loading...
مقالات پزشکی
پزشکان بازدید : 4 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خیلی از زنان و شوهرانی که زندگی زناشویی موفقی دارند و برای روابط خود ارزش و احترام قائل هستند معتقدند که دعوا و ستیزه موجب بهتر شدن و یا به قول عده ای نمکین شدن زندگی نمی شود. آیا واقعاً...

خیلی از زنان و شوهرانی که زندگی زناشویی موفقی دارند و برای روابط خود ارزش و احترام قائل هستند معتقدند که دعوا و ستیزه موجب بهتر شدن و یا به قول عده ای نمکین شدن زندگی نمی شود.
آیا واقعاً دعوا نمک زندگی است؟
گاهی اوقات در مجلات و یا کتاب ها می خوانید که «دعوا نمک زندگی است» و گهگاه از بعضی دوستان و آشنایان می شنوید که می گویند گاهی قهر و دعوا موجب تداوم زندگی زناشویی می شود. این عده از یک حقیقت کلی در مورد آدمی بی خبرند و آن این است که احساسات انسان همانند آتش است. که با یک جرقه کوچک شروع می شود و آنچنان زبانه می کشد که ممکن است همه چیز را در اطراف خود بسوزاند و به خاکستر تبدیل کند؛ و بر روی مشتی خاکستر زندگی کردن غیرممکن است.
متأسفانه گاهگاهی ما خود به تنهایی بر مسند قضاوت می نشینیم و شوهران خود را محکوم می کنیم، اما یک طرفه قضاوت کردن کار درستی نیست. نباید اجازه دهید عقاید غلط دیگران و تقلیدهای غلط از زندگی افراد دیگر و یا از مجلات و فیلم ها و روزنامه ها موجب از هم پاشیدن آرامش شما در زندگی شود.
باید خیلی صادقانه بگویم بعد از بیست و پنج سال زندگی زناشویی هر بار که با شوهرم جنگ و دعوا دارم، آنچه که بعد از آن برایم می ماند درد و رنجی است که روزها و گاهی هفته ها به طول می انجامد. خیلی از زنان و شوهرانی که زندگی زناشویی موفقی دارند و برای روابط خود ارزش و احترام قائل هستند معتقدند که دعوا و ستیزه موجب بهتر شدن و یا به قول عده ای نمکین شدن زندگی نمی شود بلکه باعث از هم پاشیدن زندگی و تیرگی روابط می شود، چون سبب ناراحتی اعصاب، بالا رفتن فشارخون، سوء هاضمه، و مهمتر از همه از بین رفتن عشق و محبت در زندگی می شود.
دکتر وین دایرمی گوید: همه زن و شوهرها باید بدانند این عقیده که دعوا به طور طبیعی موجب بهتر شدن زندگی می شود غلط است؛ زیرا از نظر روانی بعد از هر دعوا و ستیزه نوعی احساس ضعف و ناتوانی در طرفین به وجود می آید که تا مدتی مانع از انجام کارهای روزانه می گردد و جلوی اتخاذ تصمیم های درست و بجا را می گیرد و به روابط ضربه بزرگی وارد می آورد و موجب سردردهای شدید، پشت درد، سوء هاضمه، بالا رفتن فشارخون، بی خوابی، و در بسیاری اوقات یک نوع نگرانی و اضطراب طولانی می شود. البته ضررهای مادی هم که در نتیجه دعواهای خانوادگی ایجاد می شود بر ما پوشیده نیست.
* روزی یکی از دوستانم که خود دکتر روان شناس است می گفت: بر سر یک موضوع کوچک با شوهرم دعوا کردم و آنچنان عصبانی شدم که پس از خروج از خانه سوار ماشین خود شدم و چند بار محکم آن را به ماشین شوهرم که جلوی خانه پارک شده بود کوبیدم و موجب خراب شدن و خسارت دیدن هر دو ماشین شدم.
* خانم دیگری می گفت یک روز که داشتیم به مهمانی می رفتیم با شوهرم جر و بحث کردم، کم کم جر و بحث تبدیل به یک دعوا و ستیزه بزرگ شد، طوری خشمگین شدم که خودم را از ماشین در حال حرکت به بیرون پرتاب کردم.
* خانمی دیگر که در میان دوستان و آشنایان به خوش اخلاقی معروف بود، روزی با شوهرش دعوا کرد و از شدت عصبانیت، شوهر را با همان چاقویی که در حال خرد کردن پیاز بود تهدید کرد، بعد هم همه ظرف هایی را که در آشپزخانه بود یکی یکی شکست.
* بنا به گفته مادرم من دختری نبودم که در خانه قهر کنم. اما در 38 سالگی یک بار با شوهرم دعوا کردم؛ به قدری ناراحت و عصبانی شدم که کنترل خود را از دست دادم و خود را روی زمین انداختم. آنقدر خودم را به زمین زدم و آنقدر با دست به سر و کله خودم زدم که تا مدت ها در بیمارستان بر اثر شکستگی استخوان بستری بودم... اینها نمونه های کوچکی از ضررها و زیان های دعوا و منازعه در خانواده است.
متأسفانه اکثر آدم ها از یک حقیقت کلی در مورد خود و دیگران غافل هستند، و آن این است که بنا به گفته خیلی از روان شناسان از جمله «دکتر دایر»، خداوند از هر کدام از انسان ها فقط یک نمونه خلق کرده است. شاید کسانی باشند که از نظر ظاهر و یا طرز فکر با ما شباهت های بسیار داشته باشند، اما هرگز هیچ انسانی نیست که از نظر اعتقادات، روش زندگی، طرز فکر و دیگر موارد زندگی به ما شباهت کامل داشته باشد. این گفته بدان معنا است که نباید انتظار داشته باشیم همیشه و در هر زمان اطرافیان ما کاملاً ما را درک کنند، زیرا انجام چنین کاری برای خود ما هم غیر ممکن است. شاید شما مدت زیادی را با دوستی که از خیلی جهات با شما هم عقیده است زندگی کنید، ولی روزی متوجه شوید که او قادر نیست کاملاً شما را درک کند ؛ نباید فراموش کنید که او کپی شخصیت شما نیست : گاهی شما از درک او عاجز هستید و زمانی او از درک شما. اگر سعی کنید در رابطه با دوستان و آشنایان بخصوص در زندگی زناشویی این مسئله را در نظر بگیرید، هر روز زندگی شما بهتر و شیرین تر می شود.
همه زن و شوهرها باید بدانند این عقیده که دعوا به طور طبیعی موجب بهتر شدن زندگی می شود غلط است؛ زیرا از نظر روانی بعد از هر دعوا و ستیزه نوعی احساس ضعف و ناتوانی در طرفین به وجود می آید که تا مدتی مانع از انجام کارهای روزانه می گردد و جلوی اتخاذ تصمیم های درست و بجا را می گیرد و به روابط ضربه بزرگی وارد می آورد و موجب سردردهای شدید، پشت درد، سوء هاضمه، بالا رفتن فشارخون، بی خوابی، و در بسیاری اوقات یک نوع نگرانی و اضطراب طولانی می شود.
محترم شمردن قانون آزادی فردی در زندگی زناشویی
قانون آزادی های شخصی در قانون اساسی هر کشوری درج گردیده است. و ما این قانون را برای خود محترم می شماریم و در ارتباط با دوستان و آشنایان تا حدودی رعایت می کنیم. اما متأسفانه در زندگی زناشویی خود را ملزم به رعایت این قانون نمی دانیم و زیر پا گذاشتن این قانون را با خواندن نامه ها و گوش دادن به تلفن های یکدیگر آغاز می کنیم؛ حتی در بسیاری موارد دیده شده که کیف های دستی و کمدهای شخصی دیگران را به صورت عادت می گردیم ! و در پاره ای اوقات انجام این کارها را دلیل بر صمیمت در خانواده می دانیم.این گونه کارها نه تنها دلیل بر صمیمیت نیست بلکه موجب پایمال کردن آزادی های شخصی و در نظر نگرفتن فردیت افراد خانواده است. رعایت این قانون در مورد اوقات اشخاص هم صدق می کند. خارج از محیط خانه اگر بخواهیم با شخصی قرار بگذاریم، سعی می کنیم از او بپرسیم چه ساعتی مناسب است تا حتی الامکان از برهم خوردن برنامه او جلوگیری کنیم. رعایت چنین مسائلی در زندگی خانوادگی بخصوص در زندگی زناشویی هم لازم و ضروری است. اما رعایت اوقات فراغت زن و شوهر شاید از نظر ظاهر کمی غیرعادی باشد، زیرا طرز فکر حاکم بر اجتماع می گوید که آنها در هر صورت و در همه وقت باید از وظایف مادری و همسری خود پیروی کنند؛ ولی زنان می توانند علی رغم انجام وظایف مادری و همسری، اوقاتی را برای برنامه های شخصی اختصاص دهند؛ و رعایت چنین مسئله ای از طرف شوهران ضروری است. همچنین زنان باید در مورد شوهران خود این مسئله را رعایت کنند زیرا کار و مسئولیتِ پی در پی روح و جسم آدمی را خسته می کند و داشتن سرگرمی و تفریح ، لازم و ضروری است. گاهی بعضی از سرگرمی ها خانوادگی است و همه اعضا در آن شرکت می کنند، و گاهی خصوصی و فردی است. گاهی اوقات شوهر شما مشغول مطالعه است و یا تلویزیون تماشا می کند. زمانی هم ممکن است گلدان ها را جابجا کند. نباید اخم کنید و بگویید:«لعنت به این زندگی! از صبح تا شب سرکار هستی حالا هم که آمدی خانه، این طور وقت می گذرانی». نباید فراموش کنید که شوهر شما یک ماشین سخنگو نیست که بتواند دائماً در حال گفتگو باشد.
اگر شوهر شما گاهی اوقات کمتر با شما گفتگو کرد، فکر نکنید این عمل بدان معنی است که از شدت علاقه اش نسبت به شما کاسته شده است. چه بسیار شوهرانی که دائماً با همسر خود صحبت می کنند، در حالی که مهری از او به دل ندارند. متأسفانه گاهگاهی ما خود به تنهایی بر مسند قضاوت می نشینیم و شوهران خود را محکوم می کنیم، اما یک طرفه قضاوت کردن کار درستی نیست. نباید اجازه دهید عقاید غلط دیگران و تقلیدهای غلط از زندگی افراد دیگر و یا از مجلات و فیلم ها و روزنامه ها موجب از هم پاشیدن آرامش شما در زندگی شود.
منبع: تبیان

پزشکان بازدید : 7 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

زن اكثر اوقات خود را با بچه سپری می كند و مرد در جـّو خانواده تنها باقی می ماند و این احساس،وجود او را فرا می گیرد كه با تولد فرزند از جمع خانواده طرد شده و تمام محبت و...

زن اكثر اوقات خود را با بچه سپری می كند و مرد در جـّو خانواده تنها باقی می ماند و این احساس،وجود او را فرا می گیرد كه با تولد فرزند از جمع خانواده طرد شده و تمام محبت و توجه ...
تأثیر تولد فرزند بر روابط زن و شوهر
ازدواج رابطه نزدیكی است كه بین زن و مرد برای مدتی طولانی برقرار می شود . موفقیت این پیوند ضامن سعادت و سلامت كل جامعهاست . طبیعی است كه پیش از ازدواج،زن و مرد باید عوامل گوناگونی را مدنظر قرار دهند تا بتوانند به موفقیتی نسبی در زمینه زندگی زناشویی دست یابند . اما نگهداری هر چیز به مراتب مشكل تر از به دست آوردن آن است . به دست آوردن همسری مناسب بارها و بارها ساده تر از نگهداری و" راضی نگهداشتن" او از زندگی مشترك است . در زندگی هر زوج،موقعیت هایی ایجاد می شود كه می تواند تعادلی را كه پس از مدت زمانی به وجود آمده بر هم زده و زندگی زناشویی را به سوی عدم توازن سوق دهد .
با آینده نگری و رعایت بعضی از موارد پیشگیری كننده می توان از وقوع برخی از موقعیت ها جلوگیری كرد . اما رویارویی با بعضی از موارد متزلزل كننده زندگی مشترك از دایره كنترل بشر خارج بوده و گاه نیز برای برقراری ارتباطی محكم تر باید آنها را پذیرفت . یكی از مواردی كه می تواند در زندگی تعادل یافته یك زوج جوان ، به صورت موقت اختلال ایجاد كند تولد فرزند است .
تولد فرزند یكی از تغییراتی است كه به میزان زیادی در روابط خانوادگی و زناشویی تغییر ایجاد می كند و البته طبیعی است كه این تغییر در مورد فرزند اول و در زوج های جوان بیشتر به چشمبخورد . به دنیا آمدن كودك بیش از هر كس دیگر موقعیت پدر جوان را مورد تهدید قرار می دهد . شور و شادی پدر شدن جای خود را با عواطف و احساسات دیگری عوض می كند . تا آنجا كه فرزند را رقیب عشقی خود تلقیمیكند . این حساسیت ها و عواطف متضاد ( دوست داشتن فرزند در كنار احساس رقابت با او )‌ واكنش های متفاوتی را در مردان جوان بر می انگیزد . این واكنش ها را می توان به دو بخش واكنش های روانی و رفتاری تقسیم بندی كرد .
واكنش های روانی
ترس از دست دادن موقعیت نزد افراد خانواده :هر تغییر روانی – خانوادگی و اجتماعی می تواند مسبب حالاتی همچون ترس باشد . تولد فرزند نیز به عنوان یكی از مهم ترین وقایع موجود در زندگی هر فرد ، در مدت زمان معینی می تواند تأثیرات كلی و جزئی فراوانی در روابط زناشویی به جای بگذارد . ( مهم آن است كه این تغییرات منفیكهسبب دور شدن عاطفی زن و مرد از همدیگرمیشود ، به سرعت كنترل شده و ارتباط زوجین را متزلزل نكند.) به دنیا آمدن طفل به علت تغییرات فراوانی كه در زندگی خانوادگی- اجتماعی ایجاد می كند بیش از هر چیز می تواند منشاء حالت ترس در پدر باشد . این ترس به علت استرس های روزمره ای است كه تازه وارد كوچك به جمع خانواده و به خصوص پدر،وارد می كند .
احساس تنهایی و طرد شدگی :
پس از ازدواج ، مرد و زنی كه اكنون همسر تلقی می شوند تكیه گاه عاطفی و روانی یكدیگر قرارمی گیرند و برای تسلی یافتندر برابر مشكلاتی كه در طول روز آزارشان داده،به یكدیگر پناه بردهو ماننددوستانی قدیمی درد دل می كنند. به راستی یكی از كاركردهای اساسی نهاد خانواده ، آرامش یافتن در كنار یكدیگر و با هم بودن است .اما پس از تولد نوزاد موقعیت جدیدی پیش می آید .
فرد تازه ای به اعضای خانواده اضافه می شود كه مسئولیت ها و مشكلات جدیدی را به وظایف والدین می افزاید . این موجود جدید به علت ناتوانی،مسئولیت ها و مراقبت های ویژه ای را می طلبد . واضح است كه نگهداری از چنین موجود پاك ، ضعیف ، ظریف و زیبا ، قسمت عمده ای از وقت مادر را به خود اختصاص می دهد . بخصوص این كه این مادر جوان و تا حدی بی تجربه ، وظایف دیگری نیز غیر از بچه داری به عهده دارد. پس طبیعی است كه با این وظایف تمام ناشدنی ، فرصت چندانی برای رسیدگی به شوهر باقی نمی ماند .
زن اكثر اوقات خود را با بچه سپری می كند و مرد در جـّو خانواده (‌ كه از پدر ، مادر و فرزند تشكیل می شود ) تنها باقی می ماند و این احساس،وجود او را فرا می گیرد كه با تولد فرزند از جمع خانواده طرد شده و تمام محبت و توجه اطرافیان ، بخصوص همسر كه تاكنون نقطه اتكا و پشتوانه او در كار و زندگی بوده است به طرف موجودی كوچك و ضعیف معطوف شده و دیگر عشق و علاقه پیشین را در او نمی یابد . پس نتیجه می گیرد كه دیگر مورد علاقه همسرش نیست و فرزند ، جای او را گرفته است .
شاید این گلایه را از برخی پدران جوان شنیده باشید كه می گویند : از وقتی بچه به دنیا آمده انگار كه من اصلاً وجود ندارم و... و این،به معنی احساس خطر است . خطر از دست دادن موقعیت گذشته و تاراج محبت همسر توسط فرزند . تداوم این احساسِ تنهایی خطرناك بوده و ریشه بروز احساسات دیگری در پدران جوان است . چیزی مانند احساس ناامنی .احساس ناامنی: احساس امنیت ، از عواطف زیربنایی و حیاتی برای تأمین بهداشت روانی بشراست . در صورتی كه این اصلی ترین نیاز روانی انسان مرتفع نگردد ، احساس عدم امنیت به اشكال گوناگون خود را نشان خواهد داد . در حالت احساس عدم امنیت،شخص به طور دائم در تلاطم روانی و به هم ریختگی استو در صورت تداوم ، به انواع بیماری های جسمی و روانیمبتلا خواهد شد .
شخصی كه دائم احساس عدم امنیت ، ترس و خطر میكند ، نمی تواند انسان سالمی باقی بماند . ممكن است با پرخاشگری و یا اضطراب واكنش نشان داده و در دنیای ذهنی خود ، مدام در حال دفع خطرات احتمالی باشد . به همین دلیل است كه برا ی سلامت جسمی و روانی تا حد زیادی نیازمند احساس امنیت هستیم .
همان طور كه قبلاً نیز اشاره كردیم ، پدر در اثر تولد فرزند تنها مانده وبه دلیل ا حساس تنهایی،احساسات دیگری همچون بی تكیه گاهی،عدم امنیت و حتی خشم،وجود او را فرا می گیرد . چرا كه امنیت عاطفی و روانی او با ورود فرزند مورد تهدید قرار گرفته است . به گفته فیلسوف بزرگ ، پاسكال:‌" انسان بیش از یك عشق نمی تواند داشته باشد . اگر چند عشق داشت ، كم كم به سوی آن كه شدیدتر ، هیجان بخش تر و شكوهمندتر است كشیده خواهد شد و دیگر عشقها را فدا خواهد كرد ." شاید به همین علت است كه زنان بیشتر ترجیح می دهند محبت اولیه خود را نثار فرزندشان كنند كه از بطن وجودشان پرورده شده و از شیره جانشان تغذیه می كند .
احساس محرومیت:
محرومیت حالتی است كه در نتیجه ارضاء نشدن یا احتیاج پدید می آید . ارضا نشدنواحتیاج ممكن است در اثر عوامل بیرونی و محیطی ایجاد شود و یا این كه عامل درونی داشته باشد . در اثر تولد فرزند،بیشتر اوقات مادر صرف مراقبت از كودك می شود و فرصتی برای ارضای احتیاجات روانی همسر و محبت كردن به او باقی نمی ماند . نتیجه این بی توجهی ها ، احساس محرومیت از علاقه ای است كه نیاز روانی و اولیه هر انسانی تلقی می شود . هر انسانی نیازمند آن است كه دوست داشته باشد و متقابلاً مورد محبت و علاقه دیگران ، بخصوص افراد مورد علاقه اش قرار گیرد . اگر یك طرف موازنه به هم بریزد به طور مسلم امنیت عاطفی و روانی شخص نیز متزلزل خواهد شد . خوب استبه همان میزان كه از دیگران محبت دریافت می كنیم ، از ابراز علاقه به اطرافیان نیزخودداری نكنیم.
مسلماً تولد فرزند نمی تواند از مهر و علاقه زن نسبت به شوهر بكاهد . اما با ورود این تازه وارد كوچك دیگر فرصتی برای ابراز محبت به شوهر باقی نمی ماند . زمان و فرصت كافی برای نشان دادن این محبت یك مسئله مهم و نوع ابراز محبت نیز مورد دیگری است . بسیار حیاتی است كه اگر به كسی علاقه مند هستیم محبتمان را در كلام و عمل بهاو نشان دهیم . برای اكثر ما آدم های معمولی ، با زندگی ساده و معمولی این روزگار ، بیان احساسات در قالب واژه های كوچك و عبارات بسیار ساده و در عمل شاید با یك نگاه محبت آمیز ابراز می شود . البته همین میزان اندك نیز مستلزم فرصت است . اما اكثر مردان گرفتاری های متعدد همسران خود را در انجام مسئولیت ها و وظائف داخل و بیرون از خانه نادیده می گیرند و انتظار دارند همه چیز ، درست مثل گذشته سر جای خود باشد ، از اوضاع مادی، تغذیه ای و نظافت منزل گرفته تا محبت و آرامش گذشته . اما آیا واقعاً چنین امری امكان پذیر است ؟

پزشکان بازدید : 9 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سلامت کانون خانواده یکی از مهمترین ارکان حفظ سلامت روحی و روانی اشخاص در جامعه میباشد و جا دارد هزینه و زمان بیشتری را به آن اختصاص دهیم. ابراز عشق نسبت به خانواده یك شاخه گل به خانه بیاورید و...

سلامت کانون خانواده یکی از مهمترین ارکان حفظ سلامت روحی و روانی اشخاص در جامعه میباشد و جا دارد هزینه و زمان بیشتری را به آن اختصاص دهیم.

ابراز عشق نسبت به خانواده
یك شاخه گل به خانه بیاورید و او را روی تخت فرزند یا همسرتان بگذارید.عكس بزرگی از خانواده خود قاب كرده، روی میز كارت یا كنار میز كودك یا همسر یا پدر و مادرتان قرار دهید.در سالگرد ازدواجتان غذای مورد علاقه همسرتان را درست كنید و آن را به بهترین شكلی تزئین نمایید.یك روز از سر كار زودتر به منزل بیایید و فرزندانتان را بعد از مدرسه به پارك ببرید.هنگامی كه فرزنداتان می خواهد با دوستش به خرید برود، به او پول اضافی بدهید.بلیتی برای كودك و همه ی خانواده تان جهت رفتن به سینما یا كنسرت تهیه كنید.
شبی بدون تلویزیون، وقت خود را به بازی با فرزندان و صحبت به همسرتان بگذرانید.
با فرزندنتان ناهار را به پارك یا فضایی زیبا ببرید و در آنجا با هم صرف كنید.
یك روز كه اهمیت ویژه ای برای فرزندتان دارد( مانند روزی كه كارنامه ای پر از نمرات درخشان دریافت كرده) او را برای صرف غذا به رستوران دعوت كنید.
كارهای هنری فرزندتان را قاب كرده، در دفتر كار یا كارخانه در معرض نمایش قرار دهید.
مجله ی مورد علاقه ی فرزند یا همسرتان را بخرید یا سفارش دهید و یا اشتراك غیر منتظره ای را برای او فراهم آورید.
شامی در كنار نور شمع یا یا نور كم كه شاعرانه باشد با خانواده ی خود صرف كنید.
فیلمی را كه همه افراد خانواده دوست دارند، تهیه كنید و در بعد از ظهری آرام آن را به اتفاق تماشا كنید.
برخی برنامه های جذاب تلویزیون را انتخاب كرده، سعی كنید از آن در كنار هم لذت ببرید و در باره ی آن گفتگو كنید.
فرزند، همسر یا پدر و مادر خود را برای دیدن فیلم به بیرون دعوت كنید.
كتاب مورد علاقه ی خانواده تان را كه فكر می كنید از آن لذت می برند، به آنها هدیه دهید یا به كتابخانه بروید و كتابی را كه هر دوی شما از خواندن آن لذت می برید، مطالعه كنید.
گهگاه كاری را كه بر عهده ی فرزند یا همسرتان است( مانند واكس زدن) قبول كنید و انجام دهید.
هنگام خرید، حداقل 15 دقیقه از وقت خود را به بازیهای كامپیوتری با فرزندانتان اختصاص دهید.
دواطلب انجام دادن برخی از مسئولیتهایی كه فرزندانتان در قبال خانواده دارد بشوید.
اگر تمام مدت كار می كنید، آخر هفته خانواده ی خود را با همراهی كردن و ماندن در خانه غافلگیر كنید.
كارهای متنوع و جالبی مانند شیرینی پزی یا بازی فوتبال با فرزندانتان در خانه انجام دهید تا آنها را خوشحال كرده باشید.
هنگام خواب كودك خود را همراهی كنید و برای او كتاب بخوانید یا با او صحبت كنید و در آخر او را به گرمی در آغوش بگیرید.
شبی از بیرون شام بخرید تا یك شب بدون آشپزی برای همسرتان فراهم كرده باشید.
اتاق خود را قبل از اینكه كسی به شما بگوید. مرتب كنید.
هر روز صبح و هر شب قبل خواب، خانواده ی خود را به گرمی در آغوش بگیرید.
قبل از اینكه فرزندتان بخواهد، به او پیشنهاد كنید كه دوستش را به خانه دعوت کند.
با فرزند یا همسر خود برای راه رفتن یا دوچرخه سواری به بیرون بروید.
قسمتی از حقوق خود را به فرزندتان بدهید تا آن را پس انداز كند.
كارتهای كوچك با جملات محبت آمیز روی برگهای كوچك بنویسید و آنها را در جیب لباس یا كیف دستی او قرار دهید.
از بیان جملات دستوری بپرهیزید.
هر روز برای فرزند خود كتابهای داستان یا مجله های مورد علاقه او را بخوانید و اجازه دهید روی پای شما دراز بكشد و با این كار صمیمیت خود را با شما حفظ كند.
فرزند خود را به مكانهای مورد علاقه اش، مانند نمایشگاه، مغازه كارت پستال، شهربازی یا كتابخانه ببرید.
برای كودك خود كتابهای داستان را به صدای بلند بخوانید، حتی اگر خودش می تواند بخواند.
نظر اعضای خانواده را در مورد اتفاق هایی كه برایتان می افتد، بپرسید.
برای ابراز عشق نسبت به خانواده، آنها را از كاری كه مشغول هستند فرا خوانید و به آنها بگویید «دوستت دارم»
قسمت های جذاب روزنامه ومطالبی را كه مورد علاقه شماست هر روز در كنار هم بخوانید.
سعی كنید سرگرمی های مورد علاقه خانواده را بشناسید و آنها را درك كنید.
لباسها و جواهراتی را كه آرزویش را دارند، اگر توانستید برایشان بخرید.
یك روز فرزنداتان را همراه خود به محل كار ببرید.
به دخترتان( كه بزرگ شده) یا مادر خود، لوازم آرایشی و تزئینی خود را بدهید.
مهارتهایی مانند آشپزی، دوخت و دوز، كامپوتر و موسیقی را یاد دهید.
باغچه ی كوچك منزل را با هم درست كنید.
با اظهار علاقه نسبت به كلكسیون های اعضای خانواده، به آنها چیزهایی را كه نگهداری می كنند هدیه دهید( مانند تمبر).
فرزند و همسرتان را به انجام دادن كارهای اندیشمندانه تشویق كنید و اجازه دهید آنها بدانند كه شما برای كارهایشان ارزش قائلید.
فقط برای اینكه لحظات را در كنار خانواده خود بگذرانید، كاری مانند خرید از فروشگاه را به كارهای روزانه خود اضافه كنید.
تاریخ هایی راكه برای اعضای خانواده مهم است، مانند رویدادهای مهم یا پیشرفتهایی كه در كارها داشته اند بخاطر داشته باشید.
الگویی برای عشق و محبت برای خانواده خود باشید.
اجازه دهید كه خانواده تان بدانند آنچه هنگام دعوا و عصبانیت می گویند برای شما مهم نیست.
عبارت« دوستت دارم» را هرگز از یاد نبرید و سرلوحه كار خود قرار دهید.
اگر اتفاق نا گواری برای همسرتان افتاد اختلاف ها را كنار بگذارید و صمیمانه با او همدردی كنید، به طوری كه تصور نكند انسان فرصت طلبی هستید.
در لحظات بحرانی به همسرتان مرتباً دلداری دهید و مصممانه كنارش باشید كه احساس خلاء نكند.
در مواقع بحرانی و پیشامد ناگوار برای همسرتان، ابداً از گذشته سخن نگویید، بلكه به طرفداری و ملاطفت وی بپردازید.
در مواقع ناگوار برای همسرتان، او را در به دست آوردن اندیشه و آرامش از هر طریق كه می توانید، كمك كنیدو سعی نمایید اطرافش خلوت یا شلوغ باشد، بسته به این كه او چطور راحت تر است.
در موقع بحرانی ناشی از شغل یا مرگ و میر خانوادگی همسرتان، چون كوه به دور از اختلافات احتمالی قبلی كنارش باشید و او را با مهربانی پذیرایی كنید.
از به رخ كشیدن جداً خوداری كنید.
گله گذاری های خانوادگی را به حداقل برسانید.
لقب دروغگو به همسرتان ندهید كه گستاخ و بی پروا می شود.
نسبت به آنچه او در موردش حساس است كمتر حرف بزنید یا اقدام كنید.
در اوقات بحرانی و ناراحتی هر چه می توانید دركش كنید و مرهمی برای او باشید.
در اوقات حساس گرفتری اقتصادی اگر برایتان امكان دارد، به سرعت به یاریش بشتابیدو همیشه سعی كنید پس اندازی هر چند ناچیز داشته باشیدكه در روزهای گرفتاری شادی آفرین خواهد بود.
در ابراز علاقه به همسرتان امساك نكنید، چون ابراز محبت نوعی بازده قلبی است.
به او بگویید« دوستت دارم ». این عبارت همیشه شعف انگیز خواهد بود.
اجازه ندهید مشكلات اقتصادی، كاری و غیره شما را از همسرتان دور سازد.
از ابراز محبّت به همسرتان خجالت نكشید و غرور هم نداشته باشید.
گاه و بی گاه در شبانه روز دستهای او را در دستانتان بفشارید و حتی او را بغل كنید.
هدیه ای را كه همسرتان دوست دارد ماهی بك بار برایش بخرید. هر چند یك شاخه گل باشد( لازم نیست هدیه گرانقیمت باشد).
هر گاه هدیه ای به شما داده شده، از او تشكر كنید و پا را از گلیم خود درازتر نسازید.
مسائل فامیلی، حاشیه ای، فرهنگی و برچسب زدنها را بزرگ نكنید و شریك زندگی تان را درگیر نسازید.
چنانچه در تربیت فرزندان اختلاف سلیقه ای دارید، آن را در حضور فرزندان ابراز نكنید، بلكه در خفا و پنهانی تذكر دهید.
اگر همسرتان دستوری یا مطلبی به فرزند یا فرزندانتان گفت، مخالفت نورزید، هر چند با نظر او مخالف باشید.
از مقایسه كردن خودداری كنیدو الگو برداری و تقلید را رها سازید.
مسئله خیانت و باورهای قدیمی را دور بریزید وبر خرابه های آن شالوده ای نو بنا كنید و تلقی زیبایی از زندگی داشته باشید و بر پایه ی اعتماد زندگی كنید.
از برچسب زدن و عدم اعتماد پرهیز داشته باشید و او را در كارهایش كمك كنید.
به صحبت های همسرتان توجه كنید و خلوت او را به هم نزنید و تقلید و مسخره اش نكنید.
با توجه به قدرت مالی و اقتصادی، از شریك زندگی تان توقع داشته باشید.
نسبت به كارهای همسرتان حس قدرشناسی داشته باشید، كه تشكر موجب تشویق می شود.
به غرایز جنسی، به موقع اهمیت دهیدو توجه كافی داشته باشید.
سلیقه ی شریك زندگی را به باد انتقاد نگیرید و از انتقادهای طوفان زا بر حذر باشید.
برای خدمات و كارهای شریك زندگی تان اجر و اهمیت قائل شوید و به آنها احترام بگذارید.
از مشاجره جداً بپرهیزید، و به ویژه در حضور فرزندان مطلقاً مشاجره نكنید...

پزشکان بازدید : 13 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بر اساس یك پژوهش جدید، نوشیدن قهوه، قدرت مغز زنان را در شرایط استرس‌زا افزایش داده، اما مردان را دچار بحران می‌كند! به گزارش ایسنا، طبق این تحقیقات در حالی‌كه نوشیدن یك قهوه عملكرد زنان را در زمان كار...

بر اساس یك پژوهش جدید، نوشیدن قهوه، قدرت مغز زنان را در شرایط استرس‌زا افزایش داده، اما مردان را دچار بحران می‌كند!

به گزارش ایسنا، طبق این تحقیقات در حالی‌كه نوشیدن یك قهوه عملكرد زنان را در زمان كار با دیگران افزایش می‌دهد، به خاطره مردان آسیب زده و تصمیم‌گیری آنان را كند می‌كند.

دانشمندان دانشگاه بریستول انگلیس با انجام آزمایشاتی قصد داشتند بفهمند كه قهوه چه تاثیراتی بر فردی كه در موقعیت استرس زا قرار دارد می‌گذارد.

آنها در تحقیقات خود از 68 زن و مرد خواستند تا وظایف مختلفی همچون شركت در مذاكرات، حل جدول و انجام معماهای یادآوری را انجام دهند و به آنها گفته شد كه پس از انجام این كارها باید به صورت عمومی در مورد كار محوله خود صحبت كنند.

به نیمی از این افراد قهوه بدون كافئین و به سایر افراد قهوه‌ای با میزان كافئین بالا داده شد.

محققان دریافتند كه عملكرد مردان در آزمایش‌های مربوط به حافظه با مصرف قهوه كافئین‌دار دچار اختلال بالایی می‌شود. آنها جداول خود را به طور میانگین 20 ثانیه دیرتر از افرادی كه قهوه بدون كافئین خورده بودند حل كردند.

اما زنانی كه قهوه كافئین‌دار مصرف كرده ‌بودند 100 ثانیه سریع‌تر آزمایش خود را به اتمام رساندند.

مطالعات قبلی به این موضوع اشاره داشته‌اند كه قهوه احتمالا در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت، آلزایمر و آسیب كبدی و نقرس از بدن محافظت می‌كند.

پزشکان بازدید : 10 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

1) برای همدیگر وقت صرف می‌کنیم‌. 2) به همه می‌گویم که دوستش دارم‌. ۳) برای قدردانی از محبت‌هایش‌، نامهٔ عاشقانه‌ای برایش می‌نویسم‌. ۴) در جمع از او تعریف می‌کنم‌. ۵) وقتی غمگین است سعی می‌کنم ناراحتی‌اش را بفهمم و او...

1) برای همدیگر وقت صرف می‌کنیم‌.

2) به همه می‌گویم که دوستش دارم‌.

۳) برای قدردانی از محبت‌هایش‌، نامهٔ عاشقانه‌ای برایش می‌نویسم‌.

۴) در جمع از او تعریف می‌کنم‌.

۵) وقتی غمگین است سعی می‌کنم ناراحتی‌اش را بفهمم و او را درک کنم‌.

۶) همیشه در اتفاقات خوب و مهم زندگی او را سهیم می‌کنم قبل از این که دیگران چیزی بدانند.

۷) در همه مراحل زندگی باهم برنامه ریزی می‌کنیم‌.

۸) همواره مراقبش هستم و به نیازهایش توجه خاصی نشان می‌دهم‌.

۹) آرامش را در همه حال حفظ می‌کنم‌.

۱۰) باورهایم را نسبت به او همواره حفظ می‌کنم‌.

۱۱) پس از به پایان رسیدن روزهای پرتحرک‌، شب‌ها همه چیز را برایش تعریف می‌کنم‌.

۱۲) اولین کسی هستم که تولدش را تبریک می‌گویم‌.

۱۳) به کارهایی که برایم انجام می‌دهد توجه می‌کنم و قدردان محبت‌های او هستم‌.

۱۴) ازدواجمان را از موهبت‌های الهی می‌دانم‌.

۱۵) برای سلامتی‌اش صدقه می‌دهم‌.

۱۶) در یک مکان یادداشتی محبت‌آمیز برایش پنهان می‌کنم و او را راهنمایی می‌کنم تا پیدایش کند.

۱۷) در همه لحظات زندگی با گذشت رفتار می‌کنم‌.

۱۸) سعی می‌کنم که همیشه سرزنده و شوخ طبع باشم‌.

۱۹) کارهایی که نشان دهندهٔ محبتم نسبت به اوست برایش انجام می‌دهم‌.

۲۰) هرگاه از او خیلی عصبانی هستم به نکات مثبتش هم فکر می‌کنم‌.

۲۱) اگر احساس کنم از وسایل شخصی‌اش چیزی کم دارد ولی خودش نمی‌خرد، حتماً برایش تهیه می‌کنم‌.

۲۲) همه هدایایی را که به من داده است‌، از صمیم قلب دوست دارم‌.


۲۳) همیشه دل آرام یکدیگر هستیم.

پزشکان بازدید : 12 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اما همسری که عاشقانه شما را دوست دارد، هرگز از شما به‌عنوان حلال مشکلات استفاده نمی‌کند. « او نمی‌گوید دوستت دارم! اصلا شاید دوستم ندارد. شاید تنها به زندگی با من عادت کرده و اگر هر زن دیگری هم جای...

اما همسری که عاشقانه شما را دوست دارد، هرگز از شما به‌عنوان حلال مشکلات استفاده نمی‌کند.

« او نمی‌گوید دوستت دارم! اصلا شاید دوستم ندارد. شاید تنها به زندگی با من عادت کرده و اگر هر زن دیگری هم جای من بود، با او همین رفتار را می‌داشت. شاید در جوانی‌اش یک شکست عشقی عمیق خورده و دیگر نمی‌تواند مرا دوست داشته باشد. شاید به اصرار خانواده‌اش به این ازدواج تن داده و دلش می‌خواهد دوباره به روزهای مجردی‌اش برگردد. شاید ... »
اینها حرف‌هایی است که بسیاری از زن‌های ایرانی در دل دارند. زن‌هایی که همسران‌شان میان سنت و مدرنیته گیر افتاده‌اند و با وجود تمام عشق و احترامی که برای آنها قائل هستند، از عهده گفتن یک جمله ساده برنمی‌آیند: « دوستت دارم! » این مردها میانه‌ای با گل و هدیه ندارند، جمله عاشقانه بلد نیستند و بعد از بحث به‌جای عذرخواهی می‌خواهند با عادی رفتار کردن، موضوع را به فراموشی بسپارند. اگر شما هم یکی از زن‌هایی هستید که زیر یک سقف با چنین مردی زندگی می‌کند،‌ بهتر است قبل از قضاوت کردن با این 10 نشانه‌ مردانه ابراز عشق آشنا شوید.

1 - مرد عمل است
همسر شما یک مرد سنتی است که فکر می‌کند ابراز احساسات یک کار زنانه است؟ اگر این‌طور است شما حداقل تا‌مدتی باید به دنبال نشانه دیگری بگردید و عشقش را از روی آن حدس بزنید. چنین مردهایی دوست دارند به زبان بی‌زبانی حرف بزنند و شما می‌توانید از هزار و یک موقعیت این زبان را رمزگشایی کنید. همسر شما ممکن است « دوستت دارم » را با درست کردن وسایل خانه و کارهای تعمیراتی نشان دهد یا اینکه به‌ جایش حمام را بشوید یا آشغال‌ها را بیرون ببرد.
این دسته از مرد‌ها دوست ندارند برای ابراز عشقشان کار هیجان انگیز و بزرگی انجام دهند. آنها بیشتر از آنکه بخواهند شما را متوجه حس خودشان کنند،‌ دوست دارند برایتان یک زندگی آرام بسازند.
در اوج ترافیک دنبال‌تان بیایند تا راحت به خانه برگردید، بیشتر کار کنند تا در رفاه باشید یا وقتی یک فرد فضول فتنه‌ای علیه شما به‌ پا می‌کند، بی‌تفاوت از کنارش بگذرد و نشان دهد به شما اطمینان دارد. این دسته از مرد‌ها تمام تلاششان را می‌کنند تا دنیا جای بهتری برای شما باشد و البته تمام تلاششان را هم می‌کنند که شما از این موضوع بویی نبرید.

2 - شما را اول صف می‌گذارد
یک مرد سنتی، اگر عاشق همسرش باشد، بیشتر از آنچه فکرش را کنید، برای زندگی‌اش وقت و انرژی می‌گذارد. تقویم او از روی برنامه‌های همسرش ورق می‌خورد و تمام تلاشش را می‌کند که کوچک‌ترین زمان خالی‌اش را، برای زندگی مشترکش صرف کند. او با یک دسته‌گل به خانه نمی‌آید اما تمام سعی‌اش را می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن به خانه برگردد. وقتی که از محل کارش برمی‌گردد نمی‌گوید: « دلم برایت خیلی تنگ شده بود » اما با روی باز به‌ خانه می‌آید و اگر شما تمام روز را تنها در خانه گذرانده باشید،‌ با تمام خستگی‌اش سعی می‌کند برنامه‌ای برای بعدازظهر شما بریزد. او دوست دارد یک‌ تنه تنهایی شما را پر کند و اگر هم به خاطر مشغله‌هایش از پس این‌کار برنیاید، با استقبال از برنامه‌های دیگری که در سر‌دارید، شما را در رسیدن به آرامش بیشتر همراهی می‌کند. او را بشناسید!

3 - از شما کمک می‌گیرد
مهم نیست شما مهارت و توانایی انجام آن کار را دارید و مهم هم نیست که او به تنهایی از پس آن کار برمی‌آید یا نه؛ اگر همسرتان از شما برای انجام کاری کمک می‌خواهد، با دل و جان همراهی‌اش کنید. برای مردهایی که اهل گفتن دوستت دارم نیستند، چنین مشارکت‌هایی نماد دوست داشتن هستند. آنها می‌خواهند ساده‌ترین کارها را هم با کمک شما انجام دهند و به شما نشان دهند که در تمام ابعاد این زندگی، نقش موثری دارید. برای مرد‌هایی که اهل ابراز علاقه به شیوه مدرن نیستند، کمک خواستن یعنی نشان دادن تمامی احساس. آنها با این خواسته می‌گویند:
« دوست دارم حتی در ساده‌ ترین بخش‌های این زندگی هم همراهم باشی »، پس این همراهی را از او نگیرید و ساده از کنارش نگذرید.

4 - باورهایش را بازنگری می‌کند
مردهای ایرانی، با یکسری اصول به‌دنیا می‌آیند و رشد می‌کنند اما اگر همسرتان واقعا عاشق‌تان باشد، به خاطر شما از اصول قدیمی‌اش دست برمی‌دارد. برای هر فردی قضاوت دیگران و اصولی که با آنها بزرگ شده اهمیت دارد، اما یک مرد عاشق،‌ کمی انعطاف‌پذیرتر است و می‌تواند خط و مرزهایش را برای شما جا‌به‌جا کند. او شما را همین‌طور که هستید می‌پذیرد و به خاطر راضی نگه‌داشتن دیگران، برای شما شرط تغییر کردن را تعیین نمی‌کند. اولویت او نظر و خواسته شماست و به همین دلیل، سعی می‌کند دیگران را مجاب به تغییر و پذیرفتن شما کند.

5 - خودش را تغییر می‌دهد
برای همه ما تغییر کردن کار ساده‌ای نیست؛ حتی اگر همسرتان عاشق‌ترین همسر روی زمین باشد، نباید انتظار داشته باشید سریع و آسان ویژگی‌هایی که دوست ندارید را کنار بگذارد. اما اگر دوست‌تان داشته باشد، تمام تلاشش را برای تغییر می‌کند. به‌خاطر شما صبورتر می‌شود و روی موضوعاتی که هیچ وقت برایش اهمیتی نداشته تمرکز می‌کند. اگر از ظاهرش انتقاد کرده‌اید، سعی می‌کند به دلخواه شما لباس بپوشد. اگر برخی حرف‌ها یا برخورد‌هایش را دوست ندارید، آنها را به خاطر شما تغییر می‌دهد. اما گمان نکنید این تغییرات یک‌‌شبه اتفاق می‌افتد. شاید او هیچ وقت موفق به تغییر‌دادن خودش نشود اما همین که برای تغییر کردن تلاش می‌کند، معنای جمله « دوستت دارم» را می‌دهد.

6 - رویاهایش را بدون شما نمی‌سازد
یک همسر عاشق، گوشه گوشه زندگی‌اش را در کنار شما می‌بیند. برای او هیچ رؤیایی بدون شما امکان‌پذیر نیست. اگر نامزد‌تان باشد، تمام تلاشش را می‌کند که هرچه زودتر با هم ازدواج کنید و اگر همسرتان باشد، برای رسیدن به یک ثبات مالی بیشتر از همیشه قدم برمی‌دارد. او دوست دارد در کنار شما یک خانواده کامل داشته باشد. از شنیدن خبر حضور یک بچه در زندگی‌تان، هیجان‌زده می‌شود. او هر بعد این زندگی که حضور شما در آن باشد را عاشقانه دوست دارد و از هر اتفاق تازه‌ای در زندگی‌تان را استقبال می‌کند. برای او حضور شما در زندگی کافی است و دیگران تنها زمانی اهمیت دارند که بتوانند به بهتر شدن احساس و زندگی شما کمک کنند.

7 - راز‌ هایش را برای شما فاش می‌کند
بعضی مردها دوست دارند دنیایشان را در بسته برای خودشان نگه دارند. برای یک مرد، گفتن رازهایی که سال‌هاست از همه پنهان‌شان کرده آسان نیست. در دنیای آنها این اتفاق تنها بعد از یک عشق و اعتماد جدی می‌افتد و اگر این اعتماد ذره‌ای خدشه‌دار شود، بازهم در دنیای راز‌هایشان بسته می‌شود و تا ابد پنهان می‌ماند. پس گمان نکنید حرف‌هایی که گفتن آنها برای شما آسان است برای همسرتان هم به راحتی قابل بیان است. وقتی زبان باز می‌کند برایش شنونده خوبی باشید و به او اطمینان دهید هرگز شخص دیگری از حرف‌هایی که میان شما رد و بدل شده، باخبر نمی‌شود. برای یک مرد، گفتن حرف‌های نگفته، نیازمند رسیدن به یک عشق بی‌اندازه است و اگر همسرتان شما را برای درد دل‌هایش انتخاب کرده‌است، بدانید که بیش از هر کسی عاشق شماست. در این مواقع نه راهکاری به او ارائه دهید و نه با بی‌توجهی‌تان دلسردش کنید. تنها گوش کنید و نشان دهید با تمام وجود حرف‌هایش را می‌فهمید.

8 - پا به‌ پای‌تان پیش می‌رود
اگر شما را دوست داشته باشد، با تمام وجود دلش می‌خواهد راضی و خوشحال نگه‌تان دارد. شاید او برای یک آخر هفته رمانتیک و پر از گل و هدیه برنامه ریزی نکند، اما با دل و جان حرف‌های شما را می‌شنود و تا حل شدن نگرانی‌هایتان، شما را همراهی می‌کند. برای او فرقی نمی‌کند که شما به خاطر یک مسئله کاری، خانوادگی یا شخصی نگران هستید. او فقط شادی شما را می‌خواهد و همیشه به دنبال راه‌حلی برای از میان‌بردن دغدغه‌هایتان است. او با هموار کردن راه شما در رسیدن به آروزهایتان عشقش را نشان می‌دهد. اگر قصد ادامه تحصیل دارید، اگر به دنبال هنر هستید و اگر دوست دارید برای بزرگ‌کردن بچه‌ها وقت بگذارید، همسر عاشق‌تان شما را همراهی می‌کند تا با سختی کمتری از این مسیرها بگذرید.

9 - شما را همانطور که هستید، می‌پذیرد
نمی‌توانید بگویید هیچ ایرادی ندارید. از ظاهر‌تان گرفته تا سبک لباس پوشیدن، حرف‌زدن، وضعیت خانوادگی یا حتی خصوصیت‌های اخلاقی، قطعا مواردی وجود دارد که همسرتان در دلش با آنها میانه‌ای نداشته باشد. پس گمان نکنید که « دوستت دارم » نگفتن او، غیرقابل بخشش است. زیرا او با گذشتن از ایراد‌های شما یا بخشیدن اشتباهات‌تان به شما عشقش را ابراز می‌کند. برای او شما همین‌طور که هستید قابل ستایشید و نمی‌گذارد که به خاطر ایرادهای احتمالی، دیگران به شما خرده‌ای بگیرند. یک همسر عاشق، همیشه پشتیبان شما می‌ماند و در شادی و غم، بیماری و سلامت و ... برخوردی یکسان با شما دارد.

10 - شما را سیبل نمی‌ کند
از همان روز خواستگاری تا زمانی که بچه‌ها بزرگ می‌شوند و سر زندگی‌شان می‌روند، زندگی مشترک شما با مشکلات ریز و درشتی روبه‌رو خواهد بود. اما همسری که عاشقانه شما را دوست دارد، هرگز از شما به‌عنوان حلال مشکلات استفاده نمی‌کند. اگر سوءتفاهم یا تفاوت عقیده‌ای میان اطرافیانش و شما فاصله انداخته باشد، شما را به میانه بحران هل نمی‌دهد و با درایت خودش مشکلات را حل می‌کند. اگر دوست‌تان داشته باشد،‌ تلاش می‌کند رابطه گرم و مثبتی میان شما و اطرافیانش حاکم باشد و البته مسئولیت ساختن چنین ارتباطی را تنها به دوش شما نمی‌اندازد.

پزشکان بازدید : 16 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ایون دالر، روانشناس کانادایی، نیز مطالب خوبی دربارۀ زوج های خوشبخت می‌داند. او مشاهده کرده که زوج های خوشبخت در به وجود آوردن لذت و خوشی برای یکدیگر فعال هستند عشقی که همه در رویاهای مان داریم، بسیار مطلوب است...

ایون دالر، روانشناس کانادایی، نیز مطالب خوبی دربارۀ زوج های خوشبخت می‌داند. او مشاهده کرده که زوج های خوشبخت در به وجود آوردن لذت و خوشی برای یکدیگر فعال هستند

عشقی که همه در رویاهای مان داریم، بسیار مطلوب است اما این کافی نیست. برخی روانشناسان بر روی این پرسش تمرکز کرده تا پاسخ های عملی و دقیقی برایش پیدا کنند.

چگونه می‌توان عشق و علاقۀ میان یک زوج را طولانی کرد؟
چند توصیه که از بررسی های روانشناسی به دست آمده اند.
شلی ال گابل نشان داده است که ظاهراً یک معیار می‌تواند به دوام زندگی زوج ها کمک کند: و آن هم اشتیاق سهیم شدن در موفقیت های یکدیگر است. همسر شما ترفیع گرفته است، شما احساس خوشبختی می‌کند و این خوشبختی را به او نشان می‌دهید. شما موفق به پیدا کردن سکه ای شده اید که کلکسیون تان آن را کم داشت، همسرتان به خاطر این موضوع خوشحال است... این خوشی های مشترک نشانۀ سلامت یک زوج است. اگر شما از موفقیت های همسرتان خوشحال می‌شوید و موفقیت های شما هم او را شاد می‌کند، رابطه تان توسط انرژی های مثبت تغذیه می‌شود و شانس دوام آوردن خوشبختی شما زیاد است.
اما اگر بالعکس، موفقیت های همسرتان برای شما اهمیتی ندارد یا حتی به او حسادت می‌کنید، احتمالاً شما با همسرتان احساس نزدیکی و پیوند نمی‌کنید. و این شکاف ظرفیت تأثیر گذاری بر زندگی تان را دارد. این وجه از رابطۀ زناشویی با فیلمبرداری از زوج هایی که از موفقیت و شکست شان حرف زده اند، و مشاهدۀ واکنش های آنان، مطالعه شده است. زوج هایی که شادی های شان را با هم تقسیم می‌کنند کمتر از هم جدا شده اند... .

در همین زمینه، ژان گوت من می‌گوید، یکی از رموز زوج های خوشبخت، پذیرفتن رویاهای یکدیگر است. اگر کسی که با شما زندگی می‌ کند همیشه دوست داشته آواز بخواند و یا خواننده شود، اگر حتی برای تان عجیب است، به رویایش احترام می‌گذارید و او را تشویق می‌کنید، این کار به او احساس خوشبختی می‌دهد. همسر شما دوست دارد یک رمان پلیسی بنویسد؟ اگر شما به او اعتماد داشته باشید، او انرژی اش را به زندگی زناشویی تان منتقل می‌کند. اما بر عکس، اگر امیدهایش را ناامید کنید، تمام سرچشمه های امید زندگی تان را هم خشکانده اید. بنابراین، آنچه اهمیت دارد این است که رویاهای تان را با هم سهیم شوید. بنابراین جرأت حرف زدن دربارۀ آن رویا و پذیرفتنش را داشته باشید.

ایون دالر، روانشناس کانادایی، نیز مطالب خوبی دربارۀ زوج های خوشبخت می‌داند. او مشاهده کرده که زوج های خوشبخت در به وجود آوردن لذت و خوشی برای یکدیگر فعال هستند، آنها با هم خوشبختند، و همراه با هم مشکلات شان را حل می‌کنند. او اضافه می‌کند: « آنها احساسات مثبت زیادی در خود جمع کرده اند، اما زوج هایی که خوشبخت نیستند در یک سکوت عمیق به سر می‌برند، یا واکنش های شان نسبت به یکدیگر واکنش های دفاعی یا حمله های شخصی است. رفتارهایی که از آنها سر می‌زند، عبارتند از : آزار دادن طرف مقابل، عصبی کردن او، حرف زدن با صدای بلند، و همچنین گفتن کلمات اهانت آمیز. » به راحتی می‌توان یکدیگر را آزار داد اما راحت تر این است که به یکدیگر لذت ببخشیم و مشکلات مان را با هم حل کنیم. بنابراین یکی از رموز زوج های خوشبخت ایجاد خوشبختی برای یکدیگر و با هم لذت بردن است...

شاید عجیب به نظر برسد ولی بسیاری از زوج ها هستند که زندگی شان دوام آورده بدون اینکه از هیچ کدام از این مطالعات علمی استفاده کرده باشند. بی شک، درک و شعور ما، و مهارت مان، زمانی که سعی می‌کنیم توجه عمیقی به طرف مقابل مان داشته باشیم، به اندازۀ نظر متخصصان ارزشمند است.

پزشکان بازدید : 10 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
www.irannaz.com/news_detail_19144.html - Translate this page
روانشناسی رفتار با آقایان. روانشناسی رفتار با آقایان. 1- لطفا کمکم کن. یکی از سخترین کارها برای یک مرد این هستش که اعتراف کنه که همدردی احساسی نیاز داره .
قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر - ایران ناز
www.irannaz.com/news_detail_6984.html - Translate this page
صفحه اصلی سایت فروشگاه سایت تماس با ما صفحه خانگی. فال و طالع بینی ... روانشناسی و زندگی بهتر · سبک زندگی ... قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر ...
روانشناسی زناشویی - رفتار با همسر
mrrikhi.blogfa.com/post-13.aspx - Translate this page
رفتار با همسر. ▫ یكی از راههایی كه كمك بزرگی به بقا و دوام زندگی میكند، این است كه فرد، همسر خود را آن چنان كه هست، بپذیرد و او را با تمام خصوصیاتش، با تمام تجارب ...
قوانین جالب رفتار با همسر - سایت رسمی و تخصصی روانشناسی
www.razeneshat.blogsky.com/category/cat-31/ - Translate this page
قانون اول :با همسر خود موافقت کنید . با عیال خود موافقت کنید . اما کار خود را انجام دهید و اگر با عکس العمل او مواجه شدید اظهار تاسف کنید . 90 % اوقات به یاد نخواهد آورد که ...
نکات جالب و مهم در رفتار با همسر و همسرداری
www.funiha.com/.../نکات-جالب-و-مهم-در-رفتار-با... - Translate this page
12 دسامبر 2011‎ – نکات, جالب, مهم, رفتار, همسر, همسرداری, ابراز علاقه, ارتباط صحیح در زندگی ... روان شناسی, روش های ارتباط برقرار کردن, روش های ارتباط صحیح با زنان, روش ... اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمیدانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط ...
شیوه های صحبت با همسر - زن /مرد/عشق.تنفر.جوانی.تفاوتها.طلاق.شانس.
robabnaz7.persianblog.ir/post/132 - Translate this page
31 مه 2010‎ – اگر با همسر خود صحبت می کنید، از توهین، تهمت و سرزنش بپرهیزید. ... 1- مسئله: نمی توانم با همسرم صادق باشم. 2- مسئله: نمی .... روانشناسی رفتار(٢) ...
مهارت های ارتباط با همسر - زن /مرد/عشق.تنفر.جوانی.تفاوتها.طلاق.شانس.
robabnaz7.persianblog.ir/post/56 - Translate this page
13 فوریه 2010‎ – پس با توجه بیش از حد به فرزندانتان از همسر خود فاصله نگیرید . ... همسر خود را با القاب زیبا و پسندیده مورد خطاب قرار دهید . ... روانشناسی رفتار(٢) ...
راهكارهای صحیح برای رفتار با همسر
www.persianv.com/zanan/072795.php - Translate this page
9 سپتامبر 2009‎ – پس زمانی كه كه در پایان روز با همسر خود مواجه می شوید ،. استقبال خوبی از وی ... رفتارهایش سرزنش. و از رفتار او انتقاد می كنید ، باید از او برای خوبی هایش تشكر كنید . .... در انتخاب همسر · با این مطلب چشمان شوهرتان را روانشناسی کنید ...
روش برخورد با همسر خطا کار
www.persianv.com/ravan/074615.php - Translate this page
7 ا کتبر 2009‎ – خروجی RSS برای بخش پرشین وی - روانشناسی .... در برخورد با همسر نیز باید رفتار این‏گونه باشد.5- به اموری که مربوط به همسرتان میباشد مثل ...
رازهای رفتاری ماه های مختلف سال
www.persianv.com/ravan/142321.php - Translate this page
8 مارس 2011‎ – سرعت ، کیفیت ،امنیت ، با بیش از 7 سال تجربه ، میزبانی مطمئن از قلب اروپا · هاست. خروجی RSS برای بخش پرشین وی - روانشناسی .... که ساعات طولانی را با همسر یا عزیزانشان در محیطی صمیمی و گرم سپری کنند، خیلی به وجد میآیند ...
روان شناسی زن و مرد
www.tebyan.net › ... › خانواده ایرانی › ازدواج و خانواده - Translate this page
با خودت سختگیر باش، ولی با دیگران با ملایمت رفتار کن. ... پیامد زندگی با همسران ایرادگیر; زنان در طول زندگی با مردانی که دائما از رفتارها و اعمال آنان ایراد می ...
چگونگی رفتار با والدین همسر/مشاوره | مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت ...
www.islamshenasi.ir/node/603 - Translate this page
24 ژوئن 2012‎ – با همسر به دلیل رفتار نادرست والدین اش رفتار بسیار اشتباهی است. روانشناسان معتقدند رفتار اشتباه والدین همسرمان را نباید به حساب همسرمان ...
رازهای دل - روانشناسی شناخت مرد
razhayedel.blogfa.com/post-65.aspx - Translate this page
رازهای دل - روانشناسی شناخت مرد - مطالب رازهای دل زنگ بیداری خرد را به صدا در می آورد. ... حتی زمانی كه پسر بچه ها خواسته اند رفتار احساسی و توأم با عاطفه به خود ...
نحوه رفتار با یک مرد - سوال و جواب روانشناسی
ravanshenasi.ravabet.com/.../نحوه-رفتار-با-یک-م... - Translate this page
من با پسری 25 ساله که هم سن خودم هست در حدود یکسال آشنا شدم اما رابه چندان خوبی نداشتیم و اون مدام میگفت که من مقصرم که نحوه رفتار با یک پسر یاد ندارم.. و الان هم به ...
نحوه رفتار با همسر و فرزند - سوال و جواب روانشناسی
ravanshenasi.ravabet.com/.../نحوه-رفتار-با-همسر-... - Translate this page
نحوه رفتار با همسر و فرزند. +1 رای. بدلیل فاصله سنی زیاد (11سال) عدم درك مقابل پیش امده. پرسیده شده توسط ناشناس در 1 سال پیش ...
چگونه با خانواده و همسر خود كنار بیایید؟ - سوال و جواب روانشناسی
ravanshenasi.ravabet.com/.../چگونه-با-خانواده-و-هم... - Translate this page
به جای این كار سعی كنید متوجه روابط میان همسر با پدر و مادر، خواهرها و برادرها و پدربزرگ و مادربزرگش ... حتی زمانی كه عصبانی میشوید باز هم با خونسردی رفتار كنید.
مقاله روانشناسی - رفتار زوجین با یکدیگر
www.vefagh.co.ir/article/articles.php?num=955 - Translate this page
مقاله روانشناسی - رفتار زوجین با یکدیگر ... برخورد شوهر با همسر در محیط خانواده بسیار اهمیت دارد تا آنجا که مبنای عذاب اول قبر بدرفتاری با اهل خانه است و هیچ کس ...
چگونه با همسر خود رفتار کنیم - منبع کلیه موضوعات روانشناسی
ravanshenasan.mihanblog.com/.../... - Translate this page
23 ا کتبر 2009‎ – چه چیزهایی را به همسرمان نگوییم ؟ آیا میدانید برای اینکه روابط زناشویی تان تداوم بیشتری داشته باشد ، همه چیز را نباید به همسر خود بگویید !
روانشناسی - با والدین همسرمان چگونه رفتار کنیم؟
sarajahani.blogfa.com/post-145.aspx - Translate this page
قهر، بیتوجهی، بیتفاوتی، جر و بحث و.. با همسر به دلیل رفتار نادرست والدیناش رفتار بسیار اشتباهی است. روانشناسان معتقدند رفتار اشتباه والدین همسرمان را نباید ...
با همسر پرخاشگر خود چه کنم؟ | یك فراكاو
1farakav.com/2010/05/03/hamsar-khashen/ - Translate this page
        3 مه 2010‎ – جنبشی آزاد در روانشناسی و سایر علوم ... با همسر پرخاشگر خود چه کنم؟ ... نشانه های پرخاشگری را كه در رفتار او می بینید با او در میان بگذارید.
روانشناسی خانواده - تفاوت در رفتار جنسی( خیلی مهم! حتماً با دقت ...
www.khoshbakhti20.blogfa.com/post-5.aspx - Translate this page
حتماً با دقت بخوانید) - دانستنیهای زندگی مشترک - روانشناسی خانواده. ... بنابراین ، مردان نباید از همسر خود انتظار داشته باشند علاقه ی خود را به رابطه ی جنسی به زبان ...
روانشناسی خانواده
khoshbakhti20.blogfa.com/ - Translate this page
روانشناسی خانواده - دانستنیهای زندگی مشترک - روانشناسی خانواده. ... متاسفانه همسرم با این که تحصیل کرده است خیلی تند باهاش رفتار میکنه و به روش های قدیمی ...
تعاریف بزرگان از زن و طرز رفتار با زن
www.patogh98.com/.../taarif-bozorgan-raftare-zan... - Translate this page
29 سپتامبر 2010‎ – با زنان همانطور که با کودکان سر و کار دارید رفتار کنید ولی همانطور که با ملکه صحبت میکنید با او سخن بگویید ... موضوع: روابط موفق - روانشناسی ...
احترام مادرشوهر و عروس - آکاایران - روانشناسی خانواده
ravanpezshk.akairan.com/.../ehteram-madar.html - Translate this page
با افزایش این ارتباطات شرایط رفتاری، روانی و ارتباطی بین زن و شوهر نیز به نسبت ... روانشناسان شناختی معتقدند افکار ناکارآمد جلوی پیشرفت روند فکر سالم و ...
نحوه رفتار با متولدین ماههای مختلف
golestan.medicinal.ir/?tag=نحوه-رفتار-با...ماههای... - Translate this page
19 فوریه 2011‎ – در واقع او از انتقادات و حتی پیشنهادات در زمانی هم که با یکدیگر تنها هستید ... ۳-در رفتار خود محافظه کار باشید,از آرایش زیاد و لباسهای عجیب و غریب ...
تاثیر درامد مردان در تعامل و رفتار با همسران خود!: : آقایان : : روانشناسی ...
tebyan-zn.ir/News.../men/...psychology/.../841.htm... - Translate this page
17 آگوست 2010‎ – مردانی که درآمد آنها بسیار بیشتر همسرشان است نیز با احتمال بیشتری دست به خیانت میزنند. درآمد بسیار بالا به مردان این آزادی و احساس اختیار را ...
اشتباه زنان در رفتار با همسران خود - مشاوره پزشکی،روانشناسی، طب ...
www.tabiibane.blogfa.com/post-97.aspx - Translate this page
مشاوره پزشکی،روانشناسی، طب سنتی و تغذیه - اشتباه زنان در رفتار با همسران خود - شماهمانقدرخوشبخت هستیدکه فکرمی کنید،انتخاب کنیدچقدرمی خواهیدخوشبخت ...
نحوه رفتار با همسر عصبانی تبیان
www.javaneparsi.com/.../نحوه+رفتار+با+همسر+ع... - Translate this page
بیست و یک قانون جالب رفتار با همسر فاش شدن راز گدای میلیاردر با سه همسر! همسر شهاب حسینی: در 15 سالگی با شهاب ازدواج کردم! روانشناسی نحوه دست دادن و حرکات ...
قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر - جوان پارسی
www.javaneparsi.com/.../قوانین+کلی+درمورد+نحو... - Translate this page
بیست و یک قانون جالب رفتار با همسر هشدار رادان درمورد تبلیغات جذب دختران! فاش شدن راز ... روانشناسی نحوه دست دادن و حرکات دست افراد دختران رایانهای بهعنوان همسر؟
رفتار با همسر عصبی - مشاوره و روان درمانی- مشاوره تلفنی ****تماس ...
pooyamoshavereh.persianblog.ir/post/2891 - Translate this page
12 مه 2012‎ – دربارهء من: دکترای تخصصی روان شناسی سلامت روان درمانگر- مشاور نوجوانان- .... + رفتار با همسر عصبی ... رفتار با شوهر بداخلاق، کار ساده ای نیست.
رفتار با همسر - مشاوره و روان درمانی- مشاوره تلفنی ****تماس ویزیت ...
pooyamoshavereh.persianblog.ir/post/3334 - Translate this page
15 آگوست 2012‎ – دربارهء من: دکترای تخصصی روان شناسی سلامت روان درمانگر- مشاور .... + رفتار با همسر ... خسیس نباشید و در ستایش همسر خود دست و دلباز باشید.
نشانه های عاشق شدن یک مرد را بشناسید « روانشناسی
www.1doost.com/Post-5273.htm - Translate this page
14 جولای 2011‎ – اگر نامزد شما این طور رفتار می کند، پس قطعا با یک مرد عاشق طرف هستید. مردی که هدف پیدا می کند ... برچسب ها : روانشناسی زندگی مشترک عاشق عشق ...
بانوی مرند - روانشناسی و رفتار موثر با همسر
marandimiz.blogfa.com/cat-3.aspx - Translate this page
بانوی مرند - روانشناسی و رفتار موثر با همسر - بخش زنان پایگاه اطلاع رسانی حرفه ای مرندیمیز ویزه اخبار و اطلاعات پیرامون موضوعات زنان در مرند.
روانشناسی بالینی - هنر رفتار با افراد دشوار
blogfa26.blogfa.com/cat-234.aspx - Translate this page
روانشناسی بالینی - هنر رفتار با افراد دشوار - روانشناسی. ... متاسفانه جامعه به ما یاد داده است كه بهترین روش رفتار با افراد مسئله سازی كه ما را آزار می دهند، نادیده ...
روانشناسی رفتار همسران | چگونه نحوه ساخت چگونه کنیم شویم
www.ayamidanid.com/.../روانشناسی-رفتار-همسرا... - Translate this page
30 جولای 2012‎ – چگونه با همسرمان رفتار کنیم، رفتار مناسب با همسر، چگونه با همسرم رفتار کنم، رفتار همسران با هم، رفتار همسر، رفتار همسرداری، روانشناسی رفتار ...
ازدواج پلاس - رفتار با همسر
1plus1.blogfa.com/tag/رفتار-با-همسر - Translate this page
16 آوریل 2012‎ – ازدواج پلاس - رفتار با همسر - نکاتی برای ازدواج بهتر که تا به حال هیچکس ... لیسانس ترجمه دارم، علاقمند به روانشناسی رابطه و روانشناسی مثبت.
دلایل کم سخن گفتن شوهران با همسران خود - سایت زیبا وب
www.zibaweb.com/zanan5.htm - Translate this page
رابطه مثبت زن و شوهر،روش های برقراری رابطه خوب با شوهر،همسر خوب،زن خوب،رابطه با زن،چرا برخی مردان کم حرف هستند،اصل تعمیم در روانشناسی،چرا مردان با زن خود سخن ... زندگی اش با او برخورد و رفتار كند، ولی بیشتر اوقات واكنشها و بازتابهای منفی ...
ندای مشاور - روش های رفتار با همسر
hamdeli.net/post/611/روش-های-رفتار-با-همسر - Translate this page
ندای مشاور - روش های رفتار با همسر - رویکردی خصوصی و مستمر بر خدمات مشاوره و درمان اینترنتی - ندای مشاور. ... روانشناسی نوجوانان و جوانان · روانشناسی شخصیت ...
روانشناسی، رفتار شناسی، ازدواج -
redfox_mz.persianblog.ir/.../روانشناسی،_رفتار_... - Translate this page
1 ژوئن 2012‎ – روانشناسی، رفتار شناسی، ازدواج ... گاهی اوقات زن و شوهرهایی را می بینیم که هیچ تناسبی با هم ندارند، مشکلات ... جدیدترین تست روانشناسی شخصیت ... من همیشه سعی می کردم برای همسرم بهترین باشم، بهترین لباس ها را بپوشم، به ...
آموزش 20 - چگونه با خانواده همسر ارتباط بر قرار كنیم؟
amoozesh20.blogfa.com/post-16.aspx - Translate this page
قهر، بیتوجهی، بیتفاوتی، جر و بحث و.. با همسر به دلیل رفتار نادرست والدیناش رفتار بسیار اشتباهی است. روانشناسان معتقدند رفتار اشتباه والدین همسرمان را نباید ...
طالعبینی هندی: روانشناسی رفتار عاشقانه - ارتباط با اشخاص - انتخاب ...
www.ical.ir/index.php?option=com...id... - Translate this page
مشار , کتاب:طالعبینی هندی: روانشناسی رفتار عاشقانه - ارتباط با اشخاص - انتخاب شغل و همسر , ناشر:زرینکلک , نویسنده:شومات سوتراسینگ , کامبیز امینیکاوه.
زندگی بهتر داشتن با همسر خود
www.idpars.blogfa.com/ - Translate this page
زندگی بهتر داشتن با همسر خود - بهترین مجموعه از مطالب و وب سایت های فارسی زبان ... 11- زن و شوهر باید بکوشند برای رفتار و گفتار یکدیگر احترام قائل شوند و در حد معقول و ممکن ..... روان شناسی ازدواج / ترجمه محمد رضا دژکام ، تهران ، منشا دانش 1382.
روابط کودکان با «زن پدر» و «ناپدری» - پایگاه مجلات تخصصی نور
www.noormags.com/view/fa/articlepage/228914 - Translate this page
با آنکه تاکنون زیاد درباره این کودکان و چگونگی رفتار با آنها صحبت شده است ... مقاله دستورات و توصیههائی را که دانشمندان و کارشناسان روانشناسی و جامعهشناسی با ...
ترنم باران - توصیه هایی برای تدبیر منزل و رفتار با همسر
alimirali.blogfa.com/post-58.aspx - Translate this page
ترنم باران - توصیه هایی برای تدبیر منزل و رفتار با همسر - روان شناسی. ... تدبیر منزل و رفتار با همسر. 1- حتی به عنوان شوخی با همسرتان صحبت از زن دوم نكنید.
مقیاس سازگاری زن و شوهر
www.ravansanji.ir/?DAS - Translate this page
30+ items – اولین سایت تخصصی فارسی تست های روان سنجی ، روان شناسی ...
5= توافق دائم داریم
4= تقریبا توافق دائم داریم
با همسر پرخاشگر خود چگونه رفتار كنیم؟
www.bitrin.com › اجتماعی › آسیب شناسی - Translate this page
با همسر پرخاشگر خود چگونه رفتار كنیم؟ ابتدا باید مطمئن شوید كه مشكل ساز اصلی خودتان نیستید. باید یقین كنید كه اشتباه نمیكنید. سپس سعی كنید خود را از این ...
سایت مقالات علمی - پیشوایان(ع) و رفتار با همسر
bag1024.blogfa.com/post-87.aspx - Translate this page
سایت مقالات علمی - پیشوایان(ع) و رفتار با همسر - روانشناسی- مذهبی- علمی- ... نكات قابل توجه در سلوك و سیره پیشوایان معصوم(ع) نحوه رفتار آنان با همسر خویش است.
نمایش عنوان - رفتار با همسر و فرزند :: CharismaCo.com :: رهبری ...
charismaco.com › ... › انجمن عمومی › راهنمایی و مشاوره - Translate this page
رهبری جهان با روان شناسی صنعتی سازمانی، مدیریت، تجارت و سرمایه گذاری.
برای همسرم چگونه باشم؟ با همسرم چگونه رفتار کنم؟
www.niksalehi.com/new/archives/164711.php - Translate this page
15 فوریه 2012‎ – روان شناسی تغذیه شما / تو را از غذا خوردنت می شناسم! .... حق همسر"). با همسرم چطور رفتار کنم؟ آنچه که چگونگی رفتار هر خانمی با همسرش را شکل می دهد، ...
سه نقطه | رفتار زوجین با یکدیگر | روانشناسی
www.3noqte.com/.../روانشناسی/رفتار-زوجین-با-... - Translate this page
مقالاتمقالات روانشناسیرفتار زوجین با یکدیگر ... برخورد شوهر با همسر در محیط خانواده بسیار اهمیت دارد تا آنجا که مبنای عذاب اول قبر بدرفتاری با اهل خانه است و هیچ ...
پزشکان بازدید : 13 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ایون دالر، روانشناس کانادایی، نیز مطالب خوبی دربارۀ زوج های خوشبخت می‌داند. او مشاهده کرده که زوج های خوشبخت در به وجود آوردن لذت و خوشی برای یکدیگر فعال هستند عشقی که همه در رویاهای مان داریم، بسیار مطلوب است...

ایون دالر، روانشناس کانادایی، نیز مطالب خوبی دربارۀ زوج های خوشبخت می‌داند. او مشاهده کرده که زوج های خوشبخت در به وجود آوردن لذت و خوشی برای یکدیگر فعال هستند

عشقی که همه در رویاهای مان داریم، بسیار مطلوب است اما این کافی نیست. برخی روانشناسان بر روی این پرسش تمرکز کرده تا پاسخ های عملی و دقیقی برایش پیدا کنند.

چگونه می‌توان عشق و علاقۀ میان یک زوج را طولانی کرد؟
چند توصیه که از بررسی های روانشناسی به دست آمده اند.
شلی ال گابل نشان داده است که ظاهراً یک معیار می‌تواند به دوام زندگی زوج ها کمک کند: و آن هم اشتیاق سهیم شدن در موفقیت های یکدیگر است. همسر شما ترفیع گرفته است، شما احساس خوشبختی می‌کند و این خوشبختی را به او نشان می‌دهید. شما موفق به پیدا کردن سکه ای شده اید که کلکسیون تان آن را کم داشت، همسرتان به خاطر این موضوع خوشحال است... این خوشی های مشترک نشانۀ سلامت یک زوج است. اگر شما از موفقیت های همسرتان خوشحال می‌شوید و موفقیت های شما هم او را شاد می‌کند، رابطه تان توسط انرژی های مثبت تغذیه می‌شود و شانس دوام آوردن خوشبختی شما زیاد است.
اما اگر بالعکس، موفقیت های همسرتان برای شما اهمیتی ندارد یا حتی به او حسادت می‌کنید، احتمالاً شما با همسرتان احساس نزدیکی و پیوند نمی‌کنید. و این شکاف ظرفیت تأثیر گذاری بر زندگی تان را دارد. این وجه از رابطۀ زناشویی با فیلمبرداری از زوج هایی که از موفقیت و شکست شان حرف زده اند، و مشاهدۀ واکنش های آنان، مطالعه شده است. زوج هایی که شادی های شان را با هم تقسیم می‌کنند کمتر از هم جدا شده اند... .

در همین زمینه، ژان گوت من می‌گوید، یکی از رموز زوج های خوشبخت، پذیرفتن رویاهای یکدیگر است. اگر کسی که با شما زندگی می‌ کند همیشه دوست داشته آواز بخواند و یا خواننده شود، اگر حتی برای تان عجیب است، به رویایش احترام می‌گذارید و او را تشویق می‌کنید، این کار به او احساس خوشبختی می‌دهد. همسر شما دوست دارد یک رمان پلیسی بنویسد؟ اگر شما به او اعتماد داشته باشید، او انرژی اش را به زندگی زناشویی تان منتقل می‌کند. اما بر عکس، اگر امیدهایش را ناامید کنید، تمام سرچشمه های امید زندگی تان را هم خشکانده اید. بنابراین، آنچه اهمیت دارد این است که رویاهای تان را با هم سهیم شوید. بنابراین جرأت حرف زدن دربارۀ آن رویا و پذیرفتنش را داشته باشید.

ایون دالر، روانشناس کانادایی، نیز مطالب خوبی دربارۀ زوج های خوشبخت می‌داند. او مشاهده کرده که زوج های خوشبخت در به وجود آوردن لذت و خوشی برای یکدیگر فعال هستند، آنها با هم خوشبختند، و همراه با هم مشکلات شان را حل می‌کنند. او اضافه می‌کند: « آنها احساسات مثبت زیادی در خود جمع کرده اند، اما زوج هایی که خوشبخت نیستند در یک سکوت عمیق به سر می‌برند، یا واکنش های شان نسبت به یکدیگر واکنش های دفاعی یا حمله های شخصی است. رفتارهایی که از آنها سر می‌زند، عبارتند از : آزار دادن طرف مقابل، عصبی کردن او، حرف زدن با صدای بلند، و همچنین گفتن کلمات اهانت آمیز. » به راحتی می‌توان یکدیگر را آزار داد اما راحت تر این است که به یکدیگر لذت ببخشیم و مشکلات مان را با هم حل کنیم. بنابراین یکی از رموز زوج های خوشبخت ایجاد خوشبختی برای یکدیگر و با هم لذت بردن است...

شاید عجیب به نظر برسد ولی بسیاری از زوج ها هستند که زندگی شان دوام آورده بدون اینکه از هیچ کدام از این مطالعات علمی استفاده کرده باشند. بی شک، درک و شعور ما، و مهارت مان، زمانی که سعی می‌کنیم توجه عمیقی به طرف مقابل مان داشته باشیم، به اندازۀ نظر متخصصان ارزشمند است.

پزشکان بازدید : 9 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

وقتی که کارمرد زندگی مشترک را زیرو زبر می‌کند، زمانیست که باید از مشاور کمک گرفت آیا این زندگی می‌تواند دوام پیدا کند؟ گفته‌های زن: من نیاز به کمک دارم . «رضا خیلی استرس دارد و من نمی‌دانم چه باید...

وقتی که کارمرد زندگی مشترک را زیرو زبر می‌کند، زمانیست که باید از مشاور کمک گرفت آیا این زندگی می‌تواند دوام پیدا کند؟

گفته‌های زن: من نیاز به کمک دارم .
«رضا خیلی استرس دارد و من نمی‌دانم چه باید بکنم؟» گفته افسانه 35 ساله ، زن برونگرایی که شغل خود را به دلیل نگهداری از فرزند یک ساله اش ،آریا، رها کرده بود .

من شوهرم را واقعا دوست دارم ولی رفتارهای او برایم غیر قابل تحمل شده است. رضا از سر کار به خانه می‌آید، من و آریا را سرسرانه در آغوش می‌کشد و به خلوت گاه خود می‌رود ، او می‌گوید در حال کار است ولی گهگاه من او را دیده‌ام که ناامیدانه سر در آغوش گرفته و فکر می کند . من بارها خواسته‌ام که به او کمک کنم ولی هنگامیکه سوال می‌کنم او به من جوابی کوتاه و خصمانه می‌دهد من دودل می‌شوم که عصبانی شوم یا نه ولی می‌بینم اگر عصبانی شوم برای او هیچ کاری نکرده‌ام و بعدا از عصبانیت خود احساس شرم خواهم کرد.

مشکل ما یازده ماه پیش از وقتی که رضا مسئول ‌امور مالی یک دفتر مهندسی آغاز شد. او تقریبا یک سال بیکار بود چون کمپانی قبلی که در آنجا مشغول به کار بود تغییر مکان داده بود. کمپانی قبلی از او در شهر اراک دعوت به کار کرده بودند‌اما رضا به دلیل اینکه ما تازه با هم آشنا شده بودیم و نمی‌خواست از ریشه جابجا شود دعوت آنها را نپذیرفت. در ابتدا شغل جدید او بسیار عالی به نظر می‌آمد: یک مقام ارشد در یک کمپانی معتبر، با قدرت و مسئولیت واقعی. رضا شنیده بود که مدیر این کمپانی بسیار مستبد است . ولی آن را دست کم گرفت! مردی خشن و مستبد و رضا این استبداد را به خود جذب کرد.

من ساعات کاری زیاد و یک کم استرس را معقولانه می‌دانستم ولی دیگر انتظار کندن او از زندگی را نداشتم.

آخر هفته‌ها ، وحشتناک بودند. او بسیار دلواپس بود از هفته ای که در پیش است.

من او را درک می‌کردم و هیچ گاه از او نمی‌خواستم کارهای روزمره را انجام دهد و یا به آریا برسد.
روابط زناشویی ما برباد رفته بود من اصلا نمی‌دانستم چگونه به درون او رخنه کنم. خیلی می‌ترسیدم که رضا عقب بکشد. پدر من از بیماری افسردگی رنج می‌برد، از در اتاق خودش روزها را سپری می‌کرد و از همه ی ما دوری می‌جست.
وقتی من 13 ساله بودم او در یک حادثه ی رانندگی کشته شد و مادرم را در بزرگ کردن من و چهار خواهر و برادر کوچکتر من تنها گذاشت.
مادرم دستیار دندانپزشک بود و مسئول این بود که ما پنج خواهر و برادر را به مدرسه بفرستد. جسارت او بسیار تحسین‌امیز بود.
من و رضا به هم پیوند خوردیم از اولین دیداری که با هم داشتیم او بسیار با استعداد ، با مزه و با انگیزه بود و همچنین مهربان و حساس و واقعا جدا نشدنی شدیم پس از چند ماه آشنایی ما با هم نامزد کردیم و چهار ماه بعد ازدواج من باردارشدم .

رضا بیشتر سال اول زندگیمان را بیکار بود و ما زندگی را از حقوق من سپری می‌کردیم . پیدا کردن شغل بسیار پر استرس است.‌اما ما در این حین تمام جوانب کارهایی که به رضا پیشنهاد می‌شد را می‌سنجیدیم و به این نتیجه رسیدیم که کار بهتری هم می‌تواند پیدا کند. چرا خودش را با ان قبیل کارهای سخت از بین ببرد؟

گفته‌های مرد: موقعیت بد همه چیز را وخیم تر کرد.
" من دلایل زیادی در جهان برای شاد بودن دارم." گفته رضا مرد 38 ساله خوش تیپ و خوش سخن. من با زن فوق العاده ای ازدواج کردم و یک پسر سالم و زیبایی داریم و من شغل خوبی دارم فقط گاهی اوقات صبحها به سختی گاهی احساس استرس می‌کنم من میدانم که این داستان ملودرامی است ولی روزها هنگام کار من در جهنم شخصی خودم هستم و شبها گاهی در هم می شکنم و می‌گیریم . همانطور که افسانه اظهار داشت کمپانی که قبلا به مدت ده سال در آنجا کار می‌کردم به اراک نقل مکان کرد و از من خواستند به آنجا منتقل شوم ولی من نپذیرفتم و پس از مدتی بیکاری به کار جدید روی آوردم . هر چند که مرا از جدیت رئیس کمپانی جدید آگاه کرده بودند با این حال این شغل را پذیرفتم . کار کردن با او بسیار سخت بود ولی من هوش و زکاوت او را می‌ستودم ، ولی بعد فهمیدم که یک مرد چقدر میتواند بد باشد؟

رئیس من مردی گردن کلفت بود که با یاوه سرایی و زورگویی به همه کار خود را پیش می‌برد . او نظریه‌های من را که هفته‌ها روی آن کار کرده بودم به گوشه ای پرتاب می‌کرد و مرا در جلسه خراب می‌کرد .
اگر با کسی مشکلی پیدا می‌کرد در پیش چشم جمع به او حمل ور می‌شد. این اتفاق برای من آنقدر اتفاق افتاده که قابل شمارش نیست. هر بار که با او یا حتی پشت تلفن و یا حتی از طریق ایمیل در ارتباط بودم دستپاچه می‌شدم.
من واقعا خیلی ناراحت می‌شدم وقتی افسانه را می‌رنجاندم ولی این تنها چاره ی من بود وقتی کنترل از دستم خارج می‌شد .
من کودکی خیلی خوبی داشتم . مادرخانه دار و پدر حسابدار و دو خواهر و من ، بهترین خانواده بودیم . در مدرسه فوتبال و طناب کشی بازی می‌کردم و پدرو مادرم هیچ گاه من را منع نمی‌کردند. هردو تحصیل کرده و اهل ورزش بودند . در کودکی من تنها دوبار مثل این روزها مضطرب شدم ، یکبار وقتی کلاس ششم بودم و که نزدیک بود تجدید شوم و یکبار توسط مربی فوتبال مدرسه تنبیه بدنی شدم و دوسال از بازی محروم شدم . وقتی به تیم برگشتم که مربی قبلی برکنار شده بود.

گفته‌های مشاور
کار من برای این زوج دو چندان است. ابتدا باید به رضا بیاموزم چگونه استرس خود را کنترل کند و سپس به آن دو کمک کنم تا بتوانند روابط احساسی خوبی با هم برقرار کنند.

رضا در یک خانواده با محبت و حامی بزرگ شده است و تا به حال از هر هنر و علاقه ای توانسته به راحتی به هنر و علاقه ی دیگری روی بیاورد. ‌اما پشت همه ی این زندگی آرام تلاش نکردن برای بهترین بودن است. نا‌امینیتی که خودش را تا قبل از تنبیه بدنی توسط مربی ، چیزی که منجر به جدایی او از تیم شد. نشان نداد.

استرس کاری یک‌امر عادی است.‌اما عکس العمل هر کس بسیار متفاوت است. چیزی که برای انجام کارها عامل محرک است و بیش از حد آن یک سم فیزیکی و روحی است. افرادی که مانند رضا هر روز هفته دچار استرس هستند از کار خود باز می‌مانند و دچار احساس شکست و نا‌امیدی و بی چارگی می‌کنند.
اما اگر رضا دچار افسردگی است ، افسانه نیز دچار نوعدوستی مفرط است. او همه چیز را در خدمت و محافظت از رضا فراموش کرده و دچار نوعی از خودگذشتگی مفرط است که نیازهای خود را فراموش کرده است. او همچنین ارتباطهای متقابلی را که باید از رضا انتظار داشته باشد و ابزار عشق را فراموش کرده است.

من از افسانه خواستم که رضا را به زندگی عادی برگرداند بطور مثال از او در خواست کند که با به هم قدم زدن بروند از او بخواهد با آریا بازی کند تا اینکه به خلوتگاه خویش پناه ببرد. به افسانه خاطر نشان کردم که به رضا متذکر شود کار او بخشی از زندگی اوست نه همه ی آن و نباید به کار خویش اجازه دهد او را از خانواده ی خود دور کند.

من حدس زدم که تزلزل شخصیتی رضا از افسردگی او نشات گرفته است. پس او را به یک روان درمان معرفی کردم و روان درمان داروهای ضد افسردگی برای او تجویز کرد. پس از چند هفته رضا گزارش داد که به شخصیت سابق خود بازگشته، اگر چه مشکلات او از بین نرفته بود ولی درمان باعث شد عصبی بودنش از بین برود. من به رضا گفتم بهترین راهی که میتواند استرس خود را کاهش دهد، پرداختن به خود است، کاری که اغلب مردم انجام نمی‌دهند، مثل رفتن به ورزش، کتاب خواندن، با دوستان به صرف شام رفتن ، من همچنین به رضا توصیه کردم حداقل در هفته دو مرتبه روابط زناشویی داشته باشد، زیرا یکی از عوامل کاهش استرس است. آنها سریعا به صحت گفته‌های من رسیدند.

درهمه جلسه‌ها ، ما کوشیدیم تا استرس کاری رضا را کاهش دهیم. من همچنین به او‌ آموزش دادم هنگامیکه احساس نگرانی می‌کند راحت ترین کاری که می‌تواند انجام دهد این است که درب اتاق خود را ببندد و برای چند دقیقه بدن خود را ریلکس کند و تمرکز بگیرد.

همچنین راه حلی برای برخورد با رئیس به او دادم . به او گفتم تو نمی‌توانی آن مرد گردن کلفت و مستبد را تغییر دهی‌اما می‌توانی رفتار خود را تغییر دهی ، بدین گونه که هنگامی که رئیس برخورد بدی کرد و یا شروع به یاوه سرایی کرد تو نفس عمیقی بکش بگو خیلی بهتر است اگر ما پس از اینکه هر دو آرامش گرفتیم به صحبتمان ادامه دهیم و سریع آنجا را ترک کن .

در این موقع رئیس رضا ، از رفتار رضا خیلی متحیر ماند و جمله اش را نیمه گذاشت و به صحبت رضا گوش داد. رضا در این مواقع می‌گفت: " وقتی که جو بسیار ناراحت کننده است من نمی‌توانم به خوبی فکر کنم در نتیجه نمی‌توانم مشکلات را حل کنم."

در اینجا رضا بسیار مودبانه و با زکاوت به رئیس خود خاطر نشان کرد هنگامیکه رئیس با صدای بلند صحبت می‌کند و بسیار عصبانی است رضا حاضر به صحبت با او نیست . و با انکارش محیط کار را بسیار مثبت کرد. و رضا متوجه شد همانگونه که خودش و محیط کارش و زندگی خصوصیش را می‌تواند تغییر دهد می‌تواند کارش را هم تغییر دهد، همانطور که این کار جدید را پیدا کرده بود می‌تواند کار جدید بهتری نیز بیابد. به خصوص وقتی افسانه نیز او را پشتیبانی می‌کند.

رضا و افسانه به مدت سه ماه تحت نظر بودند و حالا دیگر رضا قرص کاهش استرس مصرف نمی‌کند و بسیار آرامتر از قبل شده است.

رضا می‌گوید : من هیچ وقت رئیسم را دوست نداشتم ‌اما حالا دیگر می‌توانم با او به خوبی کار کنم ، بدون اینکه از او متنفر باشم. افسانه هم این صحبت را تائید کرد

افسانه می‌گوید: او هنوز رفتار رئیس را تائید نمی‌کند ولی هیچ آسیبی از رئیس به او نمی‌رسد. حالا دیگه او خیلی آرام شده است و هنگامیکه با خانواده به گردش می‌رویم او موبایل خود را به همراه نمی‌آورد و دیگر اسیر استرس کار خود نیست.

تعداد صفحات : 40

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 837
  • بازدید کلی : 12,328