loading...
مقالات پزشکی
پزشکان بازدید : 12 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)

سکه تمام طرح جدید ۱میلیون و ۱۶۷هزارتومان

دلار در پایان ساعات کاری عصر امروز یکشنبه در بازار آزاد تهران نسبت به روز گذشته با ۱۲۲ تومان افزایش به ۲۹۷۲ تومان رسید.

یک‌شنبه 9 مهر 1391 ساعت 19:44

 

 

به گزارش پارس به نقل از مهر، ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر امروز یکشنبه قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید به یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان، طرح قدیم به یک میلیون و ۱۶۰ هزارتومان، نیم سکه به ۵۸۱ هزار تومان، ربع سکه به ۲۹۱ هزار تومان، سکه گرمی به ۱۵۴هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به ۱۱۷هزار تومان رسیده است.

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: قیمت دلار در بازار آزاد تهران ۲۹۷۲ تومان، یورو ۳۹۲۰ تومان، پوند ۴۸۱۰تومان و درهم ۸۱۰ تومان اعلام شده است. در همین حال، جدیدترین قیمت انواع ارز و سکه به شرح جدول ذیل است:

جدول قیمت انواع ارز و سکه به روایت اتحادیه طلا و جواهر

 

پزشکان بازدید : 9 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)

فارس: بازار ارز روی دست دلالان می چرخد

«توانا»، امروز مشتریان متعدد صرافی‌ها و متقاضیان خرید و فروش ارز قابل توجه بود و دقیقه ای نبود که حجره صرافی‌ها از مشتری خالی باشد.

در این راستا به سراغ خریداران ارز و سکه رفتیم. یکی از خریداران ارز در این باره به خبرنگار فارس، گفت: من یک کارمند هستم که مقداری پول نقد به عنوان سرمایه جمع‌آوری کرده‌ام. با افزایش نرخ ارز و سکه هر روز ارزش پول من کمتر می‌شد؛ بنابراین تصمیم گرفتم برای حفظ ارزش پول خود ارز خریداری کنم زیرا شنیده‌ام قیمت آن باز هم افزایش می‌یابد.

همچنین یکی دیگر از صرافان می‌گوید: من سال‌هاست که به صورت غیر رسمی خریدار و فروشنده ارز هستم. شغل اصلی من پیک موتوری است اما مدت‌هاست پس از بالا و پایین شدن قیمت ارز، صبح‌ها با موتور به میدان فردوسی می‌آیم. موتور خود را گوشه‌ای پارک کرده و دلار خرید و فروش می‌کنم. درآمدم خیلی بیشتر از زمانی است که در پیک موتوری کار می‌کردم.

خانم احمدی: یکی دیگر از خریداران این روزهای ارز است این خانم مسن بازنشسته می‌گوید: زمانی که سکه 520 هزار تومان بود هر روز در صف‌های طولانی بانک ملی منتظر می‌ایستادم و روزانه 5 تمام سکه خریداری می‌کردم. هم‌اکنون هم سکه زیادی در خانه دارم اما پسرانم می‌گویند همه این سکه‌ها را نگه دار زیرا قیمت آن افزایش می‌یابد.

خانم احمدی می‌گوید: اول مهر ماه یکی از واحدهای آپارتمانم را رهن کامل دادم و با 40 میلیون تومانی که به دست‌آوردم هر روز از صرافی‌ها دلار خریداری می‌کنم زیرا اگر خانه را رهن و اجاره هم می‌دادم درآمدش از خرید دلار کمتر بود.

مصطفی دانشجوی 22 ساله دانشگاه آزاد است. وی در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید: هر بار که پول‌های خود را جمع‌آوری می‌کنم و به حدود یک میلیون تومان می‌رسد سعی می‌کنم یک سکه خریداری و آن را ذخیره کنم.

یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی در این باره به فارس، می‌گوید: اغلب افرادی که بیشتر برای خرید و یا فروش دلار مراجعه می‌کنند مردم عادی هستند و ارقام پایین تا حد 10 تا 20 میلیون تومان اقدام به خریداری دلار می‌کنند. این افراد اغلب مردم عادی بوده که سرمایه ناچیزی در دست دارند و برای حفظ ارزش آن اقدام به خرید سکه و دلار می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: در حالی که تا چندی پیش مردم عادی هیچ اطلاعی از آخرین نرخ‌های دلار و سکه نداشتند و آگاهی از این مسائل را ضروری نمی‌دانستند. در حالی که این روزها با بروز نوسانات در قیمت ارز مردم به تکاپو و تلاش برای تبدیل دارایی خود به ارز و سکه افتاده‌اند.

وی که معتقد است این نرخ‌ها حتما کاهش خواهد یافت، می‌گوید: البته پیش‌بینی این روزهای بازار بسیار مشکل شده است و دلالان نرخ‌ها را بالا و پایین می‌برند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد بانک مرکزی و عدم نظارت بر بازار جلوگیری از دلالی ارز، گفت: امیدوارم با اقدامات بانک مرکزی هر چه زودتر قیمت ارز کاهش یابد.

پزشکان بازدید : 7 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)

بازگشت باشکوه کوپن به سبد اقتصادی مردم

به گزارش آخرین درحالی که چندی قبل زمزمه بازگشت سیستم توزیع کالاهای کوپنی به کشور مطرح شد, که مسوولان انرا به شدت تکذیب کردند که اکنون با افزایش سرسام اور قیمت کالاهای اساسی و عجز دولت در تنظیم بازار باعث شده که مجددا این بحث مطرح شود که دولت قصد دارد دوباره عرضه سهمیه بندی کالا را احیا کند .

این درحالی است که طی روزهای اخیر اخباری از افزایش یارانه نقدی مردم هم از دولت متبادر شد ,اما با واکنش تند ومخالفت جدی نمایندگان مجلس رو برو شد , همین مساله این گمانه را تقویت میکند که شاید دولت قصد دارد با این روش همان مبلغ را به صورت غیر نقدی به مردم اختصاص دهد.

درهمین راستا یک مقام صنفی به خبرنگار قدس گفت که طی روزهای اخیر یک مقام دولتی از احتمال بازگشت توزیع کالاهای اساسی از طریق کوپن خبر داده وگفته که اصناف بویژه صنف خواروبار فروشان اماده اجرای این طرح باشند .

بر این اساس خواسته شده که واحدهای صنفی منتخب مشخص شده ومعرفی گردند تا به انها اموزش لازم جهت توزیع کالاها داده شود.

این کالاها شامل برنج , لبنیات ,از جمله پنیر وکره و برخی کالای اساسی دیگر است که به احتمال زیاد با قیمت یارانه ای اختصاص خواهد یافت .

تاکنون هیچ مقام دولتی این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است .

***احتمال بازگشت کوپن

درهمین راستا چندی قبل , رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از مطالعه طرح اقتصاد مقاومتی با محوریت حمایت از تولید و ساماندهی ارز در مرکز پژوهشها و نهایی شدن آن تا پایان هفته خبر داد و گفت: در این طرح تلاش شده تا راهکارهای توزیع کالاهای اساسی مورد توجه قرار گیرد و با متخلفان برخورد جدی شود. ارسلان فتحی پور اظهارداشت: طرح 9 ماده ای «حمایت از تولید ملی با استفاده از ساماندهی نظام ارزی» که از آن به طرح مقاومت اقتصادی یاد می‌شود هم اکنون در جلسات مجلس و مرکز پژوهشها در حال بررسی است. وی ادامه داد: هر روز برای بررسی این طرح با مرکز پژوهشها جلسه داریم و پیش بینی این است که مطالعه این طرح تا پایان هفته نهایی شود و پس از تعطیلات مجلس طرح به صورت فوریتی در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

تاکید بر ساماندهی توزیع کالاهای اساسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: هدف از ارائه این طرح بررسی و ساماندهی نحوه توزیع کالاهای اساسی به شکلی است که دیگر مشکلات کنونی اقتصادی را شاهد نباشیم.فتحی پور یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این باره نقطه نظراتی داشت که قرار شد این طرح با نظر کارشناسی مرکز پژوهشها و کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس مورد مطالعه قرار گیرد و نهایتا طرح جامعی برای برون رفت از مشکلات موجود و مواجه با شرایط آینده تهیه شود.

نماینده کلیبر گفت: در طرح 9 ماده ای تهیه شده که هم اکنون مرکز پژوهشهای مجلس آن را بررسی می‌کند، درباره روش توزیع کالاهای اساسی راهکاری قید نشده است اما پیشنهاد این است که بندی به این طرح اضافه شود تا کالاهای اساسی از طریقی از جمله توزیع کارت الکترونیکی به خانوارها داشته باشد تا هر خانواده از سهم مشخصی از دریافت کالاهای اساسی که با ارز مرجع وارد می‌شود برخوردار شود.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کارشناسان مرکز پژوهشها هم با این پیشنهاد که بندی به این طرح اضافه شود موافقت کردند ، اما بحث توزیع کوپن هم منتفی است زیرا اقتصاد ما از این مرحله عبور کرده است. آنچه مطرح است دقت در نحوه توزیع کالاهای اساسی و جلوگیری از فساد است.

وی ادامه داد: بنابراین سهمیه بندی کالاهای اساسی برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و تدبیر برای جلوگیری از افزایش مشکلات حتمی است. فتحی پور گفت: آنچه امروز به مشکلات گرانی دامن زده است و واردات هم نتوانسته آن را حل کند این است که وارد کنندگان با ارز مرجع کالا وارد می‌کنند و با قیمت ارز آزاد کالاها را به فروش می‌رسانند. در صورتی که این طرح به تصویب برسد این مشکلات حل می‌شود و نظارت جدی بر روند واردات با ارز مرجع خواهد بود. این درحالی است که پیش از این و به دنبال اظهارنظرها برای ارائه راهکار در بهبود وضعیت اقتصادی موجود نیز حسن رادمرد، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در مورد بازگشت دوباره کوپن به نظام توزیع اظهاربی‌اطلاعی کرد و گفت: در حال حاضر ستاد بسیج اقتصادی وظیفه اجرایی ندارد و فقط برای تسویه حساب‌های گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.

رادمرد به انجام برخی مطالعات در این زمینه اشاره کرد و گفت: ستاد بسیج اقتصادی به تازگی مامور انجام تحقیقاتی روی 3 کالای اساسی مرغ، گوشت و برنج شده است تا در صورت لزوم به صورت کوپنی توزیع شوند. به گفته او هر زمان نیز که نیاز به ورود کوپن به چرخه توزیع احساس شود به راحتی ستاد بسیج اقتصادی فعال شده و زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شود. رادمرد همچنین گفته است در حال حاضر نیازی به سهمیه‌ای کردن کالاها نیست و فعلا کالا به میزان مورد نیاز کشور وجود دارد.

به گزارش قدس انلاین،در طرح مجلس دولت مکلف شده است تا برای استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی کشور و کاهش نیازهای ارزی و تکیه بر توانایی های تولید داخل و حذف نیازهای غیرضروری ارزی از جمله واردات کالاهای تجملی، ارز مسافرتی و نظایر کمیته های تخصیص ارز را تشکیل دهد. همچنین در بند دیگری وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی موظف شده اند با همکاری شورای پول و اعتبار، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، اتاق تعاون مرکزی ، اتحادیه ها و انجمن های صنوف تولیدی ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون بسته جامع حمایت از تولید شامل چگونگی تضمین نرخ سود سپرده ارزی و ریالی و تسهیلات برای واحدهای تولیدی و ساماندهی جوایز صادراتی را ابلاغ نماید.به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قرار است موضوع سهمیه بندی کالاهای اساسی و توزیع کارت الکترونیکی خانوار برای دریافت سهمیه‌ها هم در این طرح گنجانده شود.

***آمادگی ستاد بسیج اقتصادی برای توزیع کوپن

با این وجود حسن رادمرد، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در مورد بازگشت دوباره کوپن به نظام توزیع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، و می‌گوید: در حال حاضر ستاد بسیج اقتصادی وظیفه اجرایی ندارد و فقط برای تسویه حساب‌های گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.

او نیز در عین حال به انجام برخی مطالعات در این زمینه اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: ستاد بسیج اقتصادی به تازگی مامور انجام تحقیقاتی روی 3 کالای اساسی مرغ، گوشت و برنج شده است تا در صورت لزوم به صورت کوپنی توزیع شوند.

به گفته او هر زمان نیز که نیاز به ورود کوپن به چرخه توزیع احساس شود به راحتی ستاد بسیج اقتصادی فعال شده و زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شود.

رادمرد با این توضیحات تاکید می‌کند که در حال حاضر نیازی به سهمیه‌ای کردن کالاها نیست و فعلا کالا به میزان مورد نیاز کشور وجود دارد.

این اظهارات در حالی است که به تازگی به دنبال بروز مشکلاتی در حوزه تامین ارز مورد نیاز برای واردات و همچنین برخی محدودیت‌ها برای تولیدکنندگان نگرانی‌هایی نسبت به کاهش موجودی بازار کالاهای اساسی نیز به وجود آمده است.

فعالان می‌گویند: به تازگی نیز افزایش قیمت شدید شیر و مرغ به دلیل کمبود در نهاده‌های دامی و در نتیجه کاهش تولید بازار را ملتهب کرده است.

سابقه کوپن در ایران

سابقه ورود کوپن به اقتصاد ایران به ابتدای دهه 1360 برمی‌گردد که ستاد بسیج اقتصادی با توجه به شرایط خاص کشور تشکیل شد. کوپن‌های مرحله اول تا هشتم زیرنظر ستاد بسیج اقتصادی کشور مستقر در نخست وزیری چاپ و با همکاری بانک صادرات توزیع می‌شد.

کوپن‌های ارزاق عمومی 10 نوع بود و از آن زمان توزیع شد تا در صورت لزوم کالاهایی که ممکن بود به علل مختلف کم یا گران عرضه شود، سهمیه‌بندی شود.

با پایان یافتن جنگ و عادی شدن شرایط اقتصادی کشور، لزوم ادامه فعالیت ستاد بسیج اقتصادی به صورت گسترده منتفی شد و بر همین اساس، وظایف اجرایی این ستاد به وزارت بازرگانی انتقال یافت. از اوایل دهه 1360 تاکنون نیز 13 مرحله کالابرگ منتشر شده است.
پزشکان بازدید : 21 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)
بازگشایی بسته جدید دستمزد کارگران
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۷

جدیدترین مذاکرات و نشست‌های کارگران، کارفرمایان و دولت بر سر نحوه تعیین حداقل دستمزد سال آینده بیش از ۱۰میلیون مشمول قانون کار آغاز و کمیته مشترک مزد فعالیت خود را شروع کرد.

به گزارش مهر، هفته جاری اولین نشست کمیته مشترک مزد ۹۲ بیش از ۱۰ میلیون نیروی کار و مشمول قانون کار با حضور مقامات کارگری، کارفرمایی و دولت آغاز به کار خواهد کرد. قرار است در نشست های جدید، ۳ گروه بر سر روش های تعیین حداقل دستمزد سال آینده میلیون ها کارگر مذاکره کنند. همچنین در قالب این نشست های مقدماتی اعضای شورای عالی کار و نمایندگان ۳ گروه گفتگو در زمینه وضعیت معیشت کارگران و تاثیر افزایش نرخ تورم بر زندگی مشمولان قانون کار را بررسی می کنند. امسال به دلیل ایجاد موج های قیمتی در بازار کالاها و خدمات، همچنین افزایش فاصله بین دستمزد فعلی درصد بالایی از نیروی کار و ناتوانی بسیاری از افراد جامعه کارگری در تامین هزینه های خود؛ نشست ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و به نظر می رسد مقامات کارگری موضوعات جدیدتری را برای تامین منافع کارگران، مطرح کنند.

تعیین مزد ۳۸۹۷۰۰ تومانی ۹۱
متاسفانه تعیین حداقل دستمزد ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومانی سال جاری از سوی شورای عالی کار و رشد ۱۸ درصدی دستمزدها در سال ۹۱، به گفته بسیاری از مقامات بازار کار نتوانسته است منجر به بهبود معیشت خانوار کارگری شود و آنها همچنان با کمبود منابع مالی در تامین معیشت خود دست به گریبان هستند. از آن طرف نیز با افزایش روزافزون هزینه های اداره بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور، بسیاری از کارفرمایان توان اداره واحدهای خود و در نتیجه حفظ اشغال موجود را از دست داده اند و با عملی نشدن وعده های دولت در پرداخت یارانه های تولید، عملا بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به ویژه بنگاه های کوچک را در معرض خطر تعطیلی و بیکاری کارگران قرار داده است. برخی کارفرمایان از اینکه توان مالی بنگاه به دلیل افزایش قیمت ها در یکی دو سال اخیر به شدت کاهش یافته است مطالبی را عنوان می کنند و همواره بر این نکته تاکید دارند که در صورت عدم تحقق وعده دولت در پرداخت یارانه تولید، آنان قادر به ادامه حیات بنگاه های تولید نخواهند بود و ممکن است این مسئله باعث ریزش نیروی کار شود. پیش تر نیز برخی دیگر از مقامات کارگری به مهر اعلام کرده بودند که تعیین حداقل دستمزد ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومانی سال جاری نه تنها کمکی به پوشش هزینه های جدید خانوار کارگری نکرده است، بلکه توان تامین افزایش قیمت ها در اقلام مصرفی خانوار کارگری تا اردیبهشت ماه یعنی یکماه پس از تعیین مزد جدید را نیز نداشته است.

روش فعلی تعیین دستمزد، جواب نمی دهد
ولی الله صالحی، عضو سابق شورای عالی کار و نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار در گفتگو با مهر با بیان اینکه روالی برای تعیین دستمزد سالیانه کارگران طی یک دهه اخیر جاافتاده است، گفت: همواره در سال های اخیر این موضوع که کارگران توان تامین هزینه های خود را ندارند و دستمزدها کافی نیست در کنار ناتوانی بنگاه ها در تامین هزینه ها، تاکید شده است. عضو سابق شورای عالی کار، اظهار داشت: اینکه بخواهیم یک کار اساسی و علمی را در این سال ها انجام داده باشیم را دنبال نکردیم و متاسفانه باید گفت در صورت ادامه روند فعلی تعیین حداقل دستمزدها؛ اساسا نیازی به کار کارشناسی و برگزاری نشست های متعدد نیست. صالحی خاطر نشان کرد: لازم است تا با ورود به مسائل و مشکلات اساسی بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور، تلاش شود تا مسائل و موانع مختلف این کار شناسایی و رفع شود چون شناخت موانع توسعه بنگاه به افزایش بهره وری نیروی کار، رونق تولید و در نتیجه بهبود دستمزدها منجر خواهد شد.

آیا بهره وری نیروی کار مهم است؟
این مقام مسئول کارگری کشور افزود: شورای عالی کار به عنوان محوری ترین نهادی که می تواند ماده ۴۱ قانون کار در مورد تعیین دستمزد سالیانه میلیون ها نیروی مشمول قانون کار را بررسی و به نحو دقیقی تصمیم گیری کند، ادامه داد: باید متوجه این مسئله نیز باشیم که امروز کارفرمایان هم برای تامین هزینه های خود با مشکل مواجه هستند. نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: حال اینکه در فصل پاییز جلسات کارشناسی و مقدماتی در مورد دستمزد گذاشته شود و ما نیز مجبور باشیم همان حرف های تکراری هر ساله را بزنیم ولی در جهت رفع مشکلات گامی برداشته نشود، بهتر است همان روال تعیین دسوری دستمزدها طی شود. به گفته صالحی، نگاه سطحی به مقوله مهم تعیین حداقل دستمزد کارگران در یکی دو دهه اخیر باعث انباشته شدن مشکلات کارگران در بنگاه ها شده است. ما می گوییم نیازی به اضافه حقوق نداریم به شرطی که مشکلات تولید حل شود و هزینه های خانوار کارگری نیز افزوده نشود. عضو سابق شورای عالی کار بیان داشت: آیا تاکنون آمده ایم که بگوییم تاثیر دستمزد نیروی کار بر هزینه های کلی تولید و بنگاه چقدر است؟ آیا تاثیر ۱۳ درصدی در این بخش، واقعی است؟ آیا دولت به عنوان کارفرمای بزرگ اهمیتی به افزایش بهره وری نیروی کار می دهد و یا خیر؟

سلطه دولت بر بازار کار
وی ادامه داد: اگر بهره وری نیروی کار مهم است، بنابراین باید برای آن هزینه شود و دستمزدها بهبود یابد. امروز دولت به عنوان کارفرمای بزرگ بخش قابل توجهی از صنعت کشور را در اختیار دارد و آن بخش هایی هم که واگذار شده است، ماهیتی شبه دولتی دارد، بنابراین چیزی از سلطه دولت بر تولید کم نشده است. صالحی تاکید کرد: هم اکنون در برخی واحدها نیروی کار صبح ها به محل کار خود می رود و به جای ۸ ساعت کار در روز، ۱ ساعت کار می کند و به خانه برمی گردد. باید پرسید چه کسی از این نوع کار کردن ضرر می بیند؟ آیا غیر از کارفرما و کارگر ضرر می بینند؟ این مقام مسئول کارگری کشور گفت: اینکه بخواهیم بازهم به جلسات ستاد مزد برویم و مانند هر سال یکسری حرفهای تکراری زده شود و کارگران و کارفرمایان دوباره مواضع سالهای گذشته خود را تکرار کنند، هیچ نتیجه ای جز تعیین دستمزدهای فعلی نخواهیم گرفت.

پزشکان بازدید : 7 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)

 

در انتخاب حلقه ازدواج دقت کنید!

کد خبر: ۳۷۸۸۲. یک شنبه ۹ مهر ۱۳۹۱، ساعت ۸:۴۵ [ نسخه چاپی ]
«حلقه‌ ازدواج را معمولا با هزاران امید و آرزو در دست هم می‌کنید، پس در انتخاب حلقه‌ها دقت کنید که دیگر جایی برای پشیمانی وجود ندارد!»


 

به گزارش زلال نیوز، پایگاه اینترنتی "تبیان" در مطلبی درباره لزوم دقت در انتخاب حلقه ازدواج آورده است: «قدیم‌ها که هنوز حلقه‌ فلزی ساخته نشده بود، هنگام مراسم ازدواج حلقه‌هایی از گل بین عروس و داماد رد و بدل می‌شد و بعدها برای ماندگار‌ شدن این رسم، این حلقه‌ها از فلز ساخته می‌شد و بعد از کشف طلا یعنی گران‌ بها‌ترین فلز، آن‌ها طلایی شدند.

در انتخاب حلقه ازدواج به نکات زیر توجه داشته باشید:

هر گرانی زیبا نیست

1 - حتما حلقه‌ گران‌ قیمت، زیبا نیست. تجربه ثابت کرده که زیبایی حلقه بستگی به طراحی آن دارد؛ گاهی یک حلقه ساده بسیار زیباتر از یک حلقه‌ گران قیمت و پر از جواهری است که در بازار وجود دارد.

2 - خیلی‌ها علاقه به سادگی دارند، چون سادگی هیچ‌ وقت قدیمی نمی‌شود. حلقه‌ها می‌توانند در عین سادگی طراحی‌های مختلفی داشته باشند. در ضمن بسیاری از این حلقه‌ها با یک تغییر کوچک، طراحی‌شان برای خانم‌ها و آقایان فرق می‌کند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت یک جفت مشابه خریداری کرد.

چشم‌ها را خیره می‌کند

1 - در بعضی حلقه‌ها چند ردیف جواهر استفاده شده یا یک سنگ درشت وسط آن قرار گرفته است. تنوع این مدل‌ حلقه‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید برای خود و همسرتان از شکل‌های مشابه استفاده کنید.

2 - در کنار این سنگ‌ها می‌توانید از سنگ‌های رنگی هم مطابق با سلیقه‌تان استفاده کنید. نگین‌ها حتما نباید برلیان و یاقوت و... باشند. یک نگین شیشه‌ای ساده هم زیبایی خاصی به حلقه شما می‌دهد و در عین حال زیاد هم گران نمی‌شود.

حلقه‌های ماندگار

1 - در میان تمام کالاهایی که برای مراسم عروسی خریداری می‌شوند، این حلقه‌های شما هستند که به احتمال خیلی زیاد سال‌های سال باقی می‌مانند. پس برای خرید از مراکز و مغازه‌های معتبر و نام آشنا خرید کنید.

2 - حلقه‌ها سال‌های سال همراه شما هستند و در انگشتی قرار می‌گیرند که براساس افسانه‌ها ارتباط مستقیمی با قلب و عواطف انسان دارد، پس باز هم تاکید می‌کنیم که در انتخاب دقت کرده و زمانی را برای دیدن نمونه‌های مختلف حلقه صرف کنید. هر نوع حلقه‌ای که انتخاب می‌کنید هنگام سفارش می‌توانید بخواهید که نام و تاریخ ازدواج‌تان را درون آن بتراشند. این یادگاری می‌تواند همیشه این روز را به شما یادآوری کند.

3 - در مورد قیمت طلا به هیچ عنوان نمی‌توان یک قیمت پایه یا حتی حدودی داد، چون درکل در این زمینه با بازار پر نوسانی روبه‌رو هستیم.

4 - حواس‌تان باشد که طلای سفید را به‌عنوان پلاتین خریداری نکنید، چون که قیمت پلاتین‌، دو برابر طلای سفید است و گاهی همین طلای سفید، آب طلاست و جنس آن طلا نیست.

5 - برای داماد معمولا حلقه‌های پلاتین انتخاب می‌شود. در مورد نگین‌های روی حلقه یا در اصطلاح همان جواهری که روی حلقه کار می‌شود هم دقت داشته باشید. تعداد مهم نیست، بلکه کیفیت آن و در واقع ابعاد و اندازه مهم‌تر است.»

پزشکان بازدید : 12 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)
اثر روانی قیمت در بازار خودرو
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۰
زمزمه‌های افزایش قیمت، که پیشنهاد آن چند وقتی است از جانب خودروسازان مطرح شده، این روزها در حالی به گوش می‌رسد که مخالفان زیادی را در دولت، مجلس و سازمان حمایت و البته مردم دربردارد. این مخالفت‌ها که به نوعی در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و جلوگیری از انحصارگری خودروسازان صورت می‌گیرد، در حالی است که خودروسازان طی پنج ماهه امسال به واسطه افزایش قیمت دلار و همچنین محدودیت ‌های بین‌المللی افت تولیدی ۴۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.
اثر روانی قیمت در بازار خودرو

به گزارش افکارنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در ادامه مشکلاتی از این دست، عرضه خودرو به بازار هم به شدت کاهش و قیمت‌ها افزایش یافته است. اما حالا که خودروسازان در پی رسمی کردن افزایش قیمت‌ها در سازمان حمایت هستند و یکی از توجیهاتشان برای این درخواست هدایت پول‌های سرگردان به سمت صنعت است، خیلی‌ها این اقدام خودروسازان را بی‌عدالتی در حق مصرف‌کننده می‌دانند و عقیده دارند که با افزایش دوباره قیمت‌ها این مصرف‌کنندگان هستند که ضررهای زیادی را متحمل می‌شوند. در ‌واقع به عقیده برخی از این مخالفان، خودروسازان می‌خواهند به واسطه افزایش قیمت‌ها زیان‌های خود را از جیب مشتری جبران کنند. خودروسازان هم در مقام دفاع از درخواست مجدد افزایش قیمت به مشکلات تولید از قبیل نداشتن نقدینگی، افزایش نرخ ارز، و عدم دسترسی به ارز مرجع اشاره می‌کنند، اما آیا افزایش قیمت در شرایط فعلی مورد قبول است؟ آن هم در شرایطی که مصرف‌کنندگان، همیشه از کیفیت خودروهای تولید داخل ناراضی بوده‌اند و حتی قیمت‌هایی که پیش از این بابت خرید خودرو پرداخت می‌کردند را هم قابل توجیه نمی‌دانستند. حال با وجود این تصورات در میان مردم آیا خودروسازان همزمان با افزایش قیمت‌ها به افزایش کیفیت خودروها یعنی مهم‌ترین خواسته مشتریان هم فکر می‌کنند؟ و سوال دیگر اینکه آیا جو روانی جامعه آمادگی پذیرش این افزایش قیمت را دارد؟

مردم به دنبال برخورد صادقانه هستند
اثر روانی منفی یکی از اتفاقاتی است که ممکن است با افزایش قیمت‌ها در بازار فعلی خودرو رخ دهد، زیرا در حال حاضر نه تنها عرضه خودرو در بازار کم شده است، بلکه کیفیت تولیدات داخلی هم در مقایسه با قیمت‌ها به اندازه‌ای نیست که رضایت‌بخش باشد. اما یکی از کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو در این زمینه اعتقاد دارد که از چند ماه قبل که قیمت خودروها در بازار ناگهان افزایش پیدا کرد، مردم با شوک روانی این پدیده مواجه شده‌اند و حالا دیگر شرایط برایشان عادی شده است. بنابراین حتی اگر قیمت‌های نزدیک به بازار، رسمی شوند نیز اثر روانی چندانی بر اذهان عمومی نخواهد داشت. به عقیده این کارشناس درست است که طی چندماه گذشته قیمت‌های کارخانه‌ای تغییری نکرده اما مردم اتفاقاتی را که در بازار رخ می‌دهد می‌پذیرند.

طی چند ماه اخیر بارزترین اتفاق بازار چیزی نبوده جز افزایش قیمت. بنابراین قیمت ۱۶ میلیون تومانی یک خودرو در کارخانه برای مشتری اهمیتی ندارد، زیرا از آنجا که خودروسازان در حال حاضر سایت‌های فروش خود را بسته‌اند، مشتری برای خرید همان خودروی ۱۶ میلیونی باید به بازار رجوع ‌کند و آنجا هم با قیمت ۲۳ میلیون تومانی مواجه می‌شود. بنابراین در حال حاضر اگر خودروساز محصول خود را حتی یک میلیون تومان زیر قیمت بازار به فروش برساند مردم پذیرای آن خواهند بود زیرا این روزها کسی نیست که از قیمت‌های جدید بازار خبر نداشته باشد.

اما به عقیده کارشناسان در این روزها نگرش دولت و خودروسازها است که می‌تواند نقش مهمی در آرام کردن شرایط روانی بازار داشته باشد. برای مثال اگر دولت به مخالفت‌های خود با افزایش قیمت ادامه دهد و حتی اگر قیمت‌ها را به‌قدری بالا نبرد که زیان‌های خودروسازان جبران شود، خودروسازان باز هم محصولات خود را با قیمت‌هایی که برایشان ضررآفرین است نمی‌فروشند. به گفته یکی از کارشناسان حوزه خودرو کاری که خودروسازان در چنین شرایطی می‌کنند این است که یا محصول خود را نمی‌فروشند یا اینکه آنها را به صورت غیر رسمی وارد بازار می‌کنند تا با سود بیشتری به فروش برسانند. این اوضاع در نهایت منجر می‌شود به شکل گرفتن یک ساز و کار غیر رسمی توسط مراجع رسمی.

این کارشناس عقیده دارد اگر دولت، خودروساز و مردم این را قبول کنند که بعد از افزایش قیمت ارز و همچنین محدودیت‌های بین‌المللی تولید برای همه صنایع از جمله خودروسازان سخت شده است و به نزدیک شدن قیمت کارخانه به بازار راضی شوند و خودروسازان هم ملزم به عرضه به‌موقع محصولاتشان شوند، یک رفتار صادقانه شکل خواهد گرفت که منجر به روشن شدن وضعیت بازار هم خواهد شد.

به عقیده این کارشناس در حال حاضر مشتری‌ها در فضایی غیرصادقانه قرار دارند که تبعات روانی آن می‌تواند بسیار بدتر از افزایش قیمت‌ها باشد.

بازار خودرو چگونه تنظیم خواهد شد؟
اما به عقیده برخی کارشناسان راه‌هایی وجود دارد که هم منجر به تامین بازار خواهد شد و هم کم شدن فشار قیمت خودرو از دوش مشتری. در همین رابطه یکی از کارشناسان به خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گوید: اگر دولت به دنبال کنترل قیمت‌ها است می‌تواند تعرفه واردات خودرو و قطعات را کم کند. او در ادامه گفت: با کم شدن تعرفه واردات برخی قطعات، قیمت تمام شده تولید خودرو هم کاهش می‌یابد و در نهایت یک خودرو ارزان‌تر به بازار ارائه می‌شود. چنانچه تعرفه واردات خودرو هم کاهش پیدا کند خودروهای متنوع‌تر و ارزان‌تری وارد کشور خواهند شد که هم بازار را از کمبودی که در حال حاضر دارد خلاص خواهند کرد و هم قیمت‌ها به حالت طبیعی‌تری باز خواهند گشت.

این کارشناس در ادامه صحبت‌هایش به عوارض قانونی هم اشاره کرد و گفت: چشم‌پوشی دولت از این عوارض که حدود یک و نیم میلیون تومان است می‌تواند گامی باشد در راستای کاهش قیمت‌ها.

تمام شدن سردرگمی‌ها در بازار با افزاش رسمی قیمت‌ها
یک کارشناس اقتصادی دیگر هم با افزایش قیمت‌ها در شرایط فعلی موافق است. سعید لیلاز موافقت خود را اینگونه توجیه می‌کند: از آنجایی که در عمل شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار بوده‌ایم، رسمی شدن آن می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. زیرا این افزایش قیمت‌ها در بازار باعث شکل‌گیری یک رانت بزرگ در صنعت خودرو شده است. لیلاز در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: نزدیک کردن قیمت‌های کارخانه به بازار تا جایی که زیان‌های خودروسازان را هم جبران کند خوب است و مردم را هم از این سردرگمی چند قیمتی رها می‌کند.

لیلاز با تاکید بر اینکه خودروسازان علت گرانی خودرو نیستند و در‌واقع معلول افزایش نرخ ارز و رشد نقدینگی هستند، گفت: اگر به دنبال کاهش قیمت‌ها هستیم باید ریشه‌های این مشکلات و گرانی‌ها را دریابیم، زیرا نمی‌توان در شرایطی که هزینه تولید بیشتر از قیمت فروش شده است از خودروسازان انتظار داشته باشیم با همان قیمت‌های قبلی پیش بروند. او در رابطه با چگونگی عکس‌العمل مردم در مقابل افزایش قیمت‌های احتمالی گفت: شاید مردم در ابتدا استقبال نکنند اما در نهایت از میزان سردرگمی‌ها در بازار کاسته می‌شود. او در رابطه با انتظار افزایش کیفیت خودروهای تولیدی در کنار افزایش قیمت‌ها نیز می‌گوید: کیفیت مقوله‌ای نیست که با درخواست و دستورالعمل و الزام خودروسازان اتفاق بیفتد بلکه کیفیت در فضایی رقابتی، آرام و آزاد رخ خواهد داد. اما برای آرام‌تر شدن جو روانی موجود در بازار و اذهان عمومی تنظیم بازار یکی از مهم‌ترین راهکارها به نظر می‌رسد. تنظیم بازار هم نه با گلایه و شکایت بلکه تنها در صورتی رخ خواهد داد که امکان افزایش عرضه وجود داشته باشد، البته با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد تا زمانی که افزایش قیمت‌ها رسمی نشود خودروسازان از انجام این کار طفره بروند. زیرا تولید و عرضه با توجه به افزایش نرخ ارز و در دست نداشتن ارز مرجع برای آنان توجیه اقتصادی ندارد. بنابراین برای تنظیم بازار، افزایش قیمت‌ها، دادن نرخ ارزان‌تر به خودروسازان برای تولید و یا افزایش واردات ضروری به نظر می‌رسد. در غیر این صورت باید باز هم شاهد رانتی باشیم که در خودروسازی ایجاد شده است و مردم باید بهای آن را بپردازند.

پزشکان بازدید : 9 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)

اخبار،اخبار اقتصادی,جدیدترین اخبار اقتصادی و بازرگانی،اقتصاد ...
www.beytoote.com/news/economy-news/ - Translate this page
آخرین اخبار اقتصادی ... سکه تمام طرح جدید 1 میلیون و 4 هزار تومان/ دلار 2523 تومان ... وزير اقتصاد:بازار بانکی ارز با نرخ 2 درصد پایینتر از بازار راهاندازی میشود ...
جدیدترین تصمیمات بنزینی وزارت نفت/ صدور دستور یک میلیارد دلاری
www.beytoote.com/news/...news/economic-news6... - Translate this page
جدیدترین تصمیمات بنزینی وزارت نفت/ صدور دستور یک میلیارد دلاری. مجموعه: اخبار اقتصادی و بازرگانی. جدیدترین تصمیمات بنزینی وزارت نفت/ صدور دستور یک ...
دلار ۱۵۸۰ تومان شد/جدول تازه ترین قیمت سکه و ارز
www.beytoote.com/news/...news/economic-news3... - Translate this page
قیمت دلار,آخرین قیمت دلار,نرخ ارز,اخبرا,اخبار دلار. ... اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب ... تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...) ...
اخبار اقتصادی - جدیدترین و آخرین اخبار اقتصادی
www.shahrekhabar.com/اخبار-اقتصادی - Translate this page
آخرین و جدیدترین اخبار اقتصادی. ... پربیننده ترین اخبار اقتصادی در 24 ساعت گذشته · تعطیلی اصناف ... دلار امروز در بازار به قيمت 2751 تومان به فروش ميرسد ...
تیتر جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان
www.shahrekhabar.com/ - Translate this page
سیاسی · ورزشی · اقتصادی · حوادث · استخدامی · فناوری · سلامت · هنری · جهان · گوناگون · تصویری · پربیننده ترین اخبار روز · پربیننده ترین اخبار هفته · آخرین اخبار ...
پربیننده ترین اخبار روز - مهمترین اخبار روز
www.shahrekhabar.com/پربیننده-ترین-اخبار-روز - Translate this page
شاید باید قبول کرد که تحریم در شرایط فعلی اقتصاد کشور بسیار موثر بوده است. ... خانواده باراک اوباما سالانه 1.4 میلیارد دلار هزینه بر روی دست مالیات دهندگان ..... بر اساس جدیدترین اطلاعات اقتصادی جهان، فارغالتحصیلی از دانشگاهها و کالجها با وجود ...
شروع - طلا نیوز | اخبار اقتصادی
www.talanews.com/fa/اخبار-اقتصادی/ - Translate this page
قیمت سکه طرح جدید, 1,132,000 ... طلانیوز | جدیدترین اخبار و رویدادهای اقتصادی ... اقتصادی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی باید توضیح دهد که ۴۲ میلیارد دلار سرمایه ...
طلا نیوز | استراتژی جدید در اقتصاد ایران: طلا به جای دلار | اخبار داخلی
www.talanews.com/.../استراتژی-جدید-در-اقتصاد-ا... - Translate this page
1 سپتامبر 2012‎ – استراتژی جدید در اقتصاد ایران: طلا به جای دلار. ... «نایجل رندر»، تحلیلگر اقتصادی در مؤسسه مشورتی مدلی گلوبال بر ... جدیدترین اخبار و مطالب: ...
طلا نیوز | اقتصاد جهان
www.talanews.com/fa/اقتصاد-جهان/ - Translate this page
قیمت سکه طرح جدید, 1,132,000. قیمت نیم ... دلار آمریکا, 2,850. یورو, 3,740 ... ۹۱/۰۷/۰۸ ۲۱:۱۸; معاون وزیر صنعت: نرخ دلار كاهش. ... طلانیوز | جدیدترین اخبار و رویدادهای اقتصادی ... مجله ی فوربز هر دو هفته یکبار در سراسر آمریکا منتشر میشود. ادامه مطلب.
طلا نیوز | تازه ترین نرخ بازار ارز | اقتصاد ایران
www.talanews.com/.../تازه-ترین-نرخ-بازار-ارز-4... - Translate this page
16 جولای 2012‎ – تازه ترین نرخ بازار ارز. ... بهره برداری کامل از صنایع سرب و روی 800میلیون دلار ارزآوری برای ... آقا پیمان عزیز دوست گرامی اقتصاد که بچه بازی . ... لینک کوتاه این مطلب برای به اشتراک گذاری: http://www.talanews.com/fa/kd8r ...
ایران اکونومیست
iraneconomist.com/ - Translate this page
آخرین عناوین اقتصادی ... ايران اكونوميست :دلار در بازار آزاد تهران ظهر امروز یکشنبه در آستانه 3 هزار تومان قرار گرفت و سکه تمام بهار آزادی به ... ايران اكونوميست :جدیدترین مذاکرات و نشستهای کارگران، کارفرمایان و دولت بر سر نحوه تعیین حداقل دستمزد ...
جدیدترین قیمت سکه و ارز؛ دلار 1904 تومان شد
hamshahrionline.ir/news-174993.aspx - Translate this page
24 ژوئن 2012‎ – دیگر مطالب اقتصاد. قیمتهاجدیدترین قیمت سکه و ارز؛ دلار 1904 تومان شد; انرژی10 خبری که موجب تقویت قیمت نفت خام در بازارهای جهانی شد ...
جدیدترین قیمت سکه و ارز ؛ سقوط نرخ سکه و دلار
www.hamshahrionline.ir/news-174004.aspx - Translate this page
13 ژوئن 2012‎ – دیگر مطالب اقتصاد ... جدیدترین قیمت سکه و ارز ؛ سقوط نرخ سکه و دلار ... قیمت سکه طرح قدیم امروز در بازار 675 هزار تومان و طرح جدید 670 هزار تومان ...
جدیدترین قیمت سکه و ارز؛ دلار دوباره اوج گرفت - همشهری آنلاین
www.hamshahrionline.ir/news-175465.aspx - Translate this page
27 ژوئن 2012‎ – دیگر مطالب اقتصاد ... جدیدترین قیمت سکه و ارز؛ دلار دوباره اوج گرفت ... امروز در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید به 714 هزار و 500 تومان، طرح قدیم ...
همشهری آنلاین: جدیدترین قیمت سکه و ارز؛ دلار 2124 تومان
hamshahrionline.ir/details/181772 - Translate this page
21 آگوست 2012‎ – جدیدترین قیمت سکه و ارز؛ دلار 2124 تومان. ... اقتصاد > قیمتها- همشهریآنلاین: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح ... کد مطلب: 181772. نسخه چاپی ...
چاردیواری برای دلار/پرونده – اخبار اقتصادی – جديدترين اخبار ايران و ...
www.momtaznews.com/چاردیواری-برای-دلارپروند... - Translate this page
علی پاکزاد: با بالاگرفتن رشد قیمت ارز، شانه خالی کردن وزیر اقتصاد از زیر بار مسئولیت بازار ارز و همچنین ناتوانی بانک مرکزی در کاهش قیمت، در نهایت مذاکرات ...
جدیدترین قیمت سکه و دلار – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز
www.momtaznews.com/جديدترين-قيمت-سكه-و-د... - Translate this page
جدیدترین قیمت سکه و دلار در بازار امروز قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز ... در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب که قیمت هر .
میزان مبادلات ارزی از مرز ۲۴ میلیون دلار گذشت - جديدترين اخبار ايران و ...
www.momtaznews.com/میزان-مبادلات-ارزی-از-مرز... - Translate this page
توجه: چنانچه این مطلب با جستجوی شما مطابقت ندارد، حتما مطالب مرتبط را در انتهای ... نرخ غیرمرجع اسعار اعلام شد؛ دلار ۲۳۹۲ تومان – اخبار اقتصادی مرکز مبادلات ارزی در ...
بدهی خانوارهای آمریکایی از مرز ۱۳ هزار میلیارد دلار گذشت – جديدترين ...
www.momtaznews.com/بدهی-خانوارهای-آمریکایی-ا... - Translate this page
توجه: چنانچه این مطلب با جستجوی شما مطابقت ندارد، حتما مطالب مرتبط را در انتهای مطلب مشاهده ... فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد میزان بدهی خانوارهای ... است و بیش از ۲٫۳ تریلیون دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده است .
دلار در بازار جهانی سقوط کرد – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز
www.momtaznews.com/دلار-در-بازار-جهانی-سقوط... - Translate this page
13 آگوست 2012‎ – پس از اعلام دور جدید سیاست های محرک اقتصادی از سوی فدرال رزرو آمریکا ... جمعه ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر جهان به پایین ترین سطح خود در ...
نرخ غیرمرجع اسعار اعلام شد؛ دلار ۲۳۹۲ تومان - جديدترين اخبار ايران و ...
www.momtaznews.com/نرخ-غیرمرجع‌-اسعار-اعلام-... - Translate this page
16 آگوست 2012‎ – نرخ غیرمرجع اسعار اعلام شد؛ دلار ۲۳۹۲ تومان – اخبار اقتصادی ... تبادل ۱۰ میلیون دلار ارز در مرکز مبادلات ارزی/ ورود بانکهای جدید به معاملات به گزارش ...
کاهش قیمت دلار و سکه در بازار امروز – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز ...
www.momtaznews.com/کاهش-قیمت-دلار-و-سکه-در... - Translate this page
همایون دارابی کارگزار بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب که قیمت هر ... جدیدترین قیمت سکه و دلار در بازار امروز قیمت سکه ...
پیش بینی بهای 1800 دلار طلا تا پایان سال جاری – جديدترين اخبار ...
www.momtaznews.com/پیش-بینی-بهای-1800-دل... - Translate this page
19 سپتامبر 2012‎ – بانک مرکزی آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت سیاستهای انبساطی جدیدی را با هدف افزایش رشد و رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اجرا ...
حذف دلار از مبادلات چین و ژاپن – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز
www.momtaznews.com/حذف-دلار-از-مبادلات-چين-و... - Translate this page
درراستای همکاریهای بیشتر بازرگانی و مالی پکن و توکیو، دو اقتصاد برتر آسیا تصمیم گرفتند با این کار از وابستگی خود به دلار آمریکا بکاهند و زمینه یک پیمان ...
سقوط دلار و صعود طلا به اوج ۷ ماهه – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز
www.momtaznews.com/سقوط-دلار-و-صعود-طلا-ب... - Translate this page
توجه: چنانچه این مطلب با جستجوی شما مطابقت ندارد، حتما مطالب مرتبط را در انتهای ... ارائه بسته محرک اقتصادی جدید در آمریکا ارزش دلار در بازار جهانی سقوط کرد و به .
قیمت دلار افت کرد – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز
www.momtaznews.com/قيمت-دلار-افت-کرد/ - Translate this page
همایون دارابی کارگزار بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان ... b3176 p 89EKCgBk8MZdE قيمت دلار افت کرد جدیدترین قیمت ...
آیا پیش بینی طلای 2000 دلاری به وقوع می پیوندد؟ – جديدترين اخبار ...
www.momtaznews.com/آیا-پیش-بینی-طلای-200... - Translate this page
آیا پیش بینی طلای ۲۰۰۰ دلاری به وقوع می پیوندد؟ | چاپ |. جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۱. بینا- از آغاز اجرای طرح جدید محرکه اقتصادی معروف به QE3توسط بانک ...
موجودی صندوق توسعه ملی 40 میلیارد دلار – جديدترين اخبار ايران و جهان ...
www.momtaznews.com/موجودی-صندوق-توسعه-مل... - Translate this page
توجه: چنانچه این مطلب با جستجوی شما مطابقت ندارد، حتما مطالب مرتبط را در انتهای ... که می تواند پیش زمینه مناسبی برای توسعه فعالیت های اقتصادی کشور باشد.
روزنامه دنيای اقتصاد ، روزنامه صبح ايران :: donya-e-eqtesad
www.donya-e-eqtesad.com/ - Translate this page
به وب سایت پر تیراژ ترین روزنامه اقتصادی ايران خوش آمدید ... غیررسمی ارز تداوم دارد؛ دلار و سکه به عنوان شاخصهای بازار ارز و طلا رکورد جدید قیمتی را ثبت کردند؛ در ...
اخبار
www.inroozha.com/ - Translate this page
آخربن مطالب این بخش ... ویژگی جدیدترین دستاوردهای ارتش +تصاویر ... سکه تمام 1 میلیون و 50 هزار تومان شد/ دلار 2640 تومان ... دستمزد افغانها؛ از ریال تا دلار ...
Parseek News - اخبار اقتصادی
news.parseek.com/Economic/ - Translate this page
پربیننده ترین خبرهای اقتصادی در دوازده ساعت گذشته ... قیمت جدید انواع ارز و سکه/ دلار 2935 تومان/ طلا گرمی 16 هزار و 350 تومان | خبرگزاري مهر - سه ساعت پيش ...
اقتصادی | انعکاس جديدترين اخبار و تحولات ايران و جهان | آخرین اخبار ...
www.enekas.info/?cat=23 - Translate this page
1 روز پیش‎ – انس در بازار جهانی دلار 1,771.80 (-0.42%) -7.40 1,767.60 1,784.20 مثقال ... انعکاس: کمپانی ماشین سازی فرانسوی پژو جدیدترین ماشین خود، پژو ۳۰۱ ...
زیان اقتصادی اروپا از تحریم نفتی ایران | انعکاس جديدترين اخبار و ...
www.enekas.info/?p=27843 - Translate this page
در : ۱۴ شهریور. ۱۳۹۱ | دسته خبری : اقتصادی | بدون نظر. 55 زیان 7 میلیارد دلاری اروپا از تحریم نفتی ایران در ۲ ماه گذشته ... پربحث ترین مطالب. تصویری فاجعه بار از ...
قیمت جهانی طلا | انعکاس جديدترين اخبار و تحولات ايران و جهان
www.enekas.info/?p=33420 - Translate this page
این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ است که فعالیت های اقتصادی در آمریکا کاهش می یابد. جدیدترین برآوردها نشان می دهد بانک های اسپانیا با ۷۶٫۳ میلیارد دلار کسری ...
اخبار جدیدتر - انعکاس
www.enekas.info/?cat=23&paged=3 - Translate this page
اخبار مربوط به : اقتصادی ... انس در بازار جهانی دلار 1,736.30 (-0.07%) -1.20 1,735.30 1,738.30 مثقال طل[ادامه خبر را ... ارزان ترین خانه های رهن و اجاره ای در تهران+ جدول ...
دلار ۱۹۰۱ تومان، سکه طرح جدید ۶۹۵ هزار تومان | انعکاس جديدترين اخبار و ...
www.enekas.info/?p=19253 - Translate this page
137640 دلار ۱۹۰۱ تومان، سکه طرح جدید ۶۹۵ هزار تومان ... از سوی دیگر با اعلام کاهش رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال میلادی جاری و نیز دامنه ... پربحث ترین مطالب ...
فساد اقتصادی در کشور | انعکاس جديدترين اخبار و تحولات ايران و جهان
www.enekas.info/?p=33542 - Translate this page
فساد اقتصادی در کشور. ... انعکاس جديدترين اخبار و تحولات ايران و جهان · صفحه اوّل · خوراک سایت ... 1142 300x194 بانکها 42 میلیارد دلار را چه کار کرده اند؟ عضو ستاد ...
کاریکاتور / تلاش بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار | انعکاس ...
www.enekas.info/?p=30967 - Translate this page
عکس جدید از حمله به مهمانپرست · عکس / پلی مخصوص خودکشی عشاق در کره جنوبی. کاریکاتور / تلاش بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار ... پربحث ترین مطالب ...
اقتصادی - خبرهای اقتصادی | خبر فارسی
khabarfarsi.com/اقتصادی - Translate this page
خبرگزاری مهر-گروه اقتصادی: جدیدترین مذاکرات و نشست های کارگران، ... در حالی که با ادامه سیر صعودی قیمت ها در بازار ارز عصر روز گذشته دلار به 2840 تومان رسید و ...
اخبار اقتصادی ایران و جهان (SEPANTA-HESABAN.IR) - تازه یاب
www.tazeyab.com/Site/SEPANTA-HESABAN.IR - Translate this page
4 روز پیش‎ – بررسی اخبار اقتصادی ایران و جهان از زبان یک حسابدار. ورزش ورزش ... تازه ترین مطالب سایت اخبار اقتصادی ایران و جهان (SEPANTA-HESABAN.IR). از تاریخ ... The post دلار ۲۶۷۰ تومان شد appeared first on اخبار اقتصادی ایران و جهان.
جدیدترین اخبار از رشد اقتصادی رشد اقتصادی رشد ... - اخبار - Suigle
www.suiglenews.com/1000138 - Translate this page
سویگل - جدیدترین اخبار از رشد اقتصادی. یافته 1 - 20 از 250 ... آفتاب نیوز - 6 بازدید. مصر خود را آمادۀ دریافت کمک 3 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول می کند.
جدیدترین رکورد قیمت دلار در بازار داخلی
www.accpress.com/news/.../جدیدترین-رکورد-قیم... - Translate this page
8 سپتامبر 2012‎ – با کمتر از حد انتظار بودن تعداد مشاغل جدید در آمریکا رخ داد ... و انتظار برای به راه افتادن محرکهای تازه اقتصادی در آمریکا تا پایان همین هفته افزایش یافته و قیمت طلا را بالا برده است. icon ادامه مطلب · نسخه قابل چاپ icon برچسب ها: اوجگيري دوباره قيمت جهاني طلا, جدیدترین رکورد قیمت دلار در .... ارسال مطالب به ایمیل شما ...
جدیدترین اخبار اقتصادی | مجله اینترنتی علی هفتاد
ali70.com/tag/جدیدترین-اخبار-اقتصادی - Translate this page
جدیدترین اخبار اقتصادی | مجله اینترنتی علی هفتاد ... برچسب مطالب 'جدیدترین اخبار اقتصادی'. جدیدترین قیمت دلار و سکه در بازار:دلار:۱۱۸۰ /سکه:۴۲۵ هزار تومان ...
جدیدترین قیمـت سکـه و دلار - ایسنا (www.isna.ir) - اخبار اقتصادی
www.iranparto.com/...اقتصادی/.../جدیدترین-قیمـ... - Translate this page
12 آگوست 2012‎ – امروز قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار 795 هزار تومان و طرح جدید 790 هزار تومان و نیم سکه 395 هزار تومان است. قیمت ربع سکه 198 هزار تومان و هر گرم ...
جديدترين مطالب: نگاهی به فساد اقتصادی گسترده در حکومت اسلامی ایران!
www.azadi-b.com/J/2011/09/post_103.html - Translate this page
29 سپتامبر 2011‎ – درست در بحبوحه درگیری نظام بانکی و اداری حکومت اسلامی با این اختلاس 3 میلیارد دلاری، مجمع جهانی اقتصاد در تازه ترین گزارش خود، موسوم به ...
جدیدترین قیمت سکه و دلار در بازار امروز | لمون پرس / خبر با طعم لیمو ...
www.lemonpress.ir/.../news/.../جديدترين-قيمت-س... - Translate this page
Home > اقتصادی > جدیدترین قیمت سکه و دلار در بازار امروز ... قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز ۷۲۰ هزار تومان، طرح جدید ۷۱۵ هزار تومان و نیم سکه ۳۵۹ هزار تومان ...
جدیدترین قیمت سکه و ارز؛ دلار دوباره اوج گرفت - پایگاه اطلاع رسانی ...
tebyannews.com/.../جدیدترین...دلار.../1153307.ht... - Translate this page
::جدیدترین اخبارو سر تیتر های خبری روز ایران و جهان ::تبیان نیوز. ... برای ارسال این مطلب به ایمیل شخصی خود و یا دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ... 0:33 تابناک پرداخت هفت ميليارد دلار تسهيلات به واحدهاي اقتصادي; 0:34 تابناک ...
اقتصاد , خبر اقتصاد , اخبار اقتصادی , آخرین و جدیدترین اخبار - خبر پو
www.khabarpu.com/cat/economic-news.html - Translate this page
اخبار اقتصاد , خبر اقتصادی , آخرین و جدیدترین اخبار اقتصادی ایران و جهان , اخبار اقتصادی روز ... نرخ روز انواع ارز,بازار آزاد و دولتی,قیمت دلار,نرخ ارز,یورو,دلار ...
جدیدترین قیمت دلار و سکه / نرخ تورم نرخ بیکاری اعلام شد اقتصاد ی ...
masontube.blogsky.com/1391/01/28/post-1991/ - Translate this page
جدیدترین قیمت دلار و سکه / نرخ تورم نرخ بیکاری اعلام شد اقتصاد ی - سایت ... مطالب جالب زیبا مهم و خواندنی (33); خبر / گچین اخبار مهم و جدید (33); حضرت امام علی نقی ...
نمایش لحظه ای و زنده قیمت اونس(انس) / بازار تهران / مظنه - اخبار مرتبط ...
www.tala.ir/ - Translate this page
گزارش طلایی هفته/ کسب رکورد های جدید بازار داخلی طلا ... دزدان مسلح 2 میلیون دلار طلا از موزه ایالت کالیفرنیا ربودند .... پربحث ترین مطالب ... سایت طلا : تازه ترین آمارهای اقتصادی منتشر شده در ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو نشانگر کاهش ...

پزشکان بازدید : 9 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)
اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را عصر امروز شنبه 1 میلیون و 142 هزار تومان اعلام کرد.
به گزارش مهر، اتحادیه طلا و جواهر عصر امروز شنبه اعلام کرد قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید به یک میلیون و 142هزار تومان، طرح قدیم به یک میلیون و 140 هزار تومان، نیم سکه به 568 هزار تومان، ربع سکه به 285 هزار تومان، سکه گرمی به 152 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار به 115 هزار و 430 تومان و هر اونس طلا در بازار جهانی به 1772 دلار رسیده است.
 
البته قیمت دلار در بازار آزاد تهران در حال حاضر 2850 تومان، یورو 3810 تومان، پوند 4600 تومان و درهم 777 تومان اعلام شده است. در همین حال، جدیدترین قیمت انواع ارز و سکه به شرح جدول ذیل است:
 
جدول قیمت انواع ارز و سکه به روایت اتحادیه طلا و جواهر
 
نوع ارزقیمت (تومان)
دلار2850
یورو3810
پوند4600
نوع سکهقیمت (هزارتومان)
سکه تمام طرح قدیم1140000
سکه تمام طرح جدید1142000
نیم سکه568000
ربع سکه285000
1 گرمی152000
 
پزشکان بازدید : 8 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)
پلوپز ديجيتال 8 نفره با قيمت 140 هزار تومان به فروش ميرسد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران در جدول زير قيمت برخي از لوازم برق آشپزخانه مطلع شويد

مدل

قيمت تومان

آرام پز 6.5 ليتري MD-TCH65C

64.800

آرام پز 4.5 ليتري CP707

163.000

آرام پز 12 نفره CP 657

115.000

آرام پز 6.5 ليتري MD-THB65B

60.000

آرام پز4 ليتري MD-YHB40

45.000

پلوپز 10 نفره MK100972

98.000

پلوپز ديجيتال 108 ليتر

198.000

پلوپز و بخارپز 4 نفره

70.000

پلوپز 12 نفره کندوج 271

85.800

بخارپز 3 طبقه ديجيتال استيل

200.000

پلوپز BRC925

111.000

پلوپز 12 نفره 271TS

95.100

بخارپز HS 4000

96.300

پزشکان بازدید : 16 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)
تعطیلی کارخانه چادرمشکی با 30سال قدمت
 
 
 
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: ۶۱۰۷۱
 
Share/Save/Bookmark
 
دبیر انجمن صنایع نساجی با تشریح دلایل واردات چادرمشکی به ایران به عنوان بزرگترین بازار مصرف کننده این محصول، گفت: سود واردات این پارچه مانع از تولید آن در کشور شده و در حال حاضر ۹۵درصد نیاز بازار از طریق واردات تأمین می‌شود.
به گزارش ندای انقلاب ، علیرضا حائری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: چند سال پیش کارخانه ایران مرینوس با سابقه ۳۰ ساله و تخصص در تولید پارچه‌های فاستونی، یک کار تحقیقاتی انجام داد و اعلام کرد که موفق به بافت پارچه چادر مشکی و دسترسی به تکنولوژی رنگ این نوع پارچه شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲ سال است که تولید پارچه چادر مشکی در این کارخانه کاملاً متوقف است و در این واحد فقط پارچه فاستونی تولید می‌شود.

وی توضیح داد: استدلال مدیران ایران مرینوس این بود که هزینه تولید پارچه چادر مشکی در داخل، چند برابر واردات است و به همین دلیل محصولاتشان فروش خوبی نداشته و در نتیجه تولید پارچه چادر مشکی را متوقف کردند.

حائری با بیان اینکه این کارخانه اصولاً برای تولید پارچه چادرمشکی تأسیس نشده بود، گفت: مدیران ایران مرینوس قصد داشتند در کنار فاستونی بافی، تولید پارچه چادر مشکی نیز داشته باشند ولی این تولید در حد آزمایشی باقی ماند و تجاری نشد.

* تولید چادرمشکی به نتیجه نرسید

وی با بیان اینکه کارخانه‌های کرپ‌ناز، حجاب شهرکرد و نای زرین اصفهان نیز با هدف تولید پارچه چادر مشکی احداث شده بودند، اظهار داشت: کارخانه نای زرین پس از مدتی فعالیت تعطیل شد، کارخانه کرپ‌ناز نیز فقط تولید پارچه‌های سبک سیستم پنبه‌ای دارد و پارچه چادر مشکی در این کارخانه تولید نمی‌شود.

وی در مورد فعالیت کارخانه حجاب شهرکرد نیز گفت: این کارخانه مقدار محدودی تولید پارچه چادر مشکی دارد که فقط حدود ۵ درصد از نیاز بازار را جوابگو است به طوریکه تولیدات این کارخانه تنها سالانه به ۲ میلیون‌متر می‌رسد که در مقایسه با نیاز ۴۰ میلیون متری کشور رقم قابل توجهی نیست.

* ۹۵ درصد پارچه چادرمشکی مصرفی، وارد می‌شود

دبیر انجمن نساجی با بیان اینکه ۹۵ درصد پارچه چادر مشکی مصرفی کشور از طریق واردات تأمین می‌شود، گفت: این پارچه از طریق مبادی رسمی یا غیر رسمی به کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده از سوی مسئولان وزارت صنعت مبنی بر ایجاد یک واحد جدید تولید پارچه چادر مشکی و افزایش تولید واحد حجاب شهرکرد، گفت: ما از افزایش تولید این نوع پارچه در کشور استقبال می‌کنیم ولی بهتر است پرداخت تسهیلات مالی و حمایت‌ها به طور هدفمند صورت گیرد.

وی تأکید کرد: بهتر است این تسهیلات مجدداً به شرکت‌های دولتی یا شبه دولتی پرداخت نشود تا باز هم بی‌نتیجه باقی بماند، بلکه باید با حمایت از بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات زمینه برای سرمایه‌گذاری این بخش در تولید پارچه چادرمشکی فراهم شود.

* شرکتهای دولتی در تولید چادرمشکی بهره‌ور نیستند

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده شرکت‌های دولتی و شبه دولتی در زمینه تولید پارچه چادرمشکی به بهره‌وری لازم نمی‌رسند و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها نتیجه قابل قبولی نخواهد داشت.

دبیر انجمن نساجی با تأکید بر لزوم اعطای تسهیلات به واحدهایی که مدیریت انتصابی ندارند، ادامه داد: در شرکت‌های دولتی یا شبه دولتی، رویکرد تولید و خرید تجهیزات با تغییر مدیریت دچار تغییر می‌شود و به این ترتیب سرمایه‌گذاری برای تولید پارچه چادر مشکی به نتیجه مناسبی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه قبلاً تولید پارچه چادرمشکی در انحصار شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای بود، گفت: طی سال‌های اخیر کشورهای دیگری مانند اندونزی نیز در این زمینه فعال شده‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر علاوه بر کره و ژاپن از پاکستان، چین، اندونزی و امارات نیز پارچه چادرمشکی به ایران وارد می‌شود.

حائری افزود: در صورت راه‌اندازی کارخانه‌های جدید تولید پارچه چادر مشکی، در مجموع سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر پارچه تولید می‌شود که باز هم ۶۰ درصد نیاز کشور از طریق واردات تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت تقویت تولید پارچه چادر مشکی در کشور امکان صادرات آن به بازارهای کشورهای عربی نیز وجود خواهد داشت.

*‌ سود واردات چادرمشکی مانع تولید داخلی آن است

به گفته وی، بحث دسترسی به تکنولوژی تولید پارچه چادرمشکی موضوع جدی و چالش اصلی در تولید این محصول در کشور نیست و بحث‌های حاشیه‌ای و فرعی مانند مشکل در تولید برخی مواد اولیه و یا واردات آن مطرح است.

حائری تأکید کرد: واردات پارچه چادر مشکی به قدری صرفه دارد که کسی به دنبال احداث کارخانه در داخل نرفته است و یا اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گرفته، به نتیجه نرسیده است.

* واردات پارچه‌های دیگر با تعرفه پایین چادرمشکی

وی در ادامه با بیان اینکه ردیف تعرفه‌ای مشخصی برای واردات چادرمشکی تعریف نشده است، گفت: طبق یک تعریف کلی، واردات انواع پارچه با مشخصات خاص مشمول تعرفه ۷۰ درصد است که طبق تبصره‌ای، تعرفه واردات پارچه چادرمشکی ۲۰ درصد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر پارچه‌ای با نام پارچه چادرمشکی امکان واردات با تعرفه ۲۰ درصد را دارد و آماری که در مورد واردات پارچه چادرمشکی مطرح می‌شود نیز دقیق نیست، زیرا مشخص نیست که چقدر از این واردات به پارچه چادرمشکی اختصاص داشته و چه میزان بابت واردات پارچه لباس شب زنانه بوده است.

* لزوم اختصاص گمرک تخصصی به واردات چادرمشکی

دبیر انجمن نساجی با اشاره به برگزاری جلسه ای در خرداد امسال در سازمان توسعه تجارت، گفت: در این جلسه پیشنهاد کردیم که تعرفه پارچه چادر مشکی به طور مشخص در یک ردیف جداگانه دیده شود.

وی ادامه داد: برخی در این جلسه عنوان می‌کردند که در گمرک امکان تشخیص پارچه چادرمشکی از سایر پارچه‌های لباس زنانه وجود ندارد که ما پیشنهاد دادیم یک یا دو گمرک تخصصی برای واردات پارچه چادر مشکی مشخص شود تا واردات این پارچه از سایر گمرکات ممنوع شود.

وی توضیح داد: برای این کار، آموزشی به ارزیابان گمرک داده می‌شود تا تفاوت پارچه چادرمشکی با پارچه لباس شب زنانه را یاد بگیرند.

حائری ادامه داد: به این ترتیب آمار واردات پارچه چادرمشکی به طور دقیق مشخص خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۰ هزار تن پارچه تحت عنوان پارچه چادر مشکی به ارزش ۹۸ میلیون دلار به کشور وارد شد که البته مشخص نیست چقدر از این رقم به طور خاص به پارچه چادرمشکی اختصاص داشته است.

تعداد صفحات : 40

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 833
  • بازدید کلی : 12,324