loading...
مقالات پزشکی
پزشکان بازدید : 12 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اگر چشم، مدخل روح باشد، آنوقت می توان گفت که لب هم راهرو ذهن اسـت. ما افکار خود را با یک لبخند انتقال می دهیم، عشق را در کلمات می گنجانیم و احساس خود را با بوسه ابراز می نماییم....

اگر چشم، مدخل روح باشد، آنوقت می توان گفت که لب هم راهرو ذهن اسـت. ما افکار خود را با یک لبخند انتقال می دهیم، عشق را در کلمات می گنجانیم و احساس خود را با بوسه ابراز می نماییم.
در یک بوسه مطالب عمیقی وجود دارد که بیان آن ها از توان واژه ها بیرون است.

نـویسنده کتاب "عشق و رابـطه جنسی"، دکتــر جان فری مـعتقد است : بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد.

بوسه های دوران اول آشنایی ها بسیار در خاطره ها ماندگار هستند ، زیرا زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند و طبیعی است که کمی مضطرب شده و عصبی شوند.

بوسه را ، شاید بتوان تنها عمل دو جانبه و منصفانه دانست که در یک آن، کام هر دو طرف را شیرین می سازد.
زمانی که احساس می کنید تمایل دارید تا همسرتان را ببوسید این کار را انجام دهید، لازم نیست حتماً صبر کنید تا سلیقه او را بهتر بشناسید، او را ببوسید و به مرور زمان می توانید او را بهتر بشناسید.

یکی از مواردی که زیبایی بوسه را چند برابر می کند این است که در همه جا قابل درک بوده و تقریبا یک رفتار عمومی میان آدمیان می باشد بوسه در شرایط مختلف می تواند معانی متفاوتی را در بر داشته باشد، به همین دلیل برای انواع بوسه ها، نام های مختلفی انتخاب کردند. به عنوان مثال: بوسه از روی دوستی، بوسه از روی احساس عشق و محبت، بوسه بعنوان بخشی از معارفه و ... بوسه آتشین !

در هنگام بوسیدن احساس خوبی به ما دست می دهد و دانشمندان معتقدند که حس انسان به گونه ای است که در صورت تجربه یک بوسه منتظر بوسه ی بعدی خواهد بود. آدمی، زمانی که در وضعیت بوسیدن قرار می گیرد ، غدد موجود در داخل دهان و لب هایش، ماده شیمیایی را ترشح می کنند که همین ماده سبب ایجاد تمایل فرد به ادامه بوسیدن می شود. بیشترین گیرنده های حسی در ناحیه لب ها قرار دارند.

پزشکان و روانپزشکان آلمانی در پی پژوهش های گسترده خود در این باره به این نتیجه رسیده اند که افرادی که صبح قبل از ترک خانه ، همسر خود را می بوسند کمتر دچار بیماری می شوند! همچنین افرادی که پس از بوسیدن خانه را ترک می کنند، کمتر احتمال وقوع تصادف دارند ، 20 تا 30 درصد در آمد بیشتری نسبت به سایرین دارند و به طور متوسط 5 سال بیش از هم سن و سال های خود عمر می کنند.

دکتر آرتور سازبو یکی از افرادی که در این تحقیقات نقش فعالی داشته معتقد است یکی از دلایل اصلی موفقیت تعداد بسیار زیادی از افراد این است که روز خود را با یک نگرش مثبت و دلچسب شروع می کنند و چه چیز می تواند مانند یک بوسه در انسان یک نگرش مثبت ایجاد کند.

یک بوسه عاشقانه، بهترین روش برای ریلکس شدن و از بین بردن استرس محسوب می شود. زمانی که لب ها در حالت بوسیدن قرار می گیرند، تقریباً دهان حالت لبخند زدن را به خود می گیرد، و از آنجایی که احساسات و حرکات بدنی انسان با هم ارتباط نزدیکی دارند، تقریباً غیر ممکن است که یک نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد.

در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که تنفس در زمان بوسیدن عمیق تر می شود ، عضلات چشم شل شده و در راحت ترین حالت خود قرار می گیرند. این امر بهترین تکنیک برای قطع ارتباط با دنیای پر هیاهوی بیرونی و ریلکس شدن است.
یک بوسه عمیق و طولانی به شدت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و سبب می شود تا مواد قندی با سرعت بیشتری در بدن سوزانده شوند. میزان کالری مصرفی، به شدت بوسه بستگی دارد.

بوسیدن به شما کمک می کند تا قدرت ماهیچه های فک و چانه همچنان حفظ شود، به همین دلیل میزان ایجاد چین و چروک در آنها ، کاهش پیدا می کند .

در حین بوسیدن، قلب تندتر می تپد و ضربان آن افزایش پیدا می کند، در این زمان آدرنالین بیشتری آزاد شده و خون با سرعت بیشتری به تمام نقاط بدن پمپاژ می شود. می توان اظهار داشت که بوسیدن از جمله بهترین تمرین های قلبی - عروقی است.

بوسه تکلیف شما را تا حد زیادی با طرف مقابل روشن می کند. در حین بوسیدن می توانید نیازهای جنسی همسرتان را ارزیابی کنید و ببینید تمایلی به ادامه ارتباط دارد یا خیر.

یک بوسه عاشقانه می تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند. به صورت تئوری می توان این موضوع را این چنین توضیح داد که در زمان بوسیدن، خوشحال هستید و وقتی هم که خوشحال باشید احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد و این امر سبب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما می شود.

در کل، بوسیدن جا و مکان خاص و آداب ویژه ندارد، در هر نقطه از منزل، یا در اتومبیل یا در گردش ... هستید و اشتیاق به سراغ تان آمد ، می توانید همسرتان را ببوسید: بدون تکلف ، تصنع و ریا

پزشکان بازدید : 15 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

وقتی یک نفر واقعاً شما را دوست داشته باشد، صبر و گذشت زیادی را دربرابر بی دقتی ها یا رفتارهای زشت و بی ادبانه شما نشان خواهد داد. اما نباید از این قضیه سوء استفاده کنید. اگر چنین کاری کنید،...

وقتی یک نفر واقعاً شما را دوست داشته باشد، صبر و گذشت زیادی را دربرابر بی دقتی ها یا رفتارهای زشت و بی ادبانه شما نشان خواهد داد. اما نباید از این قضیه سوء استفاده کنید. اگر چنین کاری کنید، یک نشانه مسلم از این است که شما واقعاً طرف مقابلتان را دوست ندارید. زوج هایی که واقعاً همدیگر را دوست داشته باشند وقتی می فهمند که احساسات طرف مقابلشان را جریحه دار کرده اند، واقعاً ناراحت و پشیمان می شوند.

هیچوقت عشقتان را فقط محض آزمایش کردن، آزمایش نکنید. ببینید وقتی جای آن طرف باشید واقعاً چه احساسی خواهید داشت؟ آیا او به نیازهای شما توجه دارد؟ شما چه؟ به نیازهای او توجه می کنید؟ آیا هدیه دادن ها و گرفتن ها در رابطه به یک میزان است یا همه چیز یک طرفه است؟ آیا اکثر اوقات به هم نگاه می کنید، همدیگر را ناز و نوازش می کنید یا به چشمان هم خیره می شوید؟

خودتان را در کنار همسرتان در 20 سال آینده تجسم کنید. آیا آن تصویر قلبتان را مملو از ترس می کند یا از تصور آن لبخند می زنید؟
اگر همسرتان بیشتر از اینکه از شما انتقاد کند، شما را تحسین می کند مطمئناً از تجسم آن تصویر لبخند روی لبانتان می آید. هیچکس دوست ندارد با یک منتقد زندگی کند، حتی اگر روزی عاشق این فرد بوده باشید.

اگر شما از گذراندن هر لحظه از زندگیتان در کنار همسرتان لذت می برید، پس او بهترین دوست شماست. این نوع رابطه اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بالا می برد و به شما برای رسیدن به بالاترین درجه کمال کمک می کند.
درعوض، شما هم به طرف مقابلتان کمک می کنید که به این چیزها دست پیدا کند. وقتی هر دو شما عشق واقعی را احساس کنید، دیگر می توانید هر کاری را در کنار هم انجام دهید.

پزشکان بازدید : 8 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تعصب داشتن نسبت به بعضی مسائل در زندگی مشترک مشکل زاست. پس گاهی اوقات ترک کردن بعضی عادتها و جایگزین کردن راهی بهتر در بهبود روابط شما کمک شایانی می کند. 1. انتظار کشیدن برای تلفن نامزدتان چرا همیشه...

تعصب داشتن نسبت به بعضی مسائل در زندگی مشترک مشکل زاست. پس گاهی اوقات ترک کردن بعضی عادتها و جایگزین کردن راهی بهتر در بهبود روابط شما کمک شایانی می کند.

1. انتظار کشیدن برای تلفن نامزدتان

چرا همیشه آقایان باید با خانمها تماس بگیرند؟ اگر برای این موضوع هدف خاصی ندارید و برای سرگرمی و شوخی منتظر تماس تلفن شوهرتان می شوید، می توانید با خواندن یک متن بامزه، سرگرم شوید.

2. دروغ گفتن درمورد مشغله های کاریتان در آخر هفته، شاید نامزدتان بخواهد آخر هفته اش را با شما سپری کند

تعطیلاتتان را از دست ندهید و از آن لذت ببرید. برای آخر هفته تان برنامه ریزی کنید.

3. تماس گرفتن بعد از سه روز

زمان تعیین کردن برای تلفن زدن به همدیگر کار بیهوده و نادرستی است. چه کسی می داند که زمان مشخص برای تماس گرفتن چه موقع است و چه کسی این زمان را تعیین می کند؟

4. غذا پختنِ صرف برای شوهرتان


پختن برای همسرتان و ظرف شستن و نظافت کردن کار خوبی است اما صراحتاً بگوییم که دائماً مشغول غذا پختن برای همسرتان کار جالبی نیست.

5. واگذار کردن پرداخت صورتحساب به شوهرتان به صورت همیشگی

گاهی اوقات، خانمها هم فرصتی برای پرداخت صورتحسابها پیدا می کنند. این موضوع کمی هم اقتصادی به نظر می رسد. پس این فرصت را از دست ندهید.

6. زمان خستگی، خود را شاد و پرانرژی نشان دادن

زمانی که استراحت کافی کرده بودید و حالتان خوب بود، زمانی است که می توانید رابطه خوبی با همسرتان برقرار کنید.

7. زمان تماشای تلویزیون را به دو زمان مختلف تقسیم کردن

خانمها نباید زمان تماشای تلویزیون از همسرشان جدا باشند و ساعت ها به تماشای تلویزیون مشغول باشند بلکه باید در کنار همسرشان تلویزیون ببینند.

8. تنها بیرون رفتن در اولین روزهای نامزدیتان

تنها بیرون رفتن کار بدی نیست اما در روزهای اول نامزدیتان بیرون رفتن با همسرتان بسیار بهتر است.

پزشکان بازدید : 9 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

طبیعی‌ترین شکل خانواده، این است که هیچ عاملی جز مرگ نتواند پیوند زناشویی را به هم زند و میان زن و شوهر جدایی بیفکند. کوشش مصلحان جامعه – مخصوصاً پیامبران خدا – این بوده است که نظام خانواده، یک نظام...

طبیعی‌ترین شکل خانواده، این است که هیچ عاملی جز مرگ نتواند پیوند زناشویی را به هم زند و میان زن و شوهر جدایی بیفکند. کوشش مصلحان جامعه – مخصوصاً پیامبران خدا – این بوده است که نظام خانواده، یک نظام مستحکم و پایدار باشد و هیچ عاملی نتواند این کانون سعادت را متلاشی گرداند.

به هر حال خانواده خوشبخت نشانه‌هایی دارد که ما در اینجا به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم. امید است که خانواده شما نیز برخوردار از این نشانه‌ها باشد.

1- در بین اعضای خانواده جمله «به من چه یا به تو چه» رد و بدل نمی‌شود، چرا که اعضا به گفت‌وگو و مشورت منطقی اعتقاد دارند و احساس مسئولیت می‌کنند.

2- افراد به یکدیگر اعتماد دارند و از این اعتماد سوء‌استفاده نمی‌کنند و اعتماد را یکی از پایدارترین ویژگی ازدواج موفق و خانواده موفق می‌دانند.

3- تا جایی که امکان دارد با هم هستند و در مهمانی‌ها یا کارهای مربوط به خانواده تنها نمی‌روند. همدلی، همکاری، همفکری، هماهنگی را بقای خانواده خوشبخت می‌دانند.

4- با هم اتحاد دارند و در مسائل مختلف، با گفت‌وگو و مشورت به تفاهم می‌رسند و سعی می‌کنند اگر سوءتفاهم به وجود آمد، آن را در درون خود بدون این که کسی بفهمد حل کنند.

5- به سلیقه‌ها و عقاید یکدیگر آگاه بوده و به آن احترام گذاشته و عمل می‌کنند.

6- نسبت به هم شرم مسموم ندارند، یعنی خواسته‌های طبیعی خودشان را بدون نگرانی یا خشونت ابراز می‌کنند.

7- به حریم یکدیگر احترام گذاشته و از حدود مشخص شده خود فراتر نمی‌روند.

8- نگران سلامت روحی و جسمی یکدیگر بوده و از هم مراقبت می‌کنند. اگر چنانچه مشکلی به وجود آید، سعی وافر در حل مشکل یکدیگر دارند.

9- در بیشتر اوقات لحظات خوشی را که با یکدیگر بوده‌اند مرور می‌کنند؛ دنبال خاطرات تلخ نیستند، دوست دارند همیشه در خوشی، شادی و نشاط زندگی کنند.

10- برای فامیل‌ها و همسایه‌های خود اهمیت قائل‌اند و پذیرای فامیل یکدیگر هستند.

11- از امور مالی یکدیگر خبر دارند و چیزی را از یکدیگر پنهان نمی‌کنند. صرفه‌جویی و پس‌انداز کردن جزء برنامه‌های اقتصادی خانواده‌های خوشبخت است.

12- برای رشد یکدیگر تلاش کرده و زمینه پیشرفت خانواده را فراهم می‌کنند.

13- افراد به هم افقی نگاه می‌کنند نه عمودی. یعنی هیچ‌کس خود را برتر از دیگری و در مقام قدرت نمی‌بیند. دیکتاتوری، زور و قدرت‌طلبی حاکم نیست.

14- همه اعضا احساس برنده بودن، موفق بودن، امید داشتن می‌کنند و خودشان را در زندگی برنده می‌دانند.

15- در کنار هم احساس امنیت و آرامش می‌کنند نه ترس و اضطراب یا تنش و درگیری.

16- علاقه، عشق، محبت، صفا و یکدلی خود را هم در رفتار و هم در گفتار به یکدیگر ابراز می‌کنند.

17- از یکدیگر انتظار بی‌جا و توقع نامناسب ندارند.

18- اگر مشکلی پیش بیاید به راه حل فکر می‌کنند و به دنبال مقصر و گناهکار نمی‌گردند. دست به علت‌یابی و ریشه‌یابی آن مشکل می‌زنند و راه حل منطقی ارائه می‌دهند.

19- هر یک از طرفین، پیوسته به فکر خوشحال نمودن و راضی نگه داشتن یکدیگر هستند.

20- زن و شوهر به خاطر همدیگر زندگی می‌کنند: اول خود بعد دیگران. زندگی آنها به خاطر بچه‌ها یا ترس از طلاق و حرف مردم نیست.

21- زن و مرد می‌توانند هر روز به دنیای اختصاصی یکدیگر نزدیک‌تر شوند، کار به مسائل خصوصی و زندگی دیگران ندارند.

22- با درخواست‌های یکدیگر برخوردهای مثبت و منطقی دارند.

23- زن و مرد در کنار یکدیگر هستند نه رو در رو و رقیب یکدیگر، بلکه رفیق هم هستند و واکنش منفی از خود نشان نمی‌دهند.

پزشکان بازدید : 40 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
www.naghola.com/fun-9045.html - Translate this page
14 نوامبر 2009‎ – 6 توصیه به بانوان برای برقراری یك رابطه جنسی بهتر با همسر ... بانوان در ارتباط زناشویی و نزدیکی با همسرانشان پرداخته می شود و راه حل و پیشنهاد ...
tiptak - چگونگی برقراری ارتباط باهمسر در شب زفاف
tiptak.mihanblog.com/post/31 - Translate this page
چگونگی برقراری ارتباط باهمسر در شب زفاف ... بهتر است به شب دیگری موکول گردد. ... در کل برای آمیزش بهتر و کم درد در اولین تجربه باید نکات زیر را توجه نمود : ...
راه هایی برای ارتباط بهتر همسران در بدو ازدواج
mahsan.parsiblog.com/Pages/35/ - Translate this page
راه هایی برای ارتباط بهتر همسران در بدو ازدواج ... 3- نشست های مشترک دایمی داشتن و مذاکره در رابطه با برنامه های آینده و تعیین اولویتها و نقش هرکدام در ایفای آنها .
پرشین پرشیا-همسر داری->۶ راهکار برای بهتر ارتباط برقرار کردن با ...
www.persianpersia.com/.../details.php?articleid... - Translate this page
8 مه 2012‎ – پرشین پرشیا-همسر داری->۶ راهکار برای بهتر ارتباط برقرار کردن با خانواده شوهر ... در گذشته عروس خانواده معمولا با خانواده همسر زندگی می کرد و هیچ مشکلی نداشتند؛ اما این فرهنگ با گذشت زمان کمرنگ .... 12 راه حل قبل از طلاق و جدائی ...
چگونگی ارتباط بعد از مشاجره با همسر
family.dostan.ir › ... › خانه و خانواده › روانشناسی خانواده - Translate this page
15 دسامبر 2007‎ – چگونگی ارتباط بعد از مشاجره با همسر 1 عجله نكنید و كمی به خودتان ... در این شرایط بهتر است آقایان عادلا نه برخورد كنند و بر ادامه روابط اصرار داشته ...
چطور با همسرم خود رابطه جنسی صمیمانه داشته باشیم؟
www.irannaz.com/news_detail_11203.html - Translate this page
در اینجا سه راه برای جان بخشیدن دوباره به زندگی جنسی برای شما فراهم آمده است. پس اگر می ... *بهتر است با همسر خود از قبل برای روش جلوگیری از بارداری هماهنگ كنید.
10 راه برای داشتن یک رابطه بادوام و عاشقانه بین همسران!
www.irannaz.com/news_detail_6236.html - Translate this page
صفحه اصلی سایت فروشگاه سایت تماس با ما صفحه خانگی ... و جالباس ام اس و متن هایی بسیار زیبا برای تبریک ازدواجهفت اصل بیل گیتس برای داشتن زندگی بهتر!
راه های حفظ ارتباط خوب با همسر
www.toopfun.com/.../راه-های-حفظ-ارتباط-خوب-با-ه... - Translate this page
4 سپتامبر 2011‎ – برچسب ها : 10 نکته برای تدام ارتباط عاشقانه آموزش عاشقی کردن برای همسر جدیدترین مطالب زناشویی جدیدترین مطالب که باید زن و شوهر بدانند راه های ...
8 روش برای بهتر شدن روابط با همسر خود -دانلود-كتاب-آموزش
www.iran-eng.com/.../252140-8-روش-برای-بهتر-... - Translate this page
1 post - 4 Mar 2011
8 روش برای بهتر شدن روابط با همسر خود. براساس آمار و ارقام منابع آمریکایی، این روزها آمار طلاق به حدود ۶/۳ طلاق در هر هزار نفر رسیده که این میزان، ...
نکاتی جالب جهت رابطه بهتر بانوان با همسر خود
www.bitrin.com › اجتماعی › روان شناسی - Translate this page
در ادامه بعضی از اشتباهات رایج بانوان در ارتباط زناشویی و نزدیكی با همسرانشان پرداخته می شود و راه حل و پیشنهاد مناسب ارائه می شود . امید است كه بعد از خواندن مقاله و ...
روانشناسی زناشویی - فواید رابطه جنسی خوب با همسر
mrrikhi.blogfa.com/post-59.aspx - Translate this page
فواید رابطه جنسی خوب با همسر دوشنبه پانزدهم تیر 1388 6 بعد از ظهر. فواید رابطه ... (به خاطر افزایش ریسک ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی ) افراط در رابطه ...
روش های رفتار با همسر
www.rasekhoon.net › ... › روش های رفتار با همسر - Translate this page
26 فوریه 2008‎ – ۹ چیز عجیبی که با حملات قلبی در ارتباط هستند! .... خوبتان ممنون میشم اگه از همچین مسائلی بیشتر بنویسید جهت بهتر شدن ارتباطات همسران. 4. 0 ...
راهکارهای ارتباط مؤثر با همسر
www.rasekhoon.net/article/show-28579.aspx - Translate this page
راهکارهای ارتباط مؤثر با همسر. ... از سویی مرتکب اشتباه نشدن بهتر از عذر خواهی کردن است .با این وجود به دلیل .... برای نشان دادن مهر و محبت راه های مختلفی وجود دارد.
زندگی بهتر داشتن با همسر خود
www.idpars.blogfa.com/ - Translate this page
زندگی بهتر داشتن با همسر خود - بهترین مجموعه از مطالب و وب سایت های فارسی زبان ... مردها هنگامی كه بتوانند روی مكالمه تمركز داشته باشند، بهتر می توانند ارتباط .... 1- مرد با پیدا کردن راه حل مناسب برای مساله اش آسوده خاطر می شود در حالی که زن با ...
مجلات : هنر گفت وگو با همسر
www.hawzah.net/fa/magart.html?...4892... - Translate this page
هنگامی که دو نفر ارتباط عاطفی با هم ندارند، به هنگام پیش آمدن اختلاف، نمی توانند از ... بهتر است خواسته های خود را صریح و البته با رعایت ادب و احترام، مطرح کرد. ... و یا راه حل نشان می دهند، زن ها با گله کردن و شکایت، کار را به دعوا و مشاجره می کشانند.
10 توصیه معروفترین مشاوران دنیا براى ارتباط با خانواده همسر؟؟
www.seemorgh.com/lifestyle/default.aspx?tabid... - Translate this page
نزدیكی و ارتباط با خانواده همسر در نگاه اول و در بدو ازدواج شاید به نظر ترسناك و مشكل بیاید. ده نكته زیر راه حل مشكل شماست: نزدیكی و ارتباط با خانواده همسر در نگاه اول و ...
قوانین طلایی ارتباط همسران - مقالات زناشویی
4play2.persianblog.ir/post/31 - Translate this page
6 ژانویه 2011‎ – ... بعد از وضع حمل روشهای شاد کردن خانم ها کلید قلب همسرم سن مناسب ازدواج روابط میان عروسها و ... به جای «تو و شما» جملات خود را با من شروع کنید. ... نتوانید این رفتار خود را کنترل نمائید در این شرایط بهتر است بگویید "نوبت صحبت ...
مشاوره و رواندرمانی - برای ایجاد رابطه‏ بهتر و موثر با همسر و تقویت آن ...
moshaver64.blogfa.com/post-40.aspx - Translate this page
مشاوره و رواندرمانی - برای ایجاد رابطه‏ بهتر و موثر با همسر و تقویت آن، چه باید کرد؟ ... در این مقاله سعی می شود راههای تداوم عشق و علاقه و ابراز محبت بین زوجین اشاره شود ...
جذابیت در مدیریت - نحوه تقویت وایجاد رابطه بهتر با همسر
drnazari.blogfa.com/post/398 - Translate this page
برای ایجاد رابطه‏ بهتر و موثر با همسر و تقویت آن، چه باید کرد؟ مهارت‏های ضروری برای داشتن زندگی زناشویی موفق، یاد گرفتنی ا‏ست؛ به‏طوری که زوج‏ها با کسب آگاهی ...
مهارت های ارتباط با همسر - زن /مرد/عشق.تنفر.جوانی.تفاوتها.طلاق.شانس.
robabnaz7.persianblog.ir/post/56 - Translate this page
13 فوریه 2010‎ – مهارتهای ارتباط با همسر ... چون با تایید کردن ، او رشد کرده و بهتر فکر می کند . مرد را مورد پذیرش قرار .... چند راه برای بدست اوردن انچه که می خواهیم(۱) ...
توصیه هایی برای رسیدن به رابطه مؤثر با همسر خود
www.tebyan.net › ... › ازدواج و خانواده › عشاق موفق - Translate this page
5 ا کتبر 2004‎ – چنانچه ازدواج با موفقیت همراه باشد نه فقط زوجین بلكه فرزندان خانواده نیز از سلامت ... باید مراقب باشید تا اسیر موانع سر راه ارتباط مؤثر نشوید. ... بود که خیلی ها از قبل گفته اند بهتر بود مطلب جدیدی برای رابطه موثر با همسر بیاورین ...
چگونه زن و شوهری صمیمی باشیم؟! | زیباشو دات کام
www.zibasho.com/archives/2360 - Translate this page
بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح برخورد با مسائل عاطفی و زناشویی بین همسران، دچار ... داشتن مهارتهای ارتباطی قوی یكی از عوامل موثر در كنار هم ماندن زوجهاست. ... كسانی كه وارد زندگی مشترك شدهاند، بهتر میتوانند این موضوع را درك كنند.
10 راه تضمینی برای عمیق تر کردن رابطه عاشقانه | زیباشو دات کام
www.zibasho.com/archives/828 - Translate this page
خبر بهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفق باشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید، می توانید با ایجاد چند رفتار جدید و تغییرات کوچک در ...
روش مناسب تحریک جنسی همسر - مجله پزشکی مادر
www.3-m.ir › زناشویی و هنر عشق ورزی - Translate this page
در اینجا سه راه برای جان بخشیدن دوباره به زندگی جنسی برای شما فراهم آمده است. ... بهتر است با همسر خود از قبل هماهنگ كنید كه اسپرم کجا ریخته شود چرا که این مطلب ...
ارتباط خوب با خانواده همسر ؟!!!
www.hamdardi.net/thread-12829.html - Translate this page
ارتباط خوب با خانواده همسر ؟!!! با سلام من الان تقریباً 3 سال که با نامزدم آشنا هستم . رابطه خوبی با هم داریم ولی مشکلاتی سر راه ما هست . پدر نامزدم جدا از خانواده زندگی می ...
علمی - روش دیگر برای نزدیکی با همسر
ttaahhaa.blogfa.com/post-144.aspx - Translate this page
3- در این حالت مرد بهتر است كه پاهای خود را بروی بدن زن قرار بدهد. ... مفید بوده و به راحتی با این حركت می توانند رابطه جنسی برقرار كرده و به ارگاسم برسند ... آموزش و سکسولوژی_هفت راه برای افزایش مقدار اسپرم · ارتباط گروه خونی با شخصیت افراد ...
چگونگی برقراری روابط عاطفی با همسر
www.pardad.ir/_چگونگی-برقراری-روابط-عاطفی... - Translate this page
18 آگوست 2011‎ – چگونگی برقراری روابط عاطفی با همسر. ... وقتی در جریان مسائل او قرار بگیرید بهتر میتوانید خواستهها و دغدغههای فكری او را درك كنید. * در زندگی ...
مشکلات بر سر راه ارتباط خوب بین زن و شوهر
www.askquran.ir › ... › سایر موارد › بایگانی سایت - Translate this page
8 آگوست 2008‎ – گاهی خودخواهی و خود برتر بینی، اختلافات بزرگ و موانع سختی را در ارتباط با همسر ایجاد میکند. گاه مرد میخواهد بزرگی و تسلط خود را بر زن ثابت ...
اول نیوز - راههای ارتباط همسران با یکدیگر
awalnews.ir/vdcf.0d1iw6dy0giaw.html - Translate this page
راههای ارتباط همسران با یکدیگر. * محمد قنواتی. شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۲. کد مطلب: 9122. ارتباط چیست؟ ارتباط مناسب به این معناست كه، در زمانی كه فرد پیامی را ...
همشهری آنلاین: آشنایی با 7 راهکار برای تفاهم بهتر با همسر
hamshahrionline.ir/details/133951 - Translate this page
2 مه 2011‎ – آشنایی با 7 راهکار برای تفاهم بهتر با همسر. ... افرادی که خوب رابطه برقرار میکنند، همیشه با استفاده از تغییراتی جزئی .... آشنایی با 25 راه ساده برای ایجاد انگیزه · چطور علایم افسردگی در ... چطور با فرزندان ارتباط برقرار کنیم؟
دلایل کم سخن گفتن شوهران با همسران خود - سایت زیبا وب
www.zibaweb.com/zanan5.htm - Translate this page
رابطه مثبت زن و شوهر،روش های برقراری رابطه خوب با شوهر،همسر خوب،زن ... ولی همین مردان در برقراری ارتباط با همجنسهای خود بسیار پر حرف و معقول به نظر میرسند. ... كه با همسران شان سخن بگویند یا به عبارت بهتر آنان با همسران خویش، كمتر سخن میگویند! ... آسان ترین و معقولترین راه حل ممكن برای یك مرد این است در صورتی با همسر خود، ...
6 توصیه به بانوان برای برقراری یك رابطه جنسی بهتر با همسر
www.irandid.ir/news_detail_645.html - Translate this page
6 توصیه به بانوان برای برقراری یك رابطه جنسی بهتر با همسر ... از اشتباهات رایج بانوان در ارتباط زناشویی و نزدیكی با همسرانشان پرداخته می شود و راه حل و پیشنهاد ...
ارتباط ناشایست با زن ها
ch3.ir/index.php?option=com... - Translate this page
6 آگوست 2011‎ – پس ما با این مورد مشکل نداریم و اگر خانم گاهی مواجه شدند ، اگر راه کارهایی را هم .... چند وقتی است که به شوهرم بخاطر ارتباط ناشایست با زن ها شک کرده ام و به نیازهایش ..... هر قدر ما بتوانیم پرده های حرمت و حیا را کمتر بیندازیم بهتر است .
راههای ارتباط بهتر با دیگران »
www.ahuranews.com/.../راههای-ارتباط-بهتر-با-دی... - Translate this page
3 آگوست 2012‎ – یک قلب پاک از تمام معابد جهان بهتر است ... راههای ارتباط بهتر با دیگران ... دوست دارید روابط شما با همکار، همسر، دوست یا فرزندانتان چگونه باشد؟
روش های افزایش علاقه بین زن و شوهر چیست؟
www.bekhon.com/show_content.php?txt&code... - Translate this page
همدلى با زن تا از این راه محبت و دلبستگى زن را به خود جلب كند. ... با مطالعه كتاب‏هاى مربوط به انتخاب همسر، آیین همسردارى، چگونگى ایجاد ارتباط با دیگران و نیز ... یكدیگر بپردازند و از یكدیگر بپرسند، چه باید كرد تا روابطمان بهتر و بانشاطتر شود؟
۵ توصیه طلایی برای داشتن رابطه ای خوب با همسر
www.hannover.ir/.../۵-توصیه-طلایی-برای-داشتن... - Translate this page
g7vyrv0jqu9x0d33t4uw ۵ توصیه طلایی برای داشتن رابطه ای خوب با همسر ... چراهای زیادی در این زمینه وجود دارند که جواب ها و راه حل های نه چندان مشکلی هم دارند: ۱-به خود به ...
الماس خوشبختی - موانع ارتباط موثر با همسر (قسمت اول)
almassabi.blogfa.com/post-98.aspx - Translate this page
الماس خوشبختی - موانع ارتباط موثر با همسر (قسمت اول) - الماس همان کربن هست که ... پوشیدن بچه با این شکل که همسری بهتر نیست این لباس ابی رو تنه دختر گلمون ...
اشتباهات مهلک آقایون حین رابطه جنسی با همسر - ازدواج و بررسی مسائل ...
asheghi4u.blogsky.com/1390/07/03/post-1233/ - Translate this page
25 سپتامبر 2011‎ – 11 اشتباه مهلک آقایون حین رابطه جنسی با همسر. با اینکه هم آقایون و ... بااینکه دخول همراه با لذت است اما راه اصلی برای ارضاء کردن او جای دیگری است.
راه های جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه با همسر
forum.iranvij.ir › ... › روانشناسی › مشاوره زندگی بهتر - Translate this page
25 ژوئن 2012‎ – زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو به رو شدن با رویدادهای متفاوت و تغییر اولویت ها، کمتر به انگیزه های درونی که تا قبل از آن ...
راههای ارتباط بهتر با همسر معتاد Booof.ir -
www.booof.ir/.../راههای-ارتباط-بهتر-با-همسر-معتا... - Translate this page
راههای ارتباط بهتر با همسر معتاد. Thumb راههای ارتباط با دیگران اغلب ما نگران هستیم، تحقیر بشویم یا مورد بی اعتنایی دیگران قرار بگیریم. به همین دلیل، همیشه ...
بانک اطلاعاتی - ارتباط جنسی با همسر از مقعد
agbank.blogfa.com/page/post-16.aspx - Translate this page
بانک اطلاعاتی - ارتباط جنسی با همسر از مقعد ... در تماس جنسی مقعدی در مقایسه با سایر راههای تماس جنسی، بالاترین خطر را به همراه دارد ، توصیه می شود در صورت انتخاب ...
بسته آموزشی نیکس : آموزش نحوه داشتن یک رابطه جنسی عالی با همسر
www.darsezendegi.com/772/basteh-jensi.html - Translate this page
10 ژوئن 2012‎ – به کمک نیکس یا همان آموزش داشتن یک رابطه جنسی عالی با همسر زندگی ... وقتی که رابطه جنسی شما با همسرتان بهتر شود و شما رضایت بیشتری از ...
آشنایی با برخی مهارت های همسر داری - ارتباط عالی
rigdan86.arabblogs.com/archive/.../1003466.html - Translate this page
13- ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر ...
مادر شوهر خوب من !: : خانواده خوشبخت : : خوشبختی و خانواده : : روابط همسران
tebyan-zn.ir/News-Article/...همسران/.../62083.html - Translate this page
10 مه 2012‎ – برای بسیاری از زوجهای جوان، برقراری روابط خوب با خانواده همسر كار مشكلی است و ما ... ارتباط با خانواده همسر شما را قادر میکند تا تجربه به دست آورید و خیلی از وقایع زندگی را ... با این شیوه نمی گذارید کینه به روابط شما راه پیدا کند.
نکات جالب و مهم در رفتار با همسر و همسرداری
www.funiha.com/.../نکات-جالب-و-مهم-در-رفتار-با... - Translate this page
12 دسامبر 2011‎ – نکات, جالب, مهم, رفتار, همسر, همسرداری, ابراز علاقه, ارتباط صحیح در زندگی ... اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمیدانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از ... صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر میباشد.
چگونه با همسر خود رفتار کنیم؟ - چطور رابطه ام را با همسرم بهتر كنم ؟
howdate.blogfa.com/post-41.aspx - Translate this page
چگونه با همسر خود رفتار کنیم؟ - چطور رابطه ام را با همسرم بهتر كنم ؟ - - چگونه با ... این یعنی به محض این که یک نفر بهتر سر راه او قرار بگیرد، شما را ترک می کند.
نحوه ارتباط بهتر با همسر How to Make Love All Night and Drive a ...
forum.persiantools.com › ... › ادبیات › بایگانی - Translate this page
3 posts - 2 authors - 11 Mar 2008
سلام دوستان کتابی که معرفی می کنم از یه وبلاگ فارسی پیدا کردم که متاسفانه اسمش رو ال.
با برقراری ارتباط مناسب با همسر و تغییر در رفتار
www.javaneparsi.com/.../با+برقراری+ارتباط+منا... - Translate this page
بیست و یک قانون جالب رفتار با همسر 7 راز برای برقراری ارتباط موفق با انسانها ... درارتباط زناشویی موانعی بر سر راه قرار می گیرد، که البته رفع آن ها تنها به . ... شبیه هم هستند، در این شرایط بهتر است فاصله کم باشد و عروسی را به تأخیر نیندازند.
مدیریت روابط با خانواده همسر (1) | در خانهى ما
darkhaneyema.com/.../مدیریت-روابط-با-خانواده-هم... - Translate this page
11 فوریه 2011‎ – شاید هم روزی راه حل خیلی خوبی به شما پیشنهاد كنند. علایق آنها را ... كمی طنز داشتن برای بهتر شدن رابطه با خانواده همسر میتواند خیلی موثر باشد. اگر كنایهای به شما می زنند ... ارتباط خوب داشتن با تمام اعضای خانواده همسر. رابطه نزدیك و ...
چگونه باید یک رابطه جنسی خوب با همسرم داشته باشم
www.joljol.com/.../چگونه-باید-یک-رابطه-جنسی-خ... - Translate this page
28 ا کتبر 2011‎ – یک روانشناس با تاکید بر اینکه «مشکلات جنسی یکی از عوامل مهم اختلاف ... های زناشویی چرا بعضی وقتها سرد میشود راههای ایجاد علاقه جنسی میان زن و ...
پزشکان بازدید : 11 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

زنان و مردان در رفتار تفاوت های زیادی دارند . مثلاً وقتی یك زن می خواهد سر صحبت را با همسرش باز كند از موضوعهای كاملاً متفاوتی آغاز می كند در حالی كه مردان زمانی كه صحبت می كنند می...

زنان و مردان در رفتار تفاوت های زیادی دارند . مثلاً وقتی یك زن می خواهد سر صحبت را با همسرش باز كند از موضوعهای كاملاً متفاوتی آغاز می كند در حالی كه مردان زمانی كه صحبت می كنند می خواهند افكار و اطلاعاتی را بیان كنند . برای مردان ارتباط برقرار كردن یعنی تبادل اطلاعات ، در حالی كه برای زنان این امر به معنی سهیم شدن ، سهیم كردن و صمیمیت و لذت بردن است . هدف زنان از مكالمه این است كه احساسِ حمایت كنند و تا جایی پیش بروند كه خودشان را بفهمانند و دیگران را بفهمند . مردان به دنبال صحبت های سریع و ترجیحاً جالب و بامزه و از همه مهمتر علمی و مفید هستند . آنها به ندرت " حرف زدن برای حرف زدن " را دوست دارند در حالی كه زنان دوست دارند از احساسات و علائقشان سخن بگویند.

زنان بدانند :

كه مردان چگونه ارتباط برقرار می كنند و مخصوصاً بدانند كه آنها چگونه ارتباط كلامی ایجاد می كنند .

به مردان كمك كنند تا آنچه را كه در درونشان می گذرد ، بهتر و بیشتر با آنان در میان بگذارند . زن عادی ، در مقایسه با مرد عادی در ایجاد ارتباط كلامی استاد است ، مخصوصاً زمانی كه ابراز احساسات در میان باشد .

مردان بدانند:

به شیوه ارتباط برقرار كردن خود و همسرشان توجه كنند . آنان باید بدانند كه بین شیوه ارتباط برقرار كردن آنها و همسرشان تفاوت بسیار زیادی وجود دارد .

با این شناخت آنان می توانند از خود رفع اتهام كنند و نگرش های دفاعی خود را درباره زنان كنار بگذارند و آنها را متهم نكنند كه به طور دائم انتقاد می كنند و نق می زنند . مردان احتمالاً می توانند متوجه شوند كه زنان از بیان كردن حالت های روحی خود لذت می برند . زنان این كار را به منظور انتقاد از مردان انجام نمی دهند بلكه بیشتر برای بهبود رابطه و نزدیكتر كردن خود به همسرشان و احساسِ داشتن یار و همراه انجام می دهند . برای زنان بیان كردن حالت های روحی ، حتی احساسات منفی ، نوعی اثبات علاقه است.

تفاوت های روانی زنان و مردان:

از دهه ۱۹۵۰ به این طرف ، روانشناسی جدید خواسته است از تفاوت های زن و مرد بكاهد ؛ زیرا این تفاوت ها در گذشته ، اغلب برای مطیع كردن و به خدمت گرفتن زنان به كار رفته است . طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در مورد ۶۱ جامعه ، تقریباً ۵۰ درصد زوجها طلاق می گیرند یا می خواهند طلاق بگیرند و این اتفاق معمولاً در سال چهارم یا پنجم زندگی مشترك آنها رخ می دهد . درصد ازدیاد طلاق بین سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۹۰ به ۳۰۰ درصد می رسد .
۵۹ درصد خصوصیات و رفتار زیست شناختی مردان و زنان یكی است. هر دو یك مغز ، یك بدن ، دو دست ، دو پا و ... دارند ، نفس می كشند ، غذا می خورند ،
می خوابند و ... .

اعتقاد به این كه تفاوت های ژنتیكی ، غددی ، هورمونی ، اندامی و ... نمی توانند روی روان و رفتار زنان و مردان اثر بگذارند ، كاملاً غلط و ضد علمی است . اگر روان شناسی تفاوت های دو جنس در قرن ۱۹ این اشتباه را مرتكب شد كه مرد را به عنوان جنس برتر شناخت تا بتواند زن را پایین بیاورد و او را فقط به نقش های معمولی بارداری ، تربیت فرزندان و تغذیه محدود كند ، این باور نیز می تواند كاملاً اشتباه و خطرناك باشد كه زن و مرد مشابه هستند . زن و مرد در حقیقت انسانند ، اما متفاوت . در كتاب ، " كشف كردن تفاوت هایمان " ، اثر ژورتانبنوم ، گفته شده است كه برای درك واقعیت چهار روش وجود دارد : فیزیكی ، احساسی ، عقلانی و روحانی . زنان به راحتی می توانند از یك روش به روش دیگر بروند اما مردان با روش فیزیكی و عقلانی راحت ترند . به عنوان مثال مردی كه غمگین یا شاد است این حالت ها را با رفتار ( فیزیكی ) خود نشان می دهد . به عبارت دیگر مرد به عمل ، ارجحیت می دهد . زن غم را احساس می كند و حتی می تواند بی دلیل احساساتی شود ، ولی درك این موضوع برای مر بسیار سخت است . زن به رابطه خود و محیط ، بیشترین ارجحیت را می دهد .

برای مرد ، هیجان بیانگر یك مشكل یا تعارض است ؛ پس به دنبال این هیجان می رود تا آن را از بین ببرد و آرامش روحی اش را دوباره به دست بیاورد . برای زن هیجان به صورت بهانه برای ایجاد ارتباط در می آید . زن می خواهد هیجان خود را بیان كند ، آن را با دیگران تقسیم كند و در مقابل ، هیجانهای دیگران را به دست آورد . وقتی زن هیجان خود را برای شوهرش تعریف می كند شوهر به طور خودكار فكر می كند كه خودش قسمتی از مشكل است ، او دلیل یا یكی از دلایلی است كه این هیجان را به وجود آورده است .

بنابراین اغلب به حالت دفاعی ، واكنش نشان می دهد . شوهر برای آن كه به زنش كمك كند تا هیجان او از بین برود ، به جستجو و پیدا كردن راه حلی برای مشكل می گردد . این كار موجب می شود كه زن فكر كند مرد می خواهد عیب او را جبران كند یا می خواهد همیشه حرف آخر را بزند ؛ زیرا مرد هیجان خود را به شیوه عقلانی و اندیشمندانه بیان می كند ، برای همین احساس می كند كه مورد حمله قرار گرفته ، و زن احساس می كند كه درك نشده است . یك متخصص در زبان شناسی اجتماعی برای درك این كه چرا مردان و زنان در ارتباط برقرار كردن این قدر مشكل دارند ، به تحلیل روش های مكالمه و گفتگو بین زنان و مردان پرداخته است. او نشان داده كه مردان به اندازه زنان حرف می زنند اما آنها در همان شرایط از همان موضوعها و برای همان هدف ها حرف نمی زنند . زنان برای ایجاد ارتباط و بیان حالت های روحی خود از زبان ارتباطی و صمیمانه ، استفاده می كنند . مردان از زبان برای انتقال اطلاعات و دریافت آن بهره می گیرند . برای مرد ، زبانِ عملكرد ابزاری دارد و برای حفظ استقلال به كار می رود . مردان از واقعیت های عینی و خارجی حرف می زنند ، در حالی كه زن از زندگی خصوصی خود برای استراحت و تجدید قوا در سكوت بهره می گیرند . مرد در جمع بیشتر حرف می زند ، مرد سخنرانی می كند و زن تظاهر می كند كه گوش می دهد ؛ زیرا برای زن زندگی خصوصی اهمیت دارد و نه موقعیت اجتماعی . به علاوه مردان تنها زمانی در جمع صحبت می كنند كه هر بار فقط یك نفر حرف بزند در حالی كه زنان وقتی بیشتر از یك صدا شنیده می شود ، راحت تر حرف می زنند . هنگام حرف زدن ، زنان معمولاً به دنبال تأیید شدن هستند ، در حالی كه مردان قدرت طلبی می كنند. زنان برای ارتباط برقرار كردن ، ناراحتی ها یا نگرانی های كوچك خود را تعریف می كنند ، مرد بیان ناراحتی ها یا نگرانی ها را به حساب سرزنش یا انتقاد از خود می گذارد .

با درنظر گرفتن این موضوع كه بین زنها و مردان تفاوت های زیادی وجود دارد (كه این تفاوت ها مكمل یكدیگرند).

مردان می خواهند كه زنان ، كمتر حرف بزنند ، فعالیت های بدنی بیشتری داشته باشند ، كمتر رمانتیك باشند ، كمتر فكر خود را به دیگران مشغول كنند ، به كارشان بیشتر مشغول باشند ، بیشتر منطقی باشند ، بیشتر در خانه بمانند ، كمتر حساس باشند ، خوش قول تر باشند و زودتر حاضر شوند .

زنان می خواهند كه مردان ، بیشتر حرف بزنند ، بیشتر عاطفی باشند ، فعالیت های بدنی كمتری داشته باشند ، بیشتر رمانتیك باشند ، وقت خود را كمتر به كار و بیشتر برای خانواده صرف كنند ، كمتر حسابگر باشند ، بیشتر به بیرون از خانه بروند و همدردی بیشتری نشان دهند ، كمتر عجله داشته باشند و به سلامت خود بیشتر برسند . با مقایسه یك به یك خواسته های زنان و مردان به نظر می رسد شاهد یك صف آرایی برای نبرد هستیم . نبردی كه در آن هر كسی ادعا می كند طرف مقابل او را دوست ندارد ؛ هر كس ،ادراك خود را به عنوان هنجار معرفی می كند كه باید دنبال شود . هر دو طرف خیال می كنند كه مسئله ، مسئله عشق یا اراده است اما نمی دانند كه تفاوت های ذاتی باعث به وجود آمدن این تفاوت ها می شود و دشواری ها را به وجود می آورد . باید تفاوت های زنان و مردان را شناخت و به آنها اهمیت داد نه این كه برای " هنجارسازی " جنس مخالف به كار گرفت . با این كار یكی دیگری را متهم نخواهد كرد كه صداقت ندارد یا نمی تواند ارتباط برقرار كند.

پزشکان بازدید : 11 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

این قضیه كه شما بپذیرید، بحث و دعوا نیز بخشی از روابط شما با همسرتان را تشكیل می دهد، بسیار مهم است. همه ما در زمان و مكان های مختلف ممكن است... 18تکنیک کاربردی برای آشتی بعد از این كه...

این قضیه كه شما بپذیرید، بحث و دعوا نیز بخشی از روابط شما با همسرتان را تشكیل می دهد، بسیار مهم است. همه ما در زمان و مكان های مختلف ممكن است...
18تکنیک کاربردی برای آشتی
بعد از این كه در بحث و دعوایی ناخواسته با همسر خود قرار گرفتید، توصیه های ارائه شده در این مقاله را به كار بگیرید تا بتوانید سریع تر آشتی كرده و آرامش را دوباره به روابط تان بازگردانید.
رفتار غیرعادی و عجیب
این قضیه كه شما بپذیرید، بحث و دعوا نیز بخشی از روابط شما با همسرتان را تشكیل می دهد، بسیار مهم است. همه ما در زمان و مكان های مختلف ممكن است رفتارهای متفاوتی از خود بروز دهیم. اما وقتی به نظر می رسد، بحث و دعوا جز این كه باعث انزجار و لطمه دیدن احساس شده و به رابطه سالم صدمه وارد می كند، فایده دیگری ندارد باید آن را متوقف كنیم.
اولین گام به سوی این هدف، این است كه بفهمید واقعاً سر چه چیزی در حال بحث كردن با یكدیگر هستید و دیدگاه متضادتان را تعادل ببخشید. بعد از آن شما می توانید تكنیك های زیر را به كار ببندید. اجرای بعضی از این تكنیك ها را باید خود به تنهایی بر عهده بگیرید و در بعضی دیگر، همكاری همسرتان نیز ضروری به نظر می رسد.
خودآگاه باشید
خودآگاهی و مسئولیت پذیری، اولین گام برای اجتناب از تضادها است. تقریباً غیرممكن است كه شما بتوانید همسرتان را بدون تغییر رفتار خود تغییر دهید. اما اگر رفتار خودتان را تغییر دهید، در اكثر اوقات واكنش رفتاری او نیز متفاوت خواهد بود.
- وانمود كنید كه بهترین هستید: اگر بی جهت لجبازی نكرده و كج خلق نباشید، به همسرتان حس خوبی را منتقل می كنید و او در بی نظیر بودن شما شكی نخواهد كرد.
- وجدان خود را در نظر بگیرید: در حال جر و بحث هستید، چون شما حاضر نیستید عذرخواهی كنید. مصالحه كنید یا ببخشایید. مطمئن شوید كه به دعوا فقط برای این كه غرور خود را نشكنید، ادامه نمی دهید.
- در مورد این كه آیا شما تحت تأثیر عوامل دیگری قرار گرفته اید یا نه؟ فكر كنید: نیروی عوامل و شرایط خارجی به هیچ وجه تخمین زدنی نیست. آیا شما خسته اید؟ در مورد چیزی نگرانید؟ یا از موضوعی ناراحت هستید؟

بچگی نكنید: آیا شما تمایل دارید، مثل یك بچه، بد عنق، بهانه گیر و لجباز باشید؟ یا مانند یك والد انتقادگر دائماً منت بگذارید، انتقاد كرده و یا سرزنش نمایید؟ یك فرد بزرگسال، آرام است، روی مسائل تمركز می كند، گوش می دهد و مذاكره می كند.
- احساسات خود را كنترل كنید: همسر شما نمی تواند به شما القاء كند كه چه احساسی داشته باشید. احساسات شما تحت نظارت و كنترل خود شما است. اگر عصبانی هستید بگویید: من عصبانی ام به این علت كه ... نه این كه فقط بگویید: تو مرا عصبانی كردی.
بهبودسازی روابط
داشتن ارتباطات مناسب برای برقراری آرامشی دوباره، بسیار حیاتی و مهم است. اغلب دعواهایی كه مرتب تكرار می شوند، فقط به این دلیل است كه یكی از همسران یا هر دوی آنها، احساس می كنند طرف مقابل حرف هایش را نمی شنود و یا به آن اعتنا نمی كند. تكنیك های زیر ضمن این كه، شانس مورد توجه قرار گرفتن شما را توسط همسرتان، افزایش می دهند، به شما نیز كمك می كنند به همسرتان نشان دهید، به او توجه دارید و به حرف هایش اهمیت می دهید.
- گوش كنید: این مهمترین بخش برای داشتن ارتباطی خوب و مناسب است. به حرف های همسر خود بدون حدس و گمان و قضاوت، گوش دهید.
- كنكاش كنید: سؤالاتی بپرسید برای این كه مطمئن شوید، منظور حرف های همسر خود را به درستی فهمیده اید.
- توضیح دهید: این نوع دیگری از كنكاش است. برای این كه در جهت درك دیدگاهتان، به همسر خود اطلاعات بیشتری بدهید، آماده باشید. توقع نداشته باشید كه او ذهن شما را بخواند.
- تأكید كنید: خود را به جای همسرتان قرار دهید. حدس بزنید كه او چه احساسی دارد و بگذارید او بفهمد كه شما به او توجه دارید. مثلاً بگویید: «می دانم كه الآن چقدر ناراحت هستی؟»
- به طور گویا بیان كنید: بگویید، منظورتان چیست و آنچه می گویید چه معنایی دارد. واضح و آشكار سخن بگویید و نكته گویی كنید.
- لبخند بزنید: شاید ذكر این راهكار در حین دعوا عجیب به نظر برسد. اما شوخی كردن و لبخند زدن راهكار بسیار نیرومندی جهت توقف و پرت شدن مسیر دعوا است.
- خشم خود را كنترل كنید: عصبانیت نیز نیرویی است كه به ما كمك می كند تا بتوانیم به خواسته های خود برسیم. اما اگر عصبانیتتان به حدی است كه از بحثی اصولی و عاقلانه جلوگیری می كند، سعی كنید بحث خود را متوقف كرده و از راهكارهای زیر استفاده كنید.
تكنیك های برقرارسازی ارتباط
- از بزرگترها جهت پادرمیانی كمك بگیرید: می توانید برای جلوگیری از ادامه دعوا از كسی كه با شما همفكر است جهت پادرمیانی كمك بگیرید. شما تعجب خواهید كرد كه ادب و منطق با هم چقدر مؤثر واقع می شوند.
- واژه های مناسب به كار ببرید: قبول كنید، كلماتی كه در زمان بحث و زمانی كه هر دوی شما بیش از حد احساساتی هستید به كار می برید، بسیار مهم اند.
- منطقی باشید: سعی كنید تكنیك های حل مسئله را فرا بگیرید تا بتوانید مشكل خود را به طور منطقی حل كنید.
- مخالفت طرف مقابلتان را بپذیرید: گاهی اوقات این راهكار آسان تر است. همه دعواها نیاز به برنده و بازنده ندارد.
- به صورتی مؤثر و ثمربخش بحث كنید: سعی كنید در هر مكان و هر زمانی این راهكار را به یاد داشته باشید. هر بحثی اگر نتیجه ای داشته باشد كه توسط همسران مورد توجه قرار گیرد، راهكاری است برای جلوگیری از وقوع بحثی مشابه.
- نوبت حرف زدن را رعایت كنید: به طرف مقابلتان نیز فرصت برای حرف زدن بدهید و نوبت خود را حفظ كنید. در این صورت است كه بحث تا بهبود روابط ادامه می یابد.

پزشکان بازدید : 16 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

گوش ندادن به حرفهای یکدیگر، یک علامت خطر در زندگی زناشویی است شری و باب استریتف :وقتی یکی از شما یا هردو به حرفهای هم گوش نمی‌دهید، بدانید که در زندگی زناشویی مشکلی بوجود آمده است. اگر این گوش ندادن...

گوش ندادن به حرفهای یکدیگر، یک علامت خطر در زندگی زناشویی است
شری و باب استریتف :وقتی یکی از شما یا هردو به حرفهای هم گوش نمی‌دهید، بدانید که در زندگی زناشویی مشکلی بوجود آمده است. اگر این گوش ندادن ها ادامه یابد، زندگی شما به خطر خواهد افتاد. مشکل گوش نکردن در زندگی مشترک ‌می‌تواند به این دلیل باشد که موضوعی همسرتان را ناراحت ‌می‌کند؛ یا روش انتقال مطلب توسط شما اشکالی دارد و یا هردو!

روش شما در انتقال مطالب:

برای گفتن مطلبی ساده، بیش از حد توضیح ‌می‌دهید؟! پرگویی یک طرفه همیشه خسته کننده است. نکته را دریابید!
صحبت کردن را فقط حق انحصاری خود ‌می‌دانید؟! به همسرتان نیز فرصت حرف زدن بدهید.
اگر سابقا" راجع به موضوعی حرف زده اید که از نظر همسرتان تنش زا، آزار دهنده، تهدید کننده، توهین آمیز یا بی ادبانه بوده طبیعتا" او در شروع تکرار این مطلب، با گوش نکردن به حرف شما حالت دفاعی به خود خواهد گرفت. این گونه حرفها را تکرار نکنید.
اگر عادت به طفره رفتن و حاشیه گویی داشته باشید، همسرتان صحبت شما را قطع خواهد کرد و خواهد گفت: " حاشیه نرو، اصل مطلب را بگو!"
اگر روش شما در حرف زدن شبیه به سخنرانی ، موعظه و بازجویی است ، همسر شما ترجیح ‌می‌دهد به سخنرانی ها و بازجویی های شما گوش ندهد. هرگز در زندگی زناشویی مثل استاد دانشگاه یا یک وکیل مدافع حرف نزنید.
ممکن است در حرف زدن خیلی کلی نگر و مطلق گرا باشید. استفاده از لغاتی چون همیشه، هرگز و دائما" ‌می‌تواند باعث شود که همسرتان به حرفهای شما گوش ندهد. این لغات را در حرف زدن با او فراموش کنید.
ممکن است وقت مناسبی را برای حرف زدن انتخاب نکرده باشید. مثلا" وقتی همسرتان خسته است، فکرش مشغول چیز دیگری است، درگیر یک پروژه است، تلویزیون تماشا ‌می‌کند یا مشغول کار با کامپیوتر است به حرفهای شما گوش نخواهد کرد. بهتر است اول بگویید : " ‌می‌خواهم مطلبی را به تو بگویم، الآن ‌می‌توانی گوش بدهی؟" اگر گفت : " الآن نه " ، اخمهایتان را در هم نکشید.
تکرار هر موضوعی که قبلا" مفصلا" در مورد آن حرف زده اید، باعث ‌می‌شود همسرتان به آن بحث گوش ندهد. به میان کشیدن بحث های قدی‌می‌و موضوعات تکراری را کنار بگذارید.
همسر شما قطعا" از اعتراضات، گلایه ها، نالیدن ها و منفی بافی های مکرر شما خسته خواهد شد. سعی کنید بیشتر مثبت اندیشی کنید.
شاید شما هم به حرفهای همسرتان گوش ن‌می‌دهید. این مهارت را در خود نیز بررسی کنید.

مسائل شخصی همسر شما:

ممکن است همسرتان به موضوعی که شما دربارۀ آن حرف ‌می‌زنید هیچ علاقه ای نداشته باشد. از او بپرسید که دوست دارد راجع به چه چیزی با هم حرف بزنید.
ممکن است همسرتان از صمیمیت بیش از حد واهمه داشته باشد.
ممکن است او با آنچه که شما ‌می‌گویید مخالف باشد و در عین حال نتواند به راحتی مخالفت خود را ابراز کند.
ممکن است همسرتان در طول آن روز به حرفهای افراد زیادی گوش داده باشد، و ظرفیت شنیداری او تکمیل شده باشد. سعی نکنید به زور ظرفیت او را بالاتر ببرید.
اگر مرتب همسر خود را نصیحت و موعظه ‌می‌کنید، ممکن است طرف مقابل پیش خود فکر کند که او همۀ اینها را خوب ‌می‌داند و خودش ‌می‌داند که باید چکار کند.
شاید همسرتان عادت " شتاب ذهن" داشته باشد و از آنچه که شما ‌می‌گویید جلوتر رفته و مشغول آماده کردن پاسخ باشد.
گاهی همسرتان پیش داوری کرده و حدس ‌می‌زند آنچه را که ‌می‌خواهید بگویید زیاد مهم نیست.
گاهی ‌می‌تواند فکر کند اگر حرف شما را نشنود، آن موضوع به خصوص منتفی خواهد شد.
شاید عمدا" نمی‌خواهد به حرفهای شما گوش دهد.
شاید همسر شما فقط از یک قسمت از مغز خود برای شنیدن استفاده ‌می‌کند. دکتر جوزف لوریتو ‌می‌گوید : "تحقیقاتی که در این زمینه در آمریکا انجام شده نشان ‌می‌دهند که مردها فقط با استفاده از یک نیمکرۀ مغز خود ‌می‌شنوند در حالیکه زنها از هر دو نیمکره استفاده ‌می‌کنند....او خاطر نشان ‌می‌کند که، این امر لزوما" به این معنا نیست که زنها شنونده های بهتری هستند. بلکه از نظر فیزیولوژیکی، زنان برای شنیدن به هر دو نیمکره نیاز دارند و البته به همین دلیل است که آنها ‌می‌توانند همزمان به دو بحث متفاوت گوش کنند."
ممکن است همسر شما با آنچه که شما ‌می‌گویید مخالف باشد ولی نتواند به راحتی مخالفت خود را ابراز کند، بنابراین راه ساده تر که همان گوش ندادن است را انتخاب ‌می‌کند. فضا را برای مخالفت همسر خود نیز آماده کنید!
شاید همسر شما فطرتا" توان تمرکز طولانی مدت را ندارد. دکتر کارتا ریگر ‌می‌گوید : " میانگین مدت تمرکز در بزرگسالان فقط 7 دقیقه است. " به این ترتیب لازم است هر چند دقیقه یکبار یک فرصتی را سکوت کنید و سپس دوباره ادامه بدهید. به همسرتان اجازه بدهید که اگر نکتۀ مبهمی‌ را متوجه نشده در مورد آن از شما سوال کند.
شاید وقتی شما مشغول حرف زدن هستید، عوامل مختلفی حواس او را پرت ‌می‌کنند. اگر موضوع حرف شما خیلی مهم است، این عوامل را حذف کنید...مثلا" تلویزیون را خاموش کنید یا تلفن را از پریز بکشید و...
گاه همسرتان ترجیح ‌می‌دهد که به حرفهای شما گوش ندهد تا از یک دعوا و مشاجره جلوگیری کند.
ممکن است همسرتان حرفهای شما را شنیده باشد اما با آنها مخالف باشد یا مایل نباشد آنچه را که شما از او ‌می‌خواهید را انجام دهد و به جای " نه " گفتن ترجیح ‌می‌دهد وانمود کند که به حرف شما گوش نمی‌داده است.

پزشکان بازدید : 9 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

از بیان جملاتی که ممکن است به خشم او بیشتر دامن بزند خوداری کنید. سکوتی رابرقرار کنید، وضع آرامی را به خود بگیرید و با صدائی آرام صحبت کنید... 1.هنگامی که خشم خود را بر ملا می‌سازد به حرف هایش...

از بیان جملاتی که ممکن است به خشم او بیشتر دامن بزند خوداری کنید. سکوتی رابرقرار کنید، وضع آرامی را به خود بگیرید و با صدائی آرام صحبت کنید...

1.هنگامی که خشم خود را بر ملا می‌سازد به حرف هایش گوش کنید و بگذارید هر چه می‌خواهد به زبان بیاورد.
2.با ارائه رفتاری مشابه وضعیت او را همچون آینه منعکس کنید. به این معنی که اگر نشسته شما هم بنشینید .اگر او ایستاده شما هم بایستید.
3.پس از آن که او هم عقده‌اش را خالی کرد به او اجازه دهید که این برخورد را تمام کند.
4.فکر خود را به او تلقین و به او اعتراف کنید که حق دارد عصبانی باشد.
5.وضعیت او را تائید کنید و تائید خودتان را از او به عنوان اینکه رفتارش را درک کرده‌اید به او ثابت کنید.
6.از بیان جملاتی که ممکن است به خشم او بیشتر دامن بزند خوداری کنید.
7.سکوتی رابرقرار کنید، وضع آرامی را به خود بگیرید و با صدائی آرام صحبت کنید به وی کمک کرده تا مشکل را برطرف کند تا به این ترتیب آن وضعیت مجددا رخ ندهد. 8.از او بخواهید که مشکلات پیچیده‌تر را به صورت مکتوب بازگو کند و شما نیز وقتی را به منظور حل مشکل او درنظر بگیرید.

پزشکان بازدید : 13 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
www.taknaz.ir/news_detail_22461.html - Translate this page
تکناز ,دیدنی ها, کامپیوتر, خبری ,پزشکی ,مذهبی , عکس , مطالب جالب و خواندنی ,آموزشی.
برای شناخت همسر از چه راهی باید اقدام کرد؟
www.beytoote.com/.../pass-recognition-mate.html - Translate this page
کاربر گرامی سن خاصی را نمی توان برای ازدواج مطرح کرد یعنی عدد خاصی وجود ندارد بلکه این مساله...
. - چهارده راه ابتکاری برای شناخت همسر آینده تان
taoo.blogfa.com/post-103.aspx - Translate this page
پنجشنبه 5 اردیبهشت1387. چهارده راه ابتکاری برای شناخت همسر آینده تان. اگه خاطرتون باشه قبلا ها در بررسی و انتخاب همسر، خیلی مشکل وجود داشت.خیلی سخت بود که ...
سؤالات اساسی برای شناخت همسر در خواستگاری
www.irannaz.com/news_detail_12239.html - Translate this page
سؤالات اساسی برای شناخت همسر در خواستگاری. آغاز این مطلب را هم با حدیثی را از امام علی(علیه السلام) آغاز می کنم که بسیار آموزنده و راهگشاست، امام علی (علیه السلام) ...
پایگاه دانلود رایگان کتاب - دانلود کتاب آزمون شناخت همسر
www.takbook.com/545.../كتاب-آزمون-شناخت-همسر... - Translate this page
برای دانلود رایگان كتاب الكترونیك دانلود کتاب آزمون شناخت همسر باید برروی دکمه ' دانلود رایگان كتاب ' کلیک کنید تعداد مشاهده كتاب دانلود کتاب آزمون شناخت همسر ...
پایگاه دانلود رایگان کتاب - دانلود کتاب معیارهای انتخاب همسر
www.takbook.com/.../كتاب-معیار-های-انتخاب-همسر... - Translate this page
7- برای شناخت ھمسر از ھر دو روش مستقیم و غیرمستقیم استفاده نمایید و حتماً قبل از ... تعداد مشاهده كتاب دانلود کتاب معیارهای انتخاب همسر در تك كتاب : 151632 ...
راه شناخت همسر... - فرشته مهر - دست نوشته های میترا اقدسی
fereshteyemehr.com/index.php/859 - Translate this page
5- انتخاب همسر و همسفر 6- انتخاب رئیس جمهور و... برای دستیابی به یک انتخاب درست و شایسته ، شناخت بدون تعجیل و وسواس لازم است.و آنچه که برای فرآیند شناخت ...
Images for شناخت همسر‎
 - Report images

اههای شناخت همسر - مهندس سید محمد رضا رجبی
mohandes-ezdevaj.persianblog.ir/.../اههای_شناخت_هم... - Translate this page
20 نوامبر 2011‎ – راه هاى شناخت و امتحان همسر قبل ازدواج چیست؟ همانطور که می دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث و رویدادها ی زندگی است و نقش مهمی در سرنوشت و سعادت و ...
راه های شناخت همسر خیانتکار
forum.iranvij.ir › ... › روانشناسی › مشاوره زندگی بهتر - Translate this page
20 ژوئن 2012‎ – همه چیز خوب و کامل به نظر می رسد، شوهرتان از نگاه همه یک مرد کامل است، اما خودتان احساس می کنید که یک جای کار می لنگد. احساس می کنید اشکالی وجود ...
شناخت شخصیت واقعی همسر آینده امان
www.hamdardi.net › ... › انتخاب و خواستگاری - Translate this page
نكات ذیل دریچه و كانالهایی جهت شناسایی بیشتر شخصیت واقعی همسر آینده اتان را فرا روی شما قرار می دهد: یكم: زبان بدن گویاتر است. البته تفسیر زبان بدن تا اندازه ...
شک در راه شناخت همسر
www.hamdardi.net/thread-22565-lastpost.html - Translate this page
RE: شک در راه شناخت همسر. اقا ایدین منم تو جبهه شما هستم..چون چیزایی که میگید برای من اتفاق افتاده.مثلا یه نفر بود خوب بعد از مدتی ما بهشون جواب رد دادیم کلی ...
روش شناخت همسر آینده - کلوب ازدواج آکا - انتخاب همسر با چشمان باز
aroosi.akairan.com › انتخاب با چشمان باز - Translate this page
مقصود ما این است که ازدواج های آگاهانه را ترویج نماییم تا از آشنایی های سطحی و احساسی ممانعت کنیم.
لزوم و روش های شناخت همسر در دوران عقد و نامزدی
www.2onya.net/node/3403 - Translate this page
23 مه 2011‎ – "ازدواج موفق" نیازمند داشتن آگاهی، دانش و تلاش مستمر در به کار بردن دانسته هاست. برای داشتن روابطی محبت آمیز و البته منطقی با همسر، گریزی از ...
راههای شناخت همسر آینده و خانواده اش قبل از ازدواج - منتظران و یاوران ...
mr532011mr.persianblog.ir/post/904
16 دسامبر 2011‎ – شناخت همسر قبل از ازدواج یکی از مهمترین مسائل ازدواج است. بسیاری از ازدواجهایی که به طلاق ختم می شود و بسیاری از زندگیهایی که با جدایی روحی ...
تستهای شناخت همسر - چت روم فارسی پاتوق سرا
www.patoghsara.com/tag/تستهای-شناخت-همسر/ - Translate this page
sss شکیرا عکس بارداری اش را منتشر کرد! +عکس · 65 انتشار عکس جنجالی همسر اولاند با لباس شنا / عکس · image634821834949462890 ازدواج بازیگر زن ایرانی با ...
10 وضعیت مهم و خطرناک برای انتخاب همسر
www.asriran.com/.../10-وضعیت-مهم-و-خطرناک-برا... - Translate this page
11 جولای 2012‎ – در عروسی دخترخاله تان که خیلی به شما خوش گذشته با کسی آشنا شده اید که انگار دقیقا همان کسی است که همیشه در رویاهایتان به دنبالش بودید.
برداشتی نو از شناخت همسر آینده! - صادقانه برای خواهرم
odo.parsiblog.com/.../برداشتی+نو+از+شناخت+همس... - Translate this page
حاصلش این بود که تا خودمونو و استعدادها و آرزوهامونو درست نشناسیم نمی تونم از دوستها و دشمنها و همسر آینده و خیلی چیزای دیگه شناخت دقیقی که ما رو به موفقیت برسونه ...
130 پرسش برای شناخت همسر آینده - خون شهدا
khateghalam.parsiblog.com/.../130+پرسش+برای+... - Translate this page
بسم الله الرحمن الرحیم ربّنا هَب لَنا من أزواجِنا و ذرّیّاتِنا قُرَّة أعیِنٍ وِ اجعَلنا لِلمُتّقینَ إماماً. پروردگارا، برای ما از همسران و فرزندانمان روشنی دیدگان (نسل های صالح و متقی) عطا ...
شناخت همسر ایده آل
www.niloufarane.org/tag/شناخت-همسر-ایده-آل/ - Translate this page
برچسب ها : راه های شناخت همسر ایده آل, زن ایده آل, زن خوب برای زندگی<شناخت زن ایده آل, شناخت مرد ایده آل, شناخت همسر ایده آل, مرد ایده آل, مرد خوب برای زندگی, مشخصات همسر ...
شناخت همسر - تی تیل
teeteel.blogveb.com/Tag/شناخت%20همسر - Translate this page
برچسب ها : رازهای مرد,مرد,شناخت همسر,دانستنیها در مورد همسر,ازدواج,شنونده,رفتار مردان شبیه پدرشان,زبان بدن,واکنش,روابط زناشوییی,,این رازها را درباره آقایان بدانید ...
شناخت همسر | نازخاتون | مجله اینترنتی بانوان
www.nazkhatoon.net/tag/شناخت-همسر - Translate this page
آیا می دانید یک زندگی خانوادگی موفق در گرو چیست؟ دو شخصی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند ،باید تا حد زیادی به یکدیگر شبیه باشند . البته باید یادآوری کنیم ...
شناخت دختران مجرد - کدام معیار برای انتخاب همسر مناسب تر است
4ezdevaj2.blogfa.com/post-15.aspx - Translate this page
اگر شناسنامه تان را ورق بزنید چهار واقعه زندگی در آن آمده است: تولد، ازدواج، طلاق و فوت؛ كه فقط در ازدواج و طلاق مختارید، بنابراین ازدواج را نباید سرسری گرفت بلكه ...
طالع بینی برای شناخت همسر
www.bebinin.com/.../طالع-بینی-برای-شناخت-همس... - Translate this page
... ازدواج, جدیدترین طالع بینی ازدواج, طالع بینی, طالع بینی ازدواج, طالع بینی ازدواج ماهای مختلف با یکدیگر, طالع بینی برای شناخت همسر, مطلع شدن از طالع ازدواج ...
شنـاخت همسـر
www.javanemrooz.com/.../default.aspx?...شنـاخ +... - Translate this page
پس از تصمیم گیری برای عروسی ، چنانچه جشنی برای عقد برپا شده و دوستان و آشنایان دعوت شده باشند دیگر جشن مجّ;دد ضرورت ندارد. در این صورت دختر و پسر با تمهید ...
ارتباط دختر و پسر به قصدازدواج ...
www.tebyan.net › ... › کلوب ازدواج › پیش نیازهای ازدواج - Translate this page
24 ژوئن 2004‎ – فقط باید شناخت از هم رو بیشتر کنیم..خیلی از پسر ها هستن که آدمای خوبین ولی در نقش همسر بودن ضعیفن یا اصلا یاد نگرفتن...ولی در زندگی ...
سؤالات اساسی برای شناخت همسر در جلسات خواستگاری
www.javaneparsi.com/.../سؤالات+اساسی+برای+شنا... - Translate this page
سؤالات اساسی برای شناخت همسر در جلسات خواستگاری اقدام عجیب همسر سابق کیم کارداشین، برای اذیت کردن کیم! + عکس بزرگترین گردهمایی مجردها در چین برای ...
شناخت همسر پیش از ازدواج!!
www.migna.ir › ... › ازدواج و خانواده - Translate this page
چگونه می توان پیش از ازدواج، به خصوصیات روحی و روانی همسر پی برد؟ آیا می توان با رعایت موازین شرعی و عرفی، شخصی را پیش از ازدواج شناخت؟ دقت کنید شخصی که ...
روزنامه كیهان87/1/15: راهكارهای شناخت همسر
www.magiran.com/npview.asp?ID=1593628 - Translate this page
در بحث چگونگی شناخت انسان، راهكارهای مشترك و كلی را در گذشته مطرح كردیم. از آنجا كه انتخاب همسر یكی از مصادیق شناخت انسان و از نقاط عطف زندگی هركسی به حساب ...
ازدواج و مسائل زناشویی - نکاتی در مورد شناخت همسر
rahnemau.blogfa.com/cat-34.aspx - Translate this page
ازدواج و مسائل زناشویی - نکاتی در مورد شناخت همسر - ازدواج - مشاوره ازدواج - راهنمایی ازدواج - راهنمایی و مشاوره.
داستان.جوک.عکس.اس ام اس.ترفند... - شناخت همسر:
70soshianet.blogfa.com/post-59.aspx - Translate this page
داستان.جوک.عکس.اس ام اس.ترفند... - شناخت همسر: - به وبلاگ مهدی خوش امدید.
شیوههایی برای شناخت همسر آینده: : خانواده خوشبخت : : ازدواج : : انتخاب همسر
tebyan-zn.ir/News...همسرخانوادهازدواج/.../54540.htm... - Translate this page
6 مارس 2012‎ – موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان TEBYAN CULTURAL AND INFORMATION CENTER ازدواج خوب و شایسته همواره مایه آرامش روح و روان و آسایش ...
شناخت همسر مناسب | چگونه نحوه ساخت چگونه کنیم شویم
www.ayamidanid.com/tag/شناخت-همسر-مناسب/ - Translate this page
15 جولای 2012‎ – شناخت همسر، راههای شناخت همسر، شناخت همسر مورد علاقه، شناخت همسران، شناخت همسر خوب، شناخت همسر آینده، شناخت همسر مناسب، شناخت همسر خود، روشهای ...
شناخت همسر مورد علاقه | چگونه نحوه ساخت چگونه کنیم شویم
www.ayamidanid.com/tag/شناخت-همسر-مورد-علاقه/ - Translate this page
15 جولای 2012‎ – شناخت همسر، راههای شناخت همسر، شناخت همسر مورد علاقه، شناخت همسران، شناخت همسر خوب، شناخت همسر آینده، شناخت همسر مناسب، شناخت همسر خود، روشهای ...
شناخت همسر خوب | چگونه نحوه ساخت چگونه کنیم شویم
www.ayamidanid.com/tag/شناخت-همسر-خوب/ - Translate this page
15 جولای 2012‎ – شناخت همسر، راههای شناخت همسر، شناخت همسر مورد علاقه، شناخت همسران، شناخت همسر خوب، شناخت همسر آینده، شناخت همسر مناسب، شناخت همسر خود، روشهای ...
شناخت همسر | چگونه نحوه ساخت چگونه کنیم شویم
www.ayamidanid.com/tag/شناخت-همسر/ - Translate this page
15 جولای 2012‎ – شناخت همسر، راههای شناخت همسر، شناخت همسر مورد علاقه، شناخت همسران، شناخت همسر خوب، شناخت همسر آینده، شناخت همسر مناسب، شناخت همسر خود، روشهای ...
راههای شناخت همسر | چگونه نحوه ساخت چگونه کنیم شویم
www.ayamidanid.com/tag/راههای-شناخت-همسر/ - Translate this page
15 جولای 2012‎ – شناخت همسر، راههای شناخت همسر، شناخت همسر مورد علاقه، شناخت همسران، شناخت همسر خوب، شناخت همسر آینده، شناخت همسر مناسب، شناخت همسر خود، روشهای ...
شناخت همسر - روزانه های دختر پارسی
mydiaries1.persianblog.ir/post/61 - Translate this page
شناخت همسر. بیشتر از یک ماه بود که یک مانتیور غول پیکر وسط اتاق خواب , روی زمین جا خوش کرده بود و منتظر بود تا آقای همسر بیاد و از اونجا نجاتش بده ! امروز بعد از ...
راههای شناخت همسر - اندیشه قم
www.andisheqom.com › پرسش و پاسخ - Translate this page
یكى از مطالبى كه بسیار بر روى آن تأكید شده است، و از دلایل و بهانه هاى ایجاد رابطه، بیان مى شود شناخت قبل از ازدواج است كه اگر میان دختر و پسر رابطه اى نباشد و ...
مردان مغرور ، زنان حساس – نکاتی مهم در مورد شناخت همسر
www.ariyaei.com/.../1844-مردان-مغرور-،-زنان-حسا... - Translate this page
کلمات کلیدی : ازدواج, خصوصیات زنان, خصوصیات مردان, زنان حساس, زندگی مشترک, مردان مغرور, مقاله روانشناسی, نکاتی مهم در مورد شناخت همسربسیاری از افراد ب...
انتخاب همسر - راهنمائی و مشاوره
ghazi39.persianblog.ir/tag/انتخاب_همسر - Translate this page
18 سپتامبر 2012‎ – افرادی میتوانند برای شما بهترین زوج باشند که خصوصیت اصلی شخصیتشان کنار آمدن و سازش با طرف مقابل باشد و طبیعت انعطافپذیری داشته ...
معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه اسلام | اسلام و پژوهشهای تربیتی
eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/33 - Translate this page
انتخاب همسر مرحلهای مهم و سرنوشتساز در تحقق ازدواج موفق محسوب میشود. روند رو به تزاید طلاق در سالهای نخست زندگی مشترك، بیانگر نشانگر نقصان بینش داوطلبان ...
[PDF]
ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﮕﺮش ﺟﻮاﻧﺎن در ﺷﺮف ازدواج در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻫﻤﺴﺮ - Health System ...
hsr.mui.ac.ir/index.php/jhsr/article/download/.../pd... - Translate this page
File Format: PDF/Adobe Acrobat - Quick View
by MH Baghianimoghadam - 2012 - Related articles
ﺑﻪ ﻃﻮر ﻛﻠﻲ ﻧﮕﺮش دﺧﺘﺮان و ﭘﺴﺮان در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻫﻤﺴﺮ آﻳﻨﺪه و زﻧﺪﮔﻲ ﻣﺸﺘﺮك در ﺳﻄﺢ ﻣﺘﻮﺳﻄﻲ ﺑﻮده،. ﺑﺮﮔﺰاری ﻛﻼس ... ﻫﺎی زﻧﺪﮔﻲ ﺑﺮای زوﺟﻴﻦ و ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻫﻤﺴﺮ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص ﺑﺮای دﺧﺘﺮان، ﻗﺒﻞ از ازدواج ...
ارغنون - بهترین راه برای شناخت همسر + خواستگار
arghanoon63.blogfa.com/post-142.aspx - Translate this page
بهترین راه برای شناخت همسر + خواستگار. بهترین راه برای شناخت همسر + خواستگار. بهترین راه برای شناخت همسر تحقیق است. میزان تحقیق، برای همه یكسان نیست.
نکاتی در مورد شناخت همسر | عکس جالب|عکس های جالب|مطالب جالب|عکس ...
www.fungozar.com/.../نکاتی-در-مورد-شناخت-همس... - Translate this page
بر چسب های مرتبط :زنان بدون مردان زنان زیبا زنان صیغه ای همسر شهرام کاشانی احساس نجران.
مـثـبــت اندیــشــــی - نکاتی در مورد شناخت همسر
feel-good.blogfa.com/post-96.aspx - Translate this page
14 آگوست 2011‎ – مـثـبــت اندیــشــــی - نکاتی در مورد شناخت همسر - W w W . f e e l - g o o d . b l o g f a . c o m.
من از پیروان مذهب حنفی هستم آیا شناخت همسر و ازدواج، از طریق اینترنت ...
islamquest.net › ... › گنجینه پاسخ‌ها › فقه - Translate this page
من از پیروان مذهب حنفی هستم آیا شناخت همسر و ازدواج، از طریق اینترنت از نظر شرعی جایز است؟ و آیا چنین ازدواجی پایدار و پا برجا می ماند؟ پرسش. من از پیروان مذهب ...
نکاتی در مورد شناخت همسر - وبلاگ تفریحی خبری CHelleh
chelleh.persianblog.ir/post/75/ - Translate this page
نکاتی در مورد شناخت همسر. نویسنده : بابک لطفی - ساعت ۳:۳۳ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱۳٩٠/٥/٢۳. اموزشی. بسیاری از افراد بدون هیچ شناختی با یکدیگر پیوند زناشویی ...
نکاتی در مورد شناخت همسر - کارت عروسی کلیک
clickebuy.persianblog.ir/post/143 - Translate this page
1 سپتامبر 2011‎ – + نکاتی در مورد شناخت همسر. آنچه زنها باید بدانند: - مردان این روزگار از زنان خود چیزی بیش از یک کدبانوی خانهدار و مراقبت فرزندانشان انتظار دارند.
طب اسلامی - دانلود جزوۀ کاربرد «مزاجشناسی» در انتخاب همسر و زناشویی
shiateb.blogfa.com/post-39.aspx - Translate this page
«مزاجشناسی» از مهمترین مبانی طب سنتی محسوب میشود و اطلاع از آن موجب برکات بسیاری در عرصه زندگی و سلامت میشود. یکی از عرصه هایی که این فن، کارآیی خود را ...
شناخت همسر آینده
www.taahod.com/thread-4345.html - Translate this page
18 ژانویه 2012‎ – شناخت همسر آینده. با عرض سلام وخسته نباشی وقتی یه شخصی خیلی راحت میگه من تو رو برا آینده میخوام ومیخوام تو یه مدت زمانی تو رو بیشتر ...

تعداد صفحات : 40

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 836
  • بازدید کلی : 12,327