loading...
مقالات پزشکی
پزشکان بازدید : 12 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

زن‏دارى بزرگترین ‏و ارزنده‏ترین عمل یك مرد است و راز سعادتمندى خانواده می باشد. اما زن‏دارى كار آسانى نیست ، بلكه رموزى دارد كه هر كس كاملا بدان آشنا باشد ، می تواند همسرش را مطابق دلخواه و به صورت...

زن‏دارى بزرگترین ‏و ارزنده‏ترین عمل یك مرد است و راز سعادتمندى خانواده می باشد. اما زن‏دارى كار آسانى نیست ، بلكه رموزى دارد كه هر كس كاملا بدان آشنا باشد ، می تواند همسرش را مطابق دلخواه و به صورت یك بانوى ایده‏آل ، ‏بلكه یك فرشته ی رحمت درآورد.

مردی كه بخواهد واقعا زن‏دارى كند باید اخلاق و روحیات همسرش‏را كاملا به دست آورد ،از خواسته‏هاى درونى و تمایلات نفسانى او آگاه شود و بر طبق آنها برنامه ی زندگى را مرتب سازد. به وسیله ی اخلاق و رفتار خویش ، ‏چنان در او نفوذ كند و دلش را به دست آورد كه به خانه و زندگى دلگرم شده‏ و از روى عشق و علاقه همسرداری كند.

مهرورزى كن !

زن كانون محبت و یك موجود صد درصد عاطفى است.ازوجودش مهر و محبت می بارد.

حیات و زندگى او به عشق و علاقه بستگى دارد. دلش میخواهدمحبوب دیگران باشد. هر چه محبوب تر باشد ، شاداب‏تر خواهد بود. براى‏به دست آوردن محبوبیت تا سر حد فداكارى كوشش می كند. اگر بداندمحبوب كسى واقع نشده خودش را شكست‏خورده و بى‏اثر پنداشته و دائما پژمرده و افسرده خواهد بود. بدین جهت میتوان به طور قطع مدعى شد كه ‏بزرگترین رمز زن‏دارى اظهار محبت و علاقه است.


بزرگترین رمز زن‏دارى و بهترین كلید حل مشكلات زناشویى‏اظهار عشق و علاقه است.

آقاى محترم!

همسر شما قبلا از محبت هاى بى‏شائبه پدر و مادر كاملابرخوردار بود. اما از هنگامی كه پیمان زناشویى را امضاء نمود از دیگران‏دور شد و با تو پیوند دوستى بست. بدان امید به خانه‏ات قدم نهاد كه تو تنها به‏اندازه همه آنان بلكه بیشتر او را دوست‏بدارى.انتظار دارد عشق و محبت‏تو از پدر و مادرش عمیق‏تر و پایدارتر باشد.چون به عشق و محبت تواعتماد داشته تمام هستى و موجودیت‏خویش را در اختیارت نهاده است.

بزرگترین رمز زن‏دارى و بهترین كلید حل مشكلات زناشویى‏اظهار عشق و علاقه است.اگر می خواهى دل همسرت را به طورى‏مسخر گردانى كه مطیع تو باشد،اگر میخواهى پیوند زناشویى را استوارسازى،اگر میخواهى او را به خانه و زندگى دلگرم نمایى،اگر میخواهى او را نسبت‏به خودت علاقه‏مند سازى،اگر میخواهى تا آخر عمر نسبت‏به تووفادار باشد و اگر و اگر، بهترین راهش این است كه تا میتوانى نسبت‏به‏همسرت اظهار عشق و علاقه كنی.

خانه شما كه از عشق و محبت‏خالى گشت‏به صورت جهنم سوزانى‏تبدیل می گردد. اگر چه اسباب و وسائلش مرتب باشد اما چون بوى عشق ومحبت نمی دهد صفا و رونق نخواهد داشت.

همسر شما ممكن است‏براى جبران كسرى محبوبیت‏خویش در صدد برآید دردل دیگران نفوذ كند.

ممكن است‏به قدرى از شوهر و خانه بیزار گردد كه جدایى را بر آن‏زندگى سرد و بى‏رونق ترجیح داده و تقاضاى طلاق كند.

مسؤولیت همه این حوادث بر عهده مرد است كه نتوانسته به خوبى‏زن‏دارى كند.باور كنید بخش مهمى از طلاق ها در اثر همین بى‏مهری ها به وجود می آید.

مهر و محبت‏خانوادگى از همه چیز ارزش‏دارتر است‏ بدین جهت‏خداوند بزرگ در قرآن مجید آن را یكى از آثار قدرت و نعمت هاى بزرگ‏شمرده بر بندگان منت نهاده می فرماید:

« یكى از آیات خدا این است كه همسرانى برایتان آفرید تا با آنان انس‏بگیرید.و در میانتان محبت و مهربانى افكند.و در این موضوع براى اهل‏تفكر آیاتى هست ».

حضرت صادق علیه السلام فرمود:هر كس از دوستان ما باشد به‏ همسرش بیشتر اظهار محبت می كند .

رسول خدا (ص) فرمود:هر چه ایمان انسان كامل تر باشد به‏ همسرش بیشتر اظهار محبت مینماید

امام صادق (ع) فرمود: یكى از اخلاق پیمبران اینست كه نسبت ‏به ‏همسرانشان محبت دارند .

پیغمبر فرمود: این سخن مرد كه به همسرش می گوید: واقعا ترادوست دارم،هرگز از قلبش خارج نخواهد شد .

گر چه محبت‏باید از صمیم قلب باشد تا در دل طرف اثر بگذارد، زیرا دلها با هم راه دارند ، لیكن به محبت قلبى تنها هم نباید اكتفا كرد ،بلكه‏لازم است صریحا آنرا اظهار نمود.در صورتى می توان انتظار نتیجه داشت‏كه آثار محبت در زبان و افعال و رفتار شخص نمایان باشد.

آقای محترم !

صریحا و بدون احتیاط به همسرت اظهار عشق و علاقه كن . درحضور و غیاب از وى تعریف كن،اگر به سفر رفتى برایش نامه بنویس واز درد فراق بنال. گاهى برایش هدیه ای خریده و تقدیمش كن.

به همسرت احترام بگذار !

زن نیز مانند مرد خودش را دوست دارد و به حفظ شخصیت‏خویش علاقه‏مند است.
دوست دارد محترم و گرامى باشد.از تحقیر و توهین رنجیده خاطرمیگردد.اگر مورد احترام قرار بگیرد احساس شخصیت نموده و به كار وزندگى دلگرم می شود.از احترام و احترام كننده خوشش می آید، از توهین وتوهین كننده متنفر میباشد.

آقاى محترم!

همسرت حتما از شما انتظار دارد كه بیش از دیگران‏به وى احترام بگذارى. البته حق دارد چنین انتظارى را داشته باشد.زیرا تو را شریك زندگى و بهترین یار واقعى خویش می داند.

شبانه‏روز براى آسایش تو و فرزندانت زحمت میكشد.آیا حق ندارد انتظار داشته باشد كه وجودش را،غنیمت‏شمرده به وى احترام‏بگذارى؟

بزرگداشت همسر ترا كوچك نمی كند بلكه حق شناسى و صفا و مودت‏ تو را به اثبات میرساند.
به همان اندازه بلكه بیشتر از آن مقدار كه به دیگران‏احترام میگذارى به همسرت احترام بگذار.در موقع صحبت كردن ادب راكاملا رعایت كن.

با كلمه ‏« تو » او را مخاطب نساز بلكه همیشه از كلمه‏«شما»كه‏علامت احترام است استفاده كن. هیچگاه كلامش را قطع نكن.بر سرش‏داد نزن.با احترام و نام خوب او را صدا بزن.در موقع نشستن به او احترام‏بگذار.وقتى وارد منزل میشوى اگر از سلام كردن غفلت نمود به او سلام‏كن.

وقتى از خانه بیرون میروى خداحافظی كن.در شب تولدش ‏به عنوان‏احترام دسته گل تقدیمش كن،در مجالس و در حضوردیگران به وى احترام بگذار.از توهین و تحقیر جدا بپرهیز.از دشنام وناسزا گفتن اجتناب كن.از مسخره كردن و دست انداختن او و لو به طورشوخى جدا خوددارى كن.خیال نكن چون صمیمی هستید بدش نمی آید بلكه چنین انتظاری را هرگز از تو نداشته كاملا رنجیده خواهد شد گر چه به‏زبان نیاورد.

خوش اخلاق باش !

آقای محترم !

ممكن است از وجود ناملایمات چنان خشمگین و ناراحت‏شوید كه مانند بمب آتش زا هر لحظه در معرض انفجار باشید.به چرخ گردون ومردم متجاوز كه زورتان نمى‏رسد ،اما وقتى به خانه وارد می شوید می خواهید قدرت نمایى كنید و انتقام چرخ و فلك و مردم كج رفتار را از زن و فرزند بیگناهتان گرفته بدین وسیله دق دلى خالى كنید:

گویا فرشته ی عذاب وارد خانه شده است. بچه‏ها فرار می كنند ،خدا نكند كوچكترین بهانه‏اى به دستش بیفتند ، محیط با صفاى خانه راكه به منظور استراحت‏بدان جا پناه آورده بود به صورت جهنم سوزانى تبدیل خواهد ساخت.در آن دوزخ خود ساخته ،هم خودش خواهد سوخت‏هم زن و فرزند بیگناهش.اگر بچه‏ها بتوانند از آن محیط رعب و وحشت‏فرار نموده در كوچه و خیابان سرگردان میشوند.و الا خدا خدا میكنند كه‏مالك دوزخ زودتر از منزل خارج گردد تا خلاص شوند.

كودكان این خانواده ها معمولا افرادى تندخو ،عصبانى مزاج ،بد بین ، كینه‏توز ،متعدى و پژمرده تربیت‏خواهند شد.چون به محیط خانه و زندگى دلخوشى ندارند به ولگردى پناه‏میبرند.د ر نتیجه،ممكن است در دام هاى گوناگون فساد كه براى منحرف كردن اینگونه افراد نهاده شده گرفتار شوند و براى‏همیشه بدبخت گردند.حتى امكان دارد براى حل عقده‏هاى درونى خویش ،دست‏به كارهاى بسیار خطرناكى از قبیل قتل و جنایت و دزدى وخودكشى بزنند.


براى تایید مطلب می توانید به پرونده‏هاى افراد تبه‏كار مخصوصااطفال مراجعه نمایید. آمار و نقل حوادثى كه از اینگونه اطفال،هر روز در صفحات‏روزنامه‏ها و مجلات منعكس می شود بهترین گواه مطلب است.مسؤولیت‏همه این بدبختی ها بر گردن سرپرست‏خانواده است كه اعصاب خویش راكنترل نكرده و در منزل بد اخلاق بوده است.در این دنیا آسایش و خوشى‏ندارد و در سراى دیگر نیز بى‏كیفر نخواهد بود.

آقاى عزیز!

آیا بهتر نیست كه همیشه خوش و خندان باشى و اگر مشكلى برایت‏اتفاق افتاد بدون عصبانیت و جزع و فزع ،با عقل و تدبیر در صدد چاره‏برآیى؟

آیا بهتر نیست وقتى می خواهى براى استراحت و تجدید نیرو به‏آسایشگاه خانه قدم بگذارى پیش خودت بیندیشى كه تندخویى و بداخلاقى‏مشكل مرا حل نمی كند ، بلكه اعصابم را خسته‏تر خواهد نمود و چه بسا مشكلات تازه‏اى به وجود خواهد آورد.فعلا باید استراحت و تجدید نیرو كنم‏تا بتوانم با اعصاب راحت و فكر آزاد در صدد چاره بر آیم.آنگاه حوادث وگرفتاری هاى زندگى را موقتا به دست فراموشى بسپارى و با چهره باز و لب‏خندان وارد منزل شوى.با سخنان گرم و محبتهاى بى‏شائبه دل اهل خانه راشادمان گردانى.بگویید و بخندید و تفریح و استراحت كنید.با خوشى ولذت غذا بخورید.و با اعصاب آسوده استراحت كنید. بدین‏وسیله هم زن و فرزندت به خانه و زندگى دلگرم شده براى كار و كوشش‏آماده می گردند هم خودت میتوانى با اعصاب سالم به كسب و كار ادامه دهى‏و بر مشكلات زندگى پیروز گردى.

رسول خدا (ص) فرمود:كامل ترین مردم از جهت ایمان،خوش اخلاق‏ترین آنها می باشد. بهترین شما كسى است كه نسبت‏به‏خانواده‏اش احسان كند.
لقمان حكیم فرمود:مرد خردمند باید در بین خانواده‏اش مانندكودك باشد و رفتار مردانه را براى خارج منزل بگذارد.

پزشکان بازدید : 11 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مرد توانایی آن را دارد که در لحظه‌ای در خود فرو برود و سکوت اختیار کند. به همین شکل می‌تواند در لحظه‌ای ‌از این حال خارج شود. اغلب مردهایی که در معرض استرس شدید ( کمبود ویتامین ب و کمبود...

مرد توانایی آن را دارد که در لحظه‌ای در خود فرو برود و سکوت اختیار کند. به همین شکل می‌تواند در لحظه‌ای ‌از این حال خارج شود.


اغلب مردهایی که در معرض استرس شدید ( کمبود ویتامین ب و کمبود کلسیم ) قرار دارند در خود فرو‌ می‌روند، سکوت می‌کنند و بی‌احساس می‌شوند ‌تا مسئله خود را به شکلی حل کنند.
از آن جایی که طبیعت اصلی مرد ، مردانه و مذکر است، برای مبارزه با ‌استرس به این نیاز دارد که خود را از معرکه عقب بکشد و مدتی را به تنهایی بگذراند.
این رفتار قدرت مردانه او را تشدید و تقویت می‌کند. بنابراین ‌زمان مناسبی برای رسیدگی به واکنش‌های عاطفی و احساسی نیست. اغلب مردها در برخورد با استرس ابتدا با ‌احساسات خود قطع رابطه می‌کنند تا بتوانند به طور عینی و منطقی با مسئله پیش آمده برخورد کنند. ‌
زن‌‌ها از این رفتار مردها به هراس می‌افتند زیرا اگر قرار باشد زنی با احساسات خود قطع ارتباط کند باید به ‌قدری ناراحت باشد که بخواهد کسی را رد کند، اما این موضوع در مورد مردها صدق نمی‌کند در حالی‌که مردها ‌خود به خود در واکنش به استرس با احساسات خود قطع رابطه می‌کنند.
‌مرد توانایی آن را دارد که در لحظه‌ای در خود فرو برود و سکوت اختیار کند. به همین شکل می‌تواند در لحظه‌ای ‌از این حال خارج شود. وقتی مردها متعادل‌تر می‌شوند برای آنها صحبت درباره اینکه از چه موضوعی ‌ناراحت بـودنـد، سـاده‌تر می‌شود. ‌
وقتی مرد از دنیای سکوت و تنهایی باز می‌گردد ممکن است حرفی برای گفتن نداشته باشد زیرا ممکن است به این ‌نتیجه رسیده باشد که دلیل و موضوعی برای ناراحت شدن وجود ندارد. در اغلب موارد وقتی مرد از سکوت و‌ انزوا خارج می‌شود و می‌گوید که همه چیز خوب و عالی است، بهتر است همسرش به این گفته او اطمینان کند و در ‌شرایط آرام قرار بگیرد.


پزشکان بازدید : 7 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

من معمولا علاقمندم آرزوهای خودم را قربانی کنم تا بگذارم آرزوهای فردی که او را دوست دارم، تحقق پیدا کند آیا می‌خواهید ازدواجی سعادتمند و رابطه‌ای محکم با همسرتان داشته باشید؟ یک بررسی جدید نشان می‌دهد برای این کار باید...

من معمولا علاقمندم آرزوهای خودم را قربانی کنم تا بگذارم آرزوهای فردی که او را دوست دارم، تحقق پیدا کند

آیا می‌خواهید ازدواجی سعادتمند و رابطه‌ای محکم با همسرتان داشته باشید؟ یک بررسی جدید نشان می‌دهد برای این کار باید شادمانی و بهروزی همسرتان را بالاتر از خواسته‌های شخصی‌تانقرار دهید.
به گزارش وب ام‌دی در این نظرخواهی بوسیله دانشگاه شیکاگو که بر روی 1300 نفر انجام شد، که 60 درصد آنها ازدواج کرده بودند، پرسش اصلی در مورد احساساتی بود که به آن به "عشق نوع‌دوستانه" می‌گویند، یعنی کمک کردن به دیگری بدون توقع دریافت چیزی در مقابل آن.
یافته‌های این نظرخواهی این بود:
1 - زن و شوهرهایی که مقدار زیادی عشق نوع‌دوستانه نسبت به همسرشان نشان می‌دادند، ازدواج شادمانه‌تری داشتند.

2 - در افراد ازدواج‌ کرده یا ازدواج‌ نکرده، عشق نوع‌ دوستانه نسبت به فرد دیگری که برای شخص مهم شمرده می‌شد، با میزان بالاتر شادمانی عمومی همراه دارد.

این بررسی بخشی از " نظرخواهی اجتماعی عمومی " است که بوسیله دکتر تام دبلیو اسمیت در "مرکز پژوهش ملی نظرات" در دانشگاه شیکاگو انجام می‌شود.

میزان عشق نوع‌‌دوستانه خود را ارزیابی کنید
اگر می‌خواهید بدانید عشق انسان‌دوستانه‌تان در چه حدی است؟ نظر موافق یا مخالف خود را در مورد این جملات بیان کنید:
1 - ترجیح می‌دهم که خودم رنج ببرم، نه کسی که به او عشق می‌ورزم.
2 - من نمی‌توانم شادمان باشم مگر اینکه کسی را که به او عشق می‌ورزم مقدم بر خودم قرار دهم.
3 - من معمولا علاقمندم آرزوهای خودم را قربانی کنم تا بگذارم آرزوهای فردی که او را دوست دارم، تحقق پیدا کند.
4 - من به خاطر کسی دوستش دارم، همه سختی‌ها را تحمل می‌کنم.

در مجموع اکثریت افرادی که در این نظرخواهی شرکت کرده بودند‌ با این عبارت موافق یا کاملا موافق بودند.
تقریبا از هر 10 نفر مورد بررسی 9 نفر با عبارت اول موافق یا کاملا موافق بودند. حدود 7 نفر از هر 10 نفر با عبارت دوم موافق یا کاملا موفق بودند. حدود 8 نفر از هر 10 نفر نیز موافق یا کاملا موافق با دو عبارت آخر بودند.
اسمیت می‌گوید: "زن و شوهرها‌یی که میزان بالایی از عشق نوع‌دوستانه را نسبت همسران‌شان ابراز می‌کنند ازدواج‌‌های شادمانه‌تری داشتند."
او می‌گوید بنابراین ثابت می‌شود نوع‌ دوستی که بدون توقع دریافت پاداشی انجام می‌شود،‌ در نهایت به نفع فرد تمام خواهد شد.
اسمیت می‌گوید زن و شوهرها در صورتی که "این نوع چشم انداز فداکاری شخصی و ترجیح علائق دیگری نسبت به علائق خودشان در رابطه با همسرشان را داشته باشند،‌ ازدواجی بسیار شادمانه‌تر خواهند داشت."
به گفته او عشق نوع‌دوستانه می‌تواند چرخه مثبتی را در روابط زن و شوهر ایجاد کند.
او می‌گوید: "وقتی می‌گویید خواسته‌های همسرم مقدم بر خواسته‌های خودم است. او این رفتار را تحسین می‌کند، و او نیز سعی می‌کند به همین شیوه با شما برخود کند، و به این ترتیب رابطه میان شما مستحکم‌تر می‌شود،‌ و به ازدواجی سعادتمند می‌انجامد."
زن و شوهر‌ها با احتمال بیشتری ممکن است این عشق نوع‌دوستانه را نسبت به افراد ازدواج‌ نکرده نشان دهند. اما نوع‌دوستی برای هر فردی مزیتی به حساب می‌آید. دکتر اسمیت می‌گوید:‌"داشتن عشق نوع‌دوستانه نسبت به فرد دیگری که به او اهمیت می‌دهید، می‌تواند بر میزان شادمانی کلی شما در زندگی بیفزاید."
او می‌گوید: " انسان‌ها هم خودخواه می‌توانند باشند و هم فداکار.گاهی ما به خودمان تنها به عنوان موجوداتی رقابت‌جو و به دنبال منافع مادی فکر می‌کنیم، اما واضح است که روان انسان قابلیت‌های بسیار بیشتر از این‌ها دارد."

پزشکان بازدید : 10 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بررسی مسئله و مشکل ازدواج نکردن در بین جوانان ایرانی دوستی برای خواندن یک داستان واقعی در وبلاگش من را دعوت می‌کند. وقتی ماجرا را می‌خوانم، بهانه خوبی می‌شود که آن داستان را به عنوان مقدمه این گزارش برایتان نقل...

بررسی مسئله و مشکل ازدواج نکردن در بین جوانان ایرانی

دوستی برای خواندن یک داستان واقعی در وبلاگش من را دعوت می‌کند. وقتی ماجرا را می‌خوانم، بهانه خوبی می‌شود که آن داستان را به عنوان مقدمه این گزارش برایتان نقل کنم و تاکید می‌کنم این ماجرا واقعی است.

قدس آنلاین :مرد جوانی کارمند یک اداره دولتی است. شغل و در آمد مناسب و همچنین مسکن در خور یک زندگی مشترک را هم داشته است. این مرد در سن مناسبی هم برای ازدواج بوده است و از قرار کمی هم از زمان ازدواجش گذشته بوده است.
یکی از ویژگی‌های این مرد این بوده است که دوست نداشته کسی به زندگی خصوصی‌اش سرک بکشد. خانم مومن و مسن و محجبه در محل کار ایشان با این آقا همکار بوده است و روزی از سر دلسوزی از ایشان می‌پرسد که چرا باوجود داشتن شرایط مناسب ازدواج نمی‌کنید. این آقا هم در جواب گفته است من مورد مناسب را هنوز پیدا نکرده‌ام. خانم محجبه می‌گوید نگران نباشید من می‌توانم موارد مناسب را برای شما معرفی کنم و از آن روز به بعد آن خانم هر روز یک مورد مناسب را به این آقا معرفی می‌کند.
اما او هر بار بهانه جدیدی می‌گیرد که یک نفر تحصیلات ندارد و دیگر خانواده ندارد و دیگری زیبا نیست و دیگری سنش بالاست و دیگری خانه دار است و خلاصه هر بار بهانه های مختلف را جور کرده تا از شر همکارش خلاص شود و ضمنا ایشان را هم ادب کند که دیگر وارد زندگی خصوصی مردم نشود. اما این خانم یک روز دختری را برای معرفی به حضور ایشان می‌برد که تمام مشخصات مد نظر آقا را داشته است.زیبا، تحصیلکرده، خانواده کم جمعیت ،کارمند ووو اما این آقا باز هم گفته است. نه. منتها این بار دیگر بهانه‌ای نداشته است.
اما این که هنوز این مرد مجرد است یا خیر چندان اهمیت ندارد. آنچه مهم است این است که چنین مواردی در جامعه به وفور قابل مشاهده است.
در حال حاضر هر وقت بحث موانع ازدواج پیش می‌آید، مشکلات اقتصادی عمده ترین دلیل ازدواج نکردن عنوان می‌شود.تذکر این نکته لازم است که این مشکل توسط آقایان همیشه مطرح می‌شود. نداشتن شغل ودرآمد کافی و نداشتن مسکن مناسب جهت اسکان دلیلی است که یک جوان برای ازدواج نکردنش همیشه مطرح می‌کند اما همیشه هم اینطور نیست، زیرا هستند جوانانی که شغل و درآمد مناسب دارند تحصیلاتشان تمام شده است و آپارتمانی هم خریداری کرده‌اند، اما باز هم مجرد مانده و همراه خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند.

مفهوم جوانی عوض شده است
دکتر اصغر مهاجری جامعه شناس در خصوص این مسأله که چرا برخی جوانان با وجود داشتن موقعیت باز هم ازدواج نمی‌کنند به خبرنگار ما می‌گوید:اصطلاحی در روان‌شناسی اجتماعی وجود دارد که به آن سپهر روانی می‌گویند. عواملی اقتصادی اجتماعی در این سپهر روانی درجریان است و در حال حاضر همه در این سپهرروانی تنفس می‌کنند.
در این سپهرروانی خاص ازدواج با تأخیر و یا تجرد قطعی رواج دارد و این فضا این حالت را توجیه می‌کند. در این فضای همه گیر حتی آنهایی که شرایط ازدواج را هم دارند، به خاطر اینکه در این هوا تنفس می‌کنند باز هم ازدواج نمی‌کنند و تمایل به عدم تشکیل خانواده و پذیرش مسؤولیت و تعهد دارند. چه فردی امکانات داشته باشد و چه نداشته باشد، چون در این فضا قرار دارد، یکسان عملی کند.
وی می‌افزاید: جامعه و خانواده و رسانه‌ها باید توجه کنند که برخی از تعاریف از جمله مفهوم جوانی عوض شده است.در گذشته به یک فرد تا ۱۱ سالگی می‌گفتند کودک اما اکنون طبق تعریف un تا ۱۷ سالگی دوران کودکی محسوب می‌شود.نوجوانی از ۱۷ تا ۲۳ سالگی و جوانی از ۲۳ سالگی آغاز می‌شود.
وی می‌گوید: جوان ونوجوان امروزی دچار مصرف زدگی شدید هستند، در حالی که کمترین سطح درآمد را دارند.این مصرف زدگی از سر بی مسؤولیتی است و این بی مسؤولیتی باعث ایجاد عدم تعهد نسبت به خانواده و ازدواج می‌شود. زیرا داشتن خانواده یکی از سخت ترین مسؤولیت‌هایی است که یک فرد قبول می‌کند.
دکتر مهاجری می‌افزاید: علاوه بر این مسأله در جامعه امروزی لذت جویی و تمتع در دسترس و کم هزینه است.برخی ارزشهای قدیمی ارزش خود را از دست داده اند و بنابراین محیط برای فردی که نمی‌خواهد ازدواج کند، مهیاست.
اشتها به ازدواج کم است
حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی نیز در این مورد به خبرنگار ما می‌گوید: از دلایلی که باعث می‌شود جوانان امروزی از دختر و پسر ازدواج نکنند، بی‌اعتمادی آنها به یکدیکر است.وقتی به پسری می‌گویی ازدواج کن می‌گوید «کو دختر خوب» و دختر خانم ها هم در مقابل این جواب را می‌دهند.همچنین اختلاط بیش از اندازه دختر و پسر در محیط های مختلف سبب شده است اشتهای آنها برای ازدواج کم شود.
وی می‌افزاید:مسأله دیگری که این موضوع را تشدید می‌کند، سخت گیری خانواده هاست.
در قدیم خانواده ۵ یا ۶ و گاهی بیشتر فرزند داشتند و خیلی راحت تر شرایط ازدواج فرزندانشان را می‌پذیرفتند، در حالی که در جوامع امروز که خانواده‌ها یک و یا دو فرزند دارند، خیلی سختگیر شده اند.آنها بهترین شوهر را برای تک دخترشان می‌خواهند حتی تا سالهای زیادی خواستگاررا راه نمی‌دهند و می‌گویند فرزند ما می‌خواهد درس بخواند، بعد که دخترشان تحصیلکرده می‌شود، دنبال کسی هستند که هم تحصیلکرده باشد، هم پول داشته باشد از دیگر سو خانواده هایی هم که فرزند پسر دارند، همین دیدگاه را دارند، آنها فکر می‌کنند، چون پسرشان مثلا لیسانس ویا فوق لیسانس دارد، باید بهترین دختر را از بهترین خانواده بگیرند.اینکه مثلا تک دختر باشد و کم جمعیت باشند و والدین تحصیلکرده داشته باشند و….معیار ها عوض شده است که سن ازدواج بالا می‌رود.
وی ادامه می‌دهد: شکسته شدن قبح طلاق یکی دیگر از عوامل دیر شدن ازدواج است، وقتی تعداد افراد طلاق گرفته زیاد می‌شود، جوانها از ازدواج می‌ترسند و می‌گویند هیچ معلوم نیست که سرنوشت ما هم این گونه بشود. رسانه‌ها باید کاری کنند که طلاق دوباره مثل گذشته ها قبیح باشد.
وی تاکید می‌کند:مشکلات اقتصادی هم که دیگر همه می‌دانند، هرچند در قدیم هم همین مشکلات بود اما به شکل دیگری. اما جوان امروزی خیلی نمی‌خواهد خودش را وارد این مشکلات کند وگرنه ما هم زمانی که ازدواج کردیم پرداخت اجاره منزل و خورد خوراک برایمان گران و سخت بود.
همچنین چشم و همچشمی خیلی در این قضیه دخیل است، جوان امروزی دانشجو است پول ندارد که کتاب بخرد قرض می‌کند و مکه می‌رود. این خیلی بد است، وقتی این جریان وارد زندگی مشترک شود.این می‌شود که ازدواج یا
 با تاخیر انجام می‌گردد و یا انجام نمی‌شود.

پزشکان بازدید : 14 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کنار آمدن با مشکلات ناشی از ارتباط های حال و گذشته کار آسانی نیست. بسیاری از زوجین برای شناسایی علت خشونت خانوادگی، ناراحتی های دوران کودکی و... نیاز به مشاوره دارند. واقعیت این است که زوج ها در زندگی مشترک...

کنار آمدن با مشکلات ناشی از ارتباط های حال و گذشته کار آسانی نیست. بسیاری از زوجین برای شناسایی علت خشونت خانوادگی، ناراحتی های دوران کودکی و... نیاز به مشاوره دارند.

واقعیت این است که زوج ها در زندگی مشترک با مشکلات زیادی روبه رو می شوند. از جمله:

1 - فقدان الگوی مناسب
بسیاری از زوجین به علت نداشتن الگوی مناسب، شناختی از یک ارتباط سالم ندارند و بنابراین در شکل دهی و تداوم یک ارتباط سالم سختی زیادی متحمل می شوند.

2 - استرس انجام وظایف مختلف
متأسفانه تربیت کودکان، کار بیرون از خانه، تحصیل، مسئولیت های قانونی و... غالبا نسبت به رابطه سالم در اولویت قرار می گیرند.

3 - فقدان مهارت های ارتباطی
آموختن مهارت احترام گذاشتن به افکار و احساسات یکدیگر حتی کاملا متفاوت، مشاجره منصفانه و ابراز علاقه به همسر و فرزندان نتایج بسیار مثبتی به همراه دارد. متأسفانه بسیاری از افراد از این مسأله آگاه نیستند. باید قبل از اینکه زوجین احساسات یکدیگر را جریحه دار کنند، انگیزه آنها را برای یادگیری چنین مهارت هایی افزایش داد.

4 - سایه ارتباط های گذشته
زوجین باید الگوهای قدیمی را کنار گذاشته و برای مسائلی مثل نامزدی، ازدواج و تولد فرزندان الگوی جدیدی را درنظر بگیرند.

5 - نفوذ رسانه ها بر روی شناخت ما از ارتباط سالم
درک ما از ارتباط سالم و نحوه رسیدن به آن تا حدی به رسانه ها بستگی دارد.

6 - فقدان خودشناسی و یا تمایل به اصلاح نقاط ضعف
معمولا زوجین نقش خود را در شکل گیری یک ارتباط ناسالم نادیده می گیرند و تمایلی به تغییر رفتارهای نادرست خود ندارند.

7 - اعتماد به دیگران
کنار آمدن با مشکلات ناشی از ارتباط های حال و گذشته کار آسانی نیست. بسیاری از زوجین برای شناسایی علت خشونت خانوادگی، ناراحتی های دوران کودکی و... نیاز به مشاوره دارند.

8 - مسائل مادی
نداشتن مهارت مدیریت پول، استفاده از پول به عنوان ابزار قدرت، زیربار قرض رفتن، حمایت مالی از کودکان، مسئولیت های مالی در مقابل فرزندان همسر سابق، نداشتن برنامه دقیق برای سهیم شدن در اموال یکدیگر و... از مشکلات رایج زوجین است.

9 - فقدان یک سیستم حمایتی مثل دوستان متأهل و سازمان های اجتماعی
زوجین برای برقراری و حفظ یک ارتباط سالم نیاز به حمایت دوستان خود و جامعه دارند

پزشکان بازدید : 11 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

موارد نوشته شده در این مطلب همگی لزوما نشانه خیانت در روابط زناشویی نیست اما اگر همه این علامت ها در زندگی شما وجود دارد به دنبال راه چاره باشید 10 نشانه خیانت یك مرد متاسفانه پدیده نكوهیده خیانت در...

موارد نوشته شده در این مطلب همگی لزوما نشانه خیانت در روابط زناشویی نیست اما اگر همه این علامت ها در زندگی شما وجود دارد به دنبال راه چاره باشید
10 نشانه خیانت یك مرد
متاسفانه پدیده نكوهیده خیانت در برخی از مردان مشاهده میشـود كه در نهایت موجبات تخریف روابط خـانـواده را فراهــم خواهـد آورد. در این قسمت به 10 نشانه خیانت در مردان اشاره می‌كنیم. این علائم ممكن است شروع قصه ای غم انگیز باشد پس سعی نماییـد حـواس خود را بیشتر جمع كنید.

نشانه شماره 10 :افزایش ساعات كاری
بیشترشدن مدت زمانی كه بقول او بدلیل اضافه كاری یا جلسه سر كار میماند یكی از نشانه‌‌‌های مهم است. این فرصت خوبی است برای ملاقات و قرارهای عاشقانه.


نشانه شماره 9 :تفكر زیاد و خیره شدن
بتازگی زیاد توی فكر است، معمولا" به یك نقطه خیره میشود و در افكار خود فرو رفته، آیا مشكل كاری دارد؟ با كـسی دعوایـش شده؟ اگر نـه پـس از خـواب خـرگوشـی بیدار شوید.


نشانه شماره 8 :كم حرفی و سرد مزاجی
یكی از نشانه‌‌‌ها این است كه او دیگر در خانه حرف نمی‌زند و یا بسیار كم حرف شده است، با شما به سردی برخورد كرده و احساسات شما را بی معنی می‌انگارد و دیگر حرفهای عاشقانه نمیزند.


نشانه شماره 7 :مخفی كردن موبایل و تلفنهایی بی جواب
موبایلش را هیچگاه از خودش دور نمیكند ،هنگام زنگ خوردن بسرعت سراغش رفته و به آرامی‌صحبت می‌كند. تلفنهای مشكوك و مزاحم زیاد شده است.


نشانه شماره 6 :عدم تمایل به روابط زناشویی
در صورت وجود روابط پنهانی شـور و هـیجان همسر شما برای رابطه زناشویی از بین رفته و دیگر مانند گـذشـته تـمایـلی به داشـتن این روابط ندارد او سرد و بیتفاوت از كنار شما خواهد گذشت.

نشانه شماره 5 :اتهام به خیانت :
از قدیم گفتن "دست پیش بگیر تا پس نیـفتـی" و "كافـر هـمـه را بـه كیش خود پندارد".
بله او شما را به خیانت متهم می‌كند در حالی كه هیچ دلیل و مدركی ندارد. چون خود چنین افكاری درسردارد اینطور می‌انگارد كه شما نیز به دنبال كج روی و تقلب هستید. انگ زدن‌‌‌های بی مورد، سوال پیج كردنهای پی در پی و بدون منطق می‌تواند نشانه مهمی‌برای خیانت در او باشد.


نشانه شماره 4 :جبهه گیری و پرخاشگری
هنگامی‌كه از او میپرسید "چرا دیر كردی؟" یا "چرا موبایلت خـامـوش بود؟" او با لحنی تند و چهره ای برافروخـته شـروع بـه توجـیه شـما می‌كـند و با اسـترس پاسخ سوال را می‌دهد. برای هر موضوع بی اهمیتی شروع به بهانه تراشی و تند خویی می‌كند. "آنكه از حساب پاك است از محاسبه چه باك است؟" هر قدر پاسخها با لحن آرامتر و منطقی تر بیان شوند، احساس صحیح بودن آنها بیشتر تقویت خواهد شد و بالاعكس.


نشانه شماره 3 :احساس گناه و شرمندگی زیاد
او بدلیل گناهی كه در مورد شما مرتكب شده احسـاس گـناه و عذاب وجدان می‌كند بنابراین وقتی هدیه ای به او می‌دهید و یا كار غیر منتظره ای برایش انجام می‌دهید، چهره اش منقلب شده و علائم شرمندگی در چهر ه اش موج خواهد زد.


نشانه شماره 2 :تغییر شخصیت وشكل ظاهری
نوع لباس پوشیدن او تغییر می‌كند، جملات جدید بیان می‌كند، حركات متفاوت از او سر می‌زند، ساعت خواب و بیداریش تغییر می‌كند، غذاهای جدیدی طلب می‌كند. بـیـشتر حـمام می‌رود، مـوهای خـود را بـرخـلاف گـذشـتـه حـالـت داده و آغـشتـه بـه ژل می‌نماید. او می‌خواهد مطابق با میل دیگری رفتار كند، لباس بپوشد، حرف بزند، غذا بخورد و ...


نشانه شماره 1 :افزایش ناگهانی ساعت كاری در اینترنت
امروزه اینترنت و اسلحه بسیار قوی آن یعنی "چت" وسیله ای مطمئن و امن برای رد و بدل حرفهای عاشقانه و الـبته درد دل‌‌‌های شبـانه بــرای عشـاق تازه بـهـم رسیده و یا نرسیده تلقی می‌گردد. گـذراندن سـاعتهای متـمادی شـوهرتان را در جـلـوی كامپیوتر بحساب انجام كارهای اداری و استفاده عـلمی‌او از كامـپـیوتر نـگذارید و كمی‌بیـشتر حواستان را جمع نمایید.

نتیجه: گرچه نـشـانه‌‌‌های ذكر شـده به هیـچ عنـوان دلیـل قطعی برای خیانت مردان محسوب نمیگردد، دانستن آنها برای پیشگیری از خیانت پیش از وقوع مفید می‌باشد. فضای خانواده خود را با صداقت و صمیمیت گرمتر و جذاب تر نمایید.
10 نشانه خیانت یك زن
در زیـر 10 نشانـه اصلی كه ممكـن است ( نه لزوما" ) دلیـل خیـانت یـك زن باشد را می‌خوانید:

نشانه شماره 10 : فاصله گرفتن و جدایی از خانواده
این واقعیت كه او دیگر علاقه ای به رسیدگی امور خانواده ندارد و تمایلش را به برقراری رابطه با خـانـواده و دوسـتان شما از دسـت می‌دهد، می‌تواند دلیـل بر پشیمانی و ندامت ناشی از خیانت باشد. او ممكن است بخاطر خیـانـتش احسـاس گنـاه كـرده و روبرو شدن با دوستان یا خانواده شما او را به یاد گناهانش بیندازد.بنابراین هرچقدر او در صداقت و درستی قوطه ورتر شود، بهمان اندازه مجبور بتحمل عذاب وجدان كمتری خواهد شد.


نشانه شماره 9 :افزایش پرخاشگری و ستیزه جویی
آن روزهای تفاهم و همدلی و رضایت كه با هم داشتید به پایان رسیـده. اخیرا او با هر كار شما شروع به مشاجره و شكایت پـرداخـتـه و از هـر بـهـانـه ای بـرای نـزاع و تخریب شخصیت شما استفاده میكند. نق زدنها به او كمك می‌كند تا احساس گناه را از بین برده و یا حداقل كمتركند. بنابراین اگر عیب جوییهای او از شما بصورت یك عادت درآمده كمی‌دقت كنید ببینید چه اتفاقی در حال افتادن است.


نشانه شماره 8 : دوستی با فردی جدید
یك از نشانه‌‌‌های شروع خیانت قرار گرفتن فردی جدید در سر راه اوست كه ممكن است از طرف او "همكار" یا "دوست قدیمی" اطلاق شود. او از بیان جزئیات دوستی با فرد جدید خودداری كرده و سعی در پوشاندن آنها دارد.


نشانه شماره 7 : ممانعت از پاسخگویی به سؤالات ساده
هـمیشه نسبت بفردی كه حتی از پاسخگویی به ساده ترین و منصفانه ترین سوالات شما سرباز می‌زند و یا سـوالات شما را از خودتان می‌پرسد ( این امر نشانگر یافتن یك جستجوی ذهنی برای دروغگویی است ) ضنین و مشكوك باشید. هشیار باشید در مورد دیر آمدن‌‌‌ها به خانه و ایـنكه او با غرولند در جواب سوال شما می‌گوید: " چرا می‌خوای بدونی كی از محل كارم خارج شدم؟". اگر او به سوالاتی كه همیشه عادت داشـت داوطـلبـانـه و با رقبـت پاسـخ دهـد ولی اكنـون با حالت تدافـعی و جبـهه گیرانه علاقه ای به جواب دادن آنها ندارد، بـدانید كه او چـیزی ( یا كسی....) را از شما پنهان میكند.

نشانه شماره 6 : ایجاد تغییرات در عادت‌‌‌ها
اگر او سرش جای دیگری گرم باشد ، بطور قطع متـوجه تـغییراتـی در انـجام عـادتها و كارهای روزمره اش خواهید شد. دیگر تمایلی به سینما رفتن وجود ندارد و صحبتی از شركت در كلاسـهای آموزشـی نمی‌شـود. معمولا" مـردان دوسـت دارند با مـعشـوقه جدیدشان ملاقات كنند و این امر موجب غفلت و بازماندن از انجام مشغولیات گذشته می‌گردد.

نشانه شماره 5 : افزایش آرایش و آراستگی
هـمانگونه كه خود شما در ابتدای ارتباطتان سعی در نشان دادن محاسن خود به یكدیگر داشتید، اكـنون او نـیز بصورت ناگهانی اصرار در آرایش بیشتر و تغییر لباس و دگرگون كردن ظاهر خود برای فردی دیگر دارد.

نشانه شماره 4 :اافزایش استقلال و خودكامگی
یك نشانه مهم كج روی این است كه او از نـهاد دو نـفره خـانواده جدا شده و به سمت خودمختاری پیش می‌رود. او دیگر نمی‌گوید "ما" می‌گویـد "من" بعلاوه كار خودش را انجام می‌دهد و تمایلی به مشورت در مورد اندیشه‌‌‌های آینده زندگی ندارد. او طوری رفتار میكند كه به شما بفهماند دیگر نیازی به نگهداری شما ندارد.

نشانه شماره 3 : تغییر در زندگی زناشویی
ایجاد تحـولات ناگهـانی، عـدم تمایـل و سربازدن در رابطه زناشویی.


نشانه شماره 2 : افزایش مشغولیتها
او میگوید دیگر وقت انجام فعالیت‌‌‌های فوق برنامه را با شما ندارد با اینحال وقتی كه "دوستش" با او تماس می‌گیرد همان لحظه حاضر و آمـاده شده و بـیرون می‌رود. او بسیار زیاد برای "كار" از خانه خارج می‌شود.

نشانه شماره 1 :بی تفاوتی و بی اهمیتی
چه چیزی بدتر از این اســت كه همسـر شـما تقریبا در مـورد همه چیز نق بزند؟ به نظر می‌رسد بدتر این باشد كه او دیگر توجه نكند كه حتی شـما یك مـوجود زنده هستید. همانـطور كه نشـانه شــماره 9 ( بهانه جویی و گیـر دادن سر هر موضوع ) یك نــشـانه خیانت محسوب میگردد بر عكس آن هم یعنی بی اهـمیتـی در انجام كارهای شما نیز دلیلی محكم است. دیگر برای او فرقی نمیكند كه شما كجا میروید و چه كار می‌كنید. اگر عقیده خود را مثلا" در مورداحساس خود و یا ظاهر او ابرازكنید با جوابی سرد مواجه خواهید شد. بعبارت دیگر او همـان اندازه اهمیتی كه شما برای موضوعات مختلف قائل هستید، قائل نخواهد بود بخصـوص كه آن موضـوع مسـتقیما" در رابـطه شـما تاثیر گذار باشد.
واقعیت گرا باشید: با این فكر كه همسرتان هیچ وقت به شما خیانت نمی‌كند، خودتان را فریب ندهید و از طرف دیگر فورا" او را متهم به خیانت نكنید. اگر هـمسر شما دارای یك از نشانه‌‌‌های فـوق بـود، دلـیل بر ایـن است كه احتـمـالا" چیـزی در این رابطه غلط می‌باشد و لزوما" دلیلی بر اتهام نهایی نیست. در هر حال بـا خـواندن ایـن مقاله فرصنی مناسب برای شما پیش می‌آید تا بـتـوانید برخورد و دیدگاه منطقی تری نسبت به مسائل داشته باشید.موضوع مهم تر اینكه اجـازه نـدهید آنچه كه ممكن اسـت تنها یك حس حسادت در شما باشد باعث تخریب افكارتان در مورد همـسرتان شود چرا كه اشتباه انگاری و نتیجه گیری زود هنـگام ممكن اسـت یك رابطه را برای همیـشه از بین ببرد پس همه حقایق را پیش از روبرو شدن با وی درنظر داشته باشید

پزشکان بازدید : 10 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تنها کسی که می‌تواند تغییر کند خود شما هستید.در اینجا به توصیه های شری و باب استریتف در این خصوص برای زوجها می‌پردازیم. این جمله را تا به حال شنیده اید که تنها کسی که می‌تواند تغییر کند خود شما...

تنها کسی که می‌تواند تغییر کند خود شما هستید.در اینجا به توصیه های شری و باب استریتف در این خصوص برای زوجها می‌پردازیم.

این جمله را تا به حال شنیده اید که تنها کسی که می‌تواند تغییر کند خود شما هستید. ایام خاص در زندگی شما مثل سالگرد ازدواج یا روزهای جشن و شادی مثل نوروز و...بهترین زمان برای ایجاد تغییرات در کسی که آن خود شما هستید می‌باشد .

در اینجا به توصیه های شری و باب استریتف در این خصوص برای زوجها می‌پردازیم.
* به فراهم آوردن محیط آرام و مناسب برای تفکر و اندیشیدن فکر کنید.
* در مورد چیزیکه در ازدواج خود اشتیاق و آرزوهای آن را دارید فکر کنید.
* به احساس خوشحالی و غم ، عدم تفاهم ، ضرر ، دست آوردها ، بیماری ، شکست ، عشق ، پذیرش ، غصه ، رویاها و غیره بیاندیشید که البته بخشی از زندگی شما هستند.
* ازدواج یک تعهد نسبت به سهیم بودن در افکار ، احساسات و تجربیات ذاتی است. این ممکن است به اندازه " سهیم بودن در رختخواب ، غذا و دوستان نیازمند سخاوت و اعتقاد و ایمان نیز باشد
*یک ازدواج موفق ازدواجی نیست که در آن تمام تفاوتها و تمایزها از بین برود ، بلکه ازدواجی است که در آن " هر زوج از تنهائی طرف مقابل حمایت می‌کند."

اینجا سوالاتی است که می‌توانید با هم داشته باشید تا بتوانید روابط بهتری با همسرتان ایجاد کنید را برای شما بازگو می‌کنیم:
1: آیا عشق ما به اندازه عشق اوایل ازدواجمان عمیق است ؟ چگونه جوابی که می‌دهم نشانگر احساسات من است ؟

2: در مورد اینکه یک زمانی را برای بررسی روابط خود اختصاص دهیم چه احساسی دارم ؟

3: چه احساسی دارم وقتی از تو انتقادهای طعنه آمیز می‌کنم؟

4: در مورد تو چه احساسی دارم؟

5: در مورد ایجاد برخی تغییرات در زندگی خود چه احساسی دارم؟

6: در مورد اینکه چه تغییراتی در زندگی ما طی سال گذشته رخ داده است چه احساسی دارم؟

7: آرزوهایمان نسبت به اولین روز ازدواجمان چه تغییری کرده است؟ جوابی که می‌دهم چگونه نشانگر احساسات من است ؟

8: چطور می‌توانیم ازدواج خود را پر بار کنیم ؟ جوابی که می‌دهم چگونه نشانگر احساسات من است؟

9: چگونه به این عادت دچار شدیم که نسبت به هم بی فکر باشیم؟جوابی که می‌دهم چگونه نشانگر احساسات من است ؟

10: در مورد اینکه هر کدام از ما دو نفر گاهی یک کار کوچک ، جدی و دوست داشتنی برای طرف مقابل انجام دهد چه احساساتی دارم ؟

11: آخرین باری که اجازه دادم بدانی از اینکه تو را در زندگی خود داشته باشم چقدر خوشحالم چه زمانی بود ؟ چه احساسی دارم .

همانطور که در این سوالات مشاهده کردید اینکه خودتان چه احساسی هنگام پاسخ به این سوالات دارید خیلی مهم است ,برای اینکه هم با تفکر بیشتری پاسخ می‌دهید و هم اینکه متوجه شوید که برای خوشایند و یا ناراحت کردن همسرتان مغرضانه با سوالات پاسخ نداده اید.

پزشکان بازدید : 9 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

وقتی بعضی از اعمالی را که در نهایت منجر به طلاق شده است بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که زوج‌ها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند تا از عشق و عواطفی که هر کدام نسبت به دیگری دارند حفاظت کنند و خلاصه چه...

وقتی بعضی از اعمالی را که در نهایت منجر به طلاق شده است بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که زوج‌ها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند تا از عشق و عواطفی که هر کدام نسبت به دیگری دارند حفاظت کنند و خلاصه چه چیزهایی ازدواج را حفظ می‌کند؟

مردها و زن‌ها عموما نیاز به تطابق احساسی در زمینه‌های متفاوت دارند. توصیه‌ای که برای آقایان وجود دارد این است که از اختلاف نظر و مناقشه کنار نکشند و با همسران خود قهر نکنند. بلکه تشخیص دهند که وقتی همسرشان مسئله یا سوءتفاهمی را پیش می‌کشد ممکن است کارش از روی عشق باشد و می‌کوشد سلامت و روال درست رابطه خود را حفظ کند چون معمولا خانم‌ها سعی می‌کنند رابطه خانوادگی آنها ازبین نرود یا گو اینکه ممکن است برای ابراز خصومت خانم انگیزه‌های دیگری هم وجود داشته باشد، وقتی به آنها مجال داده شده و روی مسائل کار شود و درباره آنها صحبت شود از فشارشان کاسته می‌شود.

اما شوهران بهتر است تشخیص دهند که عصبانیت یا عدم رضایت مترادف با حمله شخصی و جر و بحث‌های شدید نیست. احساسات همسران آنها در این زمان مشخص‌کننده قدرت حساسیت موضوع برای آنهاست.

توصیه‌ای که برای خانم‌ها وجود دارد نیز در همین راستاست، از آنجا که اصلی‌ترین مشکل مردان این است که زنانشان در بیان شکایتشان شدت عمل زیادی نشان می‌دهند و گاهی دیگر غیر قابل تحمل می‌شود و باعث کناره‌گیری مرد می‌شود. مواظب باشید به شخصیت شوهرانتان هیچ وقت و در هیچ شرایط و نزاعی حمله و توهین نکنید. از عملی که آنها انجام داده‌اند و باعث ناراحتی شما شده است شکایت کنید، نه اینکه از شخصیتشان انتقاد کرده و آنها را تحقیر کنید. گله کردن، حمله به شخصیت نیست این دو را از هم جدا کنید و برای آنها یک مرزی قائل شوید. گله کردن بیان روشنی است در مورد ناراحت‌کننده بودن یک عمل مخصوص. عشق ورزیدن و کار کردن ظرفیت‌های دو قلویی هستند که علامت بلوغ کامل‌اند. اگر اینچنین باشد پس بلوغ و کمال باید یکی از ایستگاه‌های خطرناک راه زندگی باشد زیرا بسیاری از تمایلات در ازدواج و تحقق نشدن آنها در این مسیر است که باعث طلاق می‌شود. در این زمان است که هوشمندی احساسی را ظریف‌تر و حساس‌تر از همیشه مطرح می‌کند. اگر قرار است یگانگی زن وشوهری حفظ شود نیرو‌های عاطفی بین آنها نقشی به مراتب حساس‌تر به عهده دارند. شاید بزرگ‌ترین گشایشی که در راه ادراک چیزهایی که ازدواج‌ها را استوار نگاه می‌دارند یا آنها را از هم می‌پاشاند، از یک لحظه تفاوت در احساس به وجود می‌آید و این لحظه باعث نزاع می‌شود و در معرض دید قرار می‌گیرد یا رابطه را تا مرز نابودی می‌برد یا نزاع پایان می‌گیرد.

پزشکان بازدید : 13 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
www.hamdardi.net/thread-536.html - Translate this page
RE: چگونه با همسرمان برخورد کنیم؟ سلام گلهای معطر من 72 من فکر میکنم باید اون طور رفتار بشه که میخوایم باهامون رفتار بشه... 228 حالا ما یکی شدیم...مگه غیر اینه ...
چطور با همسرمان رفتارکنیم تا زندگی خوبی داشته باشیم؟ | شهر سوال
www.soalcity.ir/node/386 - Translate this page
11 نوامبر 2010‎ – برای اینکار: 1. بنا را بر صداقت همسرمان بگذاریم تا وقتی كه خلافش ثابت نشده است. 2. همسرمان را همان طور كه هست قبولش كنیم نه آنطور كه باید باشد.
چگونه در دل شوهر راه یابیم؟
www.tebyan.net › ... › ازدواج و خانواده › عشاق موفق - Translate this page
16 فوریه 2006‎ – 1- با شوهری که از سر کار می آید چه رفتاری دارید؟ ... برخی از مردها هم می گویند اگر هر بار به خانه تلفن کنیم همسرمان عادت می کند، آن وقت اگر یک بار ...
با خانواده همسر چطور رفتار کنیم؟
www.tebyan.net › ... › کلوب ازدواج › با اجازه بزرگترها - Translate this page
8 مه 2012‎ – وقتی ما ازدواج می کنیم، اکثرا توجه نمی کنیم که با یک خانواده دیگر وصلت کرده ایم. ... در جمع نشان ندهید که از رفتار همسرتان ناراضی هستید.
چگونه با والدین همسرمان رفتار کنیم؟ - تکناز
www.taknaz.ir/news_detail_3027.html - Translate this page
چگونه با والدین همسرمان رفتار کنیم؟ همه ما آزادی را دوست داریم و دوست نداریم از کسی اطاعت کنیم امااحترامگذاشتن، مداراکردن و توجهکردن به خواستههای.... همه ما آزادی را دوست ...
من یک دختر بسیجی وبلاگ نویس هستم - با همسرمان چگونه رفتار کنیم ؟
fatemeh-db.blogfa.com/post-107.aspx - Translate this page
با همسرمان چگونه رفتار کنیم ؟ 1. شاد باشیم شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنیم خود را خوشحال و سرحال نشان دهیم تا خستگی را از تن شریک زندگی خود دور ...
چگونه با همسرمان رفتار کنیم
www.cloob.com/profile/memoirs/one/.../3295024 - Translate this page
8 سپتامبر 2011‎ – برخی از آقایون واقعاً کم لطف و بی اعتنا هستند. خانمها به شدت نیازمند تشکر و قدرد.
چگونه با همسرمان رفتار کنیم 1
sasuni.shakheh.com/post59.php - Translate this page
۱.احساس کنید که او بهترین دوست شماست. ۲.کارهایی که همسرتان دوست دارد را یادداشت کنید و سعی کنید انجامشان دهید(اما مواظب باشید کاری نکنید که که خدا ناراضی ...
مجلات : چگونه همسرمان را همراه خود کنیم
www.hawzah.net/FA/magart.html?...0... - Translate this page
چگونه همسرمان را همراه خود کنیم ... ارتقای سطح سلامت در گرو آموزش تغذیه مناسب گفتگو با دکتر ربابه شیخ الاسلام، مدیر ... با همسرتان با مهربانی و صداقت صحبت کنید. ... گاهی صادقانه رفتار کردن در ابتدای امر دشوار است و خصوصا اگر احساسات منفی ...
چـگـونـه با خـانـواده هـمـسرمـان رفتار کـنیم؟ | چگونه نحوه ساخت چگونه ...
www.ayamidanid.com/3542-چـگـو ـ -با-خـان واده-هـمـ... - Translate this page
7 جولای 2012‎ – چـگـونـه با خـانـواده هـمـسرمـان رفتار کـنیم؟، خانواده همسر، روابط با خانواده همسر، ارتباط با خانواده همسر، خانواده همسران، خانواده همسرم، معاشرت با خانواده ...
چگونه با همسرمان رفتار کنیم | چگونه نحوه ساخت چگونه کنیم شویم
www.ayamidanid.com/.../چگونه-با-همسرمان-رفتار... - Translate this page
30 جولای 2012‎ – چگونه در زندگی نظر همسرم را تغییر دهم؟، چگونه با همسرمان رفتار کنیم، رفتار مناسب با همسر، چگونه با همسرم رفتار کنم، رفتار همسران با هم، رفتار ...
چگونه رابطه خود با همسرمان را حفظ کنیم؟ | چگونه نحوه ساخت چگونه کنیم ...
www.ayamidanid.com/4582-چگونه-رابطه-خود-با-ه... - Translate this page
2 آگوست 2012‎ – چگونه رابطه خود با همسرمان را حفظ کنیم؟ ... رفتار نمی کند و یا رفتار و کردار خود شما را عصبانی می کند، به درددل کردن با دوستان نیاز پیدا کنید.
بزرگترین وبلاگ آموزشی در ایران - چگونه با همسرمان رفتار کنیم:
milmon89.blogfa.com/post-11.aspx - Translate this page
بزرگترین وبلاگ آموزشی در ایران - چگونه با همسرمان رفتار کنیم: - زناشوئی-آرایشی و بهداشتی-روانشناسی - بزرگترین وبلاگ آموزشی در ایران.
به انتظار وصال - چگونه با خانواده همسرمان رفتار کنیم؟
msmaiel.blogfa.com/post-9.aspx - Translate this page
26 ژانویه 2011‎ – تفاوت های عمیقی در نگرش و رفتار نسل جوان امروز با نسل جوان گذشته، در زمینه نوع آشنایی ها، ازدواج و تشکیل خانواده، محل زندگی، ارتباط زوجین با ...
چگونه با همسرمان رفتار كنیم
www.rahkar.ir/tag/چگونه-با-همسرمان-رفتار-كنیم - Translate this page
26 جولای 2012‎ – چگونه با همسرمان رفتار كنیم «برخی چنان به عیبجویی مشغول میشوند گویی که در جستجوی گنج هستند.» فرانسیس اوالش اگر دائم احساس کلافگی ...
چگونه با همسر خود رفتار كنیم
www.rahkar.ir/.../چگونه-با-همسر-خود-رفتار-كنیم - Translate this page
26 جولای 2012‎ – چگونه با همسر خود رفتار كنیم «برخی چنان به عیبجویی مشغول میشوند گویی ... وقتی که سرسپردگی جایز نیست:همسرتان با انجام دادن کارهایی شما را ...
روانشناسی - با والدین همسرمان چگونه رفتار کنیم؟
sarajahani.blogfa.com/post-145.aspx - Translate this page
با والدین همسرمان چگونه رفتار کنیم؟ همه ما آزادی را دوست داریم و دوست نداریم از کسی اطاعت کنیم. اما «احترامگذاشتن، مداراکردن و توجهکردن» به خواستههای پدر و مادر ...
چگونه رفتار خود را با همسرمان بهتر کنیم - افکار مثبت و کنترل ذهن و ...
bestthinkh.persianblog.ir/post/63 - Translate this page
21 ا کتبر 2008‎ – با افکار مثبت و فعالیت های مفید می توانید روابط خود را با همسرتان بهتر کنید حالا شما از روش های زیر هر کدام را که ترجیح می دهید ، انتخاب کنید و به ...
چـگـونـه با خـانـواده هـمـسرمـان بـرخـورد کـنیم؟ - Salamatiran پایگاه اطلاع ...
www.salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id...2 - Translate this page
1 جولای 2012‎ – چـگـونـه با خـانـواده هـمـسرمـان بـرخـورد کـنیم؟ ... حتی اگر مجبور شدید رابطه خود را با آنها کم کنید، طوری رفتار نکنید که انگار به دلیل تنفر از آنها ...
چگونه با والدین همسرمان رفتار کنیم؟ - تالار گفتمان ایران-ک
www.irank.ir/.../951-چگونه-با-والدین-همسرمان-رف... - Translate this page
آموزشی-الکترونیک-بازاریابی-بانک مقالات-بهترین رایگان- تحقیقات-تخفیف-ترجمه-تعریف-جستجوی-شکلک-شکلک متحرک-اندروید-میکروبلاگ-آموزش ساخت قالب ...
چگونه با همسرمان رفتار کنیم 3
sasuni.shakheh.com/post61.php - Translate this page
چگونه با همسرمان رفتار کنیم 3 - صد ملک دل به نیم نظر می توان خرید.
چگونه با والدین همسرمان رفتار کنیم (قسمت اول - وبلاگ روانشناسی ...
mbabakhani.blogfa.com/post-255.aspx - Translate this page
استرس اینجا و آنجا ندارد. همه جای دنیا استرس هست. ولی بعضی استرسها مختص بعضی جوامعاند. ما هم در جامعه خودمان، استرسهایی کاملا خودمانی و ایرانی داریم که در خیلی از ...
چگونه با همسر خود رفتار کنیم - منبع کلیه موضوعات روانشناسی
ravanshenasan.mihanblog.com/.../... - Translate this page
23 ا کتبر 2009‎ – برچسب ها: چه چیزهایی را به همسرمان نگوییم؟، چگونگی برخورد با همسر، چگونه با همسر خود رفتار کنیم، روانشناسی، مسایل روانشناسی، موضوعات ...
در صراط او - چگونه با همسرمان رفتار کنیم....
seratekhoda.blogfa.com/post/28 - Translate this page
چگونه با همسرمان رفتار کنیم.... الف : وظائف بانوان. شوهردارى شوهردارى یعنى مواظبت و نگهدارى شوهر. شوهردارى كار سهل ‏و آسانى نیست كه از هر زن بى‏لیاقت و نادانى ساخته ...
چگونه با والدین همسرمان رفتار کنیم؟
www.negahak.com/familyshow.aspx?id=731... - Translate this page
22 فوریه 2010‎ – چگونه با والدین همسرمان رفتار کنیم؟ همه ما آزادی را دوست داریم و دوست نداریم از کسی اطاعت کنیم امااحترامگذاشتن، مداراکردن و توجهکردن به خواستههای.
با گذشته جنسی همسرتان چگونه برخورد کنید؟ - ازدواج و بررسی مسائل ...
asheghi4u.blogsky.com/?PostID=260 - Translate this page
20 نوامبر 2006‎ – با گذشته جنسی همسرتان چگونه برخورد کنید؟ .... همسرم بدبین است، چطور با او رفتار کنم؟ خواسته های ... ایمیل ها و SMS های همسرمان را چک کنیم یا نه؟
چگونه با همسر خود رفتار كنیم - تالار گفتگوی بانو - صفحه 3
forum.bano.ir › خانواده ی من › همسرداری - Translate this page
9 posts - 6 authors - 25 Oct 2010
پست های جدید · RSS Feed - چگونه با همسر خود رفتار كنیم · FAQ جستجوی .... وقتی با همسرتان صحبت میکنید، به صورت او نگاه کنید. برخورد نگاهها ...
چگونه با همسرمان رفتار کنیم - نظرات بینندگان
www.knnews.ir/index.aspx?siteid=421... - Translate this page
12 آگوست 2012‎ – چگونه با همسرمان رفتار کنیم. امام ره. امام خمینی بزرگ مردی بود که از صمیم دل همسرشان را بسیار دوست می داشت و به ایشان عشق می ورزید و به بهترین ...
چگونه با سرد شدن همسر خود مقابله كنید و او را علاقمند نگه دارید؟
www.yadbegir.com/main/health2/keepwife.htm - Translate this page
در این مقاله نكاتی را برای شما بیان می كنیم كه به كمك آن می توانید شوهرتان را به ... بودن بكار گیرید احتمالاً در پایان روز بسیار از رفتار خود راضی خواهید بود اما با ... وقتی یك تقاضای طبیعی دارید همسرتان به عنوان فردی پر توقع به شما نگاه می كند.
موضوع: چطور با والدین همسرمان رفتار کنیم؟ - انجمن و مجله تفریحی و علمی یک پارس
forum.1pars.com › ... › خانواده و زندگی › ازدواج - Translate this page
4 posts - 2 authors - 2 Jul 2010
همه ما آزادی را دوست داریم و دوست نداریم از کسی اطاعت کنیم اما «احترامگذاشتن، مداراکردن و توجهکردن» به خواستههای پدر و مادر همسرمان، «اطاعتکردن» و ...
چگونه با همسر خود رفتار کنیم؟ - شك در زندگی مشترك
howdate.blogfa.com/post-40.aspx - Translate this page
شك در زندگی مشترك - - چگونه با همسر خود رفتار کنیم؟ ... شود) از حقیقت ماجرا با خبر بشویم و در نهایت با روشن شدن ماجرا، موضوع را با همسرمان مطرح كنیم و از او توضیح ...
چگونه با همسر خود رفتار کنیم؟ - همبستری یا بستر های جدا گانه؟
howdate.blogfa.com/post-13.aspx - Translate this page
چگونه با همسر خود رفتار کنیم؟ ... را تسریع و تسهیل می كند در حالی كه راه حلهای زیادی وجود دارد تا مشكلات و مواردی كه ما رو از بستر همسرمان دور می كند را برطرف كنیم." ...
چگونه با والدین همسرمان رفتار کنیم؟ - پاتوق سرگرمی ایرانیان
forum.funpatogh.com/thread5011.html?langid=1 - Translate this page
If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to ...
چطور با والدین همسرمان رفتار کنیم؟
noorportal.net/394/684/690/52134.aspx - Translate this page
4 فوریه 2012‎ – چطور با والدین همسرمان رفتار کنیم؟ همه ما آزادی را دوست داریم و دوست نداریم از کسی اطاعت کنیم. اما «احترامگذاشتن، مداراکردن و توجهکردن» به خواستههای ...
بعد از دعوا با همسرمان چگونه آشتی کنیم
farnews.ir/.../1224-1390-01-22-14-59-43.html - Translate this page
بعد از دعوا با همسرمان چگونه آشتی کنیم ... رفتار غیرعادی و عجیب این قضیه که شما بپذیرید، بحث و دعوا نیز بخشی از روابط شما با همسرتان را تشکیل می دهد، بسیار ...
چگونه زندگی همسرمان را جهنم کنیم؟ - مشاوره خانواده
zendegiirani.persianblog.ir/post/1975 - Translate this page
28 آوریل 2012‎ – چگونه زندگی همسرمان را جهنم کنیم؟ ... چگونه خشم کلید می خورد؟ ... از طرفین دائماً در حال ابراز خشم است و با این نحوه رفتار همسرشان را مستاصل کرده اند.
با والدین بد چطور رفتار
www.javaneparsi.com/.../++با+والدین+بد+چطور+ر... - Translate this page
با والدین بد چطور رفتار کنیم چطور والدین همسرمان را قورت بدهیم ؟! چطور یک ایرانی قهرمان قطریها شد؟ +عکس چطور بستر شما سلامتی تان را به خطر می اندازد چطور پشت و ...
نکات جالب و مهم در رفتار با همسر و همسرداری
www.funiha.com/.../نکات-جالب-و-مهم-در-رفتار-با... - Translate this page
12 دسامبر 2011‎ – نکات, جالب, مهم, رفتار, همسر, همسرداری, ابراز علاقه, ارتباط صحیح در زندگی ... نکاتی درمورد خواشتگاری, همسر داری, همسران, چگونه همسر خود را عاشق تر کنیم. ... هنگامی که همسرمان با ما صحبت میکند حتیالامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا ...
قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر!
www.seemorgh.com/lifestyle/default.aspx?... - Translate this page
وقتی ما ازدواج می کنیم، اکثر ما توجه نمی کنیم که با یک خانواده دیگر وصلت کرده ایم. ... چگونه بعد ازیک دعوا و مشاجره با همسرتان دوباره میتوانید او را قبول کنید ؟
چگونه با همسر خود رفتار کنیم
www.ninisite.com/discussion/thread.asp?... - Translate this page
20 posts - 5 authors - 29 May 2010
خودت هم مثل یک مهمان برو آرایشگاه و بعدم مستقیم برو تالار عروسی با کلی کلاس .... دنیای او را درک کنیم و بفهمیم کدام رفتار ما را نماد احترام می شمرد . .... با گفتن این کلمات، همسرتان طالب خواهد بود تا بقیه جمله را بشنود و بداند که ...
ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه - با همسر خود چگونه رفتار کنیم
www.brian7356.blogfa.com/post/35 - Translate this page
باچشم باز قدم بگذاریم. با همسر خود چگونه رفتار کنیم . محبت خود را به همسرتان به صورت عملی نیز نشان دهید. سعی كنید در روز تولد او، یاسالگرد ازدواج و یا مناسبتهای ...
همشهری آنلاین: چطور با والدین همسرمان رفتار کنیم؟
www.hamshahrionline.ir/details/36435 - Translate this page
12 نوامبر 2007‎ – چطور با والدین همسرمان رفتار کنیم؟ مهارتهای زندگی > خانواده- مهتاب خسروشاهی: همه ما آزادی را دوست داریم و دوست نداریم از کسی اطاعت کنیم ...
همشهری آنلاین: چطور رابطه با همسر را بهبود بخشیم؟
hamshahrionline.ir/details/123294 - Translate this page
17 دسامبر 2010‎ – بنابراین باید یاد بگیرید چگونه شروع به ترمیم روابطتان با همسرتان کنید. شاید شنیده .... چطور با والدین همسرمان رفتار کنیم؟ چطور خانه را به ...
چگونه با نوجوانان ناسازگار رفتار کنیم؟ - سوال و جواب روانشناسی
ravanshenasi.ravabet.com/.../چگونه-با-نوجوانان-نا... - Translate this page
در مواردی تنبیه برای تغییر رفتار نادرست کودک و نوجوان مؤثر است. اگر رفتارهای منفی ... چگونه از یکنواخت شدن رابطه با همسرمان جلوگیری کنیم؟ پرسیده شده توسط ...
تگ: وقتی همسرمان بیکار شد چگونه رفتار کنیم
www.ashpazonline.com/t.php?... - Translate this page
چگونه با کودکان خود رفتار کنیم!!! هرا نوش ؛ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ - 01:14:02 - [ 2 نظر ]. چگونه با همسرمان صحبت کنیم؟ متخصص درامور ناخن وکاشت ناخن-النا ؛ شنبه ۲۰ شهریور ...
آشنایی با برخی مهارت های همسر داری - آمیزش جنسی را بابیشترین لذت ...
www.ooglezat.blogfa.com/.../آشنایی-با-برخی-مهار... - Translate this page
2- صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمیدانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را ... 3- منطقی رفتار کنیم؛ مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح .... چگونه با تفاوت های مذهبی در ازدواج کنار بیاییم؟
چگونه با شوهر بد اخلاق کنار بیاییم - وبلاگ شخصی محسن شاکری نسب
mohsenshakerinasab.loxblog.com/.../... - Translate this page
17 ژوئن 2012‎ – چگونه با یک شوهر بد اخلاق رفتار کنیم؟ ... می توانید به همسرتان بگویید كه با اینكه می دانید او این روزها چه استرس فراوانی دارد و این مسئله او را ...
ازدواج و مسائل زناشویی - با همسر خود چگونه رفتار کنیم
rahnemau.blogfa.com/cat-56.aspx - Translate this page
با همسر خود چگونه رفتار کنیم. با همسر خود چگونه رفتار کنیم. در زندگی مشترک خود اگر بتوانید همسرتان را درک کنید و رفتار محترمانه ای را با او داشته باشید این قول ...
چگونه با والدین همسرمان رفتار کنیم
www.joljol.com/.../چگونه-با-والدین-همسرمان-رفتا... - Translate this page
5 سپتامبر 2011‎ – چند روز قبل وقتی داشتم وارد یك كافیشاپ میشدم مرد جوانی ترشرو از در بیرون آمد و پشت سر آن زن جوانی كه دستانش را مشت كرده بود بیرون آمد و آن مشت ...
...الفبای ازدواج موفق... - چگونه بهترین همسر دنیا باشیم!
zaminyha.blogfa.com/post-120.aspx - Translate this page
2- صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمیدانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم. 3- منطقی رفتار کنیم؛ مسایل ...
پزشکان بازدید : 7 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چشم غره نوعی گفتگوی بدون کلام از طریق چشم است که معمولا پاسخ منفی به مطلب گفته شده تلقی می شود.و اما تاثیر آن بر زندگی مشترک... آیا چشم غره نشانه ی وجود مشکل در روابط زناشویی است؟قطعا تاکنون چشم...

چشم غره نوعی گفتگوی بدون کلام از طریق چشم است که معمولا پاسخ منفی به مطلب گفته شده تلقی می شود.و اما تاثیر آن بر زندگی مشترک...

آیا چشم غره نشانه ی وجود مشکل در روابط زناشویی است؟قطعا تاکنون چشم غره رفتن را دیده اید. این حرکت اغلب با نفسی عمیق همراه است. تقریبا بیشتر مردم با دیدن چشم غره خشمگین شده یا حالت تدافعی به خود می گیرند.

چشم غره نوعی گفتگوی بدون کلام از طریق چشم است که معمولا پاسخ منفی به مطلب گفته شده تلقی می شود.

چشم غره ی مکرر نشانه این است که در روابط زناشویی با همسرتان دچار مشکل شده اید.چشم غره همچون شوخی‌های آزاردهنده. کنایه. انکار. کارشکنی و ملامت. نوعی گفتگوی آزاردهنده است.

مفهوم چشم غره:

- مخالفت با آنچه گفته شده

-نفرت از نحوه ی بیان مطلب گفته شده

-بیرون ریختن خشم وعصبانیت

چه چیزی از چشم غره استنباط می شود:

-بی توجهی به عقاید شما

- توهین

-کنایه ی تحقیرآمیز

-حقیر و کوچک شمردن

-بی احترامی

چشم غره نشانه چیست:

- بی توجهی

- تکبر

- بی احترامی

-رفتارتحقیرآمیز

- رفتارپرخاشگرانه

چشم غره چه تاثیری بر روابط زناشویی دارد:

- تشدید خصومت در روابط

- کاهش اعتماد طرفین

- ایجاد کشمکش شدید

- خدشه وارد نمودن به روابط

- مسبب دوری از یکدیگر

- ترغیب به واکنش دفاعی

- ایجاد حس ترس

وظایف شما در قبال آن:

- بیان این مطلب که درک شما از سکوت همسرتان این است که در خصوص آنچه گفته شده مشکلاتی وجود دارد. سپس از او توضیح بخواهید.
- با آرامش کامل در خصوص موضوعی که منجر به چشم غره رفتن شده است با یکدیگر صحبت کنید.

تعداد صفحات : 40

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 858
  • بازدید کلی : 12,349