخود‌آگاه، تلاششان برای دست یافتن به خوشبختی را خراب می‌کنند. درصورت لزوم هر روز به خودتان بگویید که لیاقت شاد بودن را دارید و به راهکارهایی برای رسیدن به شادی و خوشبختی فکر کنید.
تعریف خوشبختی بسیار دشوار است اما اکثر افراد می‌دانند که شاد و خوشبخت هستند یا خیر. افراد زیادی باور دارند که خوشبختی شکلی از شانس است و بعضی افراد سرنوشتشان این است که شاد و خوشبخت باشند، درحالیکه در سرنوشت بعضی دیگر بدبختی نوشته شده است. حقیقت این نیست. همه آدمها می‌توانند با بکارگیری این نکات به موفقیت و شادی در زندگیشان دست یابند. بااینکه این نکات بسیار جزئی و ساره بودند اما کمکتان می‌کنند هر روز قدم جدیدی برای رسیدن به خوشبختی بردارید.

پزشکان بازدید : 12 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

به دقت مشکلات و مسائلی که برایشان پیش می‌آید را بررسی می کنند، معایب و مزایای همه انتخاب‌ها را در نظر می گیرند. سعی نمی کنند درمورد مسائل مهم رابطه‌شان، با عجله نتیجه‌گیری کنند. جامعه‌شناسان و روانشناسان ویژگی‌ها و مهارت‌هایی...

به دقت مشکلات و مسائلی که برایشان پیش می‌آید را بررسی می کنند، معایب و مزایای همه انتخاب‌ها را در نظر می گیرند. سعی نمی کنند درمورد مسائل مهم رابطه‌شان، با عجله نتیجه‌گیری کنند.

جامعه‌شناسان و روانشناسان ویژگی‌ها و مهارت‌هایی را برای کسانی که می‌توانند روابطی موفق و رضایت‌‌بخش داشته باشند، مشخص کردند:

1 - فلسفه‌ای سالم از زندگی با ایدآل‌های مشخص دارند.

2 - دوستی، احترام ، عشق بین آنها هر روز بیشتر می شود.

3 - علایق و فعالیت‌های مشترک زیادی دارند.

4 - از همراهی یکدیگر لذت می برند.

5 - اعتماد پذیر هستند و می توانند اعتماد کنند، صادق و در عین حال موقعیت‌شناس هستند.

6 - به یکدیگر وابسته اند.

7 - از موفقیت‌های همدیگر احساس غرور کرده و همدیگر را از ته دل تحسین می کنند.

8 - به کار یکدیگر علاقه‌مند بوده و به آن احترام می گذارند.

9 - در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می کنند.

10 - سعی می کنند کارهای خسته‌ کننده‌ و یکنواختی مثل کارهای خانه را با هم تقسیم کرده و آن را برای هم جذاب کنند.

11 - امید و آرزوهایی واقعبینانه مرتبط با اهدافی قابل دستیابی دارند.

12 - مسئولیت تصمیمات و رفتارهای خود را می پذیرند.

13 - اگر لازمه رسیدن به اهدافشان ادامه تحصیل است، صبورانه ازدواجشان را برای این منظور عقب می ندازند.

14 - مشکلات را چالش‌هایی می بینند که باید بر آن فائق آیند.

15 - قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای انتخاب همسر، حداقل سه مورد دیگر را نیز بررسی و به طرق غیر مخرب بر هم خوردن روابط را تجربه کرده اند.

16 - می توانند با وضعیت مالی موجود خود زندگی کنند.

17 - از ضعف‌های خود مطلع بوده و برای تغییر تلاش موثر نشان می دهند.

18 - از انتقاد به طور هوشمندانه‌ای استفاده می کنند اما تعادل را اینطور برقرار می کنند که تحسین‌ها بیشتر از انتقادات باشد.

19 - انسان‌هایی « واقعی » هستند.

20 - می دانند که روابط رو به رشد به افراد کمک می‌کند به خود مطمئن‌تر شوند.

21 - در فعالیت‌های سالم فیزیکی شرکت می کنند – خوب غذا می خورند، ورزش می کنند و به اندازه کافی می خوابند.

22 - کمتر از طعنه و کنایه استفاده می کنند، کمتر غر می زنند و شکایت می کنند.

23 - از حرف زدن و گوش دادن به هم لذت می برند، حتی اگر در مورد موضوعاتی باشد که باهم اختلاف‌ نظر دارند.

24 - عشق‌شان جنون‌آمیز و عجله‌ای نیست (بیش از ۶۰ درصد از طلاق‌های زود هنگام به علت ازدواج عجله‌ای است که در آن زوج بسیار جوان بوده، آشنایی زیادی با هم نداشته و مدت زمان نامزدی کوتاه بوده است).

25 - همدل هستند و برای برآوردن نیازهای همدیگر تلاش می کنند.

26 - با هم فرار نکرده اند (۸۰ درصد زوج‌هایی که با هم فرار می‌کنند، طلاق می‌گیرند).

27 - به همان اندازه که دوست دارند در رابطه دریافت‌ کننده باشند، دهنده هستند.

28 - از دوران نامزدی خود برای آشنایی کامل و رشد هر چه بیشتر عشق شان استفاده می کنند.

29 - به دقت مشکلات و مسائلی که برایشان پیش می‌آید را بررسی می کنند، معایب و مزایای همه انتخاب‌ها را در نظر می گیرند. سعی نمی کنند درمورد مسائل مهم رابطه‌شان، با عجله نتیجه‌گیری کنند.

30 - با احترام و محبت ازدواج می کنند نه از روی دلسوزی.

31 - خانواده‌های همدیگر را با وجود اشکالاتشان، دوست دارند.

32 - در طول دوران نامزدی درمورد مسائل مختلف جنسی بحث می کنند.

33 - از شوخی و شوخ‌ طبعی به صورتی درست و غیر مخرب استفاده می کنند.

34 - از میزان محبت ارائه شده در رابطه‌شان راضی هستند.

35 - سعی می کنند خصوصیات اخلاقی که برای همسرشان آزار دهنده است را تغییر داده و اصلاح کنند.

36 - سعی نمی کنند بیش از حد به اشتباهات گذشته بپردازند، نگاهشان به آینده است تا چنین مواردی دیگر پیش نیاید.

37 - قدرت بخشیدن دارند و از طرف همسرشان نیز بخشوده می شوند.

پزشکان بازدید : 8 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مشاوره فرآیندی است که طی آن در زمینه ممنوع و مساله خاص به فرد کمک و راهنمایی ارایه می‌شود. مساله ازدواج یکی از موضوعات مهمی است که در فر‌آیند مشاوره همواره مورد توجه است و به عنوان بخشی از فعالیت...

مشاوره فرآیندی است که طی آن در زمینه ممنوع و مساله خاص به فرد کمک و راهنمایی ارایه می‌شود. مساله ازدواج یکی از موضوعات مهمی است که در فر‌آیند مشاوره همواره مورد توجه است و به عنوان بخشی از فعالیت های یک مشاور محسوب می‌شود. بر این اساس افرادی که قصد ازدواج دارند با کمک جستن از منابع مشاوره‌ای راهنماییهای لازم در این زمینه دریافت می‌کنند تا تصمیمات مناسبتری را اتخاذ کنند.

ضرورت و اهمیت مشاوره قبل ازدواج
ازدواج مساله بسیار مهمی است که بسیاری از جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امروزه شمار روز افزون مواد طلاق موجب شده است تا صاحبنظران به فکر پیدا کردن راه حلهایی باشند که یک ازدواج موفق و سالم را فراهم شاخته مانع از شیوع و افزایش آمار طلاق که یقینا عواقب بعدی آن بسیار دشوارتر و سخت تر شود. مشاوره قبل از ازدواج ابتدا در زمینه مسائل پزشکی ، مساله گروههای فوتی و ژنتیکی آغاز گردید و امروزه کم کم در زمینه مسائل شخصیتی و روانی و روابط نیز در حال شکل گیری و کاربرد است. در این مقوله کارکردهای مشاوره قبل از ازدواج بسیار مهم هستند که به آنها می‌پردازیم.

بررسی ملاک های ازدواج سالم در مشاوره قبل از ازدواج
مشاوره قبل ازدواج در اولویت اول به روشن ساختن ملاک هایی می‌پردازند که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری هستند. عدم توجه به تعیین چنین ملاک هایی و ارزش گذاری و اولویت بندی نامناسب آنها اغلب موجب ناکامیهای بعدی می‌شوند. بر این اساس در مشاوره قبل از ازدواج تلاش می‌شود ملاکهای افرادی که قصد ازدواج دارند بررسی شده و راهنمایی لازم در مورد نظر داشتن ملاکهای مناسب ارایه گردد.
بررسی آمادگی طرفین برای ازدواج
سن ازدواج عامل مهمی است که می‌توانند رضایت از زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار دهد هر چند این عامل به تنهایی نمی‌تواند تعیین کننده باشد، اما عامل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس لازم به نظر می‌رسد میزان آمادگی سنی ، روانی و اجتماعی طرفین مورد بررسی قرار گیرد. بطوری که عدم پختگی روانی ، عاطفی ، جسمانی و اجتماعی طرفین مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد و روشن است رسیدن به سن و سالی که از لحاظ اجتماعی مناسب برای ازدواج به نظر می‌رسد به تنهایی قابل تکیه کردن نخواهد بود چرا که افراد مختلف در سنین متفاوتی به پختگی و آمادگی لازم برای ازدواج می‌رسند. یک فرد 25 ساله ممکن است از پختگی و رشد و تکامل روانی ، اجتماعی و عاطفی برخوردار باشد در حالیکه فرد دیگری در سن 35 سالگی چنین آمادگی را نداشته باشد.
بررسی تطابق و تناسب شخصیتی طرفین در ازدواج
ویژگیهای شخصیتی بسیار متنوع و متعدد هستند، اما برخی از آنها دخالت بیشتری در رضایت از زندگی مشترک دارند. مطمئنا فردی که بسیار به نظافت و تمیزی اهمیت قائل هست، نخواهد توانست با فردی که چندان در قید و بند این امور نیست زندگی موفقی داشته باشد.

از ویژگی های مهم شخصیتی که تاثیر قابل توجه در این زمینه دارند می‌توان به درون گرایی و برون گرایی اشاره کرد. افراد درون گرا تمایل زیادی به گذراندن اوقات خود به تنهایی دارند در حالیکه برای افراد برون گرا تحمل چنین شرایطی بسیار سخت و آزار دهنده است. افراد درون گرا سرگرمیهایی چون مطالعه و ... دارند در حالیکه افراد برون گرا در شرایط جمعی و سرگرم کننده لذت می‌برند مثل بازی های دسته جمعی.

چنین ویژگی هایی به تعداد زیادی وجود دارند که البته گاه همان بودن ویژگی های طرفین و گاه ناهمسانی آنها می‌تواند فاکتوری برای ازدواج موفق باشد. به عنوان مثال ازدواج فرد درون گرا با فرد درون موفق آمیزتر خواهد بود تا ازدواج درون گرا با فردی برون گرا در حالیکه سلطه جوئی یک ویژگی است که حتما باید ناهمسانی آن در طرفین مورد توجه قرار گیرد. دو فرد سلطه جو میزان تسلط بیشتری در زندگی مشترک خواهند داشت تا ازدواج فردی سلطه جو با فردی سلطه پذیر.

پزشکان بازدید : 11 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
Bilder zu زندگی زناشویی‎
 - Unangemessene Bilder melden

توصیه هایی برای لذت بردن از زندگی زناشویی
www.taknaz.ir/news_detail_23649.html - Diese Seite übersetzen
تکناز ,دیدنی ها, کامپیوتر, خبری ,پزشکی ,مذهبی , عکس , مطالب جالب و خواندنی ,آموزشی.
زندگی زناشویی عاشقانه با 2 روش ساده
www.taknaz.ir/news_detail_22245.html - Diese Seite übersetzen
دو کلید طلایی خوشبختی در زندگی زناشویی. به گفتگوی زیر توجه کنید ، قبل ازآن که ادامه مقاله را مطالعه نمایید ، از خودتان بپرسید : آیا در زندگی شماهم مانند این ...
اولین رابطه جنسی در زندگی زناشویی - تنظیم خانواده - بلاگ اسکای
asheghi4u.blogsky.com/.../pos... - Vereinigte Staaten - Diese Seite übersetzen
اولین رابطه جنسی در زندگی زناشویی. سلام پاسخ به سئوال خانم المیرا -ک از شیراز پرسیده بودن بهتر سکس برای اولین بار چگونه باشد ؟ در پاسخ به ایشون روشهای ...
۹ دشمن سرسخت زندگی زناشویی
www.irannaz.com/news_detail_11432.html - Diese Seite übersetzen
۹ دشمن سرسخت زندگی زناشویی. برای آنكه زندگی زناشوییتان به خوبی پیش رود، بیخود بهدنبال شگردهای معجزهآسا نباشید. در عوض، میتوانید از برخی از تلههایی كه ...
اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی
fa.parsiteb.com/news.php?nid=10527 - Irak - Diese Seite übersetzen
بدون وجود صمیمیت فیزیکی، چه چیز می تواند شما دو نفر را همچنان نزدیک به هم نگه دارد؟
همشهری آنلاین: 9 دشمن زندگی زناشویی
hamshahrionline.ir/details/86259 - Diese Seite übersetzen
26 جولای 2009‎ – 9 دشمن زندگی زناشویی. مهارتهای زندگی > خانواده- ترجمه سپیده حسینعلی عراقی: برای آنکه زندگی زناشوییتان به خوبی پیش رود، بیخود بهدنبال ...
همشهری آنلاین: 4 مشکل رایج در زندگی زناشویی
hamshahrionline.ir/details/129760 - Diese Seite übersetzen
5 مارس 2011‎ – آیا دوست دارید همه فکر کنند که زندگی زناشویی شما یک فاجعه است؟ به چیزهایی که دوست ندارید از یاد ببرید و آنچه سبب پیوند شما در نخستین ...
همشهری آنلاین: مفهوم عشق در زندگی زناشویی
hamshahrionline.ir/details/145273 - Diese Seite übersetzen
12 سپتامبر 2011‎ – مفهوم عشق در زندگی زناشویی. مهارتهای زندگی > خانواده- همشهری آنلاین - زهره بانی: هر پیوندی با عشق آغاز میشود و زن و شوهر با تمام وجود میخواهند که در ...
40 تصویر فتوشاپی خندهدار از زندگی زناشویی | مجله اینترنتی گویا ...
www.gooyait.com/.../40-surreal-photos-of-a-swe... - Diese Seite übersetzen
20 مه 2010‎ – چقدر زیباست زمانی كه دو شریك زندگی آن هم طراح و فتوشاپیست حرفهای در كنار هم دست به كاری زیبا میزنند و تصاویری از زندگی زناشویی خلق میكنند ...
چگونه تعارضات زندگی زناشویی را مدیریت کنیم؟
www.persianv.com/ravan/104182.php - Diese Seite übersetzen
11 جولای 2010‎ – چگونه تعارضات زندگی زناشویی را مدیریت کنیم؟ دست عاشق. یکی از راه های نزدیک شدن زوج ها به هم، بحث کردن می باشد. در واقع، بحث و گفت و گو از ...
زندگی زناشویی موفق
topzendegi.blogfa.com/ - Diese Seite übersetzen
زندگی زناشویی موفق - راه و رسم زندگی موفق زناشویی را از ما بخواهید.
خانواده و زندگی زناشویی | HappyIranian.Org ایرانیان شاد پایگاه اطلاع ...
www.happyiranian.org/marita.../family-marita-li... - Diese Seite übersetzen
آرشیو خانواده و زندگی زناشویی. ۴ شرط عجیب برای دریافت وام ازدواج. بدون دیدگاه، 131 بازدید، ۲۰ مهر ۱۳۹۱. آمارها نشان می دهد که روزانه 400 طلاق در کشور ثبت شده و این آمار ...
تاثیر خواب در زندگی زناشویی
www.beytoote.com/wedlock/.../sleeplifetie.html - Diese Seite übersetzen
رابطه جنسی آمیزش جنسی,امیزش جنسی,روابط زناشویی,رابطه زناشویی,زناشویی,آموزش روابط زناشویی آموزش تصویری روابط زناشویی,دانستنی های زناشویی,شوهر.
یادگیری شنا در زندگی زناشویی
www.beytoote.com/.../learning-swimming-in-ma... - Diese Seite übersetzen
رابطه جنسی آمیزش جنسی,امیزش جنسی,روابط زناشویی,رابطه زناشویی,زناشویی,آموزش روابط زناشویی آموزش تصویری روابط زناشویی,دانستنی های زناشویی,شوهر.
زناشویی :: روابط زناشویی ،دانستنیهای جنسی،دانستنیهای ازدواج ...
www.beytoote.com/wedlock/ - Diese Seite übersetzen
پرده بکارت,آمیزش,روابط زناشویی,پرده بکارت,دستگاه تناسلی زنان,انواع کاندوم,زایمان طبیعی,بارداری علایم بارداری,مقاربت,رابطه ... زندگی زناشویی ,زندگی خانوادگی ...
از روزمره گی زندگی زناشویی خسته شدی؟
www.beytoote.com/.../do-the-routine-life-tired-... - Diese Seite übersetzen
در دنیای مدرن امروز و زندگی های الان ، زنان و شوهران حداکثر دو بار در روز یکدیگر را می بینند . صبح هنگامی که بیدار می شوند و هر یک آماده می شوند تا به محل کا ر خود بروند ...
9دشمن زندگی زناشویی ازدیدروانشناسی
www.beytoote.com/.../antagonist-life-wedlock.ht... - Diese Seite übersetzen
برای اینکه زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم، لازم نیست که بیخودی به دنبال راه های معجزه آسا باشیم. ضمن...
6 راهکار برای شاد نگه داشتن زندگی زناشویی
www.beytoote.com/fun/.../caricature-joyful.html - Diese Seite übersetzen
کاریکاتور سرگرمی 6راهکار برای شاد نگه داشتن زندگی زناشویی:1-عشقخود را نشان دهید.اینم عشق گفتم بهت نشونش بدم...
دانستنیهای زندگی زناشویی : فروشگاه اینترنتی فروش
forosh.biz/cd1809_9158_دانستنیهای-زندگی-ز... - Diese Seite übersetzen
دانستنیهای زندگی زناشویی. محصول محبت را به همسرتان هدیه كنید. آموزشهای قبل ، حین و بعد از ازدواج. مجموعه آموزشی ارزنده با نكات كامل. مورد نیاز جوانان برای ازدواج موفق ...
رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)
www.hamdardi.net/thread-19744.html - Diese Seite übersetzen
15 دسامبر 2011‎ – اینجا می خواهیم یک درگوشی با خانمهاداشته باشیم که می تواند در زندگی زناشویی معجزه کند و آنها را در بهترین مسیرها هدایت کند اصولی كه زنان باید در ...
نکاتی برای زیباتر شدن زندگی زناشویی : : پزشکان ایران
www.pezeshkan.org/?p=12546 - Diese Seite übersetzen
19 سپتامبر 2008‎ – نکاتی برای زیباتر شدن زندگی زناشویی : دنیای زنان بعضی اوقات تفاوت های بزرگی با دنیای مردان دارد و ممکن است بعضی مردها این موضوع را درک ...
نقش مردان در زندگی زناشویی - تنظیم خانواده - بلاگ اسکای
asheghi4u.blogsky.com/?...34 - Vereinigte Staaten - Diese Seite übersetzen
اولا نکته ای در ابتدا لازم میدونم عرض کنم برخی از افراد تصورشان از لغت زندگی زناشویی فقط رابطه جنسی میباشد اما زندگی زناشویی به مجموعه رفتارهای دو زوج در طول ...
راز زندگی موفق زندگی زناشویی
www.javaneparsi.com/.../راز+زندگی+موفق+زند... - Diese Seite übersetzen
راز زندگی موفق زندگی زناشویی حسادت زنانه از زندگی زناشویی حفاظت می کند! 9 دشمن زندگی زناشویی از دیدگاه روانشناسی ازدواج! روشهای جذاب کردن زندگی زناشویی ...
زیباترین ازدواج دنیا، درسهای زندگی زناشویی حضرت علی (ع) و فاطمه (س ...
farhangi.um.ac.ir/portal/?q=node/9475 - Diese Seite übersetzen
        امروز سالروز ازدواج دو انسان بزرگی است که چون دو دریا در هم متلاقی شدند و بهترین سمبل یک خانواده ی خدایی و موفق را ساختند . بهترین راه برای داشتن یک ازدواج صحیح و ...
مهارت های زندگی زناشویی
www.tebyan.net › ... › مشاوره › کتاب هفته - Diese Seite übersetzen
27 ژوئن 2012‎ – رابطه ی زناشویی یک ارتباط انسانی منحصر به فرد است که با هیچ یک از روابط بین فردی دیگر قابل مقایسه نیست. فقط در این شکل از ارتباط است ...
فرمول زندگی زناشویی
www.tebyan.net › ... › ازدواج و خانواده › عشاق موفق - Diese Seite übersetzen
11 سپتامبر 2012‎ – رشد آگاهی و یاد گرفتن فرمول زندگی مشترک ، کمک می کند تا زوج ها از پس مشکلات بر آیند و زندگی رابر محور عشق بسازند.
رمز زندگی زناشویی موفق
www.tebyan.net › ... › ازدواج و خانواده › عشاق موفق - Diese Seite übersetzen
6 آوریل 2010‎ – اگر تفاوت هاى متناسب میان زن و مرد نبود ، تنوع و جذب و انجذاب ، در زندگى این دو، مفهومى نداشت . و به یک زندگى سرد و بى روح مبدل مى گشت .
رابطهی جنسی و زندگی زناشویی (2) | در خانهى ما
darkhaneyema.com/.../رابطه‌ی-جنسی-و-زند ی-ز... - Diese Seite übersetzen
25 ژوئن 2011‎ – برای این كه زن و شوهر بتوانند رابطهی جنسی سالم و خوشایندی در زندگی زناشویی خود تجربه كنند، باید با علل و انگیزهی برقراری رابطة جنسی در ...
مشکلات یک زندگی زناشویی - سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle/default.aspx?... - Diese Seite übersetzen
کنار آمدن با مشکلات ناشی از ارتباط های حال و گذشته کار آسانی نیست. بسیاری از زوجین برای شناسایی علت خشونت خانوادگی، ناراحتی های دوران کودکی و... نیاز به ...
روشهای موثر در حل مشاجرات زندگی زناشویی - ارتقای آگاهی – بهبود زندگی
behboodezendegi.parsiblog.com/.../روشهای+موث... - Diese Seite übersetzen
هیچ چیز مثل یک دعوای شدید در زندگی زناشویی نمیتواند موجب درد و رنج احساسی شود. کسی که شریک زندگیتان است، کسی که به او اعتماد دارید و نسبت به او آسیب ...
آموزه های زندگی و زناشویی - Blogfa
wifely.blogfa.com/ - Diese Seite übersetzen
آموزه های زندگی و زناشویی✿ - ✿،مسائل زناشویی ،تنظیم خانواده،پریود،نکات همسر داری✿ - ✿آموزه های زندگی و زناشویی.
راه های موفقیت در زندگی زناشویی .. ازدواج موفق .. زندگی خوب و شیرین
shah-kelid.blogfa.com/post-30.aspx - Diese Seite übersetzen
شاه کلید موفقیت .. رمز موفقیت - راه های موفقیت در زندگی زناشویی .. ازدواج موفق .. زندگی خوب و شیرین - شاه کلید موفقیت .. رمز موفقیت .. سخنان بزرگان درباب ...
۱۸ مهارت زندگی زناشویی
chekhabaronline.ir/news-6335.aspx - Diese Seite übersetzen
9 سپتامبر 2012‎ – سبک زندگی > ۱۸+ - با آموختن مهارت های زندگی زناشویی؛ می توانید در روابط زناشویی خود هوشمندانه تر عمل کنید و آن ها را بهبود بخشید، با مسائل ...
عشق-نفرت-طنز-زندگی زناشویی و............ - Blogfa
www.man-to-hame.blogfa.com/ - Diese Seite übersetzen
عشق-نفرت-طنز-زندگی زناشویی و............ - از عشق و نفرت و زندگی زناشویی تا هر چی شما بخواید و بنویسید.
حسادت جنسی در زندگی زناشویی
hamyary.ir/Thread-حسادت-جنسی-در-زندگی-زنا... - Diese Seite übersetzen
حسادت جنسی در زندگی زناشویی شاید به جرأت بتوان گفت : اکثر زنان و مردانی که در حال تجربه زندگی مشترک هستند نسبت به همسر خود حساسیت های ویژه ای دارند .
نکات مهم در زندگی زناشویی »
www.iraneziba.com/news/1387/07/949 - Diese Seite übersetzen
•گمان مبرید که یک زندگی زناشویی همیشه باید با آرمش همراه باشدو تناقضی پیش نیاید. هیچ یک از شما زن وشوهر، کمال مطلق نیستید. بنابراین اجازه بدهید احساسات چه ...
راه های داشتن روابط جنسی موفق در زندگی زناشویی
www.funpatogh.com/راه-های-داشتن-روابط-جنسی... - Diese Seite übersetzen
سلامت نیوز: شخصیت جنسی افراد با هویت جنسی آنها تفاوت دارد در واقع هویت جنسی یکی از اجزاء.
کلیدهای خوشبختی در زندگی زناشویی
vista.ir/article/302077 - Diese Seite übersetzen
عوامل مؤثر در دوام ازدواج هر یک در جای خود مهم است؛ ولی مهمتر از همه، عوامل اخلاقی و روانی است. بسیاری از کسانی که ازدواج هایشان از هم گسیخته است؛ علت را عدم توافق اخلاقی ...
Newlife with Holakoueemind - پنجاه باید و نباید در زندگی زناشویی 4
newarchive.blogfa.com/post-33.aspx - Diese Seite übersetzen
27 آگوست 2011‎ – Newlife with Holakoueemind - پنجاه باید و نباید در زندگی زناشویی 4 - آرشیو نوشتاری استاد عزیز دکتر فرهنگ هلاکویی.
مهم ترین تهدید زندگی زناشویی تان را بشناسید
daneshgahnews.com/.../12106-1391-07-22-06-3... - Diese Seite übersetzen
6 روز پیش‎ – مهم ترین تهدید زندگی زناشویی تان را بشناسید. ... رازداری برای حفظ و تداوم زندگی زناشویی اصلی لازم است. راز داری. خانواده مکانی برای ارتباط ...
خبرآنلاین - این رازهای زندگی زناشویی پرفروش شده است
www.khabaronline.ir/detail/234907/.../book - Diese Seite übersetzen
11 آگوست 2012‎ – کتاب - رازهای جنسی و زناشویی عنوان کتابی است که به مسائل و ناگفته های روابط زناشویی می پردازد که ناشر معتقد است دانستن آنها برای هر مرد و زنی ...
مشکلات یک زندگی زناشویی - کامی نیک صالحی
www.niksalehi.com/public/archives/186632.php - Diese Seite übersetzen
12 ا کتبر 2012‎ – کنار آمدن با مشکلات ناشی از ارتباط های حال و گذشته کار آسانی نیست. بسیاری از زوجین برای شناسایی علت خشونت خانوادگی، ناراحتی های دوران ...
خانواده و زندگی زناشویی
www.iranianuk.com/list.php5?list=6 - Diese Seite übersetzen
خانواده و زندگی زناشویی. ... خانواده و زندگی زناشویی. + 80. رای دهید. - 5. لعنت به همان دو نخ اول سیگار یکشنبه 30 سپتامبر 2012 - 9 مهر 1391 نوجوانانی که سراغ سیگار ...
یک جرعه مستی - رازهایی در مورد زندگی زناشویی
haziyanat.blogfa.com/category/2 - Diese Seite übersetzen
فروید می گفت نمیداند زن ها چه میخواهند. ولی من میدانم زن ها چه میخواهند: یک عالمه آدم که باهاشان حرف بزنند. میخواهند از چه حرف بزنند؟ میخواهند از همه چیز حرف بزنند.
خانواده ، ازدواج و زندگی زناشویی - تالار بحث و گفتگو هم میهن ...
forum.hammihan.com/forum65.html - Diese Seite übersetzen
خانواده ، ازدواج و زندگی زناشویی - در این تالار میتوانید نسبت به مطرح نمودن مباحث مر.
جملات زیبا زندگی زناشویی - جملات زیبا گیله مرد
foshtom.persianblog.ir/.../جملات_زیبا_زندگی_ز... - Diese Seite übersetzen
دلنشین ترین جملات زیبا و کوتاه روزانه - دنیای پیامک و جملات زیبا - گیله مرد.
مشکل رایج در زندگی زناشویی - سوال و جواب روانشناسی
ravanshenasi.ravabet.com/.../مشکل-رایج-در-زند... - Diese Seite übersetzen
آیا دوست دارید همه فکر کنند که زندگی زناشویی شما یک فاجعه است؟ به چیزهایی که دوست ندارید از یاد ببرید و آنچه سبب پیوند شما در نخستین دیدارتان شد، فکر کنید.
دشمن زندگی زناشویی از دیدگاه روانشناسان
www.asriran.com/.../دشمن-زندگی-زناشویی-از-د... - Diese Seite übersetzen
دیگر دیر از سر کار به خانه برنگردید! نه تنها برای خودتان وقت ندارید بلکه علاوه بر آن خستگی و عصبانیتتان را با خود به خانه میآورید که حقیقتا هیچ کار خوشایندی ...
گفتگوی آرام میان شیعه و سنی - » فاش کردن اسرار زندگی زناشویی ...
shia-sonni.com/.../ام-المومنین-عایشه-و-اسرار-زند... - Diese Seite übersetzen
6 آگوست 2012‎ – فاش کردن اسرار زندگی زناشویی توسط عایشه. از عائشه همسر رسول خدا نقل شده است که گفت: هر وقت ختنهگاه (مرد) از ختنهگاه (زن) عبور کرد، غسل واجب ...
راز موفقیت در زندگی زناشویی
www.4jok.com/pages/409 - Diese Seite übersetzen
راز موفقیت در زندگی زناشویی. مردی به پدر همسرش گفت :عده زیادی شما را به خاطر زندگی زناشوئی موفقی که دارید تحسین میکنند. ممکن است راز این موفقیت را به من ...
پزشکان بازدید : 10 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

زنان و مردان در رفتار تفاوت های زیادی دارند . مثلاً وقتی یک زن می خواهد سر صحبت را با همسرش باز کند از موضوعهای کاملاً متفاوتی آغاز می کند ، در حالی که مردان زمانی که صحبت می...

زنان و مردان در رفتار تفاوت های زیادی دارند . مثلاً وقتی یک زن می خواهد سر صحبت را با همسرش باز کند از موضوعهای کاملاً متفاوتی آغاز می کند ، در حالی که مردان زمانی که صحبت می کنند می خواهند افکار و اطلاعاتی را بیان کنند .
برای مردان ارتباط برقرار کردن یعنی تبادل اطلاعات ، در حالی که برای زنان این امر به معنی سهیم شدن ، سهیم کردن و صمیمیت و لذت بردن است . هدف زنان از مکالمه این است که احساسِ حمایت کنند و تا جایی پیش بروند که خودشان را بفهمانند و دیگران را بفهمند . مردان به دنبال صحبت های سریع و ترجیحاً جالب و بامزه و از همه مهمتر علمی و مفید هستند . آنها به ندرت " حرف زدن برای حرف زدن " را دوست دارند . در حالی که زنان دوست دارند از احساسات و علائقشان سخن بگویند.
زنان بدانند
که مردان چگونه ارتباط برقرار می کنند و مخصوصاً بدانند که آنها چگونه ارتباط کلامی ایجاد می کنند .
به مردان کمک کنند تا آنچه را که در درونشان می گذرد ، بهتر و بیشتر با آنان در میان بگذارند . زن عادی ، در مقایسه با مرد عادی در ایجاد ارتباط کلامی استاد است ، مخصوصاً زمانی که ابراز احساسات در میان باشد .
مردان بدانند
به شیوه ارتباط برقرار کردن خود و همسرشان توجه کنند . آنان باید بدانند که بین شیوه ارتباط برقرار کردن آنها و همسرشان تفاوت بسیار زیادی وجود دارد .
با این شناخت آنان می توانند از خود رفع اتهام کنند و نگرش های دفاعی خود را درباره زنان کنار بگذارند و آنها را متهم نکنند که به طور دائم انتقاد می کنند و نق می زنند . مردان احتمالاً می توانند متوجه شوند که زنان از بیان کردن حالت های روحی خود لذت می برند . زنان این کار را به منظور انتقاد از مردان انجام نمی دهند بلکه بیشتر برای بهبود رابطه و نزدیکتر کردن خود به همسرشان و احساسِ داشتن یار و همراه انجام می دهند . برای زنان بیان کردن حالت های روحی ، حتی احساسات منفی ، نوعی اثبات علاقه است.
تفاوت های روانی زنان و مردان
از دهه 1950 به این طرف ، روانشناسی جدید خواسته است از تفاوت های زن و مرد بکاهد ؛ زیرا این تفاوت ها در گذشته ، اغلب برای مطیع کردن و به خدمت گرفتن زنان به کار رفته است . طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در مورد 61 جامعه ، تقریباً 50 درصد زوجها طلاق می گیرند یا می خواهند طلاق بگیرند و این اتفاق معمولاً در سال چهارم یا پنجم زندگی مشترک آنها رخ می دهد . درصد ازدیاد طلاق بین سال های 1960 و 1990 به 300 درصد می رسد .
59 درصد خصوصیات و رفتار زیست شناختی مردان و زنان یکی است. هر دو یک مغز ، یک بدن ، دو دست ، دو پا و ... دارند ، نفس می کشند ، غذا می خورند ، می خوابند و ... .
اعتقاد به این که تفاوت های ژنتیکی ، غددی ، هورمونی ، اندامی و ... نمی توانند روی روان و رفتار زنان و مردان اثر بگذارند ، کاملاً غلط و ضد علمی است . اگر روان شناسی تفاوت های دو جنس در قرن 19 این اشتباه را مرتکب شد که مرد را به عنوان جنس برتر شناخت تا بتواند زن را پایین بیاورد و او را فقط به نقش های معمولی بارداری ، تربیت فرزندان و تغذیه محدود کند ، این باور نیز می تواند کاملاً اشتباه و خطرناک باشد که زن و مرد مشابه هستند . زن و مرد در حقیقت انسانند ، اما متفاوت . در کتاب ، " کشف کردن تفاوت هایمان " ، اثر ژورتانبنوم ، گفته شده است که برای درک واقعیت چهار روش وجود دارد : فیزیکی ، احساسی ، عقلانی و روحانی . زنان به راحتی می توانند از یک روش به روش دیگر بروند اما مردان با روش فیزیکی و عقلانی راحت ترند . به عنوان مثال مردی که غمگین یا شاد است این حالت ها را با رفتار ( فیزیکی ) خود نشان می دهد . به عبارت دیگر مرد به عمل ، ارجحیت می دهد . زن غم را احساس می کند و حتی می تواند بی دلیل احساساتی شود ، ولی درک این موضوع برای مر بسیار سخت است . زن به رابطه خود و محیط ، بیشترین ارجحیت را می دهد .
برای مرد ، هیجان بیانگر یک مشکل یا تعارض است ؛ پس به دنبال این هیجان می رود تا آن را از بین ببرد و آرامش روحی اش را دوباره به دست بیاورد . برای زن هیجان به صورت بهانه برای ایجاد ارتباط در می آید . زن می خواهد هیجان خود را بیان کند ، آن را با دیگران تقسیم کند و در مقابل ، هیجانهای دیگران را به دست آورد . وقتی زن هیجان خود را برای شوهرش تعریف می کند شوهر به طور خودکار فکر می کند که خودش قسمتی از مشکل است ، او دلیل یا یکی از دلایلی است که این هیجان را به وجود آورده است .
بنابراین اغلب به حالت دفاعی ، واکنش نشان می دهد . شوهر برای آن که به زنش کمک کند تا هیجان او از بین برود ، به جستجو و پیدا کردن راه حلی برای مشکل می گردد . این کار موجب می شود که زن فکر کند مرد می خواهد عیب او را جبران کند یا می خواهد همیشه حرف آخر را بزند ؛ زیرا مرد هیجان خود را به شیوه عقلانی و اندیشمندانه بیان می کند ، برای همین احساس می کند که مورد حمله قرار گرفته ، و زن احساس می کند که درک نشده است .
یک متخصص در زبان شناسی اجتماعی برای درک این که چرا مردان و زنان در ارتباط برقرار کردن این قدر مشکل دارند ، به تحلیل روش های مکالمه و گفتگو بین زنان و مردان پرداخته است. او نشان داده که مردان به اندازه زنان حرف می زنند اما آنها در همان شرایط از همان موضوعها و برای همان هدف ها حرف نمی زنند . زنان برای ایجاد ارتباط و بیان حالت های روحی خود از زبان ارتباطی و صمیمانه ، استفاده می کنند . مردان از زبان برای انتقال اطلاعات و دریافت آن بهره می گیرند . برای مرد ، زبانِ عملکرد ابزاری دارد و برای حفظ استقلال به کار می رود . مردان از واقعیت های عینی و خارجی حرف می زنند ، در حالی که زن از زندگی خصوصی خود برای استراحت و تجدید قوا در سکوت بهره می گیرند .
مرد در جمع بیشتر حرف می زند ، مرد سخنرانی می کند و زن تظاهر می کند که گوش می دهد ؛ زیرا برای زن زندگی خصوصی اهمیت دارد و نه موقعیت اجتماعی . به علاوه مردان تنها زمانی در جمع صحبت می کنند که هر بار فقط یک نفر حرف بزند در حالی که زنان وقتی بیشتر از یک صدا شنیده می شود ، راحت تر حرف می زنند . هنگام حرف زدن ، زنان معمولاً به دنبال تأیید شدن هستند ، در حالی که مردان قدرت طلبی می کنند. زنان برای ارتباط برقرار کردن ، ناراحتی ها یا نگرانی های کوچک خود را تعریف می کنند ، مرد بیان ناراحتی ها یا نگرانی ها را به حساب سرزنش یا انتقاد از خود می گذارد .
با درنظر گرفتن این موضوع که بین زنها و مردان تفاوت های زیادی وجود دارد (که این تفاوت ها مکمل یکدیگرند).
مردان می خواهند که زنان ، کمتر حرف بزنند ، فعالیت های بدنی بیشتری داشته باشند ، کمتر رمانتیک باشند ، کمتر فکر خود را به دیگران مشغول کنند ، به کارشان بیشتر مشغول باشند ، بیشتر منطقی باشند ، بیشتر در خانه بمانند ، کمتر حساس باشند ، خوش قول تر باشند و زودتر حاضر شوند .
زنان می خواهند که مردان ، بیشتر حرف بزنند ، بیشتر عاطفی باشند ، فعالیت های بدنی کمتری داشته باشند ، بیشتر رمانتیک باشند ، وقت خود را کمتر به کار و بیشتر برای خانواده صرف کنند ، کمتر حسابگر باشند ، بیشتر به بیرون از خانه بروند و همدردی بیشتری نشان دهند ، کمتر عجله داشته باشند و به سلامت خود بیشتر برسند .
با مقایسه یک به یک خواسته های زنان و مردان به نظر می رسد شاهد یک صف آرایی برای نبرد هستیم . نبردی که در آن هر کسی ادعا می کند طرف مقابل او را دوست ندارد ؛ هر کس ، ادراک خود را به عنوان هنجار معرفی می کند که باید دنبال شود . هر دو طرف خیال می کنند که مسئله ، مسئله عشق یا اراده است اما نمی دانند که تفاوت های ذاتی باعث به وجود آمدن این تفاوت ها می شود و دشواری ها را به وجود می آورد .
باید تفاوت های زنان و مردان را شناخت و به آنها اهمیت داد نه این که برای " هنجارسازی " جنس مخالف به کار گرفت . با این کار یکی دیگری را متهم نخواهد کرد که صداقت ندارد یا نمی تواند ارتباط برقرار کند .

پزشکان بازدید : 12 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

1 – در مقابل همسر خویش ، گرفتاری های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نکنید. 2 – هدیه دادن مهر و محبت را زیاد می کند ؛ به مناسبت های...

1 – در مقابل همسر خویش ، گرفتاری های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نکنید.
2 – هدیه دادن مهر و محبت را زیاد می کند ؛ به مناسبت های مختلف برای همسر خود هدیه ای هرچند کوچک خریداری و با چهره ای شاد و خندان به او تقدیم کنید.
3 – چنانچه کمبودی در منزل مشاهده می شود ، باکمال محبت و خوشرویی تذکر دهید.
4 – در حضور همسر خود ، به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید و توانایی های آنها را به رخ وی نکشید.
5 – به بستگان همسر خود مانند : پدر و مادر و سایراقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه خود قبل از همسر خود اقدام کنید.
6 – هیچ وقت از معاشرت همسر خود با بستگان صالحش جلوگیری نکنید و در معاشرت و دید و بازدید با بستگان وی پیشقدم باشید.
7 – با بستگان خود نزد همسرتان درگوشی و نجوا نکنید.
8 – هیچ گاه همسر خود را به ویژه نزد بستگانش تحقیر نکنید؛ توهین و بی احترامی به همسر از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی می کاهد.
9 – هیچ گاه خود را برتر از همسر خود معرفی نکنید. سعی کنید " من " و " تو " در زندگی زناشویی نباشد کلمه " ما " زندگی را گرم و لذتبخش می کند.
10 وقتی که همسر شما عصبانی است او را با مهر و محبت آرام کنید.
11 – برای رفتن به مهمانی و گردش سعی کنید همراه فرزندان و همسر خود باشید و پیشنهاد همسر خود را در این مورد به علت کار و خستگی رد نکنید.
12 – امتیازات اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... فامیل خود را در صورتی که باهمسر شما فاصله اجتماعی و طبقاتی دارند مطرح نکنید.
13 – کارهای همسر خود ، هرچند کوچک را تحسین کنید. تمجید و ستایش زن به علت روح لطیف و مهربانی که دارد کلید کامیابی در زندگی زناشویی است.
14 – در قبال همسر خود ، در امور مختلف قدرت نمایی نکنید.
15 – زحمات و هزینه هایی را که برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود صرف می کنید ، هیچ گاه بر زبان نیاورید.
16 – همسر خود را در خانه محصور و محدود نکنید و وی را از دستیابی به شادی ها محروم نسازید.
17 – شادی و خنده های خود را در محل کار خود جا نگذارید و فراموش نکنید که همسر شما درخانه هم نیازمند شادی و خنده های شماست.
18 – کمک کردن در انجام کارهای منزل را فراموش نکنید و بدانید همان مقدار که شما در خارج از منزل خسته می شوید ، زن هم درمنزل از کارهای منزل خسته می شود و نیازمند مساعدت و قدردانی است.

«« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

پزشکان بازدید : 11 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خلاصه : اختلافات زناشویی گاهی خوب است با خواندن این مقاله این واقعیت را باور میکنید متن کل خبر : بیشتر ما در رابطه مان با همسر از کشمکش و بگومگو گریزان هستیم. معمولاً آن را چراغ قرمزی در روابط...

خلاصه : اختلافات زناشویی گاهی خوب است با خواندن این مقاله این واقعیت را باور میکنید
متن کل خبر : بیشتر ما در رابطه مان با همسر از کشمکش و بگومگو گریزان هستیم. معمولاً آن را چراغ قرمزی در روابط مان می دانیم و البته بیشتر آن را مشکل طرف مقابل مان می دانیم در نتیجه برای حل مشکل به دنبال سرزنش خود یا دیگری هستیم. اما نگران نباشید. اختلاف در رابطه زناشویی مساله ای طبیعی و حتی خوب است که مشکلات روبه افزایش را در رابطه سالم و رو به تکامل نشان می دهد و امکان حل آنها را فراهم می کند. جر و بحث های تند اعتماد، درک متقابل و صمیمیت بیشتری ایجاد می کند.
اختلاف در زندگی زناشویی ممکن است ناخوشایند به نظر برسد اما در حقیقت اگر با آن درست برخورد کنیم روابط را به سطح بالاتری از همکاری و سرزندگی سوق می دهد. به جای اینکه اختلاف علامت پایان رابطه باشد می توان آن را کاتالیزوری برای تغییرات مثبت و کشف چیزهای جدید در رابطه دانست. به روش های ملموس زیر توجه کنید.
در این موارد اختلاف می تواند سبب تغییرات مثبت در رابطه شود. مهم ترین نکته در دستیابی به نتیجه مثبت از یک جر و بحث تند تغییر زاویه دید است. در طول گفت وگو با همسرتان همیشه به خاطر داشته باشید هر دو با هم اختلاف دارید، طرف مقابل هم جنبه های مثبتی دارد، همه مشکلات را به گردن او نیندازید.

● اختلاف نشانه مشکل دیگری است
پرهیز از اختلاف در زندگی زناشویی این واقعیت را تغییر نمی دهد که مساله ای در زندگی زناشویی تان هست که باید به آن رسیدگی شود. اختلافات که بالا می گیرد دلیل بر این است که زن و شوهر باید وقت بیشتری با هم بگذرانند.
در غیر این صورت فاصله بیشتری بین آنها ایجاد می شود و بیشتر از هم دور می شوند. اختلاف باعث از نو پیدا شدن ارزش های مهم می شود و کمک می کند زن و شوهر برای یک هدف مشترک دوباره با هم متحد بشوند. هنگامی که در زندگی زناشویی اختلافی پیش می آید طرفین ممکن است دریابند وقت آن رسیده که نقش های کنونی خود را کنار بگذارند و نیز انتظارهایی را که از طرف مقابل دارند تغییر بدهند.
اختلاف معمولاً نشان دهنده این است که زن و شوهر روش های قدیمی با هم بودن را پشت سر گذاشته اند و باید پیوسته برای رابطه خود دوباره برنامه ریزی و آن را احیا کنند.

● مشاجره به سبک جدید
تصور کنید هنگامی که بین زن و شوهر مشاجره ای درمی گیرد، اگر زیادی پیگیر یا حتی هیجان زده باشید ممکن است چه اتفاقی بیفتد؟ پاداشی که می گیرید صمیمیت بیشتر، دوستی عمیق تر و رابطه متقابل رشدیافته تر است. پنج نکته کمکی زیر را برای استخراج طلای موجود در اختلافات زناشویی به یاد داشته باشید:
۱) از وسوسه سرزنش دیگری بگریزید، دنبال نتیجه گیری هایی باشید که فرصت های خوب نهفته در اختلافات را نمایان کند. فکر کنید اگر این موقعیت می بایست توجه شما را به چیزی کاملاً به دور از مشکل تان جلب می کرد، آن چه می تواند باشد.
۲) از رویاها، خواست ها و ارزش هایی که ممکن است ورای این اختلاف نهفته باشد از همسرتان سوال کنید. «این مساله چه اهمیتی برای تو دارد؟»
۳) درباره انتظارات تان که برآورده نشده یا رویاهایی که از آنها ناامید شده اید و شما را بسیار غمگین کرده خیلی راحت و صادقانه صحبت کنید. «چیزی که واقعاً مرا ناراحت کرده این است که...»
۴) به جای شکایت کردن و غر زدن درخواست خود را مطرح کنید. واضح و مستقیم درباره چیزی که می خواهید صحبت کنید و بی خود درباره چیزهایی که دوست ندارید داد سخن سر ندهید.
۵) منصف باشید و حتی اگر دو درصد از حرف های طرف مقابل درست است آن را پیدا کنید. هیچ کس صددرصد درست نمی گوید و هیچ کس هم صددرصد اشتباه نمی کند. فصل مشترک بین درست ها را پیدا و بر آنها تاکید کنید.
و بالاخره به خودتان اعتماد داشته باشید، به همسرتان اعتماد کنید و آگاه باشید چه اتفاقی دارد در رابطه تان می افتد چون شاید هنوز ندانید این اختلافات دارد شما را به کجا می رساند. هنگامی که موفق به درک فرصتی که پیش آمده شدید و کاملاً صادقانه خودتان را محک زدید و مشتاقانه در پی کشف چیزهایی باشید که برای همسرتان اهمیت دارد در همه جنبه های رابطه زناشویی تان رضایتمندی بیشتری احساس خواهید کرد.

● برای بگومگو آمادگی داشته باشید
وقتی دو نفر در کنار هم قرار می گیرند مسلم بدانید که اختلاف سلیقه و درگیری به وجود می آید. این کاملاً طبیعی است و نیاز به تغییر و تکامل را نشان می دهد. اگر به این امر آگاه باشید می توانید از قبل برای اختلافات برنامه ریزی کنید و برای آن آماده باشید. بعد از آن برای رسیدن به توافقاتی که می خواهید استفاده کنید. به یاد داشته باشید خیلی آسان تر است که برای اختلاف آمادگی داشته باشید تا اینکه کاملاً در آن غرق شده باشید و بعد بخواهید از آن استفاده کنید. اختلاف قسمتی طبیعی از هر رابطه ای است و بیشتر اوقات نشانه تمام شدن عمر رابطه نیست. باید به اختلافات زناشویی خوشامد گفت چون نشانه ای برای تلاش برای رابطه ای بهتر و تکامل یافته تر و راهی برای فهم متقابل عمیق تر است.

● از رودررویی با همسرتان نهراسید
«من از جر و بحث متنفرم»، «ما نمی توانیم مشکلات مان را خوب حل کنیم، پس اصلاً وارد مشاجره نمی شویم»، «من می گذارم او خودش هر کاری دلش می خواهد انجام بدهد».
گوش کردن، صحبت کردن، برقراری ارتباط، حل مساله، تصمیم گیری مشترک... اینها لازمه ارتباط بین زن و شوهر هستند. رابطه بدون مهارت های ارتباطی و اختصاص زمان مفید برای صحبت درباره مسائل مشترک خیلی زود به دردسر می افتد و منجر به شکست می شود.
به خصوص زوج هایی که شغل های پراضطراب دارند بیشتر باید به این مساله توجه کنند. خیلی زن و شوهرها با هم حرف نمی زنند چون می خواهند از اختلاف و مشاجره بپرهیزند. عقیده نادرستی رایج است که اختلاف و درگیری بد است. یکی از دلایل اصلی اختلافات خانوادگی این است که زن و شوهرها نمی توانند با مسائلی که برایشان پیش می آید، روبه رو بشوند. ممکن است داد و بیداد راه بیندازند اما نمی توانند با صداقت و احترام متقابل با مشکل اصلی مواجه بشوند. انگار اختلاف و برخورد با یکدیگر بی ادبی است.
در حالی که اختلاف و برخورد طبیعی و نشانه سلامت رابطه است. زن یا شوهری که باعث ایجاد اختلاف می شود، آدم بدی نیست و کار غلطی انجام نداده است. اختلاف فتح بابی برای مکالمه و حل مشکلات است. از اختلاف و درگیری نترسید.
هدف تان نباید پرهیز از درگیری باشد بلکه باید ابزار تکیه کردن بر اختلافات و حل آنها را یاد بگیرید تا بتوانید زندگی خود را دوباره بر اساس آموخته های جدید سازمان دهی کنید. بعضی زن و شوهرها فکر می کنند اگر اختلاف عقیده خود را بروز بدهند رابطه شان در معرض نابودی قرار می گیرند. بنابراین از درگیری فرار می کنند یا ابزارهای ناکارآمدی را به کار می گیرند که مشکل را سریع اما سطحی حل می کند.
مصالحه یا به اجبار قبول کردن خواسته همسر دو تا از این ابزارهای ناکارآمد هستند. معمولاً اگر به زن و شوهری که اختلاف دارند توصیه شود به خاطر دیگری کوتاه نیایند، تعجب می کنند. مگر مصالحه لازمه زندگی مشترک نیست؟
واقعیت این است که تصمیم هایی که بر اساس مصالحه گرفته می شوند فاقد خلاقیت لازم هستند و معمولاً پایدار نمی مانند. مطمئناً هرچند وقت یک بار لازم است یکی از زوجین مصلحت اندیشی کند و بر سر مساله ای با دیگری کنار بیاید اما درباره تصمیمات مهم مصالحه ممکن است عصبانیت و مقاومت به بار بیاورد. مصالحه معمولاً نتیجه این است که هر دو نفر درباره مساله ای واداده اند تا با هم به توافق برسند و تصمیم نهایی هم نسخه تعدیل شده دو نظر و عقیده قوی و محکم است.
اگر بخواهید از زیر بار اختلاف و درگیری فرار کنید، مصالحه روش بسیار خوبی است. به نظر می رسد با مصالحه می توان اغتشاش ها را فرو نشاند و هر دو طرف را راضی و خوشحال کرد، اما آنچه واقعاً اتفاق می افتد این است که هر دو طرف احساسات خود را زیر پا می گذارند. ممکن است یکی از زن و شوهر از مصالحه رنجیده باشد و منتظر دستاویزی باشد تا ثابت کند تصمیم گیری غلط بوده و باید بر اساس نظر او تصمیم می گرفتند.
دیگری ممکن است فکر کند کار کاملاً درستی انجام داده که نظرش را به همسرش تحمیل نکرده اما هنگامی که مصالحه نتیجه رضایتبخشی دربر نداشته باشد او هم احساس ناخشنودی می کند. کمی روی این موضوع فکر کنید تا خودتان دریابید تصمیمات مشترکی که بر اساس مصالحه گرفته اید چقدر دوام داشته اند.
قبول اجباری یا مجبور کردن دیگری به پذیرش عقیده یکی دیگر از راه های پرهیز از اختلاف در روابط بین زن و شوهرها است. ممکن است زن یا شوهر، هر کدام که توانایی قانع کردن دیگری را دارد، دیگری را وادار به پذیرش نظر خاصی بکند.
در حالی که معنی پذیرش این نیست که او هم آن نظر را قبول دارد. در حقیقت نفر دوم فقط برای پرهیز از جنگ و دعوا وانمود به پذیرش کرده و تسلیم شده است. پس اشتباه نکنید. نه همسرتان را وادار به پذیرش نظر خودتان بکنید و نه به زور نظر او را بپذیرید. به این ترتیب اختلاف تان حل نمی شود و بدتر از آن اینکه مشکل پنهان می شود و روزی عمیق تر سر باز می کند. اگر وقتی را برای صحبت کردن با همسرتان اختصاص ندهید، اگر به پرورش رابطه تان اهمیت ندهید و اگر از اختلافات سازنده و برخوردهای سالم طفره بروید رابطه تان دیر یا زود فرو می پاشد. پس از همین الان دست به کار بشوید و مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید. از وقت خود خوب استفاده کنید و رابطه ای معنی دار و دوستانه با همسرتان ایجاد کنید.

● اگر اختلاف خوب است چرا حال مان را بد می کند
اختلافات زناشویی طبیعت دوگانه و متضادی دارد. بسته به اینکه چطور با آن کنار بیایید، ممکن است سازنده یا مخرب باشد. ممکن است فکرهای جدید و خارق العاده و زاویه دیدی تازه درباره چیزی که تاکنون به آن توجه نکرده اید برایتان به ارمغان بیاورد. اما اگر درست با آن برخورد نکنید ممکن است باعث دل شکستگی و خرد شدن عزت نفس و غرور آدم بشود.
مشکلی که زن و شوهرها در اختلافات زناشویی دارند خود اختلاف نیست بلکه بیشتر روش برخورد افراد با احساسات شان است که متاسفانه جزء جدانشدنی اختلافات است.
اشتباه بیشتر مردم این است که بدون اینکه بفهمند کدام احساس شان درگیر ماجرا است سعی می کنند مشکل را به طور مجرد حل کنند. آنها مشکلات را له می کنند و حین این کار احساسات خودشان را هم که به آن مشکلات آویخته له می کنند. درست است که این کار مشکلات را از سر راه کنار می زند اما به احساساتی که در آن دخیل هستند آسیب می رساند. به همین علت است که بگومگوهای زناشویی حال شما را بد می کند. این مشکل از تمرکز بیش از حد بر مشکل به جای احساسات درگیر در آن ناشی می شود.

«« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

پزشکان بازدید : 13 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (2)

خانمی‌ می‌ گفت : وقتی‌ در ابتدای‌ زندگی‌ زناشویی‌ هستیم، همه‌ چیز در اطرافمان‌ شیرین‌ و دلچسب‌ و همه‌ لحظات‌ زندگی‌ مملو از شادی‌ و خوشحالی‌ است؛ و هرگز تصور نمی‌ کنیم‌ که‌ روزی‌ این‌ احساسات‌ خوش‌ و سبکبالی‌ خیال،...

خانمی‌ می‌ گفت : وقتی‌ در ابتدای‌ زندگی‌ زناشویی‌ هستیم، همه‌ چیز در اطرافمان‌ شیرین‌ و دلچسب‌ و همه‌ لحظات‌ زندگی‌ مملو از شادی‌ و خوشحالی‌ است؛ و هرگز تصور نمی‌ کنیم‌ که‌ روزی‌ این‌ احساسات‌ خوش‌ و سبکبالی‌ خیال، تبدیل‌ به‌ شرایط‌ ناهموار و دشواری های‌ پی‌ در پی‌ در زندگی‌ شود. اما طولی‌ نخواهد کشید که‌ با گذشتن‌ سال های‌ اول‌ ازدواج، شادی ها یکی‌ پس‌ از دیگری‌ رنگ‌ می‌ بازند و روزی‌ به‌ خود می ‌آییم‌ و می ‌پرسیم‌ چه‌ اتفاقی‌ افتاد؟ چرا همه‌ چیز به‌ این‌ زودی‌ عوض‌ شد؟ آیا گذر ایام‌ بود یا حضور بچه‌ها و افراد دیگر که‌ این‌ تغییرات‌ را سبب‌ شد؟
ازدواج‌ کلمه ‌ای‌ جادویی‌ نیست‌ که‌ بتواند همه‌ نیازهای‌ ما را برآورده‌ سازد. مورد دیگر این‌ است‌ که‌ باید همسر خود را همراه‌ با محاسن‌ و معایبش‌ بپذیرید. البته‌ پیشنهاد نمی ‌کنیم‌ بی ‌انصافی، بی ‌رحمی، بی ‌نزاکتی‌ و رفتارهای‌ ناشایست‌ او را برای‌ همیشه‌ تحمل‌ کنید، زیرا آدمی‌ قادر است‌ رفتار خود را اصلاح‌ کند؛ اما فراموش‌ نکنید هرگز قادر نیست‌ ماهیت‌ خود را عوض‌ کند.
ما نمی ‌توانیم‌ گذر زمان‌ را متوقف‌ یا حضور بچه‌ها را در زندگی‌ کتمان‌ کنیم، اما می ‌توانیم‌ پایه‌ های‌ زندگی‌ را براساس‌ این‌ واقعیت ها بنیان‌ نهیم‌ و بکوشیم‌ روزهای‌ شاد اول‌ ازدواج‌ را در زندگی‌ تکرار کنیم. اما چگونه؟ آیا همان‌ طور که‌ لوئیز برد در کتاب‌ «چگونه‌ شوهران‌ خود را شیفته‌ خود کنید» می ‌گوید، باید هر روز یک‌ دسته‌ گل‌ تازه تهیه‌ کنید تا شوهرانتان‌ هنگام‌ آمدن‌ به‌ خانه‌ غافلگیر شوند؟ یا با پوشیدن‌ یک‌ لباس‌ نو سعی‌ کنید از خشکی‌ و یکنواختی‌ زندگی‌ بکاهید؟ آیا باید به‌ نصیحت‌ گروهی‌ از زنان‌ گوش‌ فرا دهید و به‌ زندگی‌ و بچه‌ های‌ خود بی ‌توجه‌ باشید و هر روز در پی‌ تغییر لباس‌ و مدل‌ موی‌ خود باشید تا در نتیجه‌ چنین‌ کاری‌ شوهرانتان‌ آمدن‌ به‌ خانه‌ را به‌ رفتن‌ به‌ هر جای‌ دیگر ترجیح‌ دهند؟ یا باید شیوه‌ گروهی‌ دیگر از زنان‌ را پیش‌ بگیرید و به‌ محض‌ این که‌ شوهر به‌ خانه‌ آمد، ناله‌ سر دهید و شکایت‌ کنان‌ سعی‌ کنید مشکلات‌ کوچک‌ زندگی‌ را بزرگ‌ جلوه‌ دهید تا با جلب‌ محبت‌ و ترحم‌ او اندکی‌ زندگی‌ را خوشایندتر جلوه‌ دهید؟
اما هیچ‌ کدام‌ از این‌ ظاهر سازی های‌ فریبنده، به‌ تنهایی‌ نمی ‌تواند مؤثر باشد و از بروز اختلافات‌ و مشکلات‌ زناشویی‌ جلوگیری‌ کند؛ بلکه‌ باید بکوشید تا «شوهران‌ خود را دوستان‌ خود کنید»!
برای‌ ایجاد این‌ صفا و صمیمیت‌ لازم‌ است‌ موانع‌ را شناسایی‌ کنید و آنها را یکی‌ پس‌ از دیگری‌ از سر راه‌ بردارید. ریچارد آستین می ‌گوید: «یکی‌ از بزرگترین‌ موانع‌ بر سر راه‌ خوشبختی‌ توقعات‌ بیش‌ از حد است». زیرا گروه‌ بی ‌شماری‌ از جوانان، برداشت‌ غلطی‌ از ازدواج‌ دارند و همواره‌ می پندارند ازدواج‌ معجزه ‌ای‌ است‌ که‌ اگر در زندگی‌ آنان‌ به‌ وقوع‌ پیوندد، تمام‌ مشکلات‌ را حل،‌ و زندگی‌ را شیرین‌ و شاد می ‌کند. آنها با چنین‌ تعبیر نادرستی، اقدام‌ به‌ ازدواج‌ می ‌کنند و پس‌ از مدتی‌ درمی ‌یابند که‌ آنچه‌ در ذهن‌ داشته‌ اند، رؤیایی‌ بیش‌ نبوده‌ است. گروهی‌ دیگر بدون‌ در نظر گرفتن‌ توانایی‌ و سلامت‌ روح‌ و روان‌ همسر خود، سعی‌ می‌ کنند همه‌ کارهای‌ شاق‌ و پر زحمت‌ را به‌ او بسپارند و با این‌ روش‌ هرگونه‌ فرصتی‌ را برای‌ به‌ وجود آمدن‌ روابط‌ دوستانه‌ و صمیمی‌ از بین‌ می ‌برند. از نظر روانی‌ هر انسانی‌ نیازهایی‌ دارد، مانند مطرح ‌شدن، پذیرفته ‌شدن، ایمن ‌بودن‌ و تعلق‌ داشتن‌ که‌ هر یک‌ از این‌ نیازهای‌ درونی‌ تا حدودی‌ در ازدواج‌ برآورده‌ می ‌شود. زن‌ و شوهر می‌ توانند در به‌ وجود آوردن‌ حس‌ خوب ‌زیستن‌ به‌ یکدیگر کمک‌ کنند، اما هیچ‌ کدام‌ قادر به‌ آفرینش‌ شادی‌ و خوشبختی‌ مطلق‌ برای‌ دیگری‌ نیستند.

ما انتظار داریم‌ دیگران‌ هر کاری‌ که‌ از دستشان‌ بر می‌ آید، برایمان‌ انجام‌ دهند، در حالی‌ که‌ خود کمترین‌ توجهی‌ به‌ خواسته‌ های‌ آنها نمی‌ کنیم. می ‌خواهیم‌ از اشتباهات‌ ما چشم‌ بپوشند، اما خودمان‌ کوچکترین‌ گذشتی‌ در مورد رفتار بد آنها نداریم. شما می‌ خواهید شوهرتان‌ از هر نظر بی‌ عیب‌ باشد، در حالی‌ که‌ از عیب های‌ خود بی‌ خبرید. همیشه‌ سعی‌ دارید عیوب‌ او را برشمرید و ناله‌ و شکایت‌ کنید که‌ چرا این‌ شوهر آن‌ طور که‌ باید باشد نیست؛ چرا قادر نیست‌ مرا درک‌ کند؟ حتی‌ گروهی‌ از زنان‌ پا را از این‌ هم‌ فراتر نهاده، سعی‌ می ‌کنند شخصیت‌ شوهر را درهم‌ ریخته، دوباره‌ آن‌ را آن‌ طور که‌ می‌ خواهند شکل‌ دهند یا او را مجبور کنند آن‌ طور که‌ می‌ خواهند باشد، نه‌ آن‌ گونه‌ که‌ هست. البته‌ فقط‌ زن ها نیستند که‌ مرتکب‌ چنین‌ اشتباهی‌ می‌ شوند؛ کم‌ نیستند مردانی‌ که‌ همواره‌ از زنان‌ خود خرده‌ می‌ گیرند. به‌ هر حال‌ فراموش‌ نکنید هیچ‌ توهینی‌ بزرگتر از این‌ نوع‌ عدم‌ پذیرش ها نیست.

اولین‌ گام‌ برای‌ به‌ وجود آوردن‌ یک‌ زندگی‌ زناشویی‌ موفق‌ ، پذیرفتن‌ واقعیت هاست.
از جمله‌ واقعیت هایی‌ که‌ باید درک‌ و پذیرفته‌ شوند، معنای‌ ازدواج‌ است؛ باید دانست‌ ازدواج‌ یک‌ نوع‌ شرکت‌ است‌ که‌ نیاز به‌ رعایت‌ اصول‌ و قوانینی‌ دارد. ازدواج‌ کلمه ‌ای‌ جادویی‌ نیست‌ که‌ بتواند همه‌ نیازهای‌ ما را برآورده‌ سازد. مورد دیگر این‌ است‌ که‌ باید همسر خود را همراه‌ با محاسن‌ و معایبش‌ بپذیرید. البته‌ پیشنهاد نمی ‌کنیم‌ بی ‌انصافی، بی ‌رحمی، بی ‌نزاکتی‌ و رفتارهای‌ ناشایست‌ او را برای‌ همیشه‌ تحمل‌ کنید، زیرا آدمی‌ قادر است‌ رفتار خود را اصلاح‌ کند؛ اما فراموش‌ نکنید هرگز قادر نیست‌ ماهیت‌ خود را عوض‌ کند. اجازه‌ دهید این‌ مسئله‌ را با یک‌ مثال‌ بیشتر بررسی‌ کنیم.
برای‌ ایجاد این‌ صفا و صمیمیت‌ لازم‌ است‌ موانع‌ را شناسایی‌ کنید و آنها را یکی‌ پس‌ از دیگری‌ از سر راه‌ بردارید.
فرض‌ کنید شما با مردی‌ که‌ اهل‌ مطالعه‌ یا تفریحات‌ آرام‌ است‌ ازدواج‌ می‌ کنید؛ انتظار نداشته‌ باشید بعد از ازدواج‌ او به‌ مردی‌ شلوغ‌ و پر سروصدا که‌ اهل‌ تفریحات‌ و برنامه‌ های‌ مهیج‌ است‌ تبدیل‌ شود. ممکن‌ است‌ شوهرتان‌ همان‌ فلسفه‌ شما را در زندگی‌ نداشته‌ باشد یا تفریحات‌ مهیج‌ مورد پسند او نباشد. نخواهید که‌ او کاملاً عوض‌ شود. ممکن‌ است‌ همسرتان‌ نتواند تاجری‌ موفق‌ یا ورزشکاری‌ مشهور شود، اما مثلاً می ‌تواند کارمندی‌ خوب‌ و متعهد باشد. باید بدانید همه‌ انسان ها از ذوق‌ و استعداد یکسان‌ برخوردار نیستند. اگر همسر شما در زمینه‌ تجارت، ورزش‌ یا هنر موفق‌ نیست‌ و ذوقی‌ نشان‌ نمی ‌دهد، نباید به‌ خودتان‌ اجازه‌ دهید که‌ درباره‌ اش‌ بد قضاوت‌ کنید و او را مورد ارزیابی‌ نادرست‌ قرار دهید. نباید هر روز یأس‌ و ناامیدی‌ نشان‌ دهید و مثلاً بگویید چرا شوهر من‌ مثل‌ شوهر خواهرم‌ نیست‌ که‌ فلان‌ ماشین‌ آخرین‌ مدل‌ را داشته‌ باشد یا چرا مانند شوهر دوستم‌ سرشناس‌ و معروف‌ نیست. همان‌ طور که‌ شما نمی ‌توانید مثل‌ دوست‌ یا خواهر خود باشید، شوهر شما نیز نمی‌تواند مثل‌ شوهران‌ آنها باشد!
اگر به‌ انجام‌ چنین‌ کارها و تکرار چنین‌ حرف هایی‌ در زندگی‌ ادامه‌ دهید، نه‌ تنها شوهر خود را نسبت‌ به‌ زندگی‌ دلسرد کرده‌اید و او را به شدت‌ آزرده‌ خاطر ساخته‌ اید، بلکه‌ این‌ رفتار شما مقدمه‌ ای‌ خواهد شد برای‌ از هم‌ پاشیدن‌ زندگی...
بنابراین‌ فراموش‌ نکنید که‌ پذیرفتن‌ واقعیت ها زیربنای‌ هر نوع‌ موفقیت‌ و روابط‌ سالم‌ است.
منبع:چگونه‌ شوهران‌ خود را بهترین‌ دوستان‌ خود کنید؟ ، نوشته‌ شرلی‌ ال‌ ردل، ترجمه‌ آلماندخت‌ مزینانی

پزشکان بازدید : 11 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
fa.parsiteb.com/news.php?nid=10100 - Translate this page
قوانین طلایی ارتباط كلامی با همسران. بسیاری از بگومگوها و مشاجرات خانوادگی ناشی از درست صحبت نکردن و عدم توانایی در رساندن مفهوم و منظور افراد است. در این مقاله ...
٭٭*اصول برقراری رابطه كلامی موفق بین همسران*٭٭
www.ayehayeentezar.com › ... › خانواده - Translate this page
7 posts - 1 author - 31 Mar
راز و نیاز و خلوت و ارتباط كلامی و عاطفیاش با او بیشتر خواهد بود. ... 2- نیت در ارتباط كلامی ، باید جلب رضایت خدا و محبت همسر باشد ولا غیر.
نقش ارتباط كلامی و غیر كلامی در ایجاد اختلالات رفتاری و روانی
www.tebyan.net › ... › افسردگی ؛ بیماری های روانی - Translate this page
6 دسامبر 2004‎ – بسیاری از اختلالات رفتاری و روانی، ناشی از نوع ارتباطات غلط کلامی و ... این عمل با نتیجه ی مستقیم یادگیری توسط سایر اعضای خانواده است یا ...
میزان علاقه به همسر نشان دهنده میزان ایمان
www.tebyan.net › ... › اخلاق کاربردی › اخلاق خانواده - Translate this page
26 فوریه 2012‎ – همسر. ارتباط کلامی با همسر، چگونه و چرا؟ یکی از علائم علاقمندی و ابراز محبت، ارتباط کلامی صمیمی و دوستانه است. اگر عاشق خدا باشیم با او ارتباط ...
قوانین طلایی ارتباط کلامی با همسر | HappyIranian.Org ایرانیان شاد ...
www.happyiranian.org/.../قوانین-طلایی-ارتباط-ك... - Translate this page
14 فوریه 2012‎ – بسیاری از بگومگوها و مشاجرات خانوادگی ناشی از درست صحبت نکردن و عدم توانایی در رساندن.
همشهری آنلاین: ارتباط با همسر
hamshahrionline.ir/details/116017 - Translate this page
13 سپتامبر 2010‎ – برای برقراری ارتباط مفید و صحیح با همسر چند نکته کلیدی را ارائه میکنم: ... در ارتباط کلامی آقایان، معمولا از این شاخه به شاخه دیگر پریدن کم دیده ...
همشهری آنلاین: ارتباط کلامی زن و مرد
hamshahrionline.ir/details/129502 - Translate this page
1 مارس 2011‎ – ارتباط کلامی زن و مرد. ... یک روز، برنادت در حالی که شوهرش از کنار او میگذشت، با سادگی گفت: «میبینی، خیلی وقته که به رستوران نرفتهایم».
ارتباط و صحبت با همسر: کلید تفاهم و عدم درگیری - مردمان
www.mardoman.net/?sn=articles&pt=full&id... - Translate this page
خیلی از ما تجربه این را داشته ایم که همسر یا دوستمان وقتی رابطه مان با او دچار ... اگر نمی توانید به صورت کلامی با هم ارتباط برقرار کنید، برای هم یادداشت بنویسید.
مهارت های کلامی بین همسران : ازدواج و زناشویی - مرکز نشر اعتقادات
www.eteghadat.com › ... › ازدواج و زناشویی - Translate this page
11 آگوست 2010‎ – رابطه بین همسران آیه ای است آرام بخش و مهر آفرین،[1] رابطه ای است پاک و ... ارتباط کلامی تحت عناوین مختلف و با مصادیق متعدد تحقق می یابد که در ...
آشنایی با برخی مهارت های همسر داری - تنظیم خانواده - بلاگ اسکای
asheghi4u.blogsky.com/1388/08/23/post-981/ - Translate this page
14 نوامبر 2009‎ – 13- ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و ...
با کم حرفی شوهرم چه کنم؟؟ - تربیت ماندگار
tarbiatmandegar.persianblog.ir/post/146 - Translate this page
4 فوریه 2012‎ – در واقع، از هر 5 زن، یکی از اینکه همسرش با او ارتباط کلامی خوبی ندارد، گله مند است. 30 در صد آقایان هم ... تجربه مثبت از گفتگو با همسر خود ندارد.
جذابیت گفتگو در خانواده - اندیشه قم
www.andisheqom.com/.../moshavere.php?...4... - Translate this page
بنابر این بجا و دلنشین است که همسران با کلمات خوشایند و خوش آهنگ به ... جایگاه مرد و نقش متقاضی و طالب بودنش، ایجاب می کند که در ارتباط کلامی با همسرش، به زبان ...
قوانین طلایی ارتباط كلامی با همسران - خانواده - دوستان
family.dostan.ir › ... › خانه و خانواده › روانشناسی خانواده - Translate this page
17 دسامبر 2008‎ – قوانین طلایی ارتباط كلامی با همسران قانون ارتباطی 1به جای تو و شما جملات خود را با من شروع کنید قانون ارتباطی 2تا جایی که امکان دارد از کلمات ...
ارتباط کلامی و عاطفی با همسر گامی مهم برای خوشبختی
www.javanemrooz.com › ... › اجتماعی - Translate this page
9 جولای 2011‎ – به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر پیمان هاشمیان عضو مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری این دانشگاه با اشاره به اینکه خانواده ...
مهارتهای کلامی و غیرکلامی در روابط همسران | باشگاه همسران جوان
hamsaran.astanemehr.ir/.../showarticles.aspx?... - Translate this page
5 فوریه 2012‎ – مهارتهای کلامی و غیرکلامی در روابط همسران. در زندگی روزمره و در ارتباط با دیگران به روشهای مختلف سعی میکنیم آن چه را در ذهن داریم به خوبی منتقل ...
شش روش برای ارتباط کلامی موفق در خانواده - آکاایران - روانشناسی خانواده
ravanpezshk.akairan.com/.../ertebat1.html - Translate this page
شش روش برای ارتباط کلامی موفق در خانوادهمشاورانی که با مسائل ازدواج و خانواده ... حتماً وقتی جوان تر بودید رویاها و تصوراتی از رابطه تان با همسر آینده تان داشتید.
*** حامی جوان *** - ارتباط کلامی با همسر
www.hamiejavan.blogfa.com/.../ارتباط-کلامی-با-... - Translate this page
حامی جوان *** - ارتباط کلامی با همسر - تنها چیزی که خداوند از بندگانش میخواهد، یک قلب آرام است. "مستر اکهارت"
*** حامی جوان *** - قوانین طلایی ارتباط کلامی با همسر
hamiejavan.blogfa.com/.../قوانین-طلایی-ارتباط-... - Translate this page
7 مارس 2012‎ – حامی جوان *** - قوانین طلایی ارتباط کلامی با همسر - تنها چیزی که خداوند از بندگانش میخواهد، یک قلب آرام است. "مستر اکهارت"
خبرآنلاین - زوجهای ایرانی در مهارتهای ارتباط جنسی با همسر خود ناتوانند
www.khabaronline.ir/news-1056.aspx - Translate this page
19 دسامبر 2008‎ – زوجهای ایرانی در مهارتهای ارتباط جنسی با همسر خود ناتوانند. ... بررسیهای این محققان نشان داده که ناتوانی ارتباطی، به ویژه ارتباط کلامی، تاثیر منفی ...
شش روش برای ارتباط کلامی موفق در خانواده
vista.ir/article/275636 - Translate this page
مشاورانی که با مسائل ازدواج و خانواده سروکار دارند نبود ارتباط کلامی را به نارضایتی ... حتماً وقتی جوانتر بودید رویاها و تصوراتی از رابطهتان با همسر آیندهتان داشتید.
اول نیوز - راههای ارتباط همسران با یکدیگر
awalnews.ir/vdcf.0d1iw6dy0giaw.html - Translate this page
5 روز پیش‎ – اجزاء غیر كلامی ارتباط خیلی مهم هستند و به ویژه در ارتباط با همسران نقش كلیدی بازی می كنند. جالب اینجاست كه خانواده ها در تربیت رایج به این مؤلفه ...
مهارت های ارتباطی «خصوصا ارتباط کلامی»
www.hamdardi.net › ... › مهارتهای ارتباطی - Translate this page
1 جولای 2010‎ – یادمه یکی از مراجعان گفته بود وقتی به همسرم میگم هیچی تو خونه نداریم ... مشاورانی که با مسائل ازدواج و خانواده سروکار دارند نبود ارتباط کلامی را به ...
۵ نکته برای بهبود روابط زناشویی
www.beytoote.com/.../point-tears-flowed-5-s-gray... - Translate this page
در هر فرصتی که پیش میآید سعی کنید با همسر و اعضای خانواده تان ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنید و به گفت و گوهای خانوادگی بپردازید. ۴. زن و شوهر موظفند خود را ...
طرح هدفمند سازی همسران
www.beytoote.com/.../targeted2-initiative-spouses.... - Translate this page
طرح هدفمند سازی همسران ارتباط صمیمی با همسر,به عنوان همسر ,بالا رفتن سن ... ارتباط کلامی بین اعضای خانواده به حداقل رسیده – طلاق عاطفی بین زن و شوهرها زیاد شده.
مهارت برقراری ارتباط مؤثر
www.migna.ir › ... › مهارت های زندگی - Translate this page
توانایی فرد برای مقابله با مشكلات زندگی را كاهش بدهد. عناصر اصلی ارتباط (كلامی و غیركلامی): تاكنون معلوم گردید كه ارتباط وجوه مختلفی دارد. همچنین، بهطور ضمنی ...
امان از سکوت مردانه! با کم حرفی شوهرم چه کنم؟
www.migna.ir › ... › روان شناسی زن و مرد - Translate this page
از هر گونه سرزنش و تحقیر همسر خود بپرهیزید؛ سرزنش و تحقیر مرد موجب قطع ارتباط کلامی با شما خواهد شد. همواره شوهر خود را تمجید کنید و نکات مثبت اخلاقی او را بر ...
چگونه زن و شوهری صمیمی باشیم؟! | زیباشو دات کام
www.zibasho.com/archives/2360 - Translate this page
بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح برخورد با مسائل عاطفی و زناشویی بین همسران، دچار مشكلاتی میشوند كه گاه این مشكلات به بحرانهای عظیم ...
ریحانه آفرینش - آیین همسرداری - ارتباط کلامی
zanemosalman.blogfa.com/post-17.aspx - Translate this page
7 سپتامبر 2011‎ – ارتباط کلامی باید فعال و دوطرفه باشد یعنی باید اطمینان داشته باشید که هم می ... می شود؛ اگر مشکلات روابط زناشویی دارید،تنها با دکتر غریبه زن مطرح کنید) ... پز دادن به همسر(درباره مال ، تحصیلات ، خانواده و شرافتهای خانوادگی و ...) ...
قوانین طلایی ارتباط کلامی با همسران
www.rozblog.com/.../قوانین-طلایی-ار... - Translate this page
با توجه به نزدیک شدن به محرم و همچنین ارسال سفارشات به صورت پستی و زمانی که طی خواهد شد تا مرسوله به دست شما کاربر عزیز برسد توصیه ما این هست که از هم اکنون ...
توصیه قرآن؛رمز موفقیت همسران
ardabil.irib.ir › ... › مهارت های زندگی - Translate this page
10 مارس 2012‎ – راز و نیاز و خلوت و ارتباط کلامی و عاطفیاش با او بیشتر خواهد بود. ... 2- نیت در ارتباط کلامی، باید جلب رضایت خدا و محبت همسر باشد ولا غیر.
آشنایی با برخی مهارت های همسر داری
tanzimekhanevadeh.com/archive/88-8/525.htm - Translate this page
13- ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر ...
آشنایی با برخی مهارت های همسر داری - ارتباط عالی
rigdan86.arabblogs.com/archive/.../1003466.html - Translate this page
13- ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر ...
چرا مردان کم حرفند؟ - شور و ازدواج و خواستگاری جوانان - پارسی بلاگ
tableghat8.parsiblog.com/.../چرا+مردان+کم+حرفند؟... - Translate this page
سی درصد آقایان هم مهمترین دلیل اختلاف در زندگی مشترک شان را، ناتوانی در ایجاد ارتباط کلامی با همسران شان می دانند. به راستی چرا؟ پاسخ این است: حتی مردانی که علاقه ...
تاثیر ارتباط كلامی در زندگی مشترك - مقالات فارسی لینکستان
www.linkestan.com/news/articleview.asp?key... - Translate this page
17 ژوئن 2011‎ – تاثیر ارتباط كلامی در زندگی مشترك ... متوقف كردن گفتوگو با همسر، گاهی یكی از نخستین نشانههای طلاق عاطفی به حساب میآید، به مرور زمان، وقتی ...
ارتباط و صحبت با همسر: کلید تفاهم و عدم درگیری
www.bitrin.com › اجتماعی › خانواده - Translate this page
خیلی از ما تجربه این را داشته ایم که همسر یا دوستمان وقتی رابطه مان با او دچار ... اگر نمی توانید به صورت کلامی با هم ارتباط برقرار کنید، برای هم یادداشت بنویسید.
در رابطه با حرکاتی که باعث تحریک و لذت شوهرم میشود اطلاعات زیادی ...
www.pasokhgoo.ir/node/36373 - Translate this page
درباره ما · ارتباط با ما ... پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباطتان با این مرکز ... سعی کنید با کلام، نگاه، حرکات و رفتار خود به آرامی همسر را تحریک کنید.
SiteRooz.com :: ناتوانی آقایان در ارتباط كلامی با خانمها
www.siterooz.com/webgard/021614.php - Translate this page
در واقع خانمها در شگفتند كه این همسران قوی چرا در باره احساسات و افكار خود چیزی ... در واقع، از هر 5 زن، یكی از اینكه همسرش با او ارتباط كلامی خوبی ندارد، گله مند است.
نکات جالب و مهم در رفتار با همسر و همسرداری
www.funiha.com/.../نکات-جالب-و-مهم-در-رفتار-با... - Translate this page
12 دسامبر 2011‎ – ۱۳٫ ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و ...
گروه نمایش زندگی - ایجاد رابطه مناسب با همسر
lifeshowgroup.com/.../ایجاد%20رابطه%20مناسب%... - Translate this page
پیش از اینکه بخواهیم درباره چگونگی برقراری ارتباط زوج ها با یکدیگر و ایجاد ارتباط کلامی با هم صحبت کنیم، باید گفت که برخی کارها هم می توانند باعث ایجاد ...
ارتباط کلامی، مهمترین تفاوت زن و مرد(1)و(2)جواد ابراهیمی | خانواده مطهر
motaharfamily.com/?p=508 - Translate this page
زنانی که غر می زنند معمولاً طرف مقابل خود را با بمبارانی از کلمات و جملات مربوط یا نامربوط مواجه ... یعنی تفاوت در تکلم و ارتباط کلامی که ناشی از تفاوت در مغز آنهاست.
نسخه قابل چاپ - دانشگاه محقق اردبیلی - پایگاه مقاومت دانشگاه محقق ...
www.uma.ac.ir/printme.php?item=20.523.510.fa - Translate this page
راز و نیاز و خلوت و ارتباط کلامی و عاطفیاش با او بیشتر خواهد بود. بیشترین و عمیقترین ... 2- نیت در ارتباط کلامی، باید جلب رضایت خدا و محبت همسر باشد ولا غیر.
آموزش اصول رابطه ی جنسی موفق - 2 ( مقدمات لازم قبل از برقراری روابط ج ...
fitness1.blogfa.com/post-117.aspx - Translate this page
در مورد روابط عاطفی باید گفت این نوع رابطه دارای طیف وسیعی می باشد که مهمترین قسمت آن ایجاد روابط کلامی با همسر است . خانم ها بر خلاف آقایان ، اهمیت زیادی به ...
ارتباط کلامی
www.javaneparsi.com/gasht/ارتباط+کلامی.html - Translate this page
ارتباط کلامی دستگیری دختر مدعی ارتباط با خدا ! ... و اشکآلود شدن چشم روش ارتباط موثر با شوهر عوامل مخدوش کننده ارتباط با همسر عوامل مخدوش کننده ارتباط با همسر.
علمی - در ارتباط باهمسر ذهن خوانی نکنید !!
ttaahhaa.blogfa.com/post-99.aspx - Translate this page
در ارتباط باهمسر ذهن خوانی نکنید !! بسیاری از بگومگوها و مشاجرات خانوادگی ناشی از درست صحبت نکردن و عدم توانایی در رساندن مفهوم و منظور افراد است. برای کاستن ...
ارتباط با خانواده همسر(1) - همسر - پایگاهی برای زوجهای جوان
www.hamsar.ir/default.aspx?culture=fa-IR... - Translate this page
ارتباط با خانواده همسر(1) نویسنده: نفیسه نصیری فرد. همانطور که قبلاً گفتیم بعد از ازدواج ارتباط ما دچار تحولاتی میشود. حتی نحوه ارتباط با خانواده خودمان تحت ...
راهبردهای تحکیم روابط همسران از منظر پیامبر اعظم (ص)
sadidnews.com/news.php?id=1331 - Translate this page
اما در اصطلاح و در حوزه ی روابط انسانی، ارتباط، انگاره ای است که دو نفر با آن یکدیگر را می .... یکی دیگر از راه های استحکام روابط زن و شوهر، توجه به ارتباط کلامی است.
مادر شوهر خوب من !: : خانواده خوشبخت : : خوشبختی و خانواده : : روابط همسران
tebyan-zn.ir/News-Article/...همسران/.../62083.html - Translate this page
10 مه 2012‎ – ارتباط با خانواده همسر شما را قادر میکند تا تجربه به دست آورید و خیلی از ... شما و خانواده همسرتان تنش به وجود آمده است، با سیاست کلامی و رفتاری و ...
روابط نامشروع یا عمل منافی عفّت غیر از زنا
1vakil.com/.../38.../100-1389-10-09-17-27-27.ht... - Translate this page
امّا مباحث تعزیری پیرامون ارتباطات نامشروع زن و مرد نامحرم (ارتباطات نامشروع جسمی و ... بنابراین شرط تحقق جرم آن است که قصد سوء با ارتکاب عمل خاصی به مرحلهِ ..... چرا که مواردی از ارتباطات لفظی و کلامی نامشروع هم در فقه اسلام قابل مشاهده است.
قوانین طلایی ارتباط كلامی با همسران - مسائل زناشویی
superlife.loxblog.com/.../... - Translate this page
بسیاری از بگومگوها و مشاجرات خانوادگی ناشی از درست صحبت نکردن و عدم توانایی در رساندن مفهوم و منظور افراد است. در این مقاله به بررسی 6 قانون ارتباطی اشاره ...
کارگاه آموزشی مهارتهای کلامی و عاطفی همسران ،آشنایی با روانشناسی زن ...
cgb.tabaar.com/news/Details.asp?index=19557... - Translate this page
این موسسه با همراهی و حمایت سازمان ملی جوانان،کارگاه آموزشی مهارتهای کلامی و عاطفی همسران،آشنایی با روانشناسی زن و مرد و ارتباط موثر با فرزندان با حضور استاد میر ...

تعداد صفحات : 40

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 847
  • بازدید کلی : 12,338